Тест-драйв Audi A4 2.0 TFSI: Деталі та відтінки

Вам сложно отличить Audi A4 девятого поколения от восьмого? Кажется, что все изменения несут, скорее, косметический характер? Тогда следует присмотреться к деталям и прочувствовать оттенки поведения дебютанта.

<!– 2. Add images to

. –>

Audi A4 (В8) 2007 р.

Доки не настав час повністю оновлювати модель, у 2011 році Audi трохи освіжив зовнішність свого А4 (на фото) і провів його невелику модернізацію.

Audi A4 (В9) 2015 р.

Довжина збільшилася на 25 мм, ширина – на 16 мм, колісна база – на 12 мм.

Вага зменшилася в середньому на 120 кг.

Коефіцієнт лобового опору становить 0,23.

В Україні доступний:

– з бензиновими моторами 1.4 TFSI (150 к. с.) і 2.0 TFSI (190/252 к. с.)

– із 6-ступінчастою механічною та 7-ступінчастою роботизованою коробкою передач S-tronic

– з переднім і повним приводом quattro

– у виконанні Basis, Sport, Design і S line.

Новий Audi А4 був представлений на автошоу у Франкфурті і вже отримав престижну нагороду «Золоте кермо», а читачі німецьких видань Auto Bild і Bild am Sonntag назвали цей автомобіль найкращим у середньому класі за підсумками 2015 року. Він зберіг спортивну підтягнутість і ділову строгість. Не випадково компанія Audi у виробництві цього седана дотримується класичного виконання, адже в Європі для неї А4 завжди була однією з продажоутворюючих і стратегічно важливих моделей. Тому зміни в дизайн нового авто вносили дуже обережно. В результаті, хоч із якого боку поглянь – безпомилково впізнаєш цю машину.

Дивись глибше!

У нинішньому поколінні довжина і ширина А4 трохи збільшилися, та й автомобіль має потужніший вигляд. У світлі останнього тренду від Audi радіаторна решітка здається монументальною, а її верхні зрізи стали більшими. Передній бампер не просто набув нового рельєфу, він став функціональнішим – по його краях з’явилися своєрідні аеродинамічні штори. Через ці вертикальні прорізи повітря потрапляє в порожнину передніх колісних арок і пласким струменем обтікає колесо.

Вертикальні прорізи в кутах переднього бампера формують пласкі повітряні потоки, які обтікають передні колеса, що покращує аеродинаміку

Скажете, на тлі темного кузова ці елементи не впадають в око? Тоді погляньте на бічні дзеркала. Вони тепер закріплені не на віконній рамці, а на підвіконній частині передніх дверцят і дуже нагадують дзеркала на Porsche. Та й оптика помітно змінилася. Фар головного світла такої цікавої форми немає у жодного іншого автомобіля Audi – доки всі вони поступово вводять Y-подібні ходові LED-вогні, А4 пропонує оригінальні подвійні «коси». І повірте, після того як вони запалюються, ви вже не сплутаєте новий Audi А4 ні з попередником, ні з жодною іншою моделлю компанії. Із повністю світлодіодними фарами погляд А4 став особливо суворим і проникливим. Як опція доступна і матрична оптика Matrix LED.

У модельному ряду Audi тільки у А4 фари такої складної форми і подвійні світлодіодні завитки. Погляд нової машини став проникливішим, особливо з повністю світлодіодною оптикою

У профіль помітно, що передок трохи загострився, але інші риси знайомі: округлий купол даху, трикутне віконце в задній стійці, рівне ребро уздовж всього кузова і задертий «хвостик» багажника. А от ззаду Audi А4 позбувся невеликої припухлості. Корма стала елегантнішою завдяки вужчим ліхтарям і світловідбивним елементам по краях бампера.

Матеріали традиційно високої якості, виконано все на найвищому рівні, передня панель А4 (В9) елегантніша і пропонує кращу ергономіку. Для інтер’єру можна обрати кілька варіантів оформлення: базовий, дизайнерський, спортивний або S line

Проте інтер’єр безпомилково видає нове покоління А4. Прощавай, масивність інструментальної частини торпедо з прямовисною стіною центральної консолі та безліччю перемикачів! Сьогодні рулять більш вишукані форми і витончений стиль. Особливо привабливий вигляд має дефлектор обдування (його можна активувати в меню налаштувань кліматичної установки, що забезпечує додатковий приплив повітря в салон) на всю шир торпедо перед переднім пасажиром, як на флагманському кросовері Audi Q.

