X

Тест Mazda CX-9: кросовер, з яким пішов би у розвідку

Після повномасштабного вторгнення ми помітили, що все виглядає інакше. Яскравий тому приклад – тест-драйв оновленого перед вторгненням Mazda CX-9. Це так само чималий кросовер для сімʼї, та його переваги і недоліки сьогодні виглядають вже інакше. Чому? Зараз розповімо. 

Війна привчила до пікапів з кермом з незвичного боку, всі зелені та пошарпані. Ми з Сергієм Волощенко та Євгеном Сокуром щотижня місимо болото разом з бійцями батальйону Госпітальєри на курсі навчання їзди по бездоріжжю. А наприкінці кожного тижня бачимось з ними ще й на курсі на асфальтовому покриттю, який проводимо спільно з Миколою Чмихом. То ж, коли переді мною постала сяюча біла Mazda CX-9 то відчуття було трохи забуте.

Салон та багажник Mazda CX9

Перевага великої машини на сім місць в тому, що це ще один ступінь безпеки сімʼї. Ти розумієш, що коли виникає така необхідність, то можеш швидко розсадити в салоні всю родину, навіть кота в переносці пристебнути на окремому кріслі. 

Так, багажник залишиться невеликим. Коли третій ряд сидінь встановлено, то в твоєму розпорядженні 230 літрів об’єму (при 5-місній конфігурації його обʼєм 840 л). Проте, ми вже навчились розуміти, що все важливе в нашому житті знаходиться на сидіннях поруч з нами, а не той мотлох, що можна скласти в багажнику. Тривожна валізка туди поміститься аж бігом. І навіть ще велика валіза з речами. 

Потужність та технології Mazda CX9

Mazda CX-9 в Україні пропонується лише з одним двигуном, тільки автоматичною 6-ступеневою коробкою передач та повним приводом. 2,5-літровий бензиновий двигун серії Skyactiv-G. Він з турбонадувом та безпосереднім впорскуванням палива. На сьогодні це золотий стандарт в сегменті. Завдяки цим технологіям двигун видає 231 к.с. Та більш важливо для такого не маленького автомобіля те, що він розвиває тягу в 420 Нм і робить це вже на 2000 об/хв. 

В класі також новий всепоглинаючий тренд. Конкуренти, а головний серед них в Mazda CX-9 є Toyota Highlander, окрім бензинової версії пропонують ще й гібридну. Чи є така в Mazda CX-9? Взагалі то так, існує. Алі ні, поки в Україну не завозиться. Може зʼявиться після перемоги? Побачимо. Я б спочатку зосередився на Перемозі. 

Якщо згадувати проблеми, які допомагав автомобіль вирішувати в перший місяць після початку вторгнення, то тут згадується кілька критичних вимог. 

Вимога перша – прямо зараз якомога швидше рвонути куди подалі з повною машиною людей та речей. Тут CX-9 виглядає досить пристойно. Більш ніж 5 метрів завдовжки та спорядженою масою в дві тонни вона прискорюється до сотні за 8,6 секунди. А при повному завантаженні в 2562 кг трохи більше 9 секунд до 100 км/год. Пристойно. 

Вимога друга – на одній заправці якомога далі. Це завдання всім нам до болю знайоме. І тут відразу є кілька нюансів. З одного боку машина має безпосереднє впорскування та високу ефективність згоряння палива, за рахунок чого при рівномірному русі вдається досягти гарних показників економічності. Так в місті без заторів мені вдавалось без особливих зусиль на великій машині вкластись у 10 л/100 км. А на трасі, якщо реально економити, то можна на заявлених заводом 7 л/100 км проїхати на повному баку (74 л) впевнені 1050 км. Це аргумент. Проте краще для такого тримати машину з повним баком не тільки з міркувань, що під час форс-мажору заправитись важко, але й тому, що машині з таким двигуном важлива якість палива. Страшно уявити щоб я заправив в CX-9 те, що продавали на АЗК в квітні-травні минулого року. 

Повний привод Mazda CX9

Кросовер з повним приводом певний час виглядав як забаганка. Проте, коли тобі край треба проїхати тут і зараз шматок бездоріжжя, бо іншої дороги просто нема, а це питання безпеки, то тут до роботи повного приводу і прохідності вимоги прямі та конкретні. 

Кліренс в CX-9 чималий – 22,2 см. Це показник яким можна вихвалятись. Проте геометрична прохідність має нюанси. Чималі звіси бамперів заставляють бути акуратним при проїзді нерівностей поза асфальтом. А ледь не 3-метрова колісна база заставляє пильнувати на перекатах дороги. Зате повний привід i-ACTIV 4WD показав себе класно. Навіть на розкисліій багнюці, де тренуються військові хлопці на пікапах, здоровий білий кросовер впевнено гріб вперед. Електроніка ефективно підмикала задню вісь та жонглювала крутним моментом, підгальмовуючи колеса. Гламурний здоровань неочікувано хутко проїхав неглибокою колією та напрочуд легко з неї вибрався. Чесно кажучи я був вражений таким позашляховим потенціалом CX-9. 

На офроуді допомагає активування позашляхового режиму системи i-ACTIV 4WD, кнопкою ліворуч рульової колонки. В ньому антблокувальна система допомагає довше блокуватись колесам на гальмуванні, а при додаванні газу активніше пробуксовувати колесам. А от вимкнути протибуксувальну систему, чи систему стабілізації можливості нема. Через те не раджу забиратись в справді серйозні болота. 

Висновок про Mazda CX9

Гламурний велетень Mazda CX-9 ще до вторгнення на тесті в autocentre.ua хизувався своїми новими опціями та красою. Якщо хочете подивитись що саме оновилось тоді в авто читайте наш огляд тут.

Та як показав наш прагматичний тест, CX-9 виявився другом, на якого можна покластись, та здатним зробити більше, ніж від нього очікуєш. Зрозуміло що в нього великий салон, місткий та зручний. А от те, що Mazda CX-9 неочікувано багато показав поза дорогою було приємним сюрпризом. Як і те, що при необхідності він може бути дуже економічним. Що й казати, інакше тепер ставимось до всього, і до авто так само.