После введения безвиза миллионы украинцев побывали в Польше и вполне вероятно, что это могло повлиять и на вкусы наших соотечественников при выборе автомобиля. Уже опубликована статистика регистраций новых легковых авто за 6 месяцев текущего года, поэтому можно посмотреть, какая картины вырисовывается
Найбільша відмінність, звичайно, кількісна. Якщо в Україні за перше півріччя зареєстрували 41,5 тисячі нових авто, то в Польщі – майже в 7 разів більше (278,3 тис). Відрізняється і структура покупців. В Україні 65% реєстрацій припадає на фізосіб (“приватників”), а в Польщі щодо нових машин домінують фірми (юрособи), на них припадає частка в 69%. Тому щоб порівняти смаки покупців ми використовували польський рейтинг для приватних покупців. Результат порівняння із зазначенням частки ринку за півріччя тієї чи іншої моделі наведено в таблиці. Цікаво, що в першій десятці таки є збіги!
Спільним улюбленцем виявився Renault Duster. Якби не “ривок” Kia Sportege в червні, то він би очолив обидва списки найпопулярніших моделей. На близьких позиціях опинилися Skoda Octavia, Hyundai Tucson, Renault Sandero.
Збігів у марках ще більше, хіба що українці прагнуть до більших форм. Тобто якщо поляки обирають Mazda СХ-3, то наші – її «старшу сестру» СХ-5, замість Toyota Corolla у нас в лідерах Camry.
Серед кросоверів польський вибір у Toyota – C-HR, а в нас RAV-4, замість Mitsubishi ASX у нас в лідерах Outlander, а у Skoda в Польщі – Karoq, а у нас – Kodiaq.
Ще один дивний момент – в нашому топ-25 взагалі немає міських хетчбеків В- і С-класу, напевно їх заміняють компактні седани. Зате в українському ТОПі помітно більше кросоверів, серед яких кілька великих і дорогих на чолі з BMW Х5, в компанії з яким Toyota Land Cruiser Prado і LC 200.
Отож можна сказати що смаки потроху зближуються, хоча наша специфічна тяга до автомобілів розміром побільше ще сильна!