Найдешевші літні шини не обов’язково купують обмежені у коштах автомобілісти – у багатьох водіїв є резони вчиняти саме так. Тим більше, що самі бюджетні покришки бувають дуже різні. Ми відібрали серед найдешевших автошин десять тих, які попри все забезпечують безпечну їзду та прийнятне керування.
Покупка шин бюджетного класу – ефективний спосіб скоротити транспортну статтю сімейного бюджету. Але чи не постраждає при цьому безпека, чи не доведеться міняти гуму частіше, чи не погіршиться комфорт? Перш ніж представити нашу добірку бюджетних покришок, відповімо на ці запитання.
Відмінність бюджетних шин від середнього сегменту
Назва моделі шин. Доволі часто доступні покришки – це старі моделі високого класу від брендів зі світовим ім’ям. Це стосується продукції великих шинних концернів, які мають під своїм крилом кілька брендів різного рівня.
Матеріали бюджетних автомобільних шин. Гумовий компаунд дешевих покришок не містить дорогих компонентів у потрібній кількості, тому вони гірше чіпляються за асфальт.
Конструкція покришок. В каркасі бюджетних виробів можуть бути відсутні деякі елементи, які, наприклад, зміцнюють боковину на випадок різких маневрів на швидкості. Не буде в таких покришках шумопоглинаючих елементів та внутрішнього шару, які закриває випадкові проколи.
Основні характеристики бюджетних автопокришок
Отже, якщо коротко, що можна сказати покупцеві, який вирішив обрати дешеві літні шини:
- Безпека суттєво не постраждає. Головне – не треба боятися, що бюджетні шини розваляться на ходу, навіть найгірші моделі достатньо міцні. При тому що більшість характеристик таких моделей будуть нижче середнього, їздити на них можна – треба лише враховувати їхні особливості.
- Бюджетні шини в цілому служать не менше, ніж більш дорогі. В кожному ціновому сегменті ресурс моделей відрізняється на 20 – 30 %.
- Комфорт не кращий. Пересічна дешева шина в цілому більш шумна за пересічну дорогу шину. Але в усіх сегментах є шумні, а є комфортні моделі. Щодо поглинання поштовхів від вибоїн дороги, то принципової різниці не буде. Тому що преміальні і близькі до них моделі як правило налаштовують на активну швидкісну їзду, тобто вони мають жорсткі боковини, які гірше поглинають поштовхи та вібрації. При цьому конструктори бюджетних моделей не мають завдання зробити свою гуму придатною до швидкісної їзди, тобто вони нерідко виявляються достатньо м’якими.
Premiorri Solazo S Plus
Premiorri Solazo S Plus |
Вітчизняний продукт, який увібрав у себе піввіковий досвід виробництва шин. Преміорі Солазо – сучасна, швидкісна (індекс швидкості – до 210 км/год), має широку гаму розмірностей і гарні показники поведінки. Чесно кажучи, в наш огляд бюджетних моделей вона потрапила лише через ціну в Україні (модель продається в першу чергу в Європі), а не через характеристики. Шина відрізняється сучасним гумовим компаундом з високим вмістом сіліки (тому вона S+) та асиметричним малюнком. Для захисту дисків від пошкоджень шина має потовщення на боковині в місці посадки на диск.
На тестах автопокришка Premiorri Solazo вразила випробувачів стабільністю характеристик, в першу чергу гальмування на сухій поверхні. Шина українська, тож виготовлені вони можуть бути лише на заводі “Росава” у Білій Церкви.
Premiorri Solazo
Premiorri Solazo |
Класична літня шина українського виробництва. Має спрямований малюнок протектора, пристосована для руху в сухих і дощових умовах, у тому числі – і в характерних для теперішнього клімату умовах високих температур. Незалежні тести Преміорі Солазо свого часу показали, що модель за характеристиками має вищий за середній рівень серед своїх однокласників. А показник гальмування на сухому асфальті у Premiorri Solazo виявився найкращим в групі. Також у вищому рядку в сегменті – показник комфортності та шумності. Зрозуміло, що українська автошина Premiorri вироблена в Україні – у тому числі і ті партії, які постачаються на експорт до країн Європи.
Triangle TH201
Triangle TH201 |
Відомий азіатський виробник спроектував цю модель спеціально для європейських ринків. Заявляється, що модель Тріангл спирається на технології Goodyear, чим пояснюються її в цілому непогані характеристики. Асиметричний малюнок протектора покликаний забезпечити достатні характеристики к на сухій, так і мокрій поверхнях. На тестах ця автошина, звісно, поступилася більш іменитим брендам, але не була останньою¸ обійшовши кількох більш відомих однокласників. Шина Triangle TH201 без оговорок китайська і ніхто не приховує, що вона виробляється в Китаї.
Hankook Kinergy Eco 2 K435
Hankook Kinergy Eco 2 K435 |
Індекс Eco у назві говорить пор те, що шина належить до “зеленої” лінійки відомого корейського виробника. Відповідно, вона адресована в першу чергу власникам недорогих і компактних моделей автомобілів. Відповідно, головні переваги Ханкук Кінерджі – економічність через низький опір коченню. Решта характеристик в цілому на гідному рівні, у тому числі комфортність і поведінка на мокрій дорозі, зокрема, стійкість до аквапланування. Виробник також наголошує на міцності цієї автомобільної покришки. До України Kinergy Eco 2 K435 постачається з заводів компанії Hankook в Угорщині.
