X

Тест Skoda Kodiaq українського складання на українських дорогах

Теперь самая крупная из легковых Шкода, – это Skoda Kodiaq. Первый 7-местный среднеразмерный кроссовер марки вызывает восхищение благодаря простору в салоне и огромному багажнику. А что скажет водитель?

Відтепер Skoda Kodiaq – не тільки найбільший легковий автомобіль Skoda. Він помітно перевершує за розмірами обох своїх родичів по концерну і спільній платформі MQB – новий Volkswagen Tiguan і перший кросовер SEAT Ateca.

Розміри Шкода Кодіак

Kodiaq більше Ateca на 334 мм у довжину і на 161 мм – за колісною базою, а Tiguan на 211 мм і 111 мм – за відповідними параметрами. Не дивно, що Skoda Kodiaq – єдиний із трійці, хто пропонується ще і в 7-місному виконанні.

Але в зовнішності та інтер’єрі побачити спорідненість цих моделей легко. Особливо між іспанцем і чехом. У цих машин схожі виштамповки, багато гострих кутів і граней,  широкі капоти, що накривають всю передню частину, і ніби завислі в повітрі завужені задні ліхтарі.

При цьому Kodiaq має самобутній вигляд і дуже самовпевнений завдяки цікавому дизайну протитуманок і загальному архітектурному ансамблю – зубастої решітки радіатора і фар головного світла. Цим вона навіть нагадує якісь імениті позашляховики. Увиразнити відповідний антураж моделі може пластиковий обвіс у версії Scout.

Завдяки своїм пропорціям у профіль Skoda Kodiaq навіть схожий на зменшений Audi Q7, що, втім, можна записати в актив нової моделі.

І хоча перший середньорозмірний кросовер чеської марки має не такий переконливий вигляд, йому чудово підходить ім’я найбільшого ведмедя в світі – Кадьяк.

Skoda Kodiaq в Україні і для України

На відміну від клишоногих, яких можна зустріти хіба що біля південного узбережжя Аляски, середовище проживання кросовера набагато ширше. І Європа має прийтися йому якраз впору. А для нас цей виведений в Чехії вид взагалі можна вважати рідним, оскільки на підприємстві «Єврокар» в Соломоновому складають машини для українського ринку. А вперше провели тест-драйв Skoda Kodiaq в Іспанії.

Під широкою глянсовою панеллю під чорне дерево перед переднім пасажиром – додатковий бардачок.

І ось тепер в Україні в нашому розпорядженні Кодіак вартістю 44 425 доларів у виконанні Style (крутіше тільки L&K), та ще з цілим пакетом додаткових опцій. Проте першими впадають в око галогенні фари Skoda Kodiaq.

В оптиці машини не передбачено функції освітлення поворотів, але вона вміє самостійно перемикатися між ближнім та дальнім світлом. Хоча повністю світлодіодні фари світять і виглядають крутіше.

У нижньому відсіку розташовані слоти для завантаження диска, двох SD карт і SIM-ки.

Для Skoda Kodiaq доступні функції автоматичного паркування заднім ходом з причепом, бездротова зарядка смартфона, система кругового огляду AreaView, камера заднього виду, підігрів заднього дивана, панорамний дах і багато інших опцій.

Дивно, що наша машина в більш дорогому (порівняно з Ambition) виконанні Style, та ще з пакетом додаткового обладнання не оснащена підігрівом другого ряду і камерою заднього виду.

Skoda Kodiaq готовий працювати зі смартфонами на різних платформах.

Зате вона має тризонний клімат-контроль, підігрів передніх крісел і керма, автономний обігрівач, електричний привід кришки багажника з безконтактним керуванням, навігаційну систему і ще силу-силенну переваг.

Система утримання в смузі для нашої країни не дуже актуальна, тому про її відсутність я не пошкодував жодного разу. Зате адаптивний круїз-контроль дуже чітко витримує дистанцію до попереднього авто.

