Илон Маск заявил, что к концу года компания выпустит полноценный беспилотник Tesla, который не потребует вмешательства водителя
Заяви Ілона Маска з приводу виходу нового безпілотника мають під собою підстави. Минулої зими глава компанії пообіцяв представити до кінця 2020 року повноцінний безпілотний автомобіль. Після чого у Tesla розпочалася чорна смуга у вигляді однотипних аварій, винуватцем яких став автопілот.
Усе це змусило експертів говорити не просто про неготовність автопілота 5-го рівня, а про звичайний автопілот-асистент, який, на думку багатьох, ще допрацьовувати і доопрацьовувати. Сам Маск про свою обіцянку не забув і зазначив, що незабаром можна очікувати виходу автомобіля з п’ятим рівнем автономності, який отримає «базові функції». Залишається загадкою, що саме він мав на увазі під цими стандартними можливостями.
Згідно з наявною класифікацією безпілотних транспортних засобів, автопілот п’ятого рівня не потребує втручання з боку водія і все робить сам. Про які тоді базові функції йдеться?
Згідно з усе тією ж класифікацією SAE, до нинішнього автопілота Тесла існує ще два рівні — відповідно четвертий і третій. Асистент-помічник виробника умовно належить до другого рівня. Йдеться про те, що автомобіль їде сам, але потребує пильної уваги водія, а також його регулярної участі в керуванні. Іншими словами, глава Tesla вирішив просто пропустити ці два доволі важливих рівні. Але і це ще не все. П’ятий рівень автономності — той, про який говорить Ілон Маск, — неможливо використовувати на дорогах загального користування, оскільки не існує відповідної законодавчої бази.
Не виключено, що Tesla покаже обіцяний безпілотник п’ятого рівня, але їздити на ньому законно буде просто неможливо. Ймовірно, йдеться про своєрідний «технологічний стенд», яким виявиться прототип.