X

Тест-драйв Volvo XC40 Recharge: легкий спосіб перейти на електро

Раніше autocentre.ua вже тестував Volvo з приставкою Recharge у назві. Тільки тоді це був Plug-in Hybrid (гібрид, що заряджається), а зараз переді мною… електромобіль! Його продаж стартував у середині 2021 року, і Україна стала однією з перших країн, які отримали Volvo XC40 Recharge.

Давайте одразу розберемося з назвами. Словом Recharge у Вольво вирішили узагальнено називати всі свої моделі, що мають або гібридну силову установку або суто електричну. Але термін Recharge означає не тільки електрифікацію, але й оновлення, “перезавантаження” всього модельного ряду Volvo. Щороку заплановано появу нової електро моделі, і минулого року такою новинкою став повнорозмірний кросовер Volvo EX90. Прийом заявок на нього для українських покупців вже відкрито, ось тільки саму машину доведеться трохи зачекати – вона з’явиться у нас не раніше як у другій половині 2023 року.

Як впізнати “електричку”

У Вольво пішли шляхом максимальної уніфікації