X

Тест Lexus IS 200t F Sport: седан із бійцівським характером

Обновленный Lexus IS 200t с турбомотором готов составить более серьезную конкуренцию седанам D-класса со спортивным характером.

Про те, що не всякий Лексус комфортом славиться, зробив «Самодостатню заяву» Lexus IS 250 третього покоління. Тепер же Lexus IS 200t не тільки анонсує свою спортивність зовнішністю і налаштуваннями шасі, а й підкріплює свою заяву новим помітно потужнішим і тяговитішим турбомотором.

Що новенького?

На час написання статті вартість оновленого Lexus IS в Україні починається з 1 057 574 грн. Він пропонується в трьох варіантах оснащення: Business, Executive і F Sport. Те, що у нашого автомобіляновітня дуже спортивна і водночас багата (1 427 089 грн) комплектація, видає плетена структура решітки радіатора.

Чотири роки тому з цією моделлю третього покоління ми знайомилися на прикладі Lexus IS 250 з V-подібною шісткою об’ємом 2,5 л, що розвиває 208 к.с. і 257 Нм..

Вона стала трохи більшою і трохи підняла «талію». А два величезних повітрозабірники в нижніх кутках – не що інше, як повітроводи, через які потоки повітря спрямовуються на передні гальмівні механізми для ефективнішого охолодження.

Для кращої аеродинаміки застосовуються накладки на днище, невеликі спойлери-плавники на передніх дверцятах у районі дзеркал і на задніх ліхтарях. Але, найімовірніше, оновлений Lexus IS ви впізнаєте за фарами нової форми. Вони не просто змінили «погляд» седана, головна оптика тепер повністю світлодіодна і вміє самостійно керувати дальнім світлом.

Форма фар Lexus IS змінилася, але, як і раніше, являє собою поєднання опуклостей і плавних ліній. Але за ними приховані повністю світлодіодні лампи. Ззаду не вистачає покажчиків повороту, які неначе «біжать» уздовж габаритних смужок. У кутках решітки – додаткові повітроводи для охолодження передніх гальм.

Ось тільки освітлювати повороти цей Лексус так і не навчився. Коли спалахують великі LED-лампи, машина набуває відверто агресивного вигляду. Але сектор освітлення безпосередньо біля машини вузький.

Ззаду оновлена ​​модель красується іншими випускними патрубками квадратної форми. А от ліхтарі хоча і знайомої форми, але іншої світлодіодної структури і набагато ефектніші ніж колишні.

Дизайн і складна архітектура торпедо з великим виступним парапетом – на любителя. Але в машині сидиш, як у спортивному купе: низьке крісло з чіпкою бічною підтримкою, праворуч високий трансмісійний тунель, в руках кермо невеликого діаметру з великими перемикачами передач, за ним компактний щиток приладів, під ногами педалі з алюмінієвими накладками.

На мій погляд, ще кращими  тут були б динамічні покажчики поворотів, що неначе «біжать» уздовж габаритних смужок, але вони тут миготять.

І як же автівці в такій конфігурації личить новий колір – насичений і глибокий блакитний (Deep Blue Mica)! Він викликає незмінне захоплення в усіх, хто бачив машину, і здорово поєднується з темно-червоним оздобленням салону.

Як і раніше, в найдорожчій комплектації є вентиляція передніх крісел, електричні приводи і пам’ять положення водійського сидіння і керма, а також підігрів останнього.

Утім, не тільки цим інтер’єр створює атмосферу спортивності. За неї також відповідають чорне оздоблення даху і стійок кузова, невелике кермо з логотипом F Sport і великими підрульовими перемикачами, алюмінієві накладки на педалі, а також посадка.

Майже купе

Компактний кокпіт Lexus IS одразу налаштовує на спортивний лад. Сидіння щільно тримають у своїх обіймах, водія і переднього пасажира розділяє висока консоль на центральному тунелі.

Із системою сенсорного керування температурою модель третього покоління познайомила нас ще до оновлення. Проводиш пальцем вгору-вниз – і градуси підвищуються-знижуються, а кожне торкання сенсора в нижній або верхній частині знижує або підвищує температуру на півградуса.

Він, до речі, створює чимало незручностей тому, кому випало сидіти на другому ряду у центрі. Тут навіть невисока людина почуватиметься зайвою. Все-таки задній ряд створено для двох, а стеля занизька.

Кнопки керування маршрутною інформацією на кермі зібрані в нові, квадратні, блоки, а сам щиток приладів, як на суперкарі Lexus LFA. А ще мені він нагадує про Lexus IS першого покоління.

