Первым и пока единственным гибридом Киа в Украине является Kia Niro. Почему его считают кроссовером не знаем, но как он ездит и потребляет топлива, выяснили.
Унікальність компактного кросовера Kia Niro в тому, що його створено на повністю новій платформі і він існує виключно у гібридній модифікації. Після першого знайомства з цим автомобілем у тепличних умовах, ми перевіряємо його в наших реаліях.
Розміри Kia Niro
У компанії Kia Niro відносять до кроссоверів. Мабуть, через чорні пластикові накладки колісних арок. Адже з дорожнім просвітом у 160 мм ця модель більше схожа на звичайний універсал.
Дизайн зроблено цілком у дусі авто компанії, але власний стиль увиразнює індивідуальна оптика і сріблясті «вуса» в бамперах. Для поліпшення аеродинаміки в авто використовується решітка радіатора з активними жалюзі і вертикальні прорізи по краях переднього бампера.
І мені подобається, що ця гібридна машина не виділяється особливим футуристичним дизайном на тлі класичних авто. Так що побачити гібридну сутність авто не виходить.
Машина завдовжки 4355 мм займає проміжне положення між Kia Soul і Kia Sportage, але за величиною колісної бази (2700 мм) перевершує не тільки їх, а й найбільший 7-місний Kia Sorento.
Тому не дивно, що в салоні дуже просторо. Передні сидіння зручні і комфортні. Але при достатній м’якості вони забезпечують хорошу підтримку ніг. А в нашому (найдорожчому) рівні оснащення тут ще й шкіряна оббивка, підігрів керма та сидінь, вентиляція передніх крісел, і пам’ять електричних налаштувань водійського.
До речі, підігнавши його під себе, сівши правильно і дуже зручно, ще маю хороший запас простору над головою і ззаду. Там я з моїм зростом 175 см, можу сидіти, закинувши ногу на ногу. І головою стелю не підпираю, і сиджу зручно, без додаткових регулювань.
Їх відсутність можна пояснити тим, що під подушкою розміщена літій-іонна батарея. Використання під час її виготовлення нетекучих полімерів дає змогу пограти з формою, що дає більше свободи в розміщенні батареї.
Крім цього, вона дешевша у виробництві, але так само довговічна. Інакше б на неї не давали 5-річну гарантію – як і на сам автомобіль.
Після складання спинок заднього ряду виходить рівний вантажний майданчик. Адже з повнорозмірним запасним колесом у підпільній ніші багажник не дуже глибокий. Та і його об’єм не вражає – 335 л. А от у початковому рівні оснащення Кіа Ніро укомплектований докаткою, тому його відсік більший – 401 л.
Системи безпеки Kia Niro
Інтер’єр має класичний вигляд для Кіа. Подібні блоки перемикачів ми зустрічаємо і на інших моделях. Розташовані вони логічно, а користуватися великими кнопками зручно.
До того ж, більша частина операцій виконується джойстиками і кнопками на кермі, частина – голосовими командами, а деякі – через сенсорний екран. Щоправда, в сонячний день його весь час хочеться заховати від відблисків, оскільки картинка на білястій поверхні не дуже контрастна.
Але екран реагує оперативно, дозволяючи перегортати робочі столи і швидко виходити в потрібне меню. Шкода, що користуватися допомогою екрану iPhone поки що не вдається. Функція Apple CarPlay з’явиться пізніше.
А ось ті, хто користується девайсами на Андроїд, можуть працювати з ними через інтерфейс Kia Niro завдяки програмі Android Auto. Для цього USB-роз’єми зручно розташовані над поличкою для смартфона.
У другому і третьому рівнях оснащення кросовера (Business і Prestige) вона також є бездротовою зарядною станцією. У цих комплектаціях для Ніро передбачені навігаційна система, камера заднього виду з траекторними та габаритними лініями, система моніторингу мертвих зон.
Причому традиційно для Кіа вона попереджає про інші машини не тільки сигналом у відповідному дзеркалі, а ще й звуковим. Під час руху заднім ходом система дохідливо повідомляє про наближення машин збоку.
Крім блимання індикатора в дзеркалі і гучного зумера, на щитку приладів з’являється рухома стрілка, що показує, з якого боку наближається перешкода. Обидві ці функції корисні, адже не кожен, хто вмикає поворот або здає назад, дивиться в дзеркало. А отже, і миготіння піктограми може не побачити.
Зате сам Ніро прекрасно бачить проїжджу частину перед собою. Система автономного екстреного гальмування попереджає візуальним і звуковим сигналами про різке скорочення дистанції з машиною попереду або ризик наїзду на пішохода.
Після цього навіть може застосувати гальмування, але до цього у нас не дійшло. Зате сміливо надаємо Kia Niro можливість самостійно тримати дистанцію завдяки адаптивному круїз-контролю і коригувати своє місце в смузі.
Автомобіль виконує це дуже якісно. Навіть примудряється проходити пологі віражі. Але потім радить взяти кермо в руки, а в іншому разі система відключається.
Скільки витрачає гібрид Kia Niro
Головна відмінність цієї моделі від інших Кіа полягає в тому, що цю машину одразу розробляли як гібрид, і з альтернативною силовою установкою вона не представлена. Її сумарна потужність становить 141 к.с., а крутильний момент 265 Нм. З такою енергооснащеністю характер у Ніро спокійний.
За рахунок електричного мотора з місця він починає їхати взагалі без роздумів і пауз, але не дуже активно. І навіть коли підключається 1,6-літровий бензиновий ДВЗ, то набирає хід машина доволі розмірено, і на розгін до сотні йде 11,5 с.
