Тест-драйв: smart fortwo coupe: КОРОЛЬ МАНЕВРУ, або Найменший Mercedes-Benz
Субкомпактна модель з’явилася завдяки спільним зусиллям корпорації Daimler-Benz і швейцарської годинникової компанії Swatch. Для цього було створено спільне підприємство Micro Compact Car AG (MCC). У 2001 році малюк побував на рестайлінгу, а в 2002-му, після виходу з проекту годинникарів, підприємство перейменували у Smart GmbH.
smart fortwo 2006 р.
Автомобіль другого покоління став більшим і отримав 5-ступінчасту роботизовану трансмісію. Освіжили його у 2012 році.
Варіації на тему smart fortwo
Охочим їздити з вітерцем було запропоновано кабріолети, кому хотілося «чогось гарячого» – жорсткіші й потужніші версії від BRABUS, тим, хто віддає перевагу економічності, – дизельні модифікації, а кому подавай «щось зелене» – тому електричний варіант. Але завжди існували варіанти «два в одному» або «три в одному».
smart fortwo 2014 р.
Ключові нововведення:
– ширина збільшилася на 104 мм, висота зменшилася на 10 мм, а колісна база зросла на 6 мм
– діаметр розвороту скоротився на 1,8 м
– двигуни: 1,0 л (71 к. с.) і 0,9 л turbo (90 к. с.)
– коробки передач: 5-ст. мех. і 6-ст. робот. Twinamic
В УКРАЇНІ:
Кузов:
– купе (на кабріолет чекаємо в серпні)
Комплектації:
– passion
– prime
– proxy
Вартість моделі:
– від 28 943 грн*
* На 08.04.2016 р. за курсом НБУ
Новий smart fortwo coupe зберіг свої субкомпактні розміри. І для того, щоб довести його до блиску перед фотозйомкою, вистачило чотирьох вологих серветок. Довжина машинки залишилася незмінною, при цьому ширина зросла, а висота зменшилася. І тепер ці розміри практично зрівнялися. Та й оптика стала більш квадратною. Авто здається соліднішим.
Фари й ліхтарі smart мають відмінний від Renault Twingo дизайн. Пакет LED & Sensor пропонує світлодіодні ходові вогні, датчики дощу та світла.
smart fortwo – один із найвідоміших автомобілів у світі!
Оригінальний
Хоча кузов став нижчим, уперше в такому малюку в пакеті Comfort з’явилися вертикальні регулювання крісла водія та керма. А от глибина рульової колонки, як і раніше, не налаштовується. І тому я знайшов не комфортне, але прийнятне положення між тим, щоб правильно сидіти відносно рук і в ногах було зручно. Щоправда, місця в салоні стало більше. В ногах і над головою його і раніше було вдосталь навіть для високих водіїв, але тепер smart ще і в плечах роздався на 10 см.
Завдяки пакету Comfort сидіння водія регулюється у висоту. Діапазон переміщення має влаштувати водіїв різного зросту. У нашому випадку крісла мають обігрів.
Картка навігаційної системи вставляється в слот між сидіннями. Поруч роз’єми USB, AUX і розетка.
Із вулиці не видно, але в нашій машині панорамний дах з полікарбонату площею 1,2 м2. За необхідності він закривається шторкою, яка затримує 60% сонячного світла і 100% ультрафіолетових променів.
Скрізь в оздобленні дебютанта обіграні бджолині стільники. Вони в решітках і оптиці, в корпусах фар і на ковпаках ліхтарів, у корпусах динаміків і навіть у наклейках. У перших двох поколіннях автомобільчик пропонував додаткові прилади (тахометр, до речі, належить до них) або дефлектори обдування у вигляді оригінальних грибків. І новачок не просто підтримує цю тенденцію – він пішов далі. У нього не лише центральні дефлектори обдування й оригінально розташована біля лівої стійки кузова «куля» тахометра та годинника, а й окрема, ніби приклеєна, панель управління аудіосистемою. За таке рішення спасибі старшому братові Mercedes-Benz.
