X

Найдовговічніші автомобільні двигуни у світі

Испытанные и проверенные временем двигатели могут жить на конвейере в течение десятилетий, зачастую гораздо дольше, чем автомобили, в которых они установлены. Мы подобрали небольшую подборку моторов-ветеранов...

Прогрес в автомобільній промисловості такий стрімкий, що може здатися, що виробники весь час придумують нові двигуни. Насправді, хоча вони і оновлюються дуже часто, більшість двигунів зберігають свою первинну основу довгі роки, а іноді й десятиліття після того, як автомобілі, в яких вони вперше з’явилися, припинили випускати. Ось найяскравіші приклади:

Opel CIH (1965-1995) – 30 років

Opel CIH являв собою гнучке сімейство 4- і 6-циліндрових моторів об’ємом від 1,5 до 3,6 літра. У Великій Британії найбільш відомими автомобілями, укомплектованими цим мотором були Opel Ascona, Kadett і Manta (на фото). Дебют цього мотора відбувся на другому поколінні Opel Rekord, і використовувався в 1995 році на позашляховику Isuzu, який продавали під маркою Opel/Vauxhall Frontera.

Застосовували на: Chevrolet 1700, Daewoo Royale, Holden Sunbird і Torana, Isuzu Mu, Opel Ascona, GT, Kadett (на фото), Manta, Olympia, Omega, Rekord, Ranger і Rekord, Vauxhall Carlton, Cavalier і Frontera.

Rover V8 (1967-2004) – 37 років

Повністю алюмінієвий двигун було створено на основі американського мотора Buick 215 1960 року, який використовували на автомобілях Buick і Pontiac. Концерн General Motors продав його компанії Rover, інженери якої модернізували його для поліпшення надійності. Завдяки гарному співвідношенню потужності, моменту і невеликої ваги, його широко використовували на різних моделях компанії, наприклад, Rover SD1 3500 (на фото), Land Rover, MG, Morgan і TVR. За час виробництва об’єм зріс з базових 3,5 л до 4,6 л.

Застосовували на: Ginetta G33, Land Rover Series II, 110/130, Defender, Discovery (на фото), Range Rover, Leyland P76, MGB GT V8, MG RV8, Morgan Plus 8, Rover P5, P6, SD1, Triumph TR8, TVR 350i, Chimaera, Griffith и V8S.

Renault (1947-1985) – 38 років

Також відомий під ім’ям Ventoux, цей мотор, створений інженерами компанії Renault, вперше з’явився на перших післявоєнних автомобілях марки, зокрема, Renault 4CV (на фото). Використовувався на широкій гамі моделей Renault аж до Renault 5 TL Laureate в середині 80-х.

Застосовували на: Alpine A106 и A108, Renault 3, 4, 5, 6, 4CV/750, Caravelle, Dauphine, Dauphinoise, Estafette, Juvaquatre и Ondine.

AMC Straight Six (1964-2006) – 42 роки

American Motors Corporation вперше встановили рядний 6-циліндровий 4-літровий двигун нового покоління на спецверсії Rambler Typhoon 1964 року. Цей двигун встановили на першу генерацію Jeep Cherokee, яку офіційно поставляли до Великої Британії, і його використовували на популярному позашляховику Jeep Wrangler до 2006 року.

Застосовували на: AMC Concord, Eagle, Gremlin, Hornet, Javelin, Matador, Pacer, Rebel і Spirit, Jeep CJ, Cherokee, Comanche, Commando, Gladiator, Grand Cherokee, Wrangler і Wagoneer, PARS Khodro Arya і Khodro Shahin, Rambler Ambassador, American, Marlin, Rebel і Typhoon, а також Rambler-Renault.

Citroën 2CV (1948-1990) – 42 роки

Двоциліндровий бензиновий мотор із повітряним охолодженням Citroën об’ємом від 375 до 602 куб. см, почав своє конвеєрне життя на моделі 2CV в 1948 році, хоча був створений дев’ятьма роками раніше. Крім «Де Шво» його використовували на моделях Ami, Dyane і Mehari. A у версії об’ємом 652 см3 – на Visa.