Сидіти за кермом зручно. Посадка глибока і надійна. Налаштування водійського крісла можна прив’язати до ключа. Але от профілів для кількох людей немає.

Система попередження про ризик зіткнення налаштована панічно, спрацьовуючи часом у безпечних ситуаціях. Але про перешкоди тестований Kodiaq дохідливо попереджає  за допомогою оптичних парктроніків.

А відсутність на нашій машині камер частково компенсує система напівавтоматичного паркування, яка не тільки заводить автомобіль на паркувальне місце, а й виводить його зі стоянки.

Комфорт

Кросовер Шкода пропонує також понад 40 рішень Simply Clever. За цим показником він на 17 позицій переграє навіть флагманський Superb. Найпомітніша з них – прогумовані планки, що вискакують під час відчинення дверцят і оберігають крайки від пошкоджень.

Кросовер Kodiaq першим зі Skoda обладнаний прогумованими планками, що вискакують під час відчинення дверцят і оберігають крайки від пошкоджень при контакті з перешкодою.

До послуг задніх пасажирів столики з висувними підстаканниками. А якщо замовити шторки від сонця, то залишається відкинути спинку, і з комфортом подрімати під мірне погойдування авто на нерівностях.

Адже тепер не Superb, а Kodiaq – найбільш місткий і зручний автомобіль компанії. Задній ряд легко частинами посовувати в доволі широкому діапазоні – на 180 мм.

Пакет Simply Clever охоплює безліч зручних і практичних пристосувань: парасольки в передніх дверцятах, виносний органайзер у центральній ніші, в багажнику – двосторонній килимок, різні гачки і такелажні петлі, набір перегородок і сіток для страховки та фіксації вантажу.

І навіть повністю посунувшись уперед, я бачу, що залишається достатньо місця між колінами та спинкою відрегульованого під мене переднього крісла. При цьому багажник отримує ще додаткові літри для вантажу.

От тільки не зовсім зручно, що невеликі речі в цьому разі можуть легко провалитися під диван. Адже не передбачено жодних відкидних панелей, які у деяких авто інших марок забезпечують суцільну рівну підлогу.

На другому ряду – хоч танцюй. Сюди можна замовити шторки від сонця і підігрів. Тепер можна відкинути спинку і подрімати під мірне погойдування авто на нерівностях.

Якщо бажаєте скористатися столиками, то краще посунутися вперед, тоді до них не доведеться тягтися, а місця для колін дорослої людини вистачить.

На другому ряду можна керувати своєю кліматичною зоною, але підігріву заднього дивана в нашій машині немає

Об’єм багажника Skoda Kodiaq

І під час складання заднього ряду тут утворюється сходинка, оскільки наша машина 5-місна. Тому її відсік глибший і за рахунок цього більший на 60 л. У 7-місному виконанні третій ряд у складеному стані забезпечує більш високий рівень підлоги у відсіку врівень зі складеними спинками другого ряду.

На відміну від німецьких та іспанських побратимів, в чеській машині шторка багажника не жорстка, а ролетного типу. Під час використання третього ряду сидінь вона ховається в спеціальну нішу під підлогою. Тут такої можливості немає, але в такому величезному багажнику всьому місце знайшлося. Адже мінімальний об’єм відсіку становить 720 л!

Але користуватися багажником зручно в будь-якому разі завдяки двосторонньому килимку, різним гачкам і такелажним петелям, набору перегородок, сіток для страховки і фіксації вантажу.

А якщо плануєте перевозити вантаж до 2,8 м завдовжки, то треба замовити спинку переднього пасажирського крісла, яку можна складати. Спинки другого ряду складаються у зручній пропорції 40:20:40, і тоді отримуємо гігантський відсік об’ємом понад 2 куб. м.

Електричним приводом кришки багажника керуємо за допомогою клавіші на водійських дверцятах і кнопки, а також без контакту – помахом ноги під бампером.

