Тест-драйв: як Volkswagen Amarok став більш сильним і стильним
Із моменту своєї появи у 2010 році, Volkswagen Amarok завоював безліч шанувальників. Міцна рамна конструкція забезпечувала витривалість. З посиленою підвіскою Duty Suspension пікап мав хорошу вантажопідйомність, а з ходовою Comfort – легке керування на асфальті.
Він впевнено поводився на бездоріжжі з повним приводом, який можна підключити, і демультиплікатором або на слизькій дорозі з постійним 4Motion із диференціалом Torsen. Пропонував більш спокійний 140-сильний або потужний 180-сильний турбодизель, стару добру механіку або зручний автомат – звичний 6-ступінчастий або скорострільний 8-швидкісний Tiptronic.
У цьому пікапі кожен знаходив свої переваги. І все це під цілком міською зовнішністю позашляховика. Особливо стильним був «Вовчара з автоматом» Volkswagen Amarok Canyon. Його спадкоємцем став пікап у топовій версії Aventura.
Для знайомства з оновленим Volkswagen Amarok ми прилетіли в Німеччину, оскільки в Україні ці машини лише мають з’явитися. Шеренги пікапів під мрячним мюнхенським дощиком одразу показують нам два нових матових забарвлення – синій і сірий. Решітка радіатора має вигляд більш об’ємний і лаконічний, а також надає пікапу більш статусного і дорогого вигляду. У неї тепер хромовані не тільки дві поперечні ламелі як раніше, але і вертикальні планки.
А от виразні квадратні біксенонові фари зі світлодіодними підковами денних ходових вогнів модель встигла приміряти до оновлення. Зате бампер куди цікавішого рельєфу і складної форми має дуже свіжий вигляд. І нові прямокутні протитуманні фари чудово вписуються в загальний архітектурний ансамбль.
Нову топову версію Volkswagen Amarok Aventura простіше всього впізнати за стильною спортивною дугою “Sportsbar” за кабіною. На цю ж версію авто встановлюються 20-дюймові диски, які додають колесам солідності. До речі, за тиском у колесах стежать спеціальні датчики. А номерний знак та бічні пороги тепер отримали світлодіодне підсвічування.
Добре сидимо
У рамках кампанії «Здорова спина» нові ергономічні крісла ergoComfort пройшли всебічну перевірку німецької асоціації вертебрологів AGR. Але ми і самі одразу відзначили зручність сидіння в оновленому Volkswagen Amarok, оцінили розвинену бічну підтримку і регульований підколінний валик.
Але найголовніше – передні крісла пікапа отримали електричні регулювання в 14-напрямках. Вони якраз і дозволяють дуже точно налаштувати положення сидінь. Крісла здаються реально спортивними, але в пікапі ми пізніше оцінили не так їх чіпкість у поворотах, як надійну фіксацію під час сильних поперечних кренів на бездоріжжі і хорошу підтримку ніг у тривалій поїздці.
Салон оновленого Volkswagen Amarok має помітно сучасніший вигляд і тепер нагадує легкові моделі концерну. Особливо зі стильним салонним дзеркалом, алюмінієвими спортивними накладками на педалі і підрульовими перемикачами передач АКП.
Більш стильний інтер’єр зберіг всі відділення для невеликих речей, а користуватися ними стало зручніше, оскільки в ніші на центральній консолі з’явився USB-роз’єм,а поличка над торпедо відтепер має невеликий козирок. В далекій дорозі чотири 12-вольтні розетки допоможуть підключити одразу кілька пристроїв.
Чітко зорієнтоване по горизонталі торпедо візуально розширює салон. Прямокутні дефлектори обдування змінили круглі сітки, які мають більш строгий вигляд. Але і ергономіка від цього теж виграла.
Новий блок керування клімат-контролем розмістили на нижньому рівні, великі кнопки відключення функції Stop&Start, звуку парктроніка, ввімкнення ліхтаря в кузові і аварійної сигналізації – на середньому, а екран інформаційно-розважальної системи – вгорі, там, де його найкраще видно.
Саму ж систему помітно просунули у сфері роботи зі смартфонами, що розширює можливості навігаційної системи онлайн-сервісами за рахунок підтримки додатків App Connect, Guide & Inform і Car-Net. А голосове керування і багатофункціональне кермо дає змогу легко користуватися телефоном і мультимедійною системою автомобіля, не відволікаючись від процесу керування.
