X

Автобус майбутнього від Heuliez став жертвою великої політики

Проєкт міського автобуса майбутнього — Heuliez GG 79-85 у березні 1977 року став переможцем тендеру з оновлення міського автобусного парку Франції в 1980 – 1985 рр. Останній був оголошений ще в 1976 році, заявки подали 12 компаній, зокрема й іноземні.

Heuliez GG 79-85 отримав чимало інноваційних рішень. Почнемо з модульної конструкції, яка давала змогу швидко створювати версії різної довжини, пасажиромісткості і планування салону.

Колеса були прикриті обтічниками, що не тільки поліпшувало аеродинаміку, а й підвищувало безпеку пішоходів. Довжина машини — 11 600 мм, ширина — 2500 мм, висота 3050 мм. База — 5700 мм.

У салон вели три широкі двостулкові двері. Висота першої сходинки становила 260 мм, а підлоги — 470 мм, що було прекрасним результатом для того часу. Для салону були розроблені зручні, анатомічні крісла, передбачено кондиціонер.

Кабіна водія отримала модерний дизайн — приладова панель з кнопками, односпицеве кермо. Ще одна деталь: склоочисники рухалися по склу не вертикально, а горизонтально. За безпеку відповідали вбудований ретардер, дискові гальма і енергопоглинаючий передній бампер — все це було для автобуса кінця 70-х вельми передовим рішенням.

До жовтня 1978 року виготовили перший прототип. Представники Heuliez вже почали домовлятися зі своїм партнером – Mercedes-Benz про подальшу підготовку до виробництва.

Однак всьому завадила велика політика. У 1981 році президентом Франції був обраний Франсуа Міттеран. Він призначив міністром промисловості колишнього директора Renault – П’єра Дрейфуса, який раніше працював також на автобусного виробника Saviem.

Деякі рішення з проєкту GG 79-85 компанії Heuliez все ж вдалося реалізувати у своїй серійній моделі GX 97 на шасі Mercedes-Benz. Вона з’явилася в 1982 році, але випускали її зовсім недовго.

Нова ера для компанії почалася в мікроавтобуса СХ 17 на шасі Renault Master, а в 1984 році з’явилася і велика модель GX 107. Співпраця з Mercedes-Benz припинилася. У подальшому компанія Renault придбала частину акцій Heuliez, а на початку 90-х стала власником контрольного пакету. Після чого Heuliez увійшов до об’єднання Irusbus, від якого сьогодні залишилася лише компанія IVECO Bus.

Читайте також:
Автобусы на миллион всех времен и народов