Audi привезла до Гудвуда унікальний концепт 30-х років
На “Фестивалі швидкості” у Гудвуді підрозділ Audi Tradition презентував унікальний концепт Auto Union Type 52.
Всім відомі Auto Union Silver Arrows, легендарні гоночні автомобілі Гран-прі 1930-х років. Але навряд чи хтось знає, що існував проєкт автомобіля з 16-циліндровим двигуном для повсякденного використання – Auto Union Type 52. В Audi побудували цей Schnellsportwagen за кресленнями експериментальної машини 30-х років, що збереглися.
В 1932 в результаті злиття Audi, DKW, Horch і Wanderer був створений концерн Auto Union AG. У тому ж році було опубліковано правила для нових болідів для гонок Гран-прі, що проводилися з 1934 до 1936 року. 1933 року Auto Union AG доручила штутгартському конструкторському бюро Фердинанда Порше розробити гоночний автомобіль на основі нового регламенту. Робота над Auto Union Type A (Порше називав його Type 22) розпочалася у березні 1933 року. Усього через рік Ханс Штук встановив світовий рекорд за кермом автомобіля на трасі AVUS у Берліні. Коли інноваційні гоночні автомобілі Auto Union та Mercedes-Benz увірвалися на міжнародну гоночну арену, народилася легенда про «Срібні стріли».
Швидкі, як стріли, ці легендарні машини підкорили публіку своїм футуристичним дизайном та революційними технологіями. В той час, як Mercedes-Benz віддавав перевагу двигунам, розташованим спереду, Auto Union була першою, хто розмістив двигун позаду водія. Це середньомоторне компонування сьогодні залишається стандартом у Формулі-1. У наступні роки Auto Union встановила кілька світових рекордів, вигравши численні підйоми на пагорби, три чемпіонати Німеччини та чемпіонат Європи 1936 року з удосконаленим Auto Union Type C.
Паралельно з розробкою гоночних машин Гран-прі, Auto Union AG і конструкторське бюро Фердинанда Порше також планували випуск спортивного седана, дозволеного для використання на дорогах загального користування. У документах концепт називався Schnellsportwagen, але пізніше отримав позначення Auto Union Type 52. Проєкт призначався для продажу клієнтам для участі у гонках на довгі дистанції та змаганнях на витривалість.
Ще наприкінці 1933 року конструкторське бюро Porsche склало перші ескізи конструкції, які набули більш конкретної форми у 1934 році. Керівники проєкту вирішили збудувати тестовий автомобіль – але, наскільки відомо сьогодні, це так і не було реалізовано. Проєкт був покинутий у 1935 році, і його сліди загубилися в архівах Audi та Porsche. Але розробники залишили на папері багато новаторських ідей.
В його основу лягла технологія гоночного боліда Гран-прі, розроблена в той самий час: шасі Auto Union Type 52 було спроєктовано як сходова рама з розташованим посередині двигуном. Була використана трансмісія Auto Union Type 22, але компресію потужного 16-циліндрового двигуна було знижено, щоб дозволити автомобілю працювати на звичайному бензині. При цьому інженери зменшили передавальну кількість нагнітача Рутса. Двигун Auto Union Type 52 мав розвивати потужність близько 200 к.с. при робочому об’ємі 4,4 літра і максимальний крутний момент в 436 Нм.
Audi доручила Crosthwaite & Gardner побудувати Auto Union Type 52, використовуючи архівні документи, плани та ескізи дизайну, що збереглися. Британські експерти з реставрації також займалися «Срібними стрілами» для історичної колекції автомобілів Audi й після багаторічної роботи завершили складання Schnellsportwagen у 2023 році. Усі компоненти виготовляються вручну спеціально для цієї моделі.
Auto Union Type 52 довжиною понад п’ять метрів справляє враження: його подовжений силует відображає те, як інженери створювали автомобіль для оптимальної аеродинаміки та максимальної продуктивності. На відміну від своїх побратимів Гран-прі, автомобіль більше підходить для повсякденної їзди, як і задумали дизайнери, з високим дахом, фарами та місцем для багажу. Також є місце для двох запасних коліс. Водій у Type 52 сидить посередині, а два пасажирські сидіння розташовані з боків. Споряджена вага була лише 1300 кг, а повна маса досягала 1750 кг.
В Audi Tradition використовували 16-циліндровий двигун і 5-ступеневу коробку передач від Auto Union Type C. Він працює на спеціальній суміші метанолу. Замість комбінації поперечних ресор та фрикційних амортизаторів, як у Type 52 використовується поздовжня торсіонна ресорна підвіска у поєднанні з гідравлічними амортизаторами. У процесі створення репліки було збільшено колісну базу та змінено розташування паливного бака. Барабанні гальма запозичили у гоночного Type A. У жодному з документів не вказано колір, який повинен був мати автомобіль, тому Audi Tradition взяли за основу сріблястий Cellulose Silver.enz ворвались на международную гоночную арену, родилась легенда о «Серебряных стрелах».