Скрізь обіграно тему бджолиних стільників. У нашій машині можливості медіасистеми доповнені акустикою від JBL з вісьмома динаміками, 240-ватним підсилювачем і сабвуфером у багажнику.
Причому комплектація нового smart впливає на колірну гаму інтер’єру. Так, для рівня passion пропонують елементи в суто чорному кольорі, а також із помаранчевими, білими або сірими вставками. Для середньої версії prime доступний чорно-сірий інтер’єр, з яким наша машина виглядає строгою та стильною. А найсвятковішим є біло-синій салон у найдорожчому виконанні proxy.
Комплектація нового smart впливає на колірну гаму інтер’єру. Для рівня passion він повністю чорний або з помаранчевими, білими чи сірими вставками. У версії prime (на фото) салон чорно-сірий, а сидіння, обід керма і ручка коробки передач вже оздоблені шкірою. Найсвятковіший біло-синій салон у найдорожчому виконанні proxy.
Вентиляційні решітки зайняли місце на торпедо у центрі, тому навіть тахометр з годинником притулилися біля передньої стійки. Саме так деякі тюнінгісти розміщують додаткові прилади.
Але це, так би мовити, база, навколо якої можна будувати свій власний smart. Додайте сюди спортивний пакет і з’являться педалі з матованої нержавіючої сталі з гумовими вставками і спортивне кермо з перемикачами передач (для роботизованої трансмісії). Зовнішніми атрибутами такого авто стануть хромована насадка випускної труби і 16-дюймові легкосплавні колісні диски з вісьмома Y-подібними спицями. До того ж малюк присяде на 10 мм на спортивній підвісці. А пакет Urban Style додасть на колісні арки пластикові накладки з гравіруванням «smart».
Автоматичний клімат-контроль має цікаве регулювання температури – повзунком із віконцем. При натисканні будь-якої із кнопок поруч одразу засвічується відповідний сектор.
Початкова комплектація fortwo coupe пропонує цілий список засобів активної безпеки і допомоги під час водіння. Він передбачає електронну систему стабілізації руху ESP з функцією коригування курсу під час бічного вітру, систему утримання авто на підйомі в момент старту, круїз-контроль з обмежувачем швидкості.
Пакет пристосувань для зберігання предметів дає змогу скористатися сіткою для речей, висувним боксом у районі ніг пасажира і скринькою для рукавичок, яку можна замкнути.
Крім того, в усіх машинах повний набір фронтальних і бічних подушок безпеки, зокрема аербег для колін водія, кріплення для дитячого сидіння ISOFIX, функція автоматичного замикання дверей після початку руху. Для поліпшення оглядовості в усіх smart зовнішнє дзеркало з боку водія має асферичний сектор. Хоча під час перестроювання головою все одно доводиться крутити. Особливо вправо – там попутна машина може сховатися за задньою стійкою кузова.
Габарити fortwo coupe читаються чудово, а от огляд через салонне дзеркало недостатній. Але після того, як автомобіль отримав камеру заднього виду, запаркувати його можна просто з ювелірною точністю.
Як опції доступні системи попередження про небезпечне скорочення дистанції (аналог Distronic у Mercedes-Benz, але без функції автоматичного гальмування) і про виїзд зі смуги руху, камера заднього виду, панорамний дах та інше обладнання.
Мультимедійний
Новий smart fortwo coupe – автомобільчик молодіжний і тому здатний легко подружитися зі смартфонами. Для цього пропонуються два пакети – Cool & Audio Cool & Media. В обох за температуру в салоні відповідає автоматичний клімат-контроль, а ось мультимедійний комплекс відрізнятиметься. У першому разі аудіосистема smart передбачає роз’єми AUX і USB, Bluetooth із функцією гучного зв’язку і потокове аудіо для передавання музики зі смартфона. Для такої системи можна додатково замовити універсальну підставку для смартфона з додатком smart cross connect для iOS і Android.