Але якщо необхідно їхати агресивно, важливий перший ривок з невеликої швидкості. І це Kia Niro особливо вдається у режимі Sport. Варто перевести в нього важіль коробки передач, як у Ніро ніби відкривається друге дихання і він починає набирати хід. А реакція на додавання газу максимально швидка.
От лише подальший розгін не такий стрімкий, як очікуєш, та й посереднім звуком мотор у такій ситуації не надихає. Проте навіть із такими ривками заміськими трасами витрата пального у мене збільшувалася максимум до 6,2 л на 100 км. Але в місті знову було 5,9 л.
Думаю, що за спокійної та максимально плавної їзди і цей показник можна зменшити. З відповідною їздою мотора під капотом практично не чути, до того ж часто авто рухається тільки на електродвигуні. Це відбувається, як правило, у повільних тягучках, коли всі наче знехотя котяться на холостих обертах.
Якщо поруч немає інших машин і нема кому заважати занадто акуратним набором швидкості і дуже повільною їздою, то вдається розігнатися так до 40 км/год або, розігнавшись на обох моторах, просто підтримувати вдвічі більшу швидкість на самій лише електриці. Ось тільки для цього треба вкрай обережно поводитися з педаллю газу, ледь-ледь притиснувши її.
Проїхати так вдається буквально пару кілометрів, та й то – варто трохи сильніше або різкіше качнути акселератор, як одразу в діло вступає бензиновий ДВЗ. Але, на відміну від тойотівських гібридів, які демонструють схожу поведінку, у Kia Niro немає окремого режиму руху на електротязі.
Утім, уже не за горами поява Plug-in Hybrid Kia Niro, що заряджатиметься від електричної мережі, який було показано на Женевському автосалоні 2017 р. Він має проїжджати без бензину до 55 км. Поява цього авто в Україні очікується в наступному році, ось тоді й перевіримо обіцянки.
Як їздить Kia Niro
Але вже сьогодні можна оцінити приємну керованість і високу культуру ходу Kia Niro. Його кермо має невелику, але приємну пружність. Машина легко і точно проходить повороти без валкості і розгойдування.
Велика колісна база позитивно впливає на плавність ходу, і вертикальні похитування більше помітні під час їзди на високій швидкості нерівними дорогами. Але по невеликим гострим нерівностям Ніро їде збито, пружно та тихо.
А невелика жорсткість навіть приємна, оскільки дозволяє відчувати дорогу, але дискомфорту не викликає. Навіть на 18-дюймових дисках із шинами 225/45 колеса з приємною пружністю перекочуються через горби і лежачих поліцейських.
І навіть вибоїни і глибоко втоплені люки проходять без жорстких ударів і стуку. Втім, нам видали машину ще на зимових шинах, які додали м’якості ходу.
Ціни на гібрид Kia Niro
Незважаючи на те, що він дуже приємно керується, Кіа Ніро, передусім, – зручний сімейний автомобіль. Всередині він куди просторіший, ніж здається зовні. Витрата бензину у нас виходить на рівні дизельних аналогів.
Ось тільки гібридна силова установка Ніро працює помітно тихіше, комфортніше і більш плавно. І все це за цілком прийнятну ціну. Так, в найбагатшому виконанні Prestige ціна Kia Niro становить 793 600 грн.
У початковому рівні Comfort вона стартує з 640 000 грн, що цілком порівнянно з вартістю передньопривідного Kia Sportage з 1,7-літровим дизельним мотором і 7-ступінчастим роботом DCT за 646 040 грн.
А ось Kia Soul хоч і дешевший, але сьогодні його можна придбати тільки з механічною коробкою і лише у базовій комплектації. Схоже, що Ніро цілком може замінити його на нашому ринку.
Фото автора
Резюме «Автоцентра»:
Для того, щоб їздити виключно на електриці, доводиться з максимальною обережністю поводитися з педаллю газу. Але за кермом цього автомобіля чимало задоволення отримають і прихильники активного драйву – керується Kia Niro дуже класно!
Кермо налите невеликою, але приємною пружністю, підвіска спокійно реагує на ями. Машина впевнено проходить повороти і гальмує. Та й оснащення на високому рівні.
Ось тільки за наявності вентиляції сидінь, асистента утримання в смузі, адаптивного круїз-контролю та інших дорогих опцій, здивувало, що навіть у найбагатшій комплектації кришка багажника без електроприводу і немає системи напівавтоматичного паркування. Раптом комусь це важливо…
Kia Niro | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4355/1805/1535 |
База, мм | 2700 |
Кліренс, мм | 160 |
Маса споряджена/повна, кг | 1425/1930 |
Об’єм багажника, л | 335(401)* |
Об’єм бака, л | 45 |
Тип силової установки | бенз. з безпосер. впр. + електродвигун |
Росп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1580 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 77(105)/5700 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 147/4000 |
Ном. ємність батареї, кВт | 1,56 |
Макс. потужність електромотора, кВт (л.с.)/ об/хв | 32(43,5)/1798-2500 |
Сумарна потужність, кВт (к.с.)/ об/хв | 104(141)/5700 |
Сумарний кр. мом., Нм/ об/хв | 265/1000-2400 |
Тип привода | передній |
КП | 6-ст. робот. DCT |
Максимальна швидкість, км/год | 162 |
Розгін 0-100 км/год, с | 11,5 |
Витрат. траса-місто, л/100 км | от 3,8** |
* з тимчасовим запасним колесом
** за даними виробника