
Автомобілі можуть стати розкішшю для росіян
Економічні санкції за військову агресію проти України створили цілу низку проблем на російському ринку. Одна з них — дефіцит автомобілів, що сформувався в результаті відходу з Росії цілої низки автомобільних брендів. Але і ті марки, що залишилися, значно урізали свої лінійки. Обмеження пропозиції, в свою чергу, спровокувало підвищення цін. Наприклад, російська LADA Granta подорожчала в лютому більше ніж удвічі. Цінник Kia Rio зріс на 400 тисяч руб., а Renault Duster додав в ціні одразу 1 млн руб.
Таким чином нові автомобілі багатьом росіянам стали не по кишені. В результаті березень 2022 року став найгіршим для автомобільного ринку Росії за останні 15 років. На думку експертів, до кінця року падіння цього сектора російської економіки становитиме 70%.
Запаси автомобілів на складах закінчуються, а нові поставки найближчим часом не передбачаються. Популярні у росіян Renault, Skoda, Toyota, Nissan, BMW, Opel і Volvo пішли з Росії ще на початку березня. А місцеві автовиробники залишилися без компонентів. Наприклад, АвтоВАЗ не зможе відновити виробництво щонайменше до кінця травня. Через дефіцит імпортних деталей концерн планує випускати спрощені версії своїх автомобілів без звичних опцій і деяких систем безпеки.
Стабілізувати ситуацію розраховують за рахунок так званого “паралельного імпорту”. Тобто ввозити санкційну продукцію будуть з третіх країн без відома виробника. Таким чином на російський ринок планують поставляти автомобілі Jaguar, Land Rover, Mercedes-Benz, Lexus, Infiniti, Toyota, Volkswagen, Skoda, BMW, Renault, Audi, Nissan та інших марок. Чи буде на такі дії росіян реакція з боку виробників, покаже час.