Тест-драйв Kia Sportage: Пристрасть напоказ
Історія
1-е покоління, 1993-2004
Мав серйозні позашляхові можливості і донині залишається найпрохіднішим Sportage.
2-е покоління, 2004-2010
Повністю корейська розробка. Порівняно з першою генерацією помітно втратив позашляхові функції.
3-є покоління, 2010-2016
За всю історію моделі став першим Sportage, що набрав максимальні 5 зірок у краш-тестах EuroNCAP.
Особливо стильний і потужний вигляд Kia Sportage має спереду. Профільований капот, красиві фари головного світла, глянцева решітка радіатора – загалом екстер’єр вийшов дуже вдалим. Утім, у житті машина виглядає цікавіше, ніж на численних фотографіях.
Звісно, найефектніший вигляд Sportage четвертого покоління має в максимальній, спортивній комплектації – GT Line. Саме така версія побувала у нас на тесті..Індивідуальності Kia Sportage GT Line надають і четирисекційні блоки протитуманних фар, світлові елементи яких схожі на кубики льоду…
…а от задні LED-ліхтарі можна зустріти не лише у спорт-версії кросовера, а й у комплектації Prestige
Від інших модифікацій її відрізняють 4-секційні блоки протитуманок, бічні пороги, бампери зі сріблястими вставками знизу і роздвоєний вихлоп. Ще одна особливість нашої машини – панорамний дах, а от у Європі навіть для топ-версії за нього необхідно доплачувати 900 євро. Причому це не остання фішка, яку для українських покупців поставляють безкоштовно. Наприклад, система моніторингу “сліпих” зон є не тільки в GT Line, а й у доступнішій Prestige. У Старому Світі за неї потрібно викласти 1190 євро. До речі, вона працює інакше, ніж все те, що я бачив раніше. Коли попутна машина потрапляє в мертву зону, звично загоряється лампочка у відповідному бічному дзеркалі, але якщо ви спробуєте перестроїтися в зайняту смугу, лунає гучний звуковий сигнал, який перекриває навіть музику. Усередині свої відмінності – алюмінієві накладки на педалі та двоколірний шкіряний салон, спортивне кермо і чорна стеля.
У новому поколінні Sportage українським покупцям стане доступною камера заднього виду з картинкою на центральному дисплеї
Спортивне кермо з обігрівом – теж прерогатива версії GT Line
Автомат – єдино можлива трансмісія для 2-літрового турбодизеля в нашій країні
Версія GT Line отримала 8-дюймовий тачскрін дисплей із навігаційною системою Центральна консоль злегка (на 7,2 градуси) повернута до водія
Електрорегулювання дзеркал із функцією складання є навіть у стартовій модифікації Kia Sportage
На задньому ряду є розетка на 12 В і USB-роз’єм – дуже зручно
Головне – безпека
Тільки встигнувши з’явитися, новий Kia Sportage вже став відмінником із безпеки у двох частинах світу. В Європі він заробив максимум зірок у краш-тестах EuroNCAP, а в США блискуче склав іспит під час випробувань в IIHS. З точки зору пасивної безпеки дебютант додав за рахунок помітного збільшення жорсткості кузова на кручення. Загалом кузов став міцнішим на 39%. Цього досягнуто завдяки ширшому застосуванню надміцних сталей. Якщо в минулому поколінні їхня частка становила 18%, то тепер 51%. Крім того, в новій моделі почали більше використовувати сучасні конструкційні клеї. У Kia Sportage загальна довжина з’єднаних таким чином панелей становить 103 метри.
Панорамний дах із величезним люком, що відкривається. Для нашого ринку його пропонують у спортивному варіанті нового Sportage – GT Line
Заводський тюнінг
Для Kia Sportage в нашій країні запропоновано чотири двигуни, два дизельних і два бензинових. Три з них знайомі за попередньою генерацією, але для нового авто моторам зробили помітний апгрейд. Наприклад, досліджуваний варіант оснащено найпотужнішим в лінійці агрегатом – 2-літровим турбодизелем у 185 к.с. (в минулому поколінні він видавав лише на одну «конячку» менше). Куди більша різниця в крутному моменті – звісно, на користь оновленого двигуна. Якщо раніше він розвивав тягове зусилля в 392 Нм, то тепер у 400 Нм. Максимум тяги тепер доступний у ширшому діапазоні оборотів. Раніше полиця максимального моменту становила 700 оборотів (від 1800 до 2500 об/хв), а нині – 1000 (від 1750 до 2750 об/хв). Таке поліпшення характеристик стало можливим завдяки комплексній переробці двигуна. Згадаємо найважливіші зміни. Було встановлено новий, продуктивніший турбокомпресор, перероблено блок двигуна і поршневу систему. Змінилася форма камери згоряння. З 16,5:1 до 16,0:1 знижено ступінь стиснення, але водночас тиск прямого вприскування палива, навпаки, збільшився з 1700 до 2000 барів.