Інтер’єр Skoda Kodiaq

Салон Skoda Kodiaq – сама суворість і функціональність. Пластик верхньої частини приладової панелі м’який, під широкою глянсовою панеллю (в стилі під чорне дерево) перед переднім пасажиром є додатковий бардачок. А в центрі торпедо – чорний глянець сенсорного екрану з віртуальними кнопками.

Салон Skoda Kodiaq – сама суворість і функціональність. І тільки білі цифри приладів на сірих підкладках трохи випадають з лаконічно оформлення інтер’єру.

Тому ніякого звикання не потрібно, все зрозуміло. Знайомий і блок перемикачів на похилій панелі. Особливо зручно користуватися нижнім рядом клавіш. І перемикач вибору режиму руху Driving Mode Select я розташував би на ній. Адже намацувати його за важелем коробки передач на ходу не дуже зручно.

З іншого боку, нею власник не так часто користуватиметься. Він просто вибере режим. Це я постійно експлуатую то один, то інший. Але швидко розумію, що так само, як в Атеці і Тігуані, різниця у налаштуваннях найпомітніша в роботі силового агрегата.

І робить це доволі впевнено і плавно. А те, що без запалу, – так в цій машині я і сам мимоволі змінив стиль їзди на плавний і неспішний. Хоча підбадьорити мотор можна на будь-яких налаштуваннях, просто переключивши коробку в режим Sport.

В Україні Skoda Kodiaq пропонують із трьома турбодвигунами: двома бензиновими – 1.4 TSI (150 к.с.) і 2.0 TSI (180 к.с.), а також дизельним 2.0 TDI (150 к. с.) – його ви і бачите на фото.

Навіть на високій швидкості в машині дуже тихо. У звичайному і екорежимах реакції двигуна на педаль газу спокійні та розмірені. І навіть на різкі команди Kodiaq відгукується з розстановкою. Загалом, поводиться як респектабельний позашляховик. І з цього стану його не виводять навіть спортивні налаштування.

Усі двигуни Skoda Kodiaq відповідають екологічним нормам Євро-6.

У ньому трансмісія одразу починає тримати оберти двигуна близькими до 2 тис., і в салоні вже чути басовите гудіння мотора. Але й відгуки його стають швидшими, хоча Kodiaq продовжує зберігати статечну поведінку.

Все ж електроніка керування двигуном постійно пам’ятає про екологічні норми Евро-6 і ставить економію пального і турботу про екологію вище за спортивні амбіції водія.

І реальна витрата пального під час тест-драйву виявився трохи вищою за заявлену. Маршрутний комп’ютер малював нам цифри від 7,8 до 8,0 л на 100 км, що цілком відповідає нашим найоптимістичнішим очікуванням від такої великої машини.

Різницю в налаштуваннях під час переходу з одного режиму в інший найбільше помітно в  роботі силового агрегата.

Кермо на будь-яких налаштуваннях залишається легким. И нехай навіть у спортивному режимі авто поводиться не надто жваво, та й у реакціях не з’являється помітної гостроти, але керувати машиною легко.

Звивистою дорогою Skoda Kodiaq їде точно і надійно, впевнено долаючи плавні віражі. А зі збільшенням швидкості кермо наливається приємним  зусиллям незалежно від обраного режиму.

Схоже поводяться і співплатформені SEAT Ateca із Volkswagen Tiguan. Але, на відміну від них, саме Skoda Kodiaq личить така респектабельна поведінка. Адже у цього авто набагато більша база і довжина.

Підігрів керма  можна увімкнути окремо  – через додаткову сторінку  меню клімат-контролю або разом з водійським кріслом – загальною  кнопкою. В цьому разі  можна завчасно налаштувати інтенсивність обігріву.

Щоправда, через це за умови різкої роботи кермом задня частина сильніше завалюється із боку в бік. На високій швидкості часом  доходить до того, що система стабілізації прихоплює колеса, запобігаючи заносу.

