X

Тест гібридного Kia Niro в українських реаліях

Первым и пока единственным гибридом Киа в Украине является Kia Niro. Почему его считают кроссовером не знаем, но как он ездит и потребляет топлива, выяснили.

Унікальність компактного кросовера Kia Niro в тому, що його створено на повністю новій платформі і він існує виключно у гібридній модифікації. Після першого знайомства з цим автомобілем у тепличних умовах, ми перевіряємо його в наших реаліях.

Розміри Kia Niro

У компанії Kia Niro відносять до кроссоверів. Мабуть, через чорні пластикові накладки колісних арок. Адже з дорожнім просвітом у 160 мм ця модель більше схожа на звичайний універсал.

Дизайн зроблено цілком у дусі авто компанії, але власний стиль увиразнює індивідуальна оптика і сріблясті «вуса» в бамперах. Для поліпшення аеродинаміки в авто використовується решітка радіатора з активними жалюзі і вертикальні прорізи по краях переднього бампера.

І мені подобається, що ця гібридна машина не виділяється особливим футуристичним дизайном на тлі класичних авто. Так що побачити гібридну сутність авто не виходить.

Ксенонові фари встановлюються у двох комплектаціях (Business і Prestige) з трьох (крім базової Comfort), а от світлодіодні задні ліхтарі і передні ходові вогні є у всіх машинах.

Машина завдовжки 4355 мм займає проміжне положення між Kia Soul і Kia Sportage, але за величиною колісної бази (2700 мм) перевершує не тільки їх, а й найбільший 7-місний Kia Sorento.

Тому не дивно, що в салоні дуже просторо. Передні сидіння зручні і комфортні. Але при достатній м’якості вони забезпечують хорошу підтримку ніг. А в нашому (найдорожчому) рівні оснащення тут ще й шкіряна оббивка, підігрів керма та сидінь, вентиляція передніх крісел, і пам’ять електричних налаштувань водійського.

У передніх кріслах сидіти дуже зручно і комфортно. У поворотах часом не вистачає бічної підтримки, а от ноги довга подушка з регулюванням нахилу підтримує добре. Електричні приводи є вже в середньому рівень оснащення, а в найдорожчому з’являється і пам’ять для двох варіантів налаштувань і шкіряна оббивка.

Підігрів керма та передніх сидінь є у всіх комплектаціях, а от вентиляція – тільки в найбагатшому варіанті.

До речі, підігнавши його під себе, сівши правильно і дуже зручно, ще маю хороший запас простору над головою і ззаду. Там я з моїм зростом 175 см, можу сидіти, закинувши ногу на ногу. І головою стелю не підпираю, і сиджу зручно, без додаткових регулювань.

Їх відсутність можна пояснити тим, що під подушкою розміщена літій-іонна батарея. Використання під час її виготовлення нетекучих полімерів дає змогу пограти з формою, що дає більше свободи в розміщенні батареї.

На другому ряду напрочуд просторо як в ногах, так і над головою. Регулювань дивана немає, оскільки під ним розташована літій-іонна полімерна батарея.

Пасажирам запропоновано розетку на 220V і окремі дефлектори обдування. Щоправда, пластик швидко дряпається ногами.

Крім цього, вона дешевша у виробництві, але так само довговічна. Інакше б на неї не давали 5-річну гарантію – як і на сам автомобіль.

Після складання спинок заднього ряду виходить рівний вантажний майданчик. Адже з повнорозмірним запасним колесом у підпільній ніші багажник не дуже глибокий. Та і його об’єм не вражає – 335 л. А от у початковому рівні оснащення Кіа Ніро укомплектований докаткою, тому його відсік більший – 401 л.

Після складання спинок заднього ряду виходить рівна підлога, оскілька багажник не дуже глибокий. У варіанті з повнорозмірною запаскою (Business і Prestige) його об’єм становить 335 л, з докаткою (у базовій комплектації Comfort) об’єм більший – 401 л.

У найдорожчій версії встановлено акустичну систему JBL із сабвуфером у багажнику.

Системи безпеки Kia Niro

Інтер’єр має класичний вигляд для Кіа. Подібні блоки перемикачів ми зустрічаємо і на інших моделях. Розташовані вони логічно, а користуватися великими кнопками зручно.

До того ж, більша частина операцій виконується джойстиками і кнопками на кермі, частина – голосовими командами, а деякі – через сенсорний екран. Щоправда, в сонячний день його весь час хочеться заховати від відблисків, оскільки картинка на білястій поверхні не дуже контрастна.

Верхня частина торпедо з м’якого пластику. Розташування перемикачів за класичною схемою – керування мультимедійним комплексом і клімат-контролем на різних рівнях. Залежно від комплектації екран на центральній 5-, 7- або 8-дюймовий. У двох останніх варіантах він працює з системою навігації та камерою заднього виду.

Але екран реагує оперативно, дозволяючи перегортати робочі столи і швидко виходити в потрібне меню. Шкода, що користуватися допомогою екрану iPhone поки що не вдається. Функція Apple CarPlay з’явиться пізніше.

