В зависимости от происхождения электроэнергии электрические и ДВС-автомобили достигают углеродного паритета через 13,5 – 126 тысяч км пробега
Екологічність електромобілів вже не раз ставили під сумнів аналітики та фахівці галузі. Річ у тому, що хоча самі по собі “зелені” транспортні засоби не виробляють шкідливих викидів, з урахуванням необхідної для їх виробництва та експлуатації електроенергії вони не менш шкідливі, ніж машини в ДВЗ.
Як показав власний аналіз агентства Reuters, електричний седан Tesla Model 3 за сумарною шкодою навколишньому середовищу зрівняється з бензиновим седаном тільки через 21 725 км пробігу. До такого висновку аналітики видання дійшли, оцінивши автомобілі за кількома тисячами параметрів, від кількості пластику в автомобілі до типу металу в акумуляторі. У своїх розрахунках вони використовували тематичну модель Аргоннської національної лабораторії в Чикаго.
За словами головного аналітика Аргонне Джарода Корі Келлі, основний фактор, що визначає “чистоту” електромобілів — видобуток і обробка металів для тягових акумуляторів. На цьому етапі генерується набагато більше СО2, ніж під час виробництва автомобілів з ДВЗ.
Також аналітики відзначили закономірність між “чистотою” електрокарів і електричними генераціями країн, в яких вони виробляються і експлуатуються. Як наочний приклад взяли Tesla Model 3 і Toyota Corolla із середньою витратою 7,1 л/100 км. Наприклад, у США, де 23% електроенергії виробляються вугільними електростанціями, седани зрівняються за вуглецевим слідом до пробігу в 21 725 км.
У Норвегії, де практично вся електроенергія виробляється з відновлюваних джерел, це відбудеться вже через 13,5 тис. км. У Польщі та Китаї, де більшість електростанцій вугільні, тільки через 126 тисяч км. Отже, вплив електричних транспортних засобів залежить не від їх ефективності та технологічності, а від енергетичної інфраструктури країни.