Triangle AdvanteX SUV TR259
Triangle AdvanteX SUV TR259 |
Модель призначена для кросоверів, у тому числі важких. Особливості малюнку протектора та гумової суміші дозволяють успішно експлуатувати ці шини не лише влітку, а й в міжсезоння, тобто аж до справжніх морозів. Експерти відзначають, що фактично ця шина –відтворення відомої французької шини в Michelin Latitude Tour. В тестах шина Тріангл Адвантекс показала добру курсову стійкість та непогану комфортність. Крім того, на невисокий швидкості Triangle виявився економічним навіть у порівнянні з більш маститими моделями. Кросоверна шина Triangle AdvanteX SUV TR259 виробляється в Китаї, звідки і постачається до України.
Nexen-Roadstone N Blue ECO
Nexen-Roadstone N Blue ECO |
Перевірена часом і українськими автошляхами модель, що впевнено тримає свої позиції на ринку через вдалий комплекс своїх властивостей. У шини більш-менш рівні показники в усіх дисциплінах. А в найбільш важливих випробуваннях Нексен Роадстоун має середній рівень, при тому що економічність, гальмування на мокрій дорозі та стійкість до аквапланування в дощ виявилися одними з найкращих. Українські споживачі отримують покришки Nexen-Roadstone N Blue ECO з корейських підприємств компанії.
Nexen-Roadstone N Blue HD Plus
Nexen-Roadstone N Blue HD Plus |
Добре відома в нашій країні корейська шина давно зарекомендувала себе найкращим чином. Її сильні сторони – фірмовий каркас та асиметричний протектор. На якому скомбіновані групи елементів, які відповідають за поведінку машини в різних умовах. Гарну стійкість на курсі при прямолінійному русі дають три широкі ребра в центральній частині протектора. Керування при енергійних маневрах чітке, масивним кросоверам його забезпечує суцільна плечова зона, шашки якої не роз’їжджаються під бічними навантаженнями. Ті ж самі блоки гарантують зрозумілий відклик кросовера на гальмівну педаль. Стверджується, що завдяки каркасу фірмової архітектури покришка Нексен Роадстон має добру стійкість до пошкоджень, при тому що українські автомобілісти характеризують цю модель як м’яку та комфортну в русі. В Україну постачається гума Nexen-Roadstone N Blue HD Plus виробництва Кореї та Чехії.
Росава Itegro
Росава Itegro |
Ще одна недорога українська гума, яка створювалася в першу чергу для іноземних ринків. Тому не дивно, що Ітегро має аж ніяк не бюджетні характеристики. Тестування автомобільних ЗМІ показали, що Росава Itegro за більшістю характеристик впевнено тримається всередині порівняльного рейтингу. При тому за кількома параметрами вона виходить на перші рядки, випереджаючи навіть шини від іменитих виробників – наприклад, у гальмуванні на мокрому та сухому асфальті і в зносостійкості. Ясно, що українські споживачі отримують “Росаву” з українського заводу.
Goodride ZuperEco Z-107
Goodride ZuperEco Z-107 |
Відносно свіжа модель від китайського виробника може здивувати тих скептиків, які з хорошого очікують від “китайців” лише низької ціни. Гума Гудрайд призначена для компактних автомобілів, які самі здебільшого є недорогими. Тож розробники приділили увагу не лише її поведінці на різних типах шляхів, а й економічності. Під час масштабних тестів з півсотнею літніх моделей німецькі експерти віднесли Z-107 до категорії “шини середньої руки”. Ще трохи, і модель потрапила б до двадцятки найкращих шин, доступних для європейців. Принаймні, гальмівні якості Гудрайт на сухому та мокрому асфальті у цієї покришки дуже і дуже непогані. До українських інтернет-магазинів Z-107 надходить безпосередньо з заводів компанії ZC Rubber у Китаї.
Tigar Touring
Tigar Touring |
Ця літня модель створювалася за участі конструкторів концерну Michelin, під дахом якого працює сербська шинна марка. Адресована шина в першу чергу невеликим автомобілям. Створюючи цю шину, інженери і хіміки робили акцент на скороченні гальмівного шляху, і покращили цей показник на 7%. Важливий для бюджетного сегменту параметр – паливну економічність через зниження опору кочення поліпшили на 16% у порівнянні з попередньою моделлю. Нарешті, на 15 % продовжили ресурс шин цієї моделі. До України шина Tigar Touring постачається з Сербії.
Sava Perfecta
Sava Perfecta |
Словенський бренд належить до концерну Goodyear, тож модель Perfecta створена за стандартами цієї шанованої компанії. Дана шина призначена для автомобілів малого та середнього розмірних класів. За підсумками порівняльних тестів з десятком моделей, у тому числі більш високого сегменту, ця покришка показала гідні результати. Зокрема, Perfecta має доволі високі характеристики з керованості на сухому та на мокрому покриттях. Завод Sava працює в Словенії, звідки шина Sava Perfecta і постачається до української торгової мережі.
Висновок
Обравши недорогі літні шини, будьте певні – їхній новий протектор надійно триматиме вашу машину на дорозі і забезпечить вам безпечне пересування українськими шляхами. Але за однієї умови – ви маєте керувати машиною спокійно, з розумною швидкістю, без надмірної активності і ризикований маневрів. Тому що за всіх їхніх переваг бюджетні шини – аж ніяк не для гарячих драйверів.