Якщо замовити пакет Cool & Media, отримуємо медіасистему з 7-дюймовим сенсорним дисплеєм, голосовим управлінням, навігацією, телефонією, розширеним інтерфейсом керування налаштуваннями авто і системою постійного зв’язку зі смартфонами на платформі iOS і Android через Mirror-Link.
Але в нашій машині використовується більш прогресивний другий варіант – медіасистеми з 7-дюймовим сенсорним дисплеєм, що крім зазначених можливостей забезпечує постійний зв’язок зі смартфоном через Mirror-Link, пропонує голосове керування, навігаційну систему, телефонію та розширений інтерфейс керування налаштуваннями авто. Лише для попередження про перевищення швидкості і про перевищення самостійно встановленого ліміту швидкості руху, а так само про наближення до навчальних закладів є вибір із сорока звукових сигналів!.Для smart тепер можна замовити системи попередження про небезпечне скорочення дистанції (на нашій машині встановлено) і попередження про вихід зі смуги руху.
Із мультифункціонального керма зручно працювати з маршрутною інформацією на 3,5-дюймовому кольоровому TFT-дисплеї щитка приладів, а от управління телефонною книжкою і аудіосистемою обмежене. Втім, можна віддавати голосові команди, до того ж віртуальні кнопки на екрані великі, а реакція на дотик пальцем швидка. Отже, жодних складнощів.
Пустотливий
Силові установки у smart відтепер повністю нові та спільні з Renault Twingo. А отже, ми нарешті прощаємося з колишнім смиканим роботом. До того ж з’явився вибір – взяти механіку або роботизовану трансмісію twinamic. За допомогою двох зчеплень twinamic працює набагато краще. Під час різкого старту з місця або з малої швидкості робот вмикає передачу з паузою, але при розгоні моменти зміни передач абсолютно невідчутні. Такої плавності від колишніх smart я намагався домогтися, ловлячи коробку на перемиканні і трохи скидаючи газ. А тут знай собі тисни на педаль, а машина розганяється рівно – без пауз і зупинок у момент зміни передачі.
Роботизована трансмісія twinamic передбачає економічний (він же звичайний – апріорі вмикається після кожного запуску мотора) і спортивний режим роботи, а також ручне перемикання передач.
У спортивному режимі їздити ще цікавіше. Під час гальмування коробка з невеликим перегазуванням підставляє нижчі ступені, і реакція мотора на високих оборотах швидша. А ручний режим керування дає змогу самостійно обирати обороти двигуна.
Штатна функція eco score підказує ефективність вашого стилю водіння щодо економії пального.
Така трансмісія в нашому авто працює з 3-циліндровим бензиновим турбомоторчиком об’ємом 0,9 л і потужністю 90 к. с. З ним smart fortwo coupe виглядає справжнім живчиком. Хоча нова машина і важча, а до 100 км/год розганяється на 0,6 секунди довше, ніж 84-сильна в старому кузові. Однак за кермом цього не помічаєш. Субкомпактний автомобільчик хвацько зривається з місця, на високих оборотах до двигуна приходить натхнення, про що він повідомляє пустотливим скрекотом після 4000-5000 об/хв, двомісний малюк нарівні з «дорослими» авто набирає хід і тримає високу швидкість. Щоправда, і витрату пального він демонструє схожу.
Стиль подачі маршрутної інформації та графіка дуже схожі на Mercedes-Benz. Не вистачає лише показника залишкового пробігу.
Під час активної їзди цей показник у мене доходив до десятка, під час більш-менш рівномірного і спокійного руху був від 7 до 8 літрів на 100 км. І все б нічого, але ж паливний бак у smart лише 28 літрів. І повної заправки мені вистачить максимум на 400 км, а за умови швидкої їзди можна і 300 км не проїхати. Тому я скористався б пропозицією замінити під час купівлі машини стандартний бак на 35-літровий.
