Американець витратив 500 000 доларів на антирекламу Tesla
Американець Ден О’Дауд, лідер проєкту Dawn Project, закликав бойкотувати електромобілі Tesla. Ролик із антирекламою автомобілів бренду показали під час фінальної гри за звання чемпіона Національної футбольної ліги Сполучених Штатів Америки.
Це вже другий поспіль Супербоул (Super Bowl), під час якого О’Дауд публікує свої відео. Цього року антиреклама Tesla коштувала йому понад 500 000 доларів. Учасники Dawn Project вимагають заборонити автопілот Тесли, проблема з яким призвела до відкликання 2 мільйонів електромобілів компанії у США.
У ролику показані кадри трьох аварій, у тому числі зі смертельним наслідком, за участю автомобілів Tesla. Одна з них сталася у Північній Кароліні. Tesla, яка, ймовірно, рухалася на автопілоті, збила 17-річного хлопця. У момент аварії він виходив зі шкільного автобуса з увімкненим знаком зупинки та миготливими сигнальними вогнями.
Також у ролику згадується аварія 2019 року, у якій загинув 50-річний чоловік, коли його Tesla врізалася у причіп. Третій випадок трапився у Флориді. Молода пара проїхала на червоне світло на путівці та врізалася в припаркований автомобіль. Від удару їх викинуло з автомобіля. Одна людина загинула, друга отримала серйозні травми. В обох випадках автопілот працював на ділянках доріг, де його використання заборонено. Завершується реклама словами: «Tesla залишається байдужою. Бойкотуйте Tesla та забезпечте безпеку своїх дітей».
Ден О’Дауд — засновник компанії Green Hills Software, яка займається розробкою операційних систем для автомобілів та літаків. Автопілот Tesla він називає «найнекомпетентнішим програмним забезпеченням», яке йому доводилося бачити.
Фанати Маска звинувачують О’Дауда у конфлікті інтересів із Tesla, оскільки одним із клієнтів Green Hills Software — компанія Mobileye. Остання також розробляє програмне забезпечення для систем допомоги водієві. Ні сам О’Дауд, ні голова Tesla Ілон Маск ситуацію не коментують.
Як заявили в Dawn Project, ролик транслюватиметься у Вашингтоні, округ Колумбія, Каліфорнії, Делавері та Мічигані. Минулого року Маск відносно спокійно поставився до ролика проєкту на Суперкубку. Навпаки, він сприйняв його як рекламу автопілоту.
В даний час Tesla стикається зі стагнацією доходів через нездатність реалізувати давно обіцяної технології FSD (Full Self-Drive). Ринкова вартість компанії знизилася на мільярди доларів. Лише за останній місяць падіння склало приблизно 15%.