Тест-драйв Audi A4 2.0 TFSI: Деталі та відтінки
<!– 2. Add images to
. –>
Доки не настав час повністю оновлювати модель, у 2011 році Audi трохи освіжив зовнішність свого А4 (на фото) і провів його невелику модернізацію.
Audi A4 (В9) 2015 р.
Довжина збільшилася на 25 мм, ширина – на 16 мм, колісна база – на 12 мм.
Вага зменшилася в середньому на 120 кг.
Коефіцієнт лобового опору становить 0,23.
В Україні доступний:
– з бензиновими моторами 1.4 TFSI (150 к. с.) і 2.0 TFSI (190/252 к. с.)
– із 6-ступінчастою механічною та 7-ступінчастою роботизованою коробкою передач S-tronic
– з переднім і повним приводом quattro
– у виконанні Basis, Sport, Design і S line.
Новий Audi А4 був представлений на автошоу у Франкфурті і вже отримав престижну нагороду «Золоте кермо», а читачі німецьких видань Auto Bild і Bild am Sonntag назвали цей автомобіль найкращим у середньому класі за підсумками 2015 року. Він зберіг спортивну підтягнутість і ділову строгість. Не випадково компанія Audi у виробництві цього седана дотримується класичного виконання, адже в Європі для неї А4 завжди була однією з продажоутворюючих і стратегічно важливих моделей. Тому зміни в дизайн нового авто вносили дуже обережно. В результаті, хоч із якого боку поглянь – безпомилково впізнаєш цю машину.
Дивись глибше!
У нинішньому поколінні довжина і ширина А4 трохи збільшилися, та й автомобіль має потужніший вигляд. У світлі останнього тренду від Audi радіаторна решітка здається монументальною, а її верхні зрізи стали більшими. Передній бампер не просто набув нового рельєфу, він став функціональнішим – по його краях з’явилися своєрідні аеродинамічні штори. Через ці вертикальні прорізи повітря потрапляє в порожнину передніх колісних арок і пласким струменем обтікає колесо.
Вертикальні прорізи в кутах переднього бампера формують пласкі повітряні потоки, які обтікають передні колеса, що покращує аеродинаміку
Скажете, на тлі темного кузова ці елементи не впадають в око? Тоді погляньте на бічні дзеркала. Вони тепер закріплені не на віконній рамці, а на підвіконній частині передніх дверцят і дуже нагадують дзеркала на Porsche. Та й оптика помітно змінилася. Фар головного світла такої цікавої форми немає у жодного іншого автомобіля Audi – доки всі вони поступово вводять Y-подібні ходові LED-вогні, А4 пропонує оригінальні подвійні «коси». І повірте, після того як вони запалюються, ви вже не сплутаєте новий Audi А4 ні з попередником, ні з жодною іншою моделлю компанії. Із повністю світлодіодними фарами погляд А4 став особливо суворим і проникливим. Як опція доступна і матрична оптика Matrix LED.
У модельному ряду Audi тільки у А4 фари такої складної форми і подвійні світлодіодні завитки. Погляд нової машини став проникливішим, особливо з повністю світлодіодною оптикою
У профіль помітно, що передок трохи загострився, але інші риси знайомі: округлий купол даху, трикутне віконце в задній стійці, рівне ребро уздовж всього кузова і задертий «хвостик» багажника. А от ззаду Audi А4 позбувся невеликої припухлості. Корма стала елегантнішою завдяки вужчим ліхтарям і світловідбивним елементам по краях бампера.
Матеріали традиційно високої якості, виконано все на найвищому рівні, передня панель А4 (В9) елегантніша і пропонує кращу ергономіку. Для інтер’єру можна обрати кілька варіантів оформлення: базовий, дизайнерський, спортивний або S line
Проте інтер’єр безпомилково видає нове покоління А4. Прощавай, масивність інструментальної частини торпедо з прямовисною стіною центральної консолі та безліччю перемикачів! Сьогодні рулять більш вишукані форми і витончений стиль. Особливо привабливий вигляд має дефлектор обдування (його можна активувати в меню налаштувань кліматичної установки, що забезпечує додатковий приплив повітря в салон) на всю шир торпедо перед переднім пасажиром, як на флагманському кросовері Audi Q.
Так само, як на флагманському кросовері Audi Q7, в салоні нової А4 оригінальний вигляд має дефлектор обдування на всю шир торпедо перед переднім пасажиром. Імітація використовується тільки на автомобілі з однозонною кліматичною системою
І центральний монітор А4 теж ніби вставлений у панель. Щоправда, тут його не можна сховати, а лише вимкнути, адже вся необхідна інформація, зокрема телефонна книжка в скороченому вигляді, дублюється на щитку приладів. У нашій машині він аналоговий, але якщо замовити «віртуальний кокпіт» із цифровою панеллю, то можна буде і карту навігаційної системи розгорнути на всю шир екрану.