Стиль приладової панелі суворий, і тільки у спортивному режимі з’являється біла підкладка шкали тахометра. Після 5000 об/хв вона спалахує червоним кольором, а стрілка на короткий час залишає зарубку там, куди встигла злетіти перед падінням після переходження на вищу передачу.

Усі показники згруповані навколо тахометра. І одним натисканням кнопки круглий циферблат можна елегантно посунути разом з обрамленням вправо. Таке можна зустріти в суперкарі Lexus LFA. На великий екран, що відкривається ліворуч, виводимо велику кількість інформації. Крім маршрутних даних, тут є індикатор перевантажень і тиску наддуву. Коли стрілка залітає вище позначки в 1 Бар, спалахує жовтий ободок.

У ньому прилади були дуже компактно розміщені в стилі старовинного хронометра. Тепер ми бачимо щось схоже, але в сучасній інтерпретації – в електронному вигляді.

А фішка в тому, що під час виклику додаткового меню круглий циферблат елегантно ковзає вправо, відкриваючи додатковий екран, на який можна вивести різну інформацію.

Модернізований джойстик системи дистанційного керування Remote Touch нового покоління зі зручною подушечкою під руку і гарячою кнопкою Enter – під великий палець.

Таким чином зручніше користуватися аудіосистемою, не відволікаючись від дороги. Шкода, що з телефоном так працювати не можна. Було б зручно шукати потрібного абонента якщо і не у всій телефонній книзі, то хоча б у журналі останніх розмов.

Поруч із важелем коробки передач – новий джойстик керування системою дистанційного керування Remote Touch наступного покоління зі зручною підставкою під руку і гарячою кнопкою Enter під великий палець.

Посадка дуже щільна, але система легкого входу/виходу (кермо і сидіння роз’їжджаються, звільняючи простір) допомагає легко потрапити в салон і залишити місце водія.

Сама система стала прогресивнішою. А в комплектації F Sport вона оснащена кольоровим 10,3-дюймовим екраном Electro Multi Vision. Його можна розділити і одночасно користуватися карткою і телефонною книгою, відображати штатний робочий стіл і дані з клімат-контролю тощо.

Одразу під час ввімкнення задньої передачі відкривається картинка з камери, а в сусідньому віконці – попередження про транспорт, що наближається поперечним курсом. Раніше такого навику цей Лексус не мав, тому що не був оснащений системою моніторингу мертвих зон бічних дзеркал. Тепер її датчики контролюють ситуацію позаду машини.

На другому ряду сидіти зручно, але місце над головою обмежене. Навіть я зі своїми 1,75 м практично підпираю стелю. Що вже говорити про середнього пасажира, який сидить на узвишші. Цей седан можна сміливо порівнювати з 4-дверними купе, які сьогодні в тренді.

На модель можна встановити і камеру під лобовим склом. З нею Лексус почне бачити смуги і попереджати водія про виїзд на розмітку, зчитувати і показувати на щитку приладів дорожні знаки, а також автоматично керувати дальнім світлом.

Крім цього машину можна укомплектувати адаптивним круїз-контролем і системою превентивної безпеки. І тоді за допомогою радара вона визначатиме ризик зіткнення, попереджатиме водія і заздалегідь підвищуватиме тиск у гальмівній системі. А в критичному випадку – гальмуватиме і підтягуватиме ремені.

Багажник не змінився ні за об’ємом (480 л), ні за оснащеністю (під підлогою докатка), ні за трансформацією (спинка заднього дивана складається в пропорції 40:60 і утворює високу сходинку).

Але я радий, що в нашому Lexus IS цих систем немає і я керую машиною без нагляду, адже навіть систему стабілізації можна повністю відключити – і тоді седан легко та природно йде в дрифт під тягою в 350 Нм, доступною вже з 1650 об/хв.

Турбоера

Чотири роки тому з цією моделлю третього покоління ми знайомилися на прикладі Lexus IS 250 з V-подібною шісткою об’ємом 2,5 л, що розвиває 208 к.с. і 257 Нм. І він дуже хвацько палив задні покришки.

Тепер же під капотом версії IS 200t встановлено ​​2-літрову турбочетвірку, яка видуває 245 к.с. і 350 Нм, причому в набагато ширшому діапазоні обертів. А коробка Sport Direct Shift (SPDS) отримала дві додаткові передачі.

Це дало змогу зняти з розгону до сотні більше секунди, підняти максимальну швидкість на 5 км/год і зменшити витрату палива на 0,9 л. Це – «на папері». А за фактом заявлені для нової машини в місті 11,3 л на сотню мій показник перевищує приблизно на 0,5 л.