Застосовували на: Citroën 2CV, Acadiane, Ami, Bijou, Dyane и Mehari.

Ferrari Colombo V12 (1947-1989) – 42 роки

Енцо Феррарі запросив конструктора Джоаккіно Коломбо, щоб той розробив 1,5-літровий мотор. На що Колоомбо відповів, що «у Maserati – 4-циліндрові мотори, у британців – «шістки», у Alfa Romeo – 8-циліндрові двигуни, тому ми маємо зробити 12-циліндровий». Енцо погодився, і в результаті на світ з’явився легендарний V12, який став гордістю Ferrari на довгі роки.

Застосовували на: Ferrari 125 S, 250, 275, 330, 365, 400, 412, Daytona і Superamerica.

Jaguar XK (1949-1992) – 43 роки

Шестициліндровий мотор XK став доступний вперше покупцям моделі XK120 (на фото) ще в далекому 1950 році. Упродовж двох десятиліть його з незначними змінами використовували на всіх моделях Jaguar. Спершу він мав об’єм 3,4 літра, а в процесі еволюції з’явилися версії об’ємом 2,4 л і 4,2 л.

Застосовували на: Daimler DS420 (на фото) і Sovereign, Jaguar 240, 3.4-litre, 420, S-Type (1960), E-Type, Mark 2, Mark 7, Mark 8, XJ6, XK120, XK140, XK150 і XK SS, Panther De Ville і J72.

Renault Cléon-Fonte (1962-2004) – 42 роки

Названий на честь підприємства в Нормандії, цей двигун з’явився в 1962 на спорткарі Caravelle (у версії 845 см3), на комерційній моделі Estafette, а пізніше використовували на широкій гамі моделей, зокрема DAF і Volvo. Останньою реінкарнацією стала Dacia, а об’єм на той час зріс удвічі – до 1,6 літра.

Застосовували на: Alpine A110, Dacia 1100, 1300/1310, DAF 55 і 66, Renault 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 18, 19, Caravelle, Estafette, Fuego і Twingo, Volvo 343/345 і 66.

Ford Kent (1959-2002) – 43 роки

Уперше двигун під ім’ям Kent з’явився на моделі Ford Anglia (на фото). Пізні модернізовані версії цього двигуна для передньопривідних легковиків отримали ім’я Valencia. Компанії Lotus і Cosworth використовували мотор Kent як основу для створення форсованих двигунів Twin Cam і BDA.

Застосовували на: Caterham Seven, Ford Anglia, Capri, Consul Classic, Consul Capri, Corsair, Cortina, Escort, Fiesta, Ka (на фото), Orion і Prefect 107E, Lotus Elan і Seven, Marcos GT, Morgan 4/4, TVR 1600M, Grantura і Vixen.

Lamborghini V12 (1964-2010) – 46 років

За свою історію компанія Lamborghini створила лише два мотори V12. Першим була оснащена дебютна модель 350GT, а цей двигун майже півстоліття використовували на різних моделях марки, зокрема Murciélago. Другий V12 було створено порівняно недавно для моделі Aventador.

Застосовували на: Lamborghini 350GT, 400, Countach, Diablo, LM002, Murciélago.

Buick V6 (1962-2009) – 47 років

Цей двигун став першим масовим мотором V6 у США. Першим його приміряв Buick Special. Спершу його об’єм становив 3,2 літра. Лімітовані права на його виробництво придбала компанія Kaiser-Jeep. Останнім автомобілем, який оснащували цим мотором, став Buick LaCrosse, виробництво якого припинили в 2009 році. На той час його об’єм  зріс до 3,8 літра.

Застосовували на: Buick Century, Electra, LaCrosse, LeSabre, Regal, Riviera, Skyhawk, Skylark і Special, Cadillac DeVille и Seville, Chevrolet Camaro, El Camino, Impala, Malibu, Monte Carlo і Monza, Holden Caprice і Commodore, Jeep CJ і Jeepster Commando, Oldsmobile 98, Achieva, Cutlass Ciera, Cutlass Supreme, Delta 88, Omega, Starfire і Toronado, Pontiac Bonneville, Firebird, Grand Am, Grand Prix, LeMans, Sunbird і Ventura.

