X

Чи достатньо комп’ютерної діагностики щоб перевірити стан авто

У многих водителей до сих пор сохраняется вера в волшебную силу компьютерной диагностики: кажется, достаточно лишь подключить сканер к OBD, чтобы все проблемы машины оказались перед вами как на ладони. Но на деле электронный диагност не столь всемогущ.

Під комп’ютерною діагностикою можна розуміти два види перевірки автомобіля:

– Тестування електронним приладом тих систем автомобіля, які мають зв’язок з бортовою електронікою. Діагностичний прилад фіксує параметри електронних модулів машини та демонструє їх сервісмену (власнику) у тій чи іншій формі;

– перевірка агрегатів та систем автомобіля на стендах, що мають електронні компоненти.

Найчастіше мається на увазі перший випадок, коли до спеціального діагностичного роз’єму автомобіля, який нині називається OBD2, підключають комп’ютеризований тестер. Саме електронні системи самої машини, зазвичай, докучають власнику. І саме вони залишаються для більшості автомобілістів таємницею за сімома печатками – звідси й підвищені надії на комп’ютерну діагностику.

Можливо, ми засмутимо багатьох власників, якщо скажемо, що комп’ютер може пояснити далеко не всі неполадки. Більшість діагностичних сканерів та софту для них не дають чіткого вирішення проблеми (наприклад, перебоїв двигуна).

Прилад може показати проблему але не скаже, як її усунути. Найпростіший приклад, коли діагностикою зафіксовано збій запалювання у третьому циліндрі. Але причин може бути декілька: свічка, свічковий провід, котушка запалювання, модуль ЕБУ. Майстер-діагност, спираючись на свій досвід, подальші тести чи метод «наукового тику» має вирішувати, яка саме деталь призводить до проблеми. При більш заплутаній проблемі роль майстра є ще важливішою (наприклад, у випадках провалів при розгоні, підвищеній витраті палива тощо).

Крім того, комп’ютерна діагностика через OBD не може перевірити бортові системи, в яких немає електроніки та датчиків. Наприклад, у бюджетних автомобілів чи машин старих моделей зовсім позбавлені електроніки підвіска чи система освітлення, і їм для діагнозу потрібен не комп’ютер, а досвідчений автослюсар чи електрик.

У будь-якому випадку, збираючись діагностувати машину на СТО за допомогою електронних приладів, майте на увазі, що потрібно шукати не просто майстерню з комп’ютерною діагностикою, а станцію, де працює досвідчений та відповідальний персонал. Адже без грамотної людини-діагноста навіть найрозумніші комп’ютери можуть виявитися лише купою дорогого заліза.

Порада від “Автодім Атлант”

Архітектура сучасного автомобіля нерозривно пов’язана із цифровими технологіями. Для підвищення ефективності та контролю коректної роботи в моторах з високоточними системами подачі палива, алгоритмах роботи трансмісії, роботі системи стабілізації курсової стійкості – все відбувається під контролем датчиків та керуванням електронними блоками.

Комп’ютерна діагностика автомобіля на сервісі “Автодім Атлант” з фірмовим обладнанням та компетентними фахівцями дозволить:

  • Правильно інтерпретувати та розшифрувати дані діагностики;
  • вчасно виявити необхідність ремонту;
  • контролювати справності роботи систем в автомобілі;
  • при купівлі автомобіля виявити справжній пробіг та наявність спрацювать систем безпеки (подушки).

Обираючи СТО для діагностики, перш за все, звертайте увагу на обладнання, яким вона проводиться. Наприклад, в сервісних центрах “Автодім Атлант” подібна діагностика проводиться на спеціальному дилерському обладнанні – діагностичному сканері VAS. Діагностичний сканер VAS – потужний інструмент для комплексної діагностики автомобілів концерну Volkswagen AG.  Завдяки йому можна експертно перевірити: двигуни бензинові та дизельні, трансмісію, гальмівну систему, систему електроустаткування, систему підвіски, подушки безпеки, систему кондиціонування повітря та інше. На відміну від універсальних приладів діагностики, таке обладнання дає повнішу інформацію щодо стану автомобілю саме вашої марки.