Сейчас сотрудничество домов моды с автопроизводителями не редкость. Но именно Gucci первопроходцы в этом деле.
Воно й не дивно, адже компанія, яка веде свою історію з 1921 року, розпочинала свій бізнес саме як виробник дорожніх сумок, валіз та багажників.
Але, будучи маркою італійською, в автомобільному світі Gucci почали не з італійських автомобілів, а з американських. Адже США – найбільший на той час ринок як модних речей, так автомобілів.
Перший досвід – AMC
Корпорації American Motors постійно не вистачало коштів, щоб наздогнати лідерів ринку в традиційних маркетингових перегонах. Саме тому вони першими зважилися на інноваційний крок – залучили непрофільну фірму до створення іміджу моделі.
Спочатку вони звернулися до П’єра Кардена та створили AMC Javelin Pierre Cardin, а другою такою моделлю стала AMC Hornet Gucci Sportabout. Машину позиціонували як автомобіль для жінок. Незважаючи на не найкращий, на перший погляд, формат, ідея видалася успішною. Особливе оформлення обрали 7% покупців моделі та спецверсія підняла продаж всієї лінійки модифікацій.
Інша модель AMC з дизайном Gucci вийшла в єдиному екземплярі. Це AMC Hornet, котрий Альдо Гуччі підготував для власного користування.
Спроби сходження на вершину
AMC ніколи не була преміальним брендом. Головні люскові машини США – Cadillac та Lincoln. Люксовий підрозділ Форда одразу зацікавився успішною ідеєю та випустив лінійку своїх машин із дизайном від іменитих брендів одягу. Але ось для Gucci місця не знайшлося. Все тому, що в компанії не хотіли працювати з брендом, який вже пов’язаний із дешевшим конкурентом.
Отримавши відмову від Lincoln, Альдо Гуччі пропонував прямим конкурентам з General Motors – Cadillac. Там також відмовили, але не повністю. Gucci запропонували зайнятися тюнінгом і компанія взялася за справу. Так виник Cadillac Seville designed by Gucci.
Друга спроба потрапити до Lincoln також завершилася провалом. З невідомих причин, присутній у всіх офіційних прес-релізах Town Car Gucci Edition на момент випуску перейменували в Lincoln Town Car Special Edition.
При цьому у вигляді Special Edition явно проглядається стиль Gucci. Сама компанія тоді вже сім’ї не належала – після року у в’язниці за ухилення від податків Альдо Гуччі продав дітище батька Investcorp.
Найдивніший автомобіль
Таким серед тих, над якими працювала фірма, можна сміливо назвати Lynx Eventer Designo di Paolo Gucci. Спочатку дивна ідея зробити з купе Jaguar XJ-S універсал.
Враховуючи те, що Паоло Гуччі (син Альдо) на момент створення ним цього автомобіля був опальний у керівництва фірми, і робота не була санкціонована, доля моделі сумна. Коли Паоло вирішив продемонструвати машину на женевському автосалоні 1990, наступного дня компанія Gucci заборонила йому використовувати бренд.
Після низки судів за право використовувати торгову марку, Паоло втратив і цю машину, яка була його власним автомобілем. На щастя, сам унікальний екземпляр зберігся у колекціонерів.
Рідна Італія
Повернулась до автомобільної тематики компанія не скоро – 2011 року. Тоді святкували два ювілеї: 150 років об’єднання Італії та 90 років FIAT.
Об’єднання двох італійських брендів в одному продукті було дуже доречним. Так виник Fiat 500/500С by Gucci.
Модель була дуже успішною на ринку, а Gucci додатково заробила на аксесуарах, які продавалися окремо.