Тест-драйв Porsche 718 Boxster S: Спортивна спадщина
ІСТОРІЯ МОДЕЛІ:
Porsche Boxster (986)
Рівно 20 років тому, в 1996 році, з’явився середньомоторний родстер Porsche Boxster з 2,5-літровим 6-циліндровим опозитником потужністю 204 к.с.
У 1999 році замінили мотор 2,7-літровим агрегатом у 220 сил, а нова модель Boxster S (спереду легко упізнати за додатковим повітрозабірником під номерною табличкою) отримала 3,2-літровий двигун, що розвиває 252 к.с. Тест-драйв Porsche Boxster: Чорна блискавка
Porsche Boxster (987)
У 2004 році у середньомоторного родстера Porsche змінили екстер’єр та інтер’єр, а двигуни модифікували до 240 к.с. для Boxster і до 280 к.с. для Boxster S.
У 2009 році моделі обзавелися моторами об’ємом 2,9 л потужністю 265 сил (Boxster) і 3,4 л потужністю 320 сил (Boxster S). У цей самий час як опцію вони отримали 7-ступінчасту роботизовану коробку передач із двома зчепленнями Porsche Doppelkupplung (PDK). Тоді ж з’явилася версія Spyder із характерними горбами за спинками сидінь. Тест-драйв Porsche Boxster: Танго удвох
Porsche Boxster (981)
У 2014 році двигун Boxster знову отримав об’єм 2,7 літра, але зберіг свої 265 к.с., мотор версії Boxster S підвищив віддачу до 315 сил, а зроблений на його базі Boxster GTS демонстрував вже 330 к.с.
Porsche 718 Boxster (982)
У нової машини від колишнього кузова залишилася лише кришка переднього багажника, лобове скло і верх, що складається. А двигуни взагалі сконструйовані інакше: замість 6-циліндрових атмосферних тепер використовуються 4-циліндрові турбовані агрегати об’ємом 2,0 літра (300 к.с.) для моделі Boxster і 2,5 літра (350 к.с.) для Boxster S. А в назві сімейства з’явилося число 718 на честь легендарних авто для перегонів.
Porsche 718 RS 60 Spyder
Із 1953 року до середини 60-х років заводські команди Porsche і різні клієнтські команди успішно використовували Porsche Spyder з позначеннями 550 і 718. Ці автомобілі було створено для кільцевих, дорожніх і гірських перегонів. Численні неофіційні гонщики і знамениті пілоти перемагали на них понад 1000 разів, зокрема в легендарних «Тарга Флоріо» і «24 годинах Ле-Мана».
Ці машини вирізняла саме середньо моторне компонування, а сам двигун був опозитний 4-циліндровий. На родстері 1960 року він мав об’єм 1,6 літра. А його потужність у 160 к.с. давала змогу машині вагою лише 550 кг розганятися до 225 км/год.
Дорогою до Лісабона уява малювала мені шикарну картину: я мчу океанським узбережжям, пірнаю в повороти гірського масиву, насолоджуюся теплим весняним сонцем і поглядами оточуючих. Але в реальності довелося підняти дах і одразу пірнути в сіру пелену дощу. Навіть не було часу, щоб розглядати машини. А тут є на що подивитися!
Оновлена верхня частина передньої панелі з виступними дефлекторами відображає підкреслено тривимірний дизайн інтер’єру. Центральну підлогову консоль підняли ще вище, щоб скоротити час перенесення руки з керма на важіль.
Руль діаметром 375 мм в дизайні 918 Spyder шикарний. Але як опцію ще пропонують спортивне кермо GT діаметром 360 мм. Їх всі можна оснастити численними перемикачами й обігрівом.
Новий родстер більш мускулистий, ніж попередник. Завдяки більшим і витягнутим по горизонталі повітрозабірникам і вузьким світлодіодним смужкам, що відповідають за габаритні вогні і покажчики повороту, машина здається ширшою, з опціонними світлодіодними фарами з 4-точковим денним світлом – злішою, а з новими дзеркалами на V-подібних стієчках, як у 911-го – спортивнішою.