Раніше акумулятор розміщувався у важкодоступному місці – під пасажирським сидінням. Тепер батарею розмістили під передньою пластиковою кришкою. Тут же бачки для технічних рідин і радіатор охолодження.
Маневрений
Компонування smart fortwo, як у багатьох суперкарів: два посадкових місця, двигун за спиною, привід на задні колеса. І якщо під час тест-драйву авто минулого покоління ми не роздумуючи витягли fortwo coupe на картингову трасу, то з новою машиною навіть думки такої не виникло. Адже відчуття від керування картом smart змінилися на високий комфорт ходу і відмінну маневреність.
Об’єм багажника збільшився з 220/340 до 260/350 літрів. Його трансформація колишня: для повного завантаження спинка правого сидіння повністю складається в усіх комплектаціях. Тепер можна вмістити предмети завдовжки до 1,55 метра.
Я одразу переконався, що новий автомобільчик – це справжній Mercedes-Benz серед усіх smart, на яких мені доводилося їздити. Звісно, на нерівностях короткуватий малюк трохи підстрибує (від цього нікуди не подінешся), але ходова приємно дивує високою енергоємністю.
Сабвуфер аудіосистеми JBL займає частину багажника і перекриває паз для фіксації знятої шторки. Втім, зняти саб – хвилинна справа.
Машина на звичайній підвісці і колесах з 15-дюймовими дисками і зимовими шинами з високим профілем впевнено ковтає втоплені люки, невеликі шви та стики, одношарові вибоїни асфальту, горбаті латки, стики між плитами на трамвайних коліях і без здригання проскакує через рейки.
Якщо треба дістатися мотора, то сабвуфер доведеться знімати. Кришка-капот під підлогою багажника тепер фіксується на шести пластикових гвинтах, які легко відкручуються руками.
Колісна база та колія у smart fortwo coupe збільшилися, і при цьому його маневреність теж зросла. Та ще як! Новий smart fortwo coupe у три прийоми розвернувся між двома парканами на дорозі, чия ширина лише трохи перевищувала ширину самої машини. Адже діаметр розвороту нового fortwo coupe скоротився на 1,8 метра! Це просто приголомшливий показник, враховуючи той факт, що загальна довжина авто становить 2,695 м.
Нове параметричне рульове управління Direct-Steer, за аналогією з Mercedes-Benz, залежно від швидкості змінює не тільки зусилля, а й передавальне відношення. Тому на парковках кермо дуже легке, хоча обертати його від упору до упору потрібно на 3,5 обороту.
Знайомою є і ніша в нижніх відкидних дверцятах. У кабріолеті туди заходять знімні дуги. А відчиняти верхню скляну стулку легше – кнопку та ручку винесли назовні, що набагато зручніше.
Таке рульове управління забезпечує новому smart fortwo coupe приголомшливу маневреність, але на високій швидкості я вже не відчуваю прямого зв’язку між кермом і передніми колесами. З’явилися запізнення у реакції на різкі повороти керма, а від 120 км/год до максимальних 155 км/год виникає відчуття, що авто не чітко тримає пряму і трохи нишпорить. Можливо, це працює система стабілізації під час бічного вітру і злегка пригальмовує колеса з одного боку, щоб машинку не здувало в бік, але мені одразу захотілося зменшити швидкість. А може, так воно й правильно, адже smart fortwo coupe – це не швидкісний автомобіль для «далекого бою», а реальний сітікар.
Городянин
І раніше габарити fortwo coupe читалися чудово, але після того, як машину оснастили парктроніками, камерою заднього виду і параметричним рульовим управлінням, запаркувати її можна просто з ювелірною точністю. Механізмом Direct-Steer, системами попередження про небезпечне скорочення дистанції і виїзд зі смуги руху, комфортною підвіскою, «планшетом» на торпедо і меню маршрутного комп’ютера на щитку приладів новий smart fortwo coupe ще сильніше нагадує про спорідненість із Mercedes-Benz. Так чого ж чекати від 4-місного 4-дверного smart forfour, який також офіційно почали продавати в Україні? А от про це ми розповімо дуже скоро – така машина вже побувала у нас на тест-драйві.