Так само, як на флагманському кросовері Audi Q7, в салоні нової А4 оригінальний вигляд має дефлектор обдування на всю шир торпедо перед переднім пасажиром. Імітація використовується тільки на автомобілі з однозонною кліматичною системою

І центральний монітор А4 теж ніби вставлений у панель. Щоправда, тут його не можна сховати, а лише вимкнути, адже вся необхідна інформація, зокрема телефонна книжка в скороченому вигляді, дублюється на щитку приладів. У нашій машині він аналоговий, але якщо замовити «віртуальний кокпіт» із цифровою панеллю, то можна буде і карту навігаційної системи розгорнути на всю шир екрану.


У нашій машині встановлено аналоговий щиток приладів. Але можна замовити і «віртуальний кокпіт» з цифровою панеллю приладів

Салон не просто став сучаснішим – ергономіка теж виграла. Центральна частина трохи розгорнута до водія, і на неї перенесли управління системою Audi drive select, тому користуватися клавішами стало зручніше. А от управління інтерфейсом мультимедійної системи MMI Plus, навпаки, перемістили на підлогову панель. І коли під час руху працюєш із круглим джойстиком, кнопками та пелюстками, кисть зручно відпочиває на широкій ручці коробки передач.


Сидіння зручні. Немає шкіряної оббивки крісел і електричних регулювань? То їх можна замовити!


На другому ряду великий трансмісійний тунель і виступна консоль із повітроводами, як і раніше, заважають середньому пасажиру. Відрегулювати температуру повітря можна не невиразними коліщатками, як було раніше, а кнопками з екраном

Саме під час тест-драйву Audi A4 (В8) ми звернули увагу на те, що важіль КП перекривав управління клімат-контролем. Тепер і цієї незручності немає. Короткий селектор «естроніка», як у флагманських А8 і Q7, розташований вдаліше, після того як його трохи відсунули назад, а блок управління кліматом – сама лаконічність.


Об’єм багажника не змінився, але користуватися ним тепер зручніше, оскільки спинка заднього дивана складається в більш універсальній пропорції 40:20:40, а не 40:60, як раніше

Підлогу багажника легко зафіксувати в піднятому положенні, якщо доведеться скористатися докаткою або знадобиться дістатися до акумулятора під нею

Тонкощі поведінки

Зі зміною покоління Audi A4 змінилася і гамма моторів. Так, під час нашої минулої зустрічі восьме покоління було оснащене 2-літровим 211-сильним турбінованим двигуном з системою безпосереднього вприскування TFSI, роботом S-tronic і повним приводом quattro.

Новий двигун працює за циклом Міллера – Аткінсона в режимі часткових і малих навантажень, забезпечуючи таким чином хорошу паливну економічність

І я не випадково так детально описав силовий агрегат і трансмісію. Адже у нового Audi A4 (В9) повністю новий мотор, що працює за циклом Міллера – Аткінсона в режимі часткових і малих навантажень, таким чином забезпечуючи хорошу паливну економічність. Вся вона, як і крутний момент, передається на передні колеса, але через оновлену роботизовану трансмісію S-Tronic із двома зчепленнями. Втім, дороги вже звільнилися від снігу, і на залишках асфальту A4 прискорюється плавно й тихо, але водночас стрімко і без пробуксовок.

Інтерфейс смартфон дає змогу передати всю інформацію (навігацію, музику, телефонну книжку) на дисплей. Він реалізує роботу оболонок CarPlay і Android Auto в автомобілі, управління голосом або за допомогою джойстика на центральній консолі

Управління мультимедійною системою MMI Plus перенесено на підлогову панель. Користуватися круглим джойстиком, кнопками і пелюстками зручно, поклавши долоню на широку «підставку» селектора коробки передач

І я зовсім не помічаю, що в цій машині вдвічі менше провідних коліс і на 30 Нм – крутного моменту. Як і раніше, двигун дуже охоче та щедро ділиться тягою в широкому діапазоні оборотів. Тому втрату 0,8 секунди в розгоні до сотні не відчуваєш. Та й усі інші відчуття знайомі і залежать від обраних налаштувань авто – Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic чи Individual.

Змінювати налаштування авто в русі стало зручніше, оскільки перемикач Audi drive select перенесли з підлогової панелі на торпедо

Найбільше напруження машини відчувається у спортивному режимі. У ньому коробка оперативно переходить на нижчі ступені і з неголосним соковитим звуком підкидає стрілку тахометра, кермо стає жорсткішим, а відповіді точнішими. Але навіть у цьому разі у реакціях авто немає нервозності. Якщо ви любите легке кермо і м’які реакції мотора, то комфортний режим для вас. А можна «а-четвертій» самій дозволити підлаштовуватися під стиль водіння або створити свою конфігурацію.