Робить вона це чітко, але я впевнений, що задні пасажири таких тонкощів не оцінять. Адже вони сидять, немов у лімузині, плавно погойдуючись на нерівній дорозі. І все ж підвіска залишає подвійне відчуття.

Далеко від второваних доріг можна ввімкнути режим Off-Road, який змінює роботи силового агрегата та електроніки для їзди в складних умовах, так само …

… вмикає систему автоматичного спуску з гори, втім, якщо ви вважаєте, що краще знаєте, коли допомога протибуксувальної системи не потрібна, її можна вимкнути.

Невеличкі нерівності відчуваються більш гостро. І коли повільно їдеш нерівною мощеною камінням бруківкою або горбочками, то машину помітно трусить. Тож, стосовно цієї машини найбільш влучним висловом є: «Більша швидкість – менше ям».

Ними, як і вибоїнами або тріщинами, машина йде комфортно. Та й більші нерівності підвіска ковтає добре. Хоча деколи чути, як вона працює, а колеса неголосно відстукує дефекти, але поштовхи й удари майже не відчутні особливо зі збільшенням швидкості.

При цьому, водій навіть не в курсі, як повний привід Skoda Kodiaq розподіляє крутильний момент осями. У штатній ситуації більша частина тяги залишається на передку. Але блок керування самостійно змінює цю пропорцію для забезпечення впевненого руху в різних умовах.

Скільки коштує Шкода Кодіак

Новий кросовер дає змогу їхати швидко й одночасно солідно, але головна його особливість – зручність. Рівень оснащення і технічного озброєння Skoda Kodiaq аналогічний побратимам по концерну.

Але якщо розглядати машину із таким, як на тесті силовим агрегатом – 2-літровим 150-сильним турбодизелем, 7-швидкісним роботом DSG та повним приводом, то її вартість виявляється найнижчою, оскільки придбати Skoda Kodiaq в Україні в комплектації Ambition можна за 879 269 грн, ціна Kodiaq Style – від 914 756 грн, а “позашляхова” версія Kodiaq Scout обійдеться щонайменше в 995 940 грн.

А далі все залежить від замовлених опцій, серед яких тільки у цієї машини значиться і третій ряд сидінь. Але, в будь-якому разі саме Kodiaq має найбільш просторий салон і найбільш місткий багажник.

Коротко про головне

Нову для нашого ринку модель Skoda Kodiaq всі порівнюватимуть передусім із прямими родичами за концерном і платформою – SEAT Ateca і Volkswagen Tiguan. Унікальність Кодіака (або ж Кадьяка) полягає в тому, що з аналогічними силовими агрегатами він коштує менше, а місця в салоні та багажнику пропонує більше. І він єдиний, доступний з 7 посадковими місцями.

На такі практичні переваги у конкурентів суто емоційні відповіді: власна зовнішність і компактні розміри (не всім потрібна така велика машина), а також більш драйверські налаштування шасі в Атеки і парочка фішок у вигляді віртуального щитка приладів і Google Earth, як у Тігуан. Ось тільки з вартістю понад 44 тис. доларів я очікував побачити не тільки два додаткових посадкових місця, а й багатше оснащення.

Фото автора і Євгена Сокура

Характеристики Skoda Kodiaq 2.0 TDI

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4697/1882/1673
База, мм2791
Кліренс, мм188
Маса споряджена/повна, кг1740/2340
Об’єм багажника, л720/2065
Об’єм бака, л60
Тип двигунадиз. із безпос. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1968
Потужність, кВт (к. с.)/об/хв110(150)/3500-4000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв340/1750-3000
Тип приводаавт. підкл. повний
КП7-ст. робот. DSG
Максимальна швидкість, км/год194
Розгін 0-100 км/год, с10,2
Витрата. траса-місто, л/100 км5,2-6,8