До базової комплектації входить комунікаційний центр Porsche Communication Management (PCM) останнього покоління з новим 7-дюймовим сенсорним дисплеєм. Можливості PCM можна розширити завдяки опціонним модулям.
Але ж наскільки ефектніший вигляд тепер має корма! Тут акцент зроблено на чорній глянцевій планці з інтегрованим написом «Porsche» між абсолютно новими задніми ліхтарями. Вони вирізняються тривимірним виглядом світлодіодної техніки та чотирма «точками» стоп-сигналів. Та ще колеса на задній осі на півдюйма ширші, ніж у попередників, що теж робить зовнішній вигляд ефектнішим і сприяє покращенню поперечної стійкості.
Такі карбонові ковші можна тільки зрушити вперед або назад. А як правильно налаштовані кути нахилу подушки та спинки! Сидиш, щільно втиснутий у відлитий немов саме під параметри твого тіла жорсткий кокон. При цьому почуваєшся єдиним цілим з машиною, одним з її численних гвинтиків, і відчуваєш найменшу зміну характеру і траєкторії руху. Однак коли протягом дня десятки разів стрибаєш за кермо і виходиш з машини, залишитися без синців від жорстких боковин складно…
…утім, для 718-х «Бокстерів» традиційно доступні кілька типів крісел. Є й такі, що за рахунок безлічі різноманітних регулювань надійно тримають у найбільш напружених поворотах і при цьому забезпечують високий рівень комфорту.
Не просто одна літера
Ці машини красиві та стрімкі навіть у статиці. А сімейство середньодвигунних родстерів має свою родзинку завдяки компонуванню і повітрозабірникам у задніх крилах. Адже навіть для 911-х їх ставлять лише у версіях з турбодвигунами. До речі, відтепер «Бокстери» розпрощалися з 6-циліндровими атмосферниками – для 718-х розроблено абсолютно нові 4-циліндрові турбовані двигуни.
Мотор 718 Boxster робочим об’ємом 2,0 літра розвиває 300 к.с. (+ 35 к.с.) і 380 Нм (+100 Нм), витрачаючи в середньому 6,9 л (- 0,7 л) на 100 км. А 2,5-літровий двигун моделі 718 Boxster S видає 350 к.с. (+ 35 к.с.) і 420 (+ 60 Нм), споживаючи 7,3 л (- 0,9 л) на 100 км.
Як і раніше, автомобіль представлений у двох модифікаціях: Porsche 718 Boxster оснащений 2-літровим 300-сильним двигуном, і Porsche 718 Boxster S – 2,5-літровим 350-сильним. Він інноваційніший і цікавіший у технічному сенсі. Тут використовується турбонагнітач зі змінною геометрією (VTG) і непряме охолодження наддувного повітря. І я не встояв перед чарівністю потужнішої версії.
Поки що тільки Porsche примудряється на своїх бензинових машинах 911 Turbo, а тепер і на 718 Boxster S застосовувати «дизельну» технологію – турбонагнітач зі змінною геометрією (VTG).
Традиційно 718 Boxster має овальний, а більш потужний 718 Boxster S – круглі здвоєні патрубки вихлопної системи з матової неіржавіючої сталі. Втім, для будь-якої модифікації можна замовити спортивний вихлоп із «двостволки» великого калібру. Саме вона й створює найбільш емоційне звучання.
У двигуна 718 Boxster додаткове повітря в камери згоряння подає турбіна з перепускним клапаном, який змінює напрям потоку відпрацьованих газів. Це дає змогу експлуатувати нагнітач із регулювальними лопатками з максимально можливим ККД.
У двигуні 718 Boxster S використовується турбонагнітач зі змінною геометрією (VTG) і непряме охолодження наддувного повітря. Зниження його температури забезпечує додатковий контур у системі охолодження з теплообмінником над мотором.
Вирвавшись із присмеркової напівтемряви підземного паркінгу на вулицю, ми поринули у зливу, але який приголомшливо надійний Porsche 718 Boxster S навіть на мокрій дорозі! Він, немов маленький потяг на магнітній подушці, пише швидкісні дуги. А через кілька хвилин ми кулею вриваємося в сонячний день.