Раніше під капотом цього Лексуса в Україні базувалася бензинова атмосферна V-подібна шістка обсягом 2,5 л, що розвиває 208 к.с. і 257 Нм. Тепер 2-літрова турбочетвірка видуває 245 к.с. і 350 Нм. Причому в набагато ширшому діапазоні обертів від 1650 до 4400 об/хв.

Але я не ображений. Адже за кермом дуже просто забути, що їдеш на седані, а не в спортивному купе. Навіть вплив найспокійнішого режиму ECO не особливо позначається на силовому агрегаті.

Невеличкі лінощі в відгуках відчуваються тільки при плавному і несильному додаванні газу. Але варто прикластися до педалі акселератора трохи сильніше – і Лексус легко прискорюється.

На ходу не дуже зручно намацувати перемикач режимів Drive Mode Select. Втім, ви можете особливо і не гратися круглою шайбою. Навіть в режимі ECO машина не стає сонною і млявою. Але в спортивному все ж азартнішою.

А справжнім живчиком він стає в режимі Sport. Тепер коробка в момент гальмування м’яко підставляє знижені передачі. І варто навіть легко притиснути акселератор, як машина хвацько йде вперед, а руки самі знаходять підрульові перемикачі передач.

У звичайному режимі вони дають змогу обмежувати діапазон перемикання. Але, пересунувши важіль у сектор ручного керування, отримую повний і точний контроль над коробкою, оскільки вона перестає реагувати на кікдаун скиданням передач.

Ви не промахнетеся повз підрульові перемикачі навіть на дузі повороту, оскільки вони великі і закріплені на маточині керма, повертаючись разом з ним.

А ось в автоматичному режимі автомат оперативний і швидкий. Він може взяти невелику паузу в момент сильного додавання газу після інтенсивного гальмування до мінімальної швидкості, але потім нічим не видає своєї присутності, перемикаючись швидко і непомітно.

Кермо у спортивному режимі стає важчим, але зусилля в поворотах на ньому залишається постійним. З огляду на загальну спортивність цього Лексуса, в кермі мені її не вистачає. При цьому керується машина все одно точно.

Мультимедіа – сучасніша і багатша як за наповненням, так і за подачею. У комплектації F Sport великий кольоровий 10,3-дюймовий екран Electro Multi Vision, який можна розділити, одночасно виводячи два види інформації, наприклад карту і дані клімат-контролю/маршрутну інформацію/показники витрати палива тощо.

На рівних дорогах з гладеньким асфальтом Lexus IS 200t граціозно виписує плавні повороти. Не в останню чергу завдяки колесам з широкими низькопрофільними шинами 225/40 R18.

Вони мають жорстке відбортування і на дорозі з грубозернистим асфальтом стають джерелом підвищеного шуму. Великі тріщини і вибоїни такі колеса проходять з жорстким стуком, а через горбки і лежачих поліцейських перекочуються з приємною пружністю.

Після ввімкнення задньої передачі відкривається картинка з камери, а в сусідньому віконці – попередження про транспорт, що наближається поперечним курсом. Раніше такого навику цей Лексус не мав, тому що не був оснащений системою моніторингу мертвих зон бічних дзеркал. Тепер її датчики контролюють ситуацію позаду машини.

Але навіть тоді, коли колеса збирають усі дефекти і нерівності доріг, підвіска вміло відловлює їх, не допускаючи трясіння і пробоїв на кузов. Перинною плавністю цей седан не балує, але їде зібрано і збито.

Хіба що на великих нерівностях доводиться дуже грамотно будувати траєкторію, пам’ятаючи про низький передній звис. Адже, як і чотири роки тому на Lexus IS 250, я помічаю, як на сходинці при заїзді на мийку і на прогнутому асфальті машина черкає пластиковими аеродинамічними накладками під переднім бампером.

Седан з бійцівським характером

Якщо марка Лексус у вас асоціюється виключно з комфортом, то ця модель не ваша. У всякому разі, з такими колесами. І мені здається, що такий Lexus IS 200t з його бійцівським характером більше личитиме активним водіям, у яких емоційність переважає над раціональністю.

Фото автора

Технічні характеристики Lexus IS 200t

Тип кузоваседан
Дверцят/мест4/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4680/1810/1430
База, мм2800
Кліренс, мм135
Маса споряджена/повна, кг1680/2125
Об’єм багажника, л480
Об’єм бака, л66
Тип двигателябенз. з безпос. впр. турбо
Розп. і к­-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1998
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв180(245)/5800
Макс. кр. мом., Нм/об/хв350/1650-4400
Тип приводазадній
КП8-ст. авт.
Максимальна швидкість, км/год230
Розгін 0-100 км/год, с7,0
Витр. траса-місто, л/100 км6,1-11,3