Ford Windsor V8 (1961 – наші дні) – 58 років

Восьмициліндровий V-подібний мотор Ford Windsor за американськими стандартами належав до середньої категорії. Спершу його встановили на Ford Fairlane (на фото) четвертого покоління. Пізніше почали використовувати у широкій гамі машин із блакитним овалом на капоті, а також на автомобілях інших марок, таких як Sunbeam Tiger і AC Cobra. Останньою машиною, яка серійно комплектувалася таким мотором став Ford Explorer в 2001 році, проте його досі можна придбати як окремий компонент.

Застосовували на: AC Cobra (на фото), Continental Mark 6 і Mark 7, Ford Bronco, Country Squire, Econoline, Elite, Explorer, F-Series, Fairlane, Fairmont, Falcon, Falcon Ranchero, Galaxie, Granada, GT40, LTD, Mustang, Thunderbird і Torino, Lincoln Continental, Mark 7, Town Car і Versailles, Mercury Colony Park, Cougar, Cyclone, Grand Marquis, Marquis, Meteor, Monarch, Montego, Mountaineer и Zephyr, Saleen S7, Shelby GT350 и Sunbeam Tiger.

Rolls-Royce L-Series (1959-наші дні) – 60 років

Двигун L-серії є найстарішим мотором у Великій Британії і другим V8 за всю історію марки Rolls-Royce. Вперше він з’явився на моделі Silver Cloud II, Phantom V, а також родинному Bentley S2. Відтоді як BMW стала власником Rolls-Royce, компанія не має прав на його використання. Спочатку об’єм двигуна становив 6,2 літра і розвивав потужність 185 к.с. Сьогодні його можна зустріти на Bentley Mulsanne. Зокрема, двигун об’ємом 6,75 л з двома турбонагнітачами на версії Mulsanne Speed розвиває потужність 530 к.с. і здатний розігнати авто до 305 км/год.

Застосовували на: Bentley Arnage, Azure, Brooklands, Continental (до 2003 р.), Eight, Mulsanne, S2, S3, T-Series і Turbo, Rolls-Royce Camargue, Corniche, Phantom V and VI, Silver Spirit, Silver Spur, Silver Cloud II і III, а також Silver Shadow.

Chevrolet Small Block (1955-наші дні) – 64 роки

Так званий «маленький блок» V8 вперше встановили на спортивному Chevrolet Corvette (на фото) і седані Chevrolet Bel Air. Цей мотор мав об’єм “лише” 4,7 літра. Пізніше його почали використовувати на великій кількості моделей концерну GM. Як і згаданий вище Ford Windsor, сьогодні цей двигун можна придбати окремо. За найскромнішими підрахунками концерн GM випустив понад 100 мільйонів моторів цього сімейства.

Застосовували на: Acadian, Beaumont, Buick Roadmaster, Cadillac Brougham, Escalade, Fleetwood і Fleetwood Sixty Special (на фото), Checker Marathon и Taxi, Chevrolet Bel Air, Camaro, Caprice, Chevelle, Corvette, El Camino, Express, Impala, Monte Carlo, Monza, Nova, Suburban і Tahoe, GMC Carryall, Savana, Sierra, Suburban і Yukon, Gordon Keeble, Hummer H1, ISO Grifo і Lele, Oldsmobile Custom Cruiser, Omega, Starfire, Pontiac Bonneville, Firebird, Grand LeMans, Grand Prix, Parisienne, Sunbird і Ventura.

Volkswagen Type 1 (1938-2003) – 65 років

Опозитний двигун повітряного охолодження Type 1, створений для першого Volkswagen Beetle використовували на цій моделі, а також різних інших машинах марки VW. У 1938 році він мав об’єм 985 см3 і потужність 24 к.с. Цей мотор випускали аж до 2003 року в Мексиці, доки виробництво VW Beetle не припинилося. За роки свого життя він еволюціонував до об’єму 1,6 л, отримав систему вприскування палива і міг розвивати до 50 к.с.

Застосовули на: Volkswagen 1500/1600, 411/412, Karmann Ghia, Type 1 (Beetle), Type 2 (Kombi/Microbus/Transporter).