У нашій машині встановлено аналоговий щиток приладів. Але можна замовити і «віртуальний кокпіт» з цифровою панеллю приладів
Салон не просто став сучаснішим – ергономіка теж виграла. Центральна частина трохи розгорнута до водія, і на неї перенесли управління системою Audi drive select, тому користуватися клавішами стало зручніше. А от управління інтерфейсом мультимедійної системи MMI Plus, навпаки, перемістили на підлогову панель. І коли під час руху працюєш із круглим джойстиком, кнопками та пелюстками, кисть зручно відпочиває на широкій ручці коробки передач.
Сидіння зручні. Немає шкіряної оббивки крісел і електричних регулювань? То їх можна замовити!
На другому ряду великий трансмісійний тунель і виступна консоль із повітроводами, як і раніше, заважають середньому пасажиру. Відрегулювати температуру повітря можна не невиразними коліщатками, як було раніше, а кнопками з екраном
Саме під час тест-драйву Audi A4 (В8) ми звернули увагу на те, що важіль КП перекривав управління клімат-контролем. Тепер і цієї незручності немає. Короткий селектор «естроніка», як у флагманських А8 і Q7, розташований вдаліше, після того як його трохи відсунули назад, а блок управління кліматом – сама лаконічність.
Об’єм багажника не змінився, але користуватися ним тепер зручніше, оскільки спинка заднього дивана складається в більш універсальній пропорції 40:20:40, а не 40:60, як раніше
Підлогу багажника легко зафіксувати в піднятому положенні, якщо доведеться скористатися докаткою або знадобиться дістатися до акумулятора під нею
Тонкощі поведінки
Зі зміною покоління Audi A4 змінилася і гамма моторів. Так, під час нашої минулої зустрічі восьме покоління було оснащене 2-літровим 211-сильним турбінованим двигуном з системою безпосереднього вприскування TFSI, роботом S-tronic і повним приводом quattro.
Новий двигун працює за циклом Міллера – Аткінсона в режимі часткових і малих навантажень, забезпечуючи таким чином хорошу паливну економічність
І я не випадково так детально описав силовий агрегат і трансмісію. Адже у нового Audi A4 (В9) повністю новий мотор, що працює за циклом Міллера – Аткінсона в режимі часткових і малих навантажень, таким чином забезпечуючи хорошу паливну економічність. Вся вона, як і крутний момент, передається на передні колеса, але через оновлену роботизовану трансмісію S-Tronic із двома зчепленнями. Втім, дороги вже звільнилися від снігу, і на залишках асфальту A4 прискорюється плавно й тихо, але водночас стрімко і без пробуксовок.
Інтерфейс смартфон дає змогу передати всю інформацію (навігацію, музику, телефонну книжку) на дисплей. Він реалізує роботу оболонок CarPlay і Android Auto в автомобілі, управління голосом або за допомогою джойстика на центральній консолі
Управління мультимедійною системою MMI Plus перенесено на підлогову панель. Користуватися круглим джойстиком, кнопками і пелюстками зручно, поклавши долоню на широку «підставку» селектора коробки передач
І я зовсім не помічаю, що в цій машині вдвічі менше провідних коліс і на 30 Нм – крутного моменту. Як і раніше, двигун дуже охоче та щедро ділиться тягою в широкому діапазоні оборотів. Тому втрату 0,8 секунди в розгоні до сотні не відчуваєш. Та й усі інші відчуття знайомі і залежать від обраних налаштувань авто – Efficiency, Comfort, Auto, Dynamic чи Individual.
Змінювати налаштування авто в русі стало зручніше, оскільки перемикач Audi drive select перенесли з підлогової панелі на торпедо
Найбільше напруження машини відчувається у спортивному режимі. У ньому коробка оперативно переходить на нижчі ступені і з неголосним соковитим звуком підкидає стрілку тахометра, кермо стає жорсткішим, а відповіді точнішими. Але навіть у цьому разі у реакціях авто немає нервозності. Якщо ви любите легке кермо і м’які реакції мотора, то комфортний режим для вас. А можна «а-четвертій» самій дозволити підлаштовуватися під стиль водіння або створити свою конфігурацію.
На відміну від флагманського кросовера Q7 в легковому седані центральний дисплей не ховається в панель – його можна тільки вимкнути
Так само, як і в Q7, варто торкнутися сріблястої клавіші, і одразу спливають підказки з покладеними на неї операціями. Відкриття центрального дефлектора (значення OPEN) забезпечує фіксований потік повітря в салон з природною швидкістю
Найефективніший з точки зору економії пального режим наділяє автомобіль і максимально спокійними реакціями. І на тлі інших налаштувань стає помітним, як коробка швидше переходить на підвищені передачі при мінімально можливих оборотах двигуна і як обережно наростає прискорення після плавного натискання на акселератор. Втім, варто зробити це різкіше, і спокій машини як рукою знімає.