Обидва двигуни працюють у парі зі 6-ступінчастою механічною коробкою або з 7-швидкісною роботизованою трансмісією Porsche Doppelkupplung (PDK).
На сухих звивистих дорогах я вже сміливіше кидаю родстер у найвідчайдушніші віражі. У режимі Sport Plus він миттєво і максимально точно реагує на найменші відхилення керма. Права нога танцює на педалях, найменший дотик гальма і акселератора викликає миттєві, показово лінійні відгуки і породжує лавину звуку.
З відкритими заслінками акустичного резонатора мотор Porsche 718 Boxster S біснується за спиною, наповнюючи округу гучними ударами. Коли на коротких прямих на розгоні з педаллю газу «в підлогу» стрілка тахометра підлітає до червоної зони, ззаду накочує дикий рев. І тієї миті, коли він сягає свого апогею, я скидаю газ перед черговим поворотом, і двигун немов поперхнувшись, заходиться хриплим кашлем.
Трохи приголомшений і схвильований, я розумію, що родстер здатний на більше. А от з’ясувати, наскільки я сам готовий переступити через свій страх, не довелося – ми примчали на військовий аеродром. На ньому в безпечних умовах можна поганяти машину на спеціальних вправах.
Ось його стихія!
На злітно-посадковій смузі втискаю педаль газу в підлогу, а Porsche 718 Boxster S у відповідь втискає мене у спинку сидіння. Трохи більше чотирьох секунд – і стрілка спідометра пролітає позначку в 100 км/год, мотор викручується в дзвін, і вже після другої передачі вуха закладені, а Porsche 718 Boxster S, злегка стріпуючись на стиках бетонки, навіть не думає зменшувати напір..
У режимі ручного перемикання на гранично високих оборотах мотора можна орієнтуватися за підказками на щитку приладів.
Розганяючи родстер до максимальної швидкості, я немов збоку спостерігаю, як стрілка тахометра, не сповільнюючи свого бігу, залітає за позначку 280 км/год. Далі на спідометр уже не дивлюся. Погляд просто приковує стіна з червоних і білих блоків, яка мчить назустріч. Тримаюся і не відпускаю педаль до точки гальмування, а потім…
А потім родстер сповільнюється на третині ділянки, що залишилася, так легко, природно і спокійно, наче для нього в цьому немає нічого екстремального. Не знаю, через скільки повторень гальма «попливуть», але три заїзди поспіль ніяк не позначилися на їхній ефективності.
Нові родстери оснащені посиленою гальмівною системою з дисками діаметром 330 мм спереду і 299 мм ззаду. Крім того, на Porsche 718 Boxster встановлено гальмівну систему, яку раніше ставили на Boxster S. А для 718 Boxster S на передній осі використовуються 4-поршневі супорти від 911 Carrera в поєднанні з товстішими гальмівними дисками. Але можна встановити й опціонні гальма з металокерамічними дисками збільшеної товщини діаметром 350 мм на всіх чотирьох колесах.
У родстерах, як і раніше, передбачено примусову зміну жорсткості підвіски та роботи системи стабілізації, управління активним спойлером і заслінками спеціального акустичного резонатора системи вихлопу.
У пакеті Sport Chrono система стабілізації Porsche Stability Management (PSM) отримала окрему програму PSM Sport. Вона допускає значно більші заноси і пробуксовування ведучих коліс. А задіяти її в новій машині можна окремо від режиму Sport Plus. Але навіть у цьому разі не так вже й просто зірвати Porsche 718 Boxster S з траєкторії.
Нові колеса з 19- або 20-дюймовими дисками підкреслюють спортивний характер 718 Boxster S.
Мінімальні рухи кермом дають змогу чітко і точно перелаштовуватися на швидкостях за сотню. І про якісь там крени або ковзання навіть не йдеться. Ще б пак, адже підвіска цих родстерів має жорсткіші стабілізатори, амортизатори та пружини. А нова розпірка посилює задній підрамник і підвищує жорсткість конструкції. І спортивним родстером керуєш так само легко і природно, як дитина іграшковою машинкою. Інформативність рульового приводу така, немов між кермом і колесами прямий зв’язок і немає ніяких механізмів.