Його сила – в його тязі
Раніше своїм конкурентам із моторами різних об’ємів пікап протиставляв лише різні модифікації свого 2-літрового турбодизеля, що відрізняються кількістю турбін і потужністю 140 к.с для TDI та 180 к.с. для BiTDI. З цими самими моторами в Україні дуже скоро буде представлено і оновлений Volkswagen Amarok.
А навесні 2017-го року очікується і поява машини з новим флагманським 3-літровим V6. Він доступний одразу в трьох варіантах потужності – 163 к.с., 204 к.с. та 224 к.с. і відповідає нормам Євро-6. І першою на наш ринок вийде найпотужніша модифікація. Якраз такий мотор під капотом у нашої машини.
Двигун розвиває максимальні 550 Нм вже за умови 1400 об/хв. І досить м’яко натиснути на акселератор, щоб 8-ступінчатий автомат переключався не вище 3000 об/хв, а двигун дуже впевнено тягнув пікап вперед. З таким мотором пікапу легше тягнути трейлер, обладнаний гальмами масою до 3,5 тонн. А до сотні двотонна махина розганяється лише за 7,9 секунди. Це на цілих 3 секунди швидше за найпотужніший 2-літровий «Амарок».
Але найголовніша відмінність у тому, що завдяки турбіні VTG зі змінною геометрією цей двигун став дуже еластичним. Починаючи з 1400 і 2750 об/хв він видає максимальний крутильний момент, а з 3000 до 4500 об/хв – вже розвиває найбільшу потужність. Тоді як у 2-літрового мотора ці піки дуже гострі і сильно рознесені, а тому тяга різко наростає на короткий період і так само різко падає.
А тут немає провалу в районі 3000 об/хв., V6 відмінно і плавно відгукується на педаль газу практично за будь-яких обертів. І тому я думаю, що на такому Volkswagen Amarok буде набагато простіше їздити з механічною коробкою передач.
У тяжких умовах
Оновлений Volkswagen Amarok з більш слабкими версіями 3-літрового турбодизельного мотора доступний також і з 6-ступінчастою механікою у варіантах з виключно заднім приводом і передком, що примусово підключається. Але топові версії, включаючи і комплектацію Aventura, мають постійний повний привід 4Motion з диференціалом Torsen.
Під рівним газом такий пікап впевнено підіймається на круті кам’янисті схили. У штатній ситуації крутний момент за осями ділиться в пропорції 40:60, але за необхідності більше моменту йде на ту вісь, колеса якої мають надійне зчеплення.
Незалежно від типу привода, в машинах використовується електронна імітація блокування. І за умови пробуксовки одного з коліс, воно підгальмовується, а надлишок тяги передається протилежному. Але для особливо заповзятих підкорювачів бездоріжжя є опціональне механічне блокування заднього міжколісного диференціалу. Тепер він готовий навіть із повним навантаженням підійматися вгору за 100-відсоткового ухилу (45 градусів).
Завдяки автоматичній коробці передач навіть не доводиться обтяжувати себе акуратним дозуванням тяги. А варто ввімкнути режим Off-Road, і вся електроніка працює за позашляховою програмою, даючи змогу колесам буксувати під час розгону і збирати перед собою бруствери під час гальмування.
Одночасно активується система автоматичного спуску з гори, під наглядом якої пікап м’яко сповзає вниз слизьким глинистим схилом. При боковому нахилі не вивалитися із сидінь допомагає їхня розвинена бічна підтримка. Втім, раніше вона теж добре фіксувала тіло.
Якими би великими не були ходи підвіски, все одно, то одне, то інше , а то і два колеса по черзі зависають у повітрі. Але для повнопривідного пікапа це не проблема. Головне, щоб хоч якісь колеса чіплялися.
Зливи додали ділянці з діагональним вивішуванням екстриму, розмивши грунт. Хоч би якими великими були ходи підвісок, то одне, то інше, а то й два колеса по діагоналі зависають у повітрі. Але для повнопривідного пікапа це не проблема. Головне, щоб хоч якісь колеса чіплялися. Отож для таких виїздів, краще і шини підібрати підходящі.
З ними оновлений Volkswagen Amarok демонструє, як він зберіг свої відмінні позашляхові якості. Пікап форсує брід глибиною до 500 мм, кут в’їзду дорівнює 29,5 градусам, з’їзду – 24 градусам, рампи – 23 градусам.
