Поводом для тест-драйва в этот раз послужило обновление третьего поколения модели. Что за ним скрывается и какие новшества сулит покупателям?
Цього року Skoda Fabia третьої генерації відзначить свій ювілей на конвеєрі – 5 років. Отож, саме час для оновлення, а точніше – легкого фейсліфтінгу. Адже кардинально змінювати зовнішність автомобіля чи навіть вносити традиційний набір “правок” дизайнери не стали. Так, легкі штрихи до портрету все ще сучасного хетчбека. Поціновувачів кузовів “універсал” поспішаємо заспокоїти – всі нововведення торкнулися і їх.
Щоб розумітися на оновленнях, з якими Fabia дебютувала рік тому на Женевському автосалоні, треба бути фанатом моделі або дуже уважним автомобілістом! Але не варто шукати картинки попередниці – зараз ми все розповімо і покажемо!
Дизайн Skoda Fabia
Образно кажучи, наріжним каменем змін стала решітка радіатора, яка отримала додаткові кути на краях. Утім, посміхатися навколишньому світу Fabia не дуже поспішає, і, як і раніше, суворо дивиться на світ світлодіодними фарами. Самі фари трохи звузили знизу. Іншим малюнком обзавелася і решітка внизу переднього бампера. Загалом спереду Фабія стала схожою на новітню Skoda Scala.
На цьому зміни спереду закінчуються і можна заглянути на корму. Тут у нас трішки оновлений бампер – у його кутах з’явилися вузькі смужки катафотів, а також ліхтарі без вираженої чорної окантовки. Те, що додалися нові кольори кузова і колісні диски розписувати не буду – це класика будь-якого оновлення. А загалом, на знання переліку оновлень можна загадувати не найпростіші загадки і “вгадайки”. На тест нам дісталася машина з комбінованим забарвленням: чорний дах із чорними стійками і насичено-зелений колір інших частин автомобіля. Доволі “соковита” комбінація!
Салон Skoda Fabia
Перше, на що звертаєш увагу сідаючи в салон, – на його темну гаму оформлення. Особливо це контрастно порівняно з насиченим соковито-зеленим кольором кузова. Змін у салоні ще менше, ніж в екстер’єрі. Більшість із них можна помітити або відчути тільки якщо ви власник дофейсліфтингової версії. Так, наприклад, у склопідйомників з’явився автоматичний режим, на панелі приладів змінився шрифт, а серед доступних матеріалів оздоблення з’явилися нові. Водночас розширився список додаткового обладнання і опцій.
Так, базова аудіосистема Swing змінила п’ятидюймовий дисплей на екран діагоналлю 6,5 дюйма – такий самий, що й у “старших головних пристроїв”. А у тих, у свою чергу, тепер є розширений функціонал для роботи зі смартфонами. Серед списку обладнання адаптивний круїз-контроль, передній радар із функцією автоматичного гальмування, система стеження за сліпими зонами, а також попередження під час виїзду з парковки (Rear Traffic Alert). Така система, до речі, стояла і на тестовій Fabia, що разом з камерою заднього виду суттєво полегшувало маневри заднім ходом. І хоча габарити хетчбека відчуваються прекрасно, така підмога ніколи не буде зайвою.
Посадка за кермом запам’яталася тим, що в нижньому положенні крісла вона доволі глибока, тому я навіть підняв крісло трохи вгору. А загалом освоївся за кермом я досить швидко – ергономіка тут по-німецьки лаконічна і продумана. Сподобалася і наявність безлічі відсіків та боксів для різних речей – їх завжди знайдеться чим заповнити.
Мотори Skoda Fabia
Сумна новина для шанувальників авто з двигунами на важкому паливі – дизельних моторів для Fabia більше не буде. А на європейських ринках авто взагалі пропонують тільки з трициліндровими моторами (з турбіною або без). Однак для нашого регіону зробили виняток і залишили перевірений часом 4-циліндровий силовий агрегат – 1.6 MPI на 110 к.с.
Але одразу варто зазначити, що вибору трансмісії для цього мотора немає – він має тільки 6-ступінчастий “автомат” класичної конструкції. Спершу такий тандем здається не найспритнішим, та й розгін до “сотні” за 11,1 секунди в цьому плані не дарує особливого оптимізму. Однак автомобіль, як то кажуть, слід розкусити. Незважаючи на відсутність турбіни, він дуже слухняно реагує на дії водія газом. Так, для динамічної їзди мотор треба крутити і намагатися тримати в моменті на тих же середніх обертах. Ось тоді Fabia починає “їхати”! А налаштування рульового і підвіски тут буквально заточені на активний драйв. Справді, “автомат” має невелику задумливість, але до таких особливостей підлаштуватися легко, і загалом Fabia радує не лише повним послухом, а й прогнозованістю.
Дуже непогано проявила себе ходова автомобіля. Вона щільна і зібрана, що, знову ж таки, дуже до речі під час динамічної їзди. Та й загальний баланс тут підібрано непогано. Однак якщо на європейських дорогах його можна буде назвати ідеальним, то на наших це просто “добре”. Адже під час проїзду нерівностями відчувається жорсткість, хоча ходова тримається стоїчно і одразу не здається. Додам, що спереду тут стійки Мак-Ферсона, а ззаду – напівзалежна балка. Але налаштування і передньої, і задньої підвіски такі, що в будь-який момент готові підтримати водія в його бажанні поїхати бадьоріше.
От хіба що така їзда “загрожує” хорошим апетитом – під 10 літрів у місті. Тому хоч би як хетчбек і провокував на активний драйв, періодично я все ж їздив спокійно. Адже “десятка” для автомобіля B-класу це вже забагато, навіть на “автоматі”.
Підсумок
Отже, головний акцент під час невеликого оновлення третього покоління моделі було зроблено не на зовнішність або інтер’єр, а на нові опціональні можливості, серед яких поліпшення комфорту та безпеки моделі. По суті, Фабію можна оснастити на рівні моделей класом вище. Це доволі актуальна тенденція в Європі, але чи приживеться вона у нас? Додам також, що дуже скоро оновиться й технічна начинка, адже виробник анонсував появу гібридних версій.