X

BMW вийшла в лідери ринку електрокарів у Європі

Фахівці компанії JATO Dynamics, яка цього року відзначає 40 років роботи на ринку статистичних досліджень, опублікували новий аналітичний звіт про ситуацію на європейському автомобільному ринку.

Попит на автомобілі в Європі зріс на 2% минулого місяця, порівняно з липнем 2023 року. Дані JATO Dynamics за 28 європейськими ринками показали, що в регіоні було зареєстровано загалом 1,03 млн авто, в результаті чого кількість реєстрацій з початку року досягла майже 7,9 млн. Зростання було особливо помітне в Польщі (+19%), Португалії (+27%) та Словаччини (+12%). Також було відзначено невелике зростання у Великій Британії (+3%), Італії (+5%) та Іспанії (+5%). Навпаки, реєстрація авто знизилася у Німеччині (-2%), Франції (-2%), Бельгії (-7%), Нідерландах (-4%) та Ірландії (-5%).

Найпопулярнішим автомобілем липня в Європі стала Dacia Sandero, яких зареєстрували 22400 екземплярів (+34%). Це більш ніж на 3 тисячі більше, ніж у Volkswagen T-Roc, який посів друге місце у рейтингу. Десять найпопулярніших автомобілів у липні складалися з п’яти позашляховиків і п’яти хетчбеків.

За останнє десятиліття популярність позашляховиків зростає. У липні на них припало 54% ​​усіх реєстрацій транспортних засобів – новий рекорд для сегмента. Минулого місяця було зареєстровано 554 тисячі нових позашляховиків, що на 6% більше, ніж у липні 2023 року. В результаті обсяг продажів позашляховиків з початку року досяг 4,2 млн одиниць, збільшившись на 5%.

У той час як Toyota, BMW, Mercedes і Geely Group забезпечували зростання в сегменті позашляховиків, Volkswagen Group зайняла провідну позицію на ринку за обсягом. 26% зареєстрованих позашляховиків були автомобілями Volkswagen Group, за ними слідують Hyundai-Kia з 12% та Stellantis з 11,5%. Найбільший попит мали C-SUV – було зареєстровано 210600 одиниць (+3%). Зростання в сегменті B-SUV склало +14%, а реєстрацію отримали 204300 кросоверів. У сегменті E-SUV було зареєстровано 27600 одиниць (+23%), а F-SUV (+32%) обрали 5022 покупців. Єдиний суб-сегмент кросоверів, який “просів” – D-SUV, який скоротився у липні на 7%, а реєстрації склали 106 500 авто.

Попит на електромобілі впав у липні, а їхня частка на ринку скоротилася з 14,6% у липні 2023 року до 13,5% минулого місяця. За даними JATO Dynamics, минулого місяця було зареєстровано 139 300 нових електрокарів, що на 6% менше, ніж у липні 2023 року.

На думку аналітиків JATO Dynamics, причиною є “відсутність ясності щодо стимулів для електромобілів та їх майбутнього, а також низька залишкова вартість електромобілів”.

BMW очолила рейтинг брендів електромобілів минулого місяця, показавши зростання на 35% у річному обчисленні. Це був сильний результат у порівнянні з Tesla, яка зафіксувала зниження на 16% у річному обчисленні. Хоча Tesla Model Y та 3 продовжують домінувати у річному рейтингу BEV, останнім часом вони здали позиції.

Модель Y більше не є електромобілем, що найбільше продається в Європі, і посіла дев’яте місце в загальному рейтингу за липень. Останні моделі BMW, включаючи iX1, i4 та i5, показали хороші результати у липні, в той час, як новий iX2 зареєстрували понад 1300 одиниць. Реєстрації електричних моделей BMW явно випереджають реєстрацію аналогів Mercedes-Benz та Audi.

Другим за популярністю електромобілем місяця в Європі став Volvo EX30 із майже 6600 реєстрацій. У трійці – MG3 – понад 4000 одиниць. Четвертим став Fiat 600, яких поставили на облік 2636 автомобілів. Замикає п’ятірку найкращих – BMW i5 із результатом 2302 авто.