Кермо з переналаштованим електромеханічним підсилювачем стало на 10% гострішим – як на 911 Turbo. Тому не дивно, що на «змійці» Porsche 718 Boxster S пірнає за конуси з вражаючою чіткістю, а мотор із феноменальною чутливістю і точністю реагує на додавання і скидання газу.
Так само, як і Porsche 911, сімейство 718-х отримало спеціальний перемикач режимів руху з чотирма програмами: Normal, Sport, Sport Plus і Individual…
…остання дає змогу самостійно комбінувати налаштування PASM, спортивної випускної системи, функції Auto Start Stop і заднього спойлера.
При спортивній їзді байпасний клапан закривається, кут випередження запалювання зменшується, а дросельна заслінка злегка відкривається. І коли я знімаю ногу з акселератора, то подача бензину переривається, а от тиск наддуву падає не повністю, що дає змогу двигуну розвивати більш високий крутний момент при часткових навантаженнях. А варто тільки знову натиснути на газ, і мотор одразу демонструє повну віддачу.
«Північну петлю» Нюрбургрінгу Porsche 718 Boxster S пройшов на 16 секунд швидше попередника – за 7:42 хвилини.
Схоже турбонагнітач реагує і на натискання кнопки Sport Response, яку пропонують із пакетом Sport Chrono і коробкою передач PDK. Вона розташована в центрі перемикача режимів руху, який родстери сімейства 718-х отримали від 911-х. А для того, щоб обрати одну із програм, Normal, Sport, Sport Plus або Individual, не треба відволікатися на кнопки біля важеля (саме на це ми нарікали під час тест-драйву Porsche Cayman S) – достатньо повернути обідок спеціального перемикача, розташованого просто на кермі.
У машинах з пакетом Sport Chrono і PDK у центрі перемикача можна натиснути кнопку Sport Response, і тоді тиск наддуву не буде повністю падати, що збільшує чутливість двигуна і робить його відповіді гострішими.
На звичайній дорозі, особливо в місті, максимальне напруження, загострення і рев силового агрегата вже не потрібні – це тільки викликає несхвальні погляди перехожих. Після режиму Sport Plus навіть спортивне налаштування здається м’яким і комфортним, а нормальне робить родстер ще спокійнішим. Одночасно 718 Boxster стає більш комфортабельним і плавним на нерівностях, а його кермо – м’якшим. Але навіть у цьому разі в автомобілі відчувається спортивна зібраність і зберігається швидкість реакцій, і він продовжує привертати увагу своєю зовнішністю і звуком.
Прогулянковий варіант
Проста поїздка за кермом родстера Porsche легко перетворюється в захоплюючу прогулянку. Погода покращилася, а отже, можна і опустити дах. На це, як і раніше, необхідно 12 секунд. Хоча їхати з відкритим верхом швидше за 100 км/год вже не дуже комфортно – в салон задуває навіть незважаючи на встановлену вітрозахисну шторку. А на помірних швидкостях можна насолоджуватися прогулянкою в красивому швидкому Porsche з відкритим верхом гірськими серпантинами й океанським узбережжям.
Знімати і ставити дах можна на швидкості до 50 км/год. Механізм із м’яким верхом працює швидше, ніж системи з жорсткими панелями – цей процес займає 12 секунд. Навіть із піднятим тентом 718 Boxster має вигляд нітрохи не гірший, ніж у відкритому варіанті.
Як по лекалу проходжу повороти, легко прискорююсь під час обгонів – Porsche 718 Boxster S все робить плавно та швидко. Зчеплення працює з легкою пробуксовкою, згладжуючи моменти перемикання передач. На постійній швидкості PDK обирає найбільш високий ступінь, а незадовго до повного зупинення автомобіля вдосконалена система Auto Start Stop вимикає двигун.
Сумарний обсяг двох багажних відсіків становить 275 літрів: 150 л передній і 125 л задній.
