Тест Nissan X-Trail 2.0 dCi: новий мотор, автомат і повний привід
У силу специфіки роботи до мене нерідко звертаються друзі й товариші з проханням допомогти їм з вибором машини. У переважної більшості з них вимоги доволі прозаїчні: кросовер, місткий, економний, швидкий і бажано з автоматом та повним приводом. А ще він має бути надійним як танк і дешевим як мопед. Добрати на ринку такий казковий автомобіль все одно, що відшукати українського чиновника на Ланосі.
Але в компанії Nissan переконані, що можуть запропонувати клієнтам підходящий варіант, а саме: просторий кросовер із потужним та економним турбодизелем, автоматичною КПП і системою повного приводу.
Уже знайомий українцям X-Trail Т32 з літа 2017 року буде доступний із новим турбодизельним мотором об’ємом 2 літри. Потужність Nissan X-Trail 2.0 dCi – 177 кінських сил, крутильний момент 380 Нм при 2000 об/хв.
Що ще важливо – версія з новим двигуном буде доступна з повним приводом і автоматичною КПП (варіатор Xtronic CVT). А наразі дизельний Nissan X-Trail з 1,6-літровим мотором можна обрати лише з автоматичною КПП, але переднім приводом (або з повним приводом, проте механікою).
За розрахунками японської марки, поява потужнішої дизельної модифікації дасть змогу збільшити покриття сегмента на 41%. Пояснюється це тим, що в класі середньорозмірних кросоверів потужні версії мають стабільно високий попит.
Дизельний Nissan X-Trail 2.0 має не тільки розширити перелік модифікацій, а й закріпити свої позиції в класі, куди ось-ось увірветься Skoda Kodiaq. А він з числа сильних, хоча й зовсім нових суперників. Чеський кросовер надійде в продаж з 2-літровим турбодизелем в двох варіантах продуктивності, тому Ніссану новий агрегат для Ікс-Трейла був просто необхідний. Втім, як і опціональний варіант 7-місного салону. Все це є.
Одразу зауважу, що нісанівський кросовер з новим мотором не змінився. Зовні він має такий самий вигляд, як і нині доступні в Україні комплектації X-Trail T32. Всередині теж відмінностей немає, тому щоб не повторюватися, перейду одразу до вражень від їзди.
Більше потужності – більше свободи
Ще на старті продажу нового Nissan X-Trail в Україні я випробував його в зимових Карпатах. Тоді мені дістався 1,6-літровий дизельний кросовер із повним приводом і механічною КПП. Без особливого завантаження 130-сильного агрегата вистачало з лишком, але з чотирма дорослими на борту і забитим під стелю багажником обгін і випередження у гірській місцевості давалися складніше – доводилося «гратися» передачами. Тест дизельної версії з 2-літровим турбодизелем потужністю 177 сил також проходив переважно в гірській місцевості. Вже з перших кілометрів їзди серпантинами Швейцарії та Німеччини відчулася різниця в потужності й тязі.
По пам’яті можу сказати, що порожній X-Trail 1.6 dCi 4WD і МКПП розганяється приблизно так само (або трохи гірше), як повністю завантажений X-Trail 2.0 dCi 4WD із варіатором. І це логічно – 2-літровий агрегат менше «напружується» за умови повного завантаження.
Якщо говорити про заявлені цифри динаміки, повнопривідний Ікс-Трейл з 2-літровим турбодизелем і АКПП розганяється до перших 100 км/год за 10 секунд (з механікою – 9,4 с). Для порівняння, у повнопривідного X-Trail 1.6 dCi з механікою цей показник становить 11 секунд, а у найпотужнішого бензинового 2.5 л – 10 з половиною секунд.
У нашій країні збільшується кількість тих, хто подорожує всією сім’єю і тягає за собою трейлер або катер. Таким людям важливо знати, що Nissan X-Trail 2.0 dCi з механікою здатний тягнути 2-тонний причіп, з варіатором – 1650 кг. Знову ж, за умови такого використання кросовера, новий агрегат більшого об’єму, звісно, буде кращий за 1,6-літровий дизель.
За пару сотень кілометрів на європейських дорогах середня витрата Ніссан Ікс-Трейл 2.0 становила 7,2 літра. Але це в рваному темпі і ділянками з сильним перепадом висот. Офіційні характеристики X-Trail 2.0 dCi обіцяють витрату на рівні 5,6-6,6 л на 100 км, а в комбінованому циклі – щонайбільше 6 л. У повнопривідного X-Trail 1.6 dCi з механікою – майже 5 л.