А ось ті, хто користується девайсами на Андроїд, можуть працювати з ними через інтерфейс Kia Niro завдяки програмі Android Auto. Для цього USB-роз’єми зручно розташовані над поличкою для смартфона.

Бездротова зарядка смартфонів пропонується з середнього рівня оснащення.

У другому і третьому рівнях оснащення кросовера (Business і Prestige) вона також є бездротовою зарядною станцією. У цих комплектаціях для Ніро передбачені навігаційна система, камера заднього виду з траекторними та габаритними лініями, система моніторингу мертвих зон.

Причому традиційно для Кіа вона попереджає про інші машини не тільки сигналом у відповідному дзеркалі, а ще й звуковим. Під час руху заднім ходом система дохідливо повідомляє про наближення машин збоку.

Система автоматичного утримання в смузі для Ніро пропонується у всіх комплектаціях. А от система моніторингу мертвих зон дзеркал – тільки в найбагатшій.

Крім блимання індикатора в дзеркалі і гучного зумера, на щитку приладів з’являється рухома стрілка, що показує, з якого боку наближається перешкода. Обидві ці функції корисні, адже не кожен, хто вмикає поворот або здає назад, дивиться в дзеркало. А отже, і миготіння піктограми може не побачити.

Зате сам Ніро прекрасно бачить проїжджу частину перед собою. Система автономного екстреного гальмування попереджає візуальним і звуковим сигналами про різке скорочення дистанції з машиною попереду або ризик наїзду на пішохода.

Адаптивний круїз-контроль – прерогатива тільки найдорожчого рівня оснащення Prestige.

Після цього навіть може застосувати гальмування, але до цього у нас не дійшло. Зате сміливо надаємо Kia Niro можливість самостійно тримати дистанцію завдяки адаптивному круїз-контролю і коригувати своє місце в смузі.

Автомобіль виконує це дуже якісно. Навіть примудряється проходити пологі віражі. Але потім радить взяти кермо в руки, а в іншому разі система відключається.

Скільки витрачає гібрид Kia Niro

Головна відмінність цієї моделі від інших Кіа полягає в тому, що цю машину одразу розробляли як гібрид, і з альтернативною силовою установкою вона не представлена. Її сумарна потужність становить 141 к.с., а крутильний момент 265 Нм. З такою енергооснащеністю характер у Ніро спокійний.

Гібридна силова установка Kia Niro складається з 1,6-літрового бензинового двигуна GDi (105 к.с., 147 Нм) і електродвигуна (43 к.с., 170 Нм). Сумарно виходить 141 к.с. і 265 Нм. Показники доволі середні. Та й розгін до сотні за 11,5 секунди спринтерським не назвеш. Показники витрати пального так само схожі з дизельними агрегатами, але за плавністю роботи ця установка помітно перевершує їх. А витрату палива можна і знизити.

За рахунок електричного мотора з місця він починає їхати взагалі без роздумів і пауз, але не дуже активно. І навіть коли підключається 1,6-літровий бензиновий ДВЗ, то набирає хід машина доволі розмірено, і на розгін до сотні йде 11,5 с.

Але якщо необхідно їхати агресивно, важливий перший ривок з невеликої швидкості. І це Kia Niro особливо вдається у режимі Sport. Варто перевести в нього важіль коробки передач, як у Ніро ніби відкривається друге дихання і він починає набирати хід. А реакція на додавання газу максимально швидка.

Коробка передач з подвійним зчепленням часом видає моменти перемикання. Перевівши трансмісію в режим Sport отримуєш максимально швидку і відчутну віддачу силового агрегата. Реакції стають миттєвими, але їхати на одній електротязі ще складніше. Втім, витрата пального у мене збільшувалася лише на 200-300 грам на 100 км.

От лише подальший розгін не такий стрімкий, як очікуєш, та й посереднім звуком мотор у такій ситуації не надихає. Проте навіть із такими ривками заміськими трасами витрата пального у мене збільшувалася максимум до 6,2 л на 100 км. Але в місті знову було 5,9 л.

Думаю, що за спокійної та максимально плавної їзди і цей показник можна зменшити. З відповідною їздою мотора під капотом практично не чути, до того ж часто авто рухається тільки на електродвигуні. Це відбувається, як правило, у повільних тягучках, коли всі наче знехотя котяться на холостих обертах.

Стиль інтер’єру строгий, а футуристичним є щиток приладів. Та й то лише за рахунок індикатора роботи гібридної силової установки. У центрі – інформативний монітор з супутньою інформацією. За кілька днів індикатор зарядки батареї рідко коли опускався нижче половини. Адже у штатній ситуації батарея не розряджається нижче 40% і не заливається більше ніж на 80%, щоб не було перегріву. Але можна і повністю зарядити батарею.

Якщо поруч немає інших машин і нема кому заважати занадто акуратним набором швидкості і дуже повільною їздою, то вдається розігнатися так до 40 км/год або, розігнавшись на обох моторах, просто підтримувати вдвічі більшу швидкість на самій лише електриці. Ось тільки для цього треба вкрай обережно поводитися з педаллю газу, ледь-ледь притиснувши її.