У результаті після кількох годин їзди маршрутний комп’ютер 350-сильного Porsche 718 Boxster S показав витрату палива 10,9 л на 100 км за середньої швидкості руху 122 км/год. Я думаю, цілком розумна плата за задоволення від керування цією машиною.
Як і раніше, в якості опції пропонують адаптивну підвіску Porsche Active Suspension Management (PASM), занижену на 10 мм. А нова пропозиція – це спортивна ходова із заниженням на 20 мм і значно жорсткішими параметрами в режимі Sport.
Родстери 718-го сімейства одержали нову назву і зовнішність, прогресивні засоби комунікації і мотори, а ще розвинули в собі ще більш спортивний характер. Але надійністю в поворотах, філігранною керованістю і звуком вони нагадують попередників. А це важливо. Адже одна з унікальних рис моделей компанії Porsche якраз і полягає в їхній упізнаваності!
Кузов і комфорт | |
Хоч би як змінювалася модель, вона залишається впізнаваною з будь-якого ракурсу. Коефіцієнти аеродинамічного опору 0,31 у Boxster і 0,32 у Boxster S гарні для середньомоторної машини з бічними «кишенями» повітрозабірників. Сумарний об’єм багажних відсіків становить 275 літрів, що дає змогу перевезти речі двох людей. Для кузова і салону запропоновано п’ять нових колірних рішень. | Незручний процес посадки і висадки в карбонові ковші. З прибраним дахом після 100 км/год вітер відчутно задуває в салон. З такою підвіскою відчуватимеш всі вади наших доріг. |
Силовий агрегат і динаміка | |
Силові агрегати вирізняються максимально чуйними відповідями, здатністю блискавично набирати високі обороти і дуже емоційним звуком. Порівняно з колишніми двигунами у них зросли показники потужності і крутного моменту, але зменшилася витрата палива. Porsche 718 Boxster з PDK і пакетом Sport Chrono досягає позначки 100 км/год за 4,7 секунди (- 0,8 с), а 718 Boxster S – за 4,2 секунди (- 0,6 с). | На жаль, у нашій країні нема де в безпечних умовах відчути всі принади цих машин. Авто для егоїстів, які навіть з пасажиром готові розмовляти лише стоячи на світлофорах і в заторах. |
Фінанси й оснащенння | |
Гальма Porsche сімейства 718-х оснащені системою запобігання повторним зіткненням після удару ззаду. Можливості комунікаційного центру Porsche Communication Management (PCM) можна розширити завдяки опціонним модулям Connect і Connect Plus. Вони забезпечують бездротове підключення смартфона до PCM, використання онлайн-сервісів для інформаційних та навігаційних послуг, бездротовий доступ в Інтернет для пристроїв WLAN, телефонний модуль LTE тощо. Пропонується кілька акустичних систем, зокрема Bose і Burmester. | У нашій країні цей приголомшливий автомобіль залишається дорогою іграшкою. А додаткові опції суттєво збільшать його вартість. |
Porsche 718 Boxster S | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | родстер | |
Дверцят/місцест | 2/2 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4379/1801/1280 | |
База, мм | 2475 | |
Колія передня/задня, мм | 1515/1540 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1355/1665 (1385/1695)* | |
Питома масса, кг/к.с. | 3,9 | |
Об’єм багажника передній/задній, л | 150/125 | |
Об’єм бака, л | 64 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. з безпос. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил | Н4/4 | |
Об’єм , см куб. | 2497 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 257(350)/6500 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 420/1900–4500 | |
Трансмісі | ||
Тип приводу | задній | |
КП | 6-ст. мех. (7-ст. PDK)* | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./ диск. вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини передні/задні | 235/40 ZR19/ 265/40 ZR19 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год* | 285 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 4,6 (4,2)* | |
Витрата траса–місто, л/100 км | 6,5–10,7 (6,0–9,5)* | |
Максимальна літрова потужність, к.с./л | 140 | |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, км | 15 000 | |
Вартість ТО, грн. | н.д. | |
Мінімальна вартість грн.** | 2 335 375 (2 435 930)* |
*С PDK
**На 10.05.2016 р.
Дмитро Чабан
Фото автора і Porsche
Київ–Лісабон–Київ