На відміну від флагманського кросовера Q7 в легковому седані центральний дисплей не ховається в панель – його можна тільки вимкнути

Так само, як і в Q7, варто торкнутися сріблястої клавіші, і одразу спливають підказки з покладеними на неї операціями. Відкриття центрального дефлектора (значення OPEN) забезпечує фіксований потік повітря в салон з природною швидкістю

Найефективніший з точки зору економії пального режим наділяє автомобіль і максимально спокійними реакціями. І на тлі інших налаштувань стає помітним, як коробка швидше переходить на підвищені передачі при мінімально можливих оборотах двигуна і як обережно наростає прискорення після плавного натискання на акселератор. Втім, варто зробити це різкіше, і спокій машини як рукою знімає.

Можна і далі гратися з клавішами Audi drive select, але змінюються відтінки. Незмінним залишається загальний фон – нова А4 в будь-якому стані перебуває в чудовій спортивній формі та в бойовому настрої. І навіть якщо вона реагує на дії водія плавно, однаково робить це точно і швидко.

Кнопка із зірочкою дає змогу запрограмувати функції першого рівня, наприклад, перемикання режимів Audi drive select, радіо та інших. Функції другого рівня програмуються у 8 комірках пам’яті (виклик конкретного абонента, трек на носіях, радіостанція, завдання в навігації тощо)

І навіть на звичайній підвісці з амортизаторами без регулювання жорсткості седан знаходить спосіб дарувати задоволення від активної їзди і залишатися дуже комфортним. На нерівній дорозі є невелике вертикальне розгойдування, але дефекти ходова відпрацьовує тихо та пружно.

Дух консерватизму

Якщо відмінності в екстер’єрі нового Audi А4 не впадають в очі, то інтер’єр змінився кардинально: дизайн став сучаснішим, ергономіка кращою, а місця в салоні побільшало. На відчуття від їзди більше впливають налаштування, але в будь-якому разі це той самий динамічний і комфортний, прудкий і маневрений седан – навіть після того, як він отримав багато ідей і обладнання від флагманських моделей.

Альтернатива на ринку:

Audi A4 2.0 TFSI (190 к.с.), 7-ст. РКП S-tronic

від 1 043 721 грн*

BMW 320i 2,0 л (184 к.с.), 8-ст. АКП

від 1 008 575 грн*

Jaguar XE 2,0 л (200 к. с.), 8-ст. АКП

від 1 056 125 грн*

Infiniti Q50 2,0 л (211 к. с.), 7-ст. АКП

від 941 300 грн*

Mercedes-Benz C 200 (184 к. с.), 7-ст. АКП

від 1 066 127 грн*

*На 03.03.2016 р.

*На 03.03.2016 р.

Резюме

Кузов і комфорт

Завдяки збільшенню колісної бази, довжини й ширини автомобіль отримав просторіший салон. Для інтер’єру можна обрати кілька варіантів оформлення: базовий, дизайнерський, спортивний або S line. В машині під час їзди дуже тихо. Полегшена підвіска підвищила комфорт і поліпшила поведінку авто.

 

Профіль залишився занадто консервативним – новизну можна помітити лише за деталями.

 

Силовий агрегат і динаміка

Для передньопривідної Audi A4 доступна роботизована трансмісія S-tronic. Для тих, хто навіть у діловому костюмі готовий бігати і гратися, коробка передач пропонує ручний і спортивний режими. Але навіть без них силовий агрегат демонструє відмінну чутливість. Зниження потужності й крутного моменту абсолютно не відчувається.

 

Поки що в Україні для нового А4 запропоновано тільки бензинові мотори TFSI. Повний привід quattro в Україні доступний лише на машинах із роботом S-tronic і 252-сильним мотором.

 

Фінанси й оснащення

Список обладнання A4 збільшився і охоплює устаткування, раніше доступне лише дорожчим класам – проекційний дисплей, новий 3D-звук від Bang&Olufsen, мультимедійна система з точкою доступу до Інтернету, безконтактна індукційна зарядка смартфонів, матрична оптика Matrix LED тощо.

 

Додаткові опції доступні за окрему плату, що збільшує вартість машини.

 

 

Audi A4 2,0 TFSI
Загальні дані
Тип кузоваседан
Дверцят/місць4/5
Габарити Д/Ш/В, мм4726/1842/1427
База, мм2820
Колія передня/задня, мм1572/1555
Маса споряджена/повна, кг1480/1985
Об’єм багажника, л480/965
Об’єм бака, л54
Двигун
Типбенз. з безпосередн. впр. турбо
Розт. і кільк цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1984
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв140(190)/4200–6000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв320/1450–4200
Трансмісія
Тип приводупередній
КП7-ст. робот.
Ходова частина
Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини225/50 R17
Експлуатаційні показники
Максимальна швидкість, км/год240
Разгін 0–100 км/год, с7,3
Витрата траса-місто, л/100 км4,3–6,4
Гарантія, років/км4/120 000
Періодичність ТО, км15 000
Мінімальна вартість, грн.*1 043 721
Вартість автомобіля на тестуванні, грн.*1 133 412

*На 03.03.2016 р.