Звичайне життя
Якщо на грунтівці розвантажена задня частина пікапа очікувано погулює, то на асфальті, оновлений Volkswagen Amarok навіть на «двадцятих» колесах із шосейними шинами виявився напрочуд комфортним. Поодинокі нерівності німецьких доріг він проходить пружно, поперечні шви, стики та невеликі горбики не викликають трясіння, а сприймаються доволі округло.
Утім, на нашій машині комфортна підвіска з більш м’якими пружинами. Так що по асфальту на такій їхати приємніше. Підсилювач Servotronic змінює зусилля на кермі із зростанням швидкості, так що і траєкторію тримати легко. Сповільнюється така машина теж впевнено. Адже Volkswagen Amarok Aventura оснащений дисковими гальмами на всіх чотирьох колесах – спереду діаметром 432 мм, ззаду – 406 мм.
Для охочих подорожувати пропонується прекрасна можливість перетворити оновлений Volkswagen Amarok в намет на колесах. До речі, у версії Aventura пікапу дуже личить новий синій матовий колір.
Коротке знайомство з оновленим Volkswagen Amarok дало змогу зрозуміти головне – утилітарний пікап став більш сучасним. Він став елегантнішим ззовні, пропонує кращу ергономіку і комфорт у салоні, більшу безпеку і зробив крок уперед у сфері мультимедіа. На дорозі забезпечує більш якісний рівень їзди з V6. При цьому він не відмовляється від своїх прямих обов’язків і не проти за нагоди помісити бруд.
Фото автора, Сергія Іванова і Volkswagen
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Доступні два нових матових кольори. Після оновлення зовнішність пікапа стала виразнішою і сучаснішою, кращими матеріали оздоблення і ергономіка салону. Передні сидіння стали ще більш ергономічними і зручними. У гамі, як і раніше, є топова версія, яка розрахована на фанатів, лише називається вона тепер Amarok Aventura. Містка вантажна платформа. З посиленою ходовою Duty Suspension пікап здатний взяти на борт понад 1,1 тонни вантажу. | − У салоні не стало більше місця для речей середнього розміру. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Автоматична коробка отримала підрульові перемикачі. Навіть у найскромнішій модифікації (163 к.с.) 3-літровий мотор перевершує найпотужніший (180 к.с.) 2-літровий за крутильним моментом на 30 Нм – 450 проти 420 Нм, а в найпотужнішій версії (224 к.с.) новий турбодизель має викидати в атмосферу лише 199 г. СО2/км, розганяти пікап до сотні за 7,9 секунди (на 3 секунди швидше найпотужнішого 2-літрового аналога) і споживати в середньому 7,6 літрів палива на 100 км у версії Aventura з постійним повним приводом 4Motion з диференціалом Torsen. Двигун набагато еластичніший, ніж 2-літровий. | − Насправді наша витрата пального за даними маршрутного комп’ютера становила 11 літрів на 100 км. І це цілком нормальна цифра для 3-лірових турбодизелів. |
Фінанси й оснащення | |
+ Пікап став безпечнішим і легшим у користуванні. До його стандартного оснащення увійшла автоматична система запобігання повторним зіткненням Post-Collision Braking. До камери заднього виду, парктроніків, 2-зонної кліматичної установки, круїз-контролю і повного «електропакета» додалося нове корисне обладнання – електричні приводи передніх сидінь з регулюванням у 14 напрямках, багатофункціональне кермо, голосове керування, підтримка додатків App Connect, Guide&Inform і Car-Net, та розширені за рахунок онлайн-сервісів можливості навігаційної системи. | − Оновлений Volkswagen Amarok з 3-літровим мотором доведеться почекати. |
Volkswagen Amarok V6 3.0 TDI | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | пікап | |
Дверцят/місць | 4/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 5254/1954/1834 | |
База, мм | 3097 | |
Колія передн./задн., мм | 1647/1644 | |
Кліренс, мм | 265 | |
Маса споряджена/повна, кг | 2300/3080 | |
Площа кузова, м2 | 2,52 | |
Об’єм бака, л | 80 | |
Двигун | ||
Тип | диз. з безпосерд. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | V6/4 | |
Об’єм, см, куб. | 2967 | |
Потужність, кВт (к. с.)/об/хв | 165(224)/3000-4500 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 550/1400-2750 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | пост. повний | |
КП | 8-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./залежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини передн./задн. | 255/60 R20 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 193 | |
Розгін 0-100 км/год, с | 7,9 | |
Витр. середн., л/100 км | 7,6 | |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. |