Модифікація | Викиди CO2 | Витрата пального (комбінований цикл) |
2.0 dci, 4*4, 6МКПП | 149 г/км | 5,6 л/100 км |
2.0 dci, 4*2, Xtronic CVT | 148 г/км | 5,6 л/100 км |
2.0 dci, 4*4, Xtronic CVT | 158 г/км | 6,0 л/100 км |
Скільки коштуватиме Ікс Трейл 2.0 дизель в Україні? Ціна дизельного Ікс-Трейла з 2-літровим мотором для нашого ринку поки що невідома. Але є інформація про вартість Nissan X-Trail 2.0 dCi в Європі. За попередніми даними, в топовій версії різниця в ціні між дизелями 1.6 і 2.0 не перевищить 1500 євро.
Бездоріжжя
Оскільки Nissan X-Trail T32 добре знайомий переважній більшості журналістів, організатори тест-драйву кросовера з новим мотором, підійшли до позашляхових випробувань із фантазією. Локацією було обрано кар’єр, поруч з яким обладнали ігрову ділянку. Суть – поєднати приємне з корисним, щоб і погратися, і в здібностях Ікс-Трейла переконатися.
Огляд 360. На бездоріжжі система кругового огляду просто незамінна. Завдяки їй не лише простіше паркуватися в місті, а й долати пагорби (коли видно лише капот і небо), орієнтуватися на вузьких лісових доріжках тощо.
Відро з водою на даху. Таке нехитре пристосування дає змогу відточити навички плавного й комфортного подолання перешкод. А в цьому разі – ще й оцінити роботу придушення розгойдування Active Ride Control з попутною імітацією діагонального вивішування.
Що для німця бездоріжжя, то для українця автобан. Там, де організатори рекомендували їхати пересіченою місцевістю 40-50 км на годину (щоб відчути роботу підвіски), наша людина на Ікс-Трейлі рухається щонайменше на 70-80 км/год. Загалом наш екіпаж кілька разів так і зробив, вкотре переконавшись, що навіть на 19-дюймових колесах цей кросовер здатний доволі вправно відпрацьовувати нерівності.
Кому потрібен Nissan X-Trail 2.0 dCi?
Дизельний Nissan X-Trail 1,6 цілком здатний задовольнити потреби більшості покупців. Чи є сенс доплачувати за потужніший агрегат? На мою думку, треба спиратися не на кількість членів сім’ї, а відштовхуватися від способу життя покупця і його близьких. Адже навіть одна маленька дитина в родині іноді змушує брати в дорогу причіп, щоб все помістити.
Якщо ви часто подорожуєте і любите про всякий випадок закинути в машину все потрібне і непотрібне, X-Trail 2.0 dCi буде оптимальним варіантом. Але якщо 90% часу автовласник їздить один, з суто фінансових міркувань не бачу сенсу переплачувати. Щоправда, якщо хочеться дизель, повний привід і автомат «в одному флаконі» – в цьому разі тільки 2-літровий турбодизель.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Nissan X-Trail є одним із найбільш містких у класі, плюс до цього передбачено 7-місну версію. З новим двигуном Ікс-Трейл здатний тягнути 2-тонний причіп. | − Коли у нас з’явиться Nissan X-Trail 2.0 dCi, у США вже продаватимуть рестайлінговий X-Trail 2017 (в Америці – Rogue) з новим виглядом і зміненим інтер’єром. Коли оновлений Ікс-Трейл дебютує в Україні – невідомо. Під питанням і поява у нас 7-місної версії. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Новий 2-літровий турбодизель потужністю 177 сил забезпечує непогану динаміку розгону і при цьому доволі економічний. | − Nissan X-Trail 2.0 dCi з механічною КПП сприймається набагато динамічніше, ніж з безступінчатим варіатором. |
Фінанси й оснащення | |
+ За винятком базової комплектації, X-Trail має гідний рівень оснащення і повний набір систем безпеки. З появою 2-літрового агрегата dCi у покупців з’явилася можливість обрати модель із дизелем, повним приводом і автоматичною КПП. | − Повний привід і автомат можна обрати тільки з найпотужнішим 2-літровим турбодизелем. 1,6-літровий dCi доступний із повним приводом і механічною КПП або з переднім приводом і автоматичною КПП. |
Nissan X-Trail 2.0 dCi CVT 4WD
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4640/1820/1715 |
База, мм | 2705 |
Кліренс, мм | 210 |
Маса спорядж./повна, кг | 1665/2240 |
Об’єм багажника, л | 550/1982 |
Об’єм бака, л | 60 |
Двигун | |
Тип | диз. із безпос. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1995 |
Потужність, кВт(к.с.)/об/хв | 130(177)/3750 |
Макс. кр. мом., Нм/ об/хв | 380/2000 |
Трансмісія | |
Тип приводу | підкл. повний |
КП | безступінчастий варіатор |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежна. |
Підсилювач керма | електро |
Шини | 225/60 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 196 |
Розгін 0–100 км/год, с | 10,0 |
Витрат., пального траса/місто л/100 км | 6,0/6,6 |