
Denza дебютує у Європі зі спорткаром Z9 GT
Китайська компанія Denza, яка входить до імперії BYD та відповідає за машини преміумсегменту, анонсувала вихід на європейський ринок. Першим автомобілем марки, який запропонують покупцям Старого Світу, стане спорткар Z9 GT.
2011 року в Китаї дебютував новий бренд Denza. Його «батьками» стали німецький Mercedes-Benz та китайський BYD. Продаж перших моделей був, м’яко кажучи, не дуже вдалим, тому керівництво німецького концерну вирішило вийти з бізнесу, а у 2024 році Denza повністю перейшла у власність BYD. Тепер же Denza виходить на європейський ринок. У Мілані відбулася презентація преміального бренду для публіки.
У Китаї у BYD крім Denza є ще два преміальні суббренди – Fang Cheng Bao та Yangwang, але виводити їх самостійно на європейський ринок BYD не планує. Натомість окремі моделі цих марок будуть представлені в Європі під брендом Denza. Так, наприклад, Fang Cheng Bao «поділиться» моделлю Leopard 5. Не виключено, що Yangwang зможе з’явитися в Старому Світі.
Першим почнуть продавати спорткар Z9 GT. За ним наприкінці року піде розкішний фургон D9. Обидві моделі збиратимуться в Китаї, але вже у жовтні BYD планує розпочати виробництво автомобілів на своєму новому заводі в Угорщині.
Z9 GT покликаний скласти конкуренцію Porsche Taycan Sport Turismo, хоча він перевершує німецький електромобіль за розміром. Він більш ніж на 200 мм довший, а колісна база більша на 225 мм. Спорткар оснащений трьома електродвигунами сумарною потужністю 952 л. Живлення для них забезпечує літій-залізо-фосфатний акумулятор місткістю 100,1 кВт-год. У Китаї компанія також пропонує версію PHEV, яка об’єднує 2,0-літровий турбодвигун і три електродвигуни потужністю 858 к.с.
Європейські ціни стануть відомі трохи пізніше, а ось у Китаї за Z9 GT просять від $45800 до $56800 залежно від версії. Для порівняння, вартість Porsche Panamera Sport Turismo та Taycan Cross Turismo починаються у Піднебесній від $138000.