Тест Ford Ranger Raptor - Раптор європейський (незвичайний)
У Європі стартує продаж топової версії пікапа Ford Ranger. Після його тесту в хорватському Спліті ми задумалися – а кому він взагалі потрібен, пікап за 66 тисяч євро? І це ціна в Німеччині. У скільки Raptor обійдеться в Україні – не відомо, нам таких машин поки що не виділяють. Причому український імпортер Ford зовсім не проти спробувати нову версію на нашому ринку, але виробник не поспішає – чи то не вірить у наші сили, чи то поки що не вистачає машин для задоволення попиту. Але ми віримо в Ford, впевнені, і він повірить у нас, і наступного року Ford Ranger Raptor обов’язково добереться і до України. Ми ж поки що спробуємо визначитися, кому варто чекати такого явища, як “Раптор”, а кому достатньо і просто нового “Рейнджера”, який вже от-от з’явиться у вільному продажу.
Друге знайомство
Не будемо заглиблюватися в технічні характеристики і здібності нової версії – річ у тому, що доступ до нової моделі ми отримали одними з перших ще на першому його тест-драйві для преси в Марокко – і звідти Владислав Матяш привіз чудовий матеріал. А у Хорватії презентувалися одразу дві моделі: новий Ford Focus ST і Ranger Raptor.
А як у них?
Ну а стосовно “Раптора”, то тут акцентуємося тільки на його позиціонуванні. Звісно, що це хай-левел – найтоповіша версія Ranger. Але якщо поглянути на прайс у Німеччині, градація буде такою – найдоступніший Ranger із подвійною кабіною і 170-сильним двигуном в комплектації XL коштує близько 35 тисяч євро, що набагато дорожче, ніж в Україні – у нас за такий просять 761 643 грн, або за курсом близько 28 тис. євро. Це я для того, щоб ви розуміли різницю в цінах і не екстраполювали німецькі реалії на наші.
Так от, у них Ranger на старті коштує 35, в оснащенні Wildtrak, яке одразу ж буде доступно і в нас, від 47,5 до 52,3 тис. євро, а от Raptor поки що пропонують тільки один-єдиний, за 66 770 євро. І начебто все логічно, але от який нюанс – і для Wildtrak доступний цей самий топовий мотор потужністю 213 к.с. і нова 10-ступінчаста коробка передач, і коштує така машина трохи більше за 50 тисяч євро. Різниця з Raptor з такими самими агрегатами доволі солідна. До речі, такий Wildtrak буде і в Україні – за набір «213 к.с., 10 передач, чудове оснащення» у нас просять 1 115 060 грн. Якщо припустити, що співвідношення за версіями збережеться, Raptor в Україні потягне акурат на півтора мільйона. Стільки ж коштує, приміром, VW Amarok Volcano з дизельним V6 потужністю 224 к.с. Чи є сенс боротися?
Головного не відняти
А схоже, що і є. Тому що двигун і коробка – це дуже важливо, але не дарма їх «довірили» і іншим версіям Ranger Raptor. Тому що найдорожче у нього не відняти – а це підвіска. На презентації багато говорили про його драйверські здібності і ломову тягу, але коли йшлося про унікальність цього автомобіля – незмінно все скочувалося до підвіски. Так, іноді про Raptor кажуть, що він може працювати в найсуворіших умовах, але загалом «працювати» це якось не про нього – це автомобіль для жвавих перегонів горбистою місцевістю, барханами і дюнами будь-якої висоти, для подолання бродів завглибшки до 850 мм не пригальмовуючи і взагалі для усіляких чоловічих забав. А такі у нас в Україні вельми популярні. Що роблять справжні чоловіки, купуючи в салоні нехай і топовий, але стоковий спортивний пікап? Намагаються підготувати його для своїх захоплень – посилюють підвіску, ставлять додаткові аксесуари, збільшують дорожній просвіт. А тут Ford вже все зробив! Ну хіба що пару лебідок поставити – а так вже все готово.
Сам не зробиш
І на жодній тюнінг-станції вам такого точно не зроблять. Тому як шасі Raptor одразу виготовлено з високоміцної низьколегованої сталі, здатної витримувати найпотужніші удари. Амортизатори Fox Racing Shox мають позиційно-чутливе демпфірування, або простіше кажучи, під час проходження ділянки бездоріжжя на високій швидкості чітко відпрацьовують всі удари, а на трасі допомагають зберегти керованість і точність кермування. Перевірено на ділі: звісно, велика вантажівка на серпантинах поводилася не так, як Focus ST, але жодних проблем під час швидкісного проходження траси не виникло взагалі! Ні з габаритами, ні з кермуванням – все дуже адекватно, цілком впевнено. Мене тут навіть більше непокоїли спеціальні шини BF Goodrich 285/70 R17, розроблені саме для Raptor – все-таки якщо в пріоритеті бездоріжжя, на асфальті навряд чи поганяєш.
Але ні, нічого не пливе, не заламується, все чудово. Пружинно-гідравлічна задня підвіска з механізмами Уатта не дає задньому мосту під час широких вертикальних рухів зміщуватися в сторони, що додає впевненості і на трасі, і на швидкісному бездоріжжі. Плюс прекрасні дискові гальма – 332 на 32 спереду і 332 на 24 ззаду. Ну і, звісно, посилений захист днища – з надміцної сталі завтовшки 2,3 мм (на 60% товще, ніж на звичайних моделях).
Лишилося згадати тільки про Terrain Management System, що передбачає шість режимів їзди, зокрема Baja – для подолання ділянок бездоріжжя в режимі перегонів, масу допоміжної електроніки й зовнішній антураж, і власне ми підійшли до відповіді.
Для захоплених
Ford Ranger Raptor – автомобіль нішевий, і якщо вам просто потрібен потужний і драйвовий пікап, чекати його немає абсолютно ніякого сенсу – беріть звичайний Ranger, а якщо дозволяють кошти – Wildtrak. Raptor для тих, хто справді любить все найкраще і ексклюзивне, хто навіть найдорожчу серійну машину намагається через тюнінг довести до досконалості, і для тих, кому це справді треба – для любителів екстремального полювання, аматорських перегонів бездоріжжям, далекими подорожами місцями, де немає доріг. От їм варто трохи почекати, тим часом зібравши необхідну суму. Мені здається, такі люди у нас є, тож сподіваємося, що офіційний імпортер Ford в Україні таки доб’ється свого і привезе в Україну цей цікавий автомобіль.