Можна і далі гратися з клавішами Audi drive select, але змінюються відтінки. Незмінним залишається загальний фон – нова А4 в будь-якому стані перебуває в чудовій спортивній формі та в бойовому настрої. І навіть якщо вона реагує на дії водія плавно, однаково робить це точно і швидко.
Кнопка із зірочкою дає змогу запрограмувати функції першого рівня, наприклад, перемикання режимів Audi drive select, радіо та інших. Функції другого рівня програмуються у 8 комірках пам’яті (виклик конкретного абонента, трек на носіях, радіостанція, завдання в навігації тощо)
І навіть на звичайній підвісці з амортизаторами без регулювання жорсткості седан знаходить спосіб дарувати задоволення від активної їзди і залишатися дуже комфортним. На нерівній дорозі є невелике вертикальне розгойдування, але дефекти ходова відпрацьовує тихо та пружно.
Дух консерватизму
Якщо відмінності в екстер’єрі нового Audi А4 не впадають в очі, то інтер’єр змінився кардинально: дизайн став сучаснішим, ергономіка кращою, а місця в салоні побільшало. На відчуття від їзди більше впливають налаштування, але в будь-якому разі це той самий динамічний і комфортний, прудкий і маневрений седан – навіть після того, як він отримав багато ідей і обладнання від флагманських моделей.
Альтернатива на ринку:
Audi A4 2.0 TFSI (190 к.с.), 7-ст. РКП S-tronic
від 1 043 721 грн*
BMW 320i 2,0 л (184 к.с.), 8-ст. АКП
від 1 008 575 грн*
Jaguar XE 2,0 л (200 к. с.), 8-ст. АКП
від 1 056 125 грн*
Infiniti Q50 2,0 л (211 к. с.), 7-ст. АКП
від 941 300 грн*
Mercedes-Benz C 200 (184 к. с.), 7-ст. АКП
від 1 066 127 грн*
*На 03.03.2016 р.
*На 03.03.2016 р.
Резюме
Кузов і комфорт | |
Завдяки збільшенню колісної бази, довжини й ширини автомобіль отримав просторіший салон. Для інтер’єру можна обрати кілька варіантів оформлення: базовий, дизайнерський, спортивний або S line. В машині під час їзди дуже тихо. Полегшена підвіска підвищила комфорт і поліпшила поведінку авто.
| Профіль залишився занадто консервативним – новизну можна помітити лише за деталями.
|
Силовий агрегат і динаміка | |
Для передньопривідної Audi A4 доступна роботизована трансмісія S-tronic. Для тих, хто навіть у діловому костюмі готовий бігати і гратися, коробка передач пропонує ручний і спортивний режими. Але навіть без них силовий агрегат демонструє відмінну чутливість. Зниження потужності й крутного моменту абсолютно не відчувається.
| Поки що в Україні для нового А4 запропоновано тільки бензинові мотори TFSI. Повний привід quattro в Україні доступний лише на машинах із роботом S-tronic і 252-сильним мотором.
|
Фінанси й оснащення | |
Список обладнання A4 збільшився і охоплює устаткування, раніше доступне лише дорожчим класам – проекційний дисплей, новий 3D-звук від Bang&Olufsen, мультимедійна система з точкою доступу до Інтернету, безконтактна індукційна зарядка смартфонів, матрична оптика Matrix LED тощо.
| Додаткові опції доступні за окрему плату, що збільшує вартість машини.
|
Audi A4 2,0 TFSI | |
Загальні дані | |
Тип кузова | седан |
Дверцят/місць | 4/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4726/1842/1427 |
База, мм | 2820 |
Колія передня/задня, мм | 1572/1555 |
Маса споряджена/повна, кг | 1480/1985 |
Об’єм багажника, л | 480/965 |
Об’єм бака, л | 54 |
Двигун | |
Тип | бенз. з безпосередн. впр. турбо |
Розт. і кільк цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1984 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 140(190)/4200–6000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 320/1450–4200 |
Трансмісія | |
Тип приводу | передній |
КП | 7-ст. робот. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 225/50 R17 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 240 |
Разгін 0–100 км/год, с | 7,3 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 4,3–6,4 |
Гарантія, років/км | 4/120 000 |
Періодичність ТО, км | 15 000 |
Мінімальна вартість, грн.* | 1 043 721 |
Вартість автомобіля на тестуванні, грн.* | 1 133 412 |
*На 03.03.2016 р.