Дмитро Чабан
Фото Миколи Отруби
Кузов і комфорт | |
Незважаючи на те що з авто трьох поколінь він найбільший (перевершує свого попередника за шириною і колісною базою), новачок демонструє просто люту маневреність. Крім того, smart fortwo coupe показав несподівано комфортну для такої короткої машини і короткохідної підвіски їзду. Салон і багажник стали просторішими, з’явилися регулювання сидіння водія і керма у висоту. Збільшена колія і ширші шини підвищили стійкість.
| Маршрутний комп’ютер не показує залишковий пробіг. Пропав оригінально розташований замок запалювання біля важеля коробки передач. Сабвуфер займає місце в багажнику і часом створює незручності.
|
Силовий агрегат і динаміка | |
Мотор несподівано тихий, а нова роботизована трансмісія працює набагато більш плавно, ніж попередня. Та й вибір коробок передач з’явився. Судячи з відчуттів, smart fortwo coupe досить шустрий автомобільчик. А з механікою він буде ще динамічнішим. Напевно, турбомоторчик в 0,9 л і 90 к. с. виявиться популярнішим ніж менш цікавий 71-сильний атмосферник і потужний 102-сильний, але дорогий агрегат від BRABUS. Як опцію пропонують збільшений до 35 літрів паливний бак.
| Порівняно з попередником із 84-сильним літровим мотором динаміка розгону гірша, а витрата пального хоча і зазначена в ТТХ як на півтора літра менша, насправді виявилася такою самою, як і раніше. Штатний бак зменшили з 33 до 28 літрів, отже і пробіг на одній заправці скоротився.
|
Фінанси й оснащення | |
Різні пакети (Comfort, LE & Sensor, Cool & Audio Cool & Media) дають змогу зібрати автомобіль на свій смак. Відтепер для smart fortwo coupe пропонуються нові опції – камера заднього виду, навігація, системи попередження про небезпечне скорочення дистанції та виїзд зі смуги руху, функція стабілізації під час бічного вітру, акустика JBL, додаток smart cross connect для iOS і Android, а також система забезпечення безперервного зв’язку між смартфоном і автомобільною інформаційно-розважальною системою за допомогою функції Mirror-Link.
| Щоб скористатися усіма опціями, які стали доступними для smart fortwo coupe, доведеться доплатити. Обладнання та аксесуари можуть підняти вартість авто майже вдвічі.
|
smart fortwo coupe | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверцят/місць | 3/2 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 2695/1663/1555 |
База, мм | 1873 |
Колія передня/задня, мм | 1469/1430 |
Кліренс, мм | 113 |
Маса споряджена/повна, кг | 900/1170 |
Об’єм багажника, л | 190/260/350 |
Об’єм бака, л | 28 |
Двигун | |
Тип | бенз. з розпод. впр. турбо |
Розт. і кільк цил./кл. на цил. | R3/4 |
Об’єм, см куб. | 898 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв. | 66(90)/5250 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв. | 135/2500 |
Трансмісія | |
Тип приводу | задній |
КП | 6-ст. робот. twinamic |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні: | диск. вент./бараб. |
Підвіска передня/задня: | незал./незал. |
Підсилювач | електро |
Шини передня/задня | 165/65 R15/185/60 R15 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год* | 155 |
Розгін 0-100 км/год, с | 11,3 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 3,7–4,9 |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 |
Вартість ТО, грн | 3727 |
Мінімальна вартість, грн** | 348 640 |
Вартість протестованого автомобіля, грн** | 582 910 |
* Обмежена електронікою
** На 08.04.2016 р. за курсом НБУ для авто з обраним силовим агрегатом