Тест Ford Focus RS: Суперфокус
Іноді найяскравіші події сезону тест-драйвів маскуються під повсякденну поїздку. Ось і цього разу тест Focus RS у Люксембурзі начебто не передбачав нічого екстраординарного, поки я не знайшов у програмі візит на гоночний трек у містечку Шамблі. Хоча коли йдеться про таку машину, як Ford Focus RS, говорити про рутину не доводиться.
Це один із найшвидших серійних хетчбеків у світі. І його енергоозброєність може запросто закрутити голову. Під капотом мотор серії Ecoboost об’ємом 2,3 літра і потужністю 350 сил, який у режимі overbооst протягом 15 секунд видуває з чотирьох циліндрів 470 Нм тяги. Цифри вражають навіть на папері, що вже за кермом! Кожен двигун, зібраний у Валенсії, відстежує окремий фахівець й особисто відповідає за нього.
Перші метри розгону завзято притискають потилицю до підголівника, і до сотні бестія прискорюється за 4,7 секунди. Ще більше вражає еластичність. На 4-й передачі з 50 км/год до сотні автомобіль розганяється за 5 секунд, що на півсекунди швидше за попередній RS. До того ж у новачка з’явилася функція Launch control. Ввімкнув першу, витиснув зчеплення, втопив газ у підлогу і кидай ліву педаль. Не потрібно підводити, просто різко відпускай, і все.
При цьому в бойових налаштуваннях мотор звучить гучно. Я вже встиг скучити за таким баритоном у наше століття, коли голос потужних авто часто буває не набагато голоснішим за голос мопедів. Інженери спеціально витискали з вихлопної системи максимум, і їм це вдалося.
У зовнішності RS немає нічого для дизайну – всі зміни заради функції. Наприклад, величезні повітрозабірники охолоджують гальма і найбільший з інтеркулерів, застосованих коли-небудь у легкових авто. Аеродинамічний обвіс, у свою чергу, звів до нуля підйомну силу спереду та ззаду
Щоб отримати таку величезну силу з невеликого за об’ємом двигуна, конструкторам довелося поворожити. В RS встромили найбільший інтеркулер із тих, які фізично можна розмістити під капотом легковика. До того ж уперше в історії «Фокуса» характер автомобіля можна змінювати простим натисненням кнопки. Для міських поїздок підійде Normal, але варто лише обрати Sport, і кермо наливається вагою, амортизатори затискаються, педаль газу стає гострішою, а вихлопна, неначе прокашлявшись, показує справжній голос. Але це налаштування, швидше, для щоденних швидких прогулянок. Для гоночного кільця є Тгаск. У ньому повністю вимикається ESP і переналаштовується робота приводу. Головним завданням електроніки стає максимальна реалізація тяги і надійний зачіп. Тому в повороті RS примудряється генерувати бічне прискорення в 1 g..
У RS кермо навіть гостріше, ніж у ST. У нього лише два оберти від упору до упору. До того ж тут нові пружини, задній підрамник, поворотні кулаки, стабілізатори. У спортивному режимі амортизатори стають на 40% жорсткішими
Дедалі більше боком
Але щоб зрозуміти, яку колосальну роботу провели інженери RS і що не мотор в цій машині головне, потрібно ввімкнути режим Drift. Я взагалі не розумію, чому ніхто з виробників раніше не додумався до такого. Мабуть, тому, що у них не було такої ходової. Момент, який приходить на корму, перерозподіляється між задніми колесами за допомогою двох пакетів зчеплень, які дають змогу перекинути на зовнішнє колесо до 100% тяги. Тому Focus із легкістю стає впоперек дороги після першого ж натискання на педаль газу. Дрифт ще ніколи не був таким легким, адже електроніка не лише стежить за тим, щоб корма пішла в занос, а й і підтримує необхідний кут. І тепер кожен власник може уявити себе легендарним Кеном Блоком, який, до речі, брав активну участь у розробці RS.
За словами голови підрозділу Ford Performance Vehicle Engineering Тайрона Джонсона, розробники намагалися зберегти в RS азарт керування задньопривідною машиною, але електроніка моніторить роботу ходової 100 разів на секунду, перерозподіляючи момент між колесами лише за 0,06 с. Він по-справжньому закоханий у своє дітище, але крім повного приводу звертає увагу і на те, що у нового «Фокуса» найпотужніші в історії RS гальма. Вони здатні витримати 30 хвилин суворих перегонів без відпочинку і 13 гальмувань зі швидкості 214 км/год. А ще Тайрон зробив акцент на тому, що для RS було спеціально розроблено шини. Базові версії отримали Michelin Pilot Super Sport розмірності 235/35 R19. А за доплату RS взувають у гоночні Super Sport Cup 2. Однак закінчивши слухати технічні роз’яснення Тайрона Джонсона, знову поспішаю за кермо «ер-ески», що вже охолола. Трек Francis Maillet Competition в містечку Шамблі доволі компактний, але багатий на швидкі повороти. Перцю додає і те, що S-подібні зв’язки часто мають суттєві перепади у висоті. Ідеальне місце для тестування RS! До кінця сесії, коли траєкторії добре вивчені, а швидкість зростає мало не в півтора разу, раптом плюєш на всі правила і починаєш, як взимку, по-хуліганськи писати дуги боком, заправляючи машину у віраж в ковзанні. І це на сухому асфальті! Зупинити таку вакханалію змогла тільки лампочка рівня пального і ризик спізнитися на літак. Неймовірний автомобіль! І мені залишається тільки уявляти, на що здатна його геніальна техніка на снігу. Є тільки один шанс це перевірити – зустрітися з RS ще раз.
Хоча бойові шини досить жорсткі, комплекту покришок Michelin Pilot Super Sport насилу вистачало на кілька довгих сесій. Але те, з яким кайфом RS вкручується у віражі, краще за багатьох породистих спорткарів, може звести з розуму навіть найстійкіших водіїв
Уперше в історії RS бойовий Focus продаватимуть одразу на 42 різних ринках. І це буде та сама машина, складена на заводі в Європі. За словами фордовців, попит на RS набагато вищий за плани продажу і пропозиція обмежена тим фактом, що його складають на одному конвеєрі зі звичайним «Фокусом»
Ford Focus RS | |
Ціна в Європі: от €45 830 | |
ДВИГУН | |
Тип | Ford Focus RS |
Робочий об’єм, куб. см | 2261 |
Потужність, к.с./об/хв. | 350/6000 |
Крутний момент, Нм/об/хв | 470/2000–4500 |
ТРАНСМІСІЯ | |
Тип приводу | Повний привід |
КП | Механічна 6-ступінчаста коробка передач |
КУЗОВ | |
Тип кузова | Хетчбек |
Дверцят/місць | 5/4(5) |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4362/1858/1471 |
База, мм | 2648 |
Споряджена маса, кг | 1599 |
Об’єм багажника, л | 260/1045 |
ХОДОВА ЧАСТИНА | |
Підвіска передня/задня: | Незалежна, MакФерсон, зі стабілізатором/незалежна |
Гальма передні/задні: | дискові вентильовані/дискові вентильовані |
Шини передні/задні: | 235/35 R19 |
ХОДОВІ ХАРАКТЕРИСТИКИ | |
Максимальна швидкість | 266 км/год |
Розгін до 100 км/год | 4,7 с |
Витрата палива на 100 км місто/шосе/змішаний | 10/6,3/7,7 л |