Проїхати так вдається буквально пару кілометрів, та й то – варто трохи сильніше або різкіше качнути акселератор, як одразу в діло вступає бензиновий ДВЗ. Але, на відміну від тойотівських гібридів, які демонструють схожу поведінку, у Kia Niro немає окремого режиму руху на електротязі.

За роботою гібридної силової установки можна спостерігати на щитку приборів або на великому центральному екрані. Щоб побачити потоки енергії до коліс виключно від електричного двигуна, треба вкрай обережно поводитися з педаллю газу.

Утім, уже не за горами поява  Plug-in Hybrid Kia Niro, що заряджатиметься від електричної мережі, який було показано на Женевському автосалоні 2017 р. Він має проїжджати без бензину до 55 км. Поява цього авто в Україні очікується в наступному році, ось тоді й перевіримо обіцянки.

Як їздить Kia Niro

Але вже сьогодні можна оцінити приємну керованість і високу культуру ходу Kia Niro. Його кермо має невелику, але приємну пружність. Машина легко і точно проходить повороти без валкості і розгойдування.

На торпедо не багато чорного глянсового пластика, але в районі дверних ручок на дверях його вистачає. І в сонячну погоду видно відбитки пальців. Пам’ять налаштувань водійського крісла – тільки Kia Niro Prestige.

Велика колісна база позитивно впливає на плавність ходу, і вертикальні похитування більше помітні під час їзди на високій швидкості нерівними дорогами. Але по невеликим гострим нерівностям Ніро їде збито, пружно та тихо.

А невелика жорсткість навіть приємна, оскільки дозволяє відчувати дорогу, але дискомфорту не викликає. Навіть на 18-дюймових дисках із шинами 225/45 колеса з приємною пружністю перекочуються через горби і лежачих поліцейських.

В обох задніх дверях є ніші під доволі місткі пляшечки. Підігріву заднього ряду немає тільки в найпростішому виконанні.

І навіть вибоїни і глибоко втоплені люки проходять без жорстких ударів і стуку. Втім, нам видали машину ще на зимових шинах, які додали м’якості ходу.

Ціни на гібрид Kia Niro

Незважаючи на те, що він дуже приємно керується, Кіа Ніро, передусім, – зручний сімейний автомобіль. Всередині він куди просторіший, ніж здається зовні. Витрата бензину у нас виходить на рівні дизельних аналогів.

Ось тільки гібридна силова установка Ніро працює помітно тихіше, комфортніше і більш плавно. І все це за цілком прийнятну ціну. Так, в найбагатшому виконанні Prestige ціна Kia Niro становить 793 600 грн.

Мабуть, ножна педаль гальма стоянки – найбільш несподіваний елемент у салоні Кіа Ніро.

У початковому рівні Comfort вона стартує з 640 000 грн, що цілком порівнянно з вартістю передньопривідного Kia Sportage з 1,7-літровим дизельним мотором і 7-ступінчастим роботом DCT за 646 040 грн.

А ось Kia Soul хоч і дешевший, але сьогодні його можна придбати тільки з механічною коробкою і лише у базовій комплектації. Схоже, що Ніро цілком може замінити його на нашому ринку.

Фото автора

Резюме «Автоцентра»:

Для того, щоб їздити виключно на електриці, доводиться з максимальною обережністю поводитися з педаллю газу. Але за кермом цього автомобіля чимало задоволення отримають і прихильники активного драйву – керується Kia Niro дуже класно!

Кермо налите невеликою, але приємною пружністю, підвіска спокійно реагує на ями. Машина впевнено проходить повороти і гальмує. Та й оснащення на високому рівні.

Ось тільки за наявності вентиляції сидінь, асистента утримання в смузі, адаптивного круїз-контролю та інших дорогих опцій, здивувало, що навіть у найбагатшій комплектації кришка багажника без електроприводу і немає системи напівавтоматичного паркування. Раптом комусь це важливо…

Kia Niro

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4355/1805/1535
База, мм2700
Кліренс, мм160
Маса споряджена/повна, кг1425/1930
Об’єм багажника, л335(401)*
Об’єм бака, л45
Тип силової установкибенз. з безпосер. впр. + електродвигун
Росп. і к­-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1580
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв77(105)/5700
Макс. кр. мом., Нм/об/хв147/4000
Ном. ємність батареї, кВт1,56
Макс. потужність електромотора, кВт (л.с.)/ об/хв32(43,5)/1798-2500
Сумарна потужність, кВт (к.с.)/ об/хв104(141)/5700
Сумарний кр. мом., Нм/ об/хв265/1000-2400
Тип приводапередній
КП6-ст. робот. DCT
Максимальна швидкість, км/год162
Розгін 0-100 км/год, с11,5
Витрат. траса-місто, л/100 кмот 3,8**

* з тимчасовим запасним колесом
** за даними виробника