Топовим для Kia Sportage є 185-сильний турбодизель
На відміну від Європи, де у покупця найпотужнішого Kia Sportage є вибір між 6-ступінчастою механічною та автоматичною трансмісією, в Україні доступна тільки більш комфортна версія. Автомат без змін перейшов від минулого покоління – втім, він непоганий. Перемикання доволі м’яке. Жвавий мотор провокує на активну їзду. Мабуть, тому в заводські 7,9 л на 100 км у місті у мене так і не вийшло укластися – паливний апетит коливався між 9 і 10 літрів на сотню.
Корейські автомобілі ніколи не відрізнялися зразковою інформативність рульового керування. Але порівняно з третім поколінням кросовер Sportage у рулюванні набагато кращий і точніший: від упору до упору кермо робить лише 2,7 обороту. Тут також помітна праця інженерів. Покопавшись у технічних нововведеннях, дізнаємося, що рука конструктора торкнулася буквально кожного елемента. Повністю змінено геометрію підвіски, встановлено потужніший підрамник із жорсткими сайлент-блоками, повністю перероблено електропідсилювач керма.
Кліренс збільшили на 10 мм порівняно з минулим поколінням, і тепер він становить 182 мм
До речі, незважаючи на колісні диски R19 і низькопрофільну гуму 245/45, Sportage виявився доволі комфортним на наших дорогах. Ходова працювала тихо навіть на середніх нерівностях і лежачих поліцейських.
Битва за лідерство
Kia Sportage третього покоління виявився дуже популярним у Європі – він посів там четверте місце з продажу у своєму класі. Новинка має відіграти кілька позицій. Для цього є всі підстави. Автомобіль вийшов набагато яскравішим, у нього дуже зручний салон, безліч опцій, широкий вибір комплектацій і силових агрегатів. До того ж нинішній Sportage має привабливу вартість.
Передні крісла дорогих версій не тільки з обігрівом, а й з вентиляцією. Хороша і бічна підтримка
Кут нахилу спинки збільшили з 28 до 37 градусів. Завдяки подовженню колісної бази на 30 мм на і без того просторій гальорці на 16 мм збільшився простір у ногах
Об’єм багажника збільшився на 27 літрів і тепер дорівнює 491 л, при складених сидіннях другого ряду – 1480 р. До 8 градусів (з 18) зменшився нахил вантажного майданчика. У дорогих модифікацій Prestige і GT Line Sportage кришка багажника з електроприводом
Резюме
Кузов і комфорт | |
Відмінна ергономіка і зручне управління бортовими системами. Просторий салон і місткий багажник. | Дизайн хоч і яскравий, але припаде до душі не всім. |
Силовий агрегат і динаміка | |
Хороший вибір силових агрегатів, серед яких новий бензиновий турбомотор із 7-ступінчастим роботом із двома зчепленнями. Авто можна придбати з моно- і повнопривідною трансмісією. Відмінна тяга і динаміка 185-сильної версії. Кліренс збільшився на 10 мм. Автомобілем стало набагато приємніше керувати. Енергоємна ходова. | В Україні немає 185-сильного Sportage з механічною трансмісією.
|
Фінанси й оснащення | |
Гарне оснащення і вибір комплектацій. З’явилися сучасні системи активної безпеки, наприклад, активний круїз-контроль і система утримання авто в смузі руху. | Автомобіль у нас запропоновано лише в пакетному оснащенні |
*На 21.04.2016 р.
**Для авто з силовим агрегатом, що був у тестуванні
Альтернатива
Hyundai Tucson 2.0 (185 к.с.), 6-ст. АКП
Mazda CX-5 2.2 (175 к.с.), 6-ст. АКП
Toyota RAV4 2.2 (150 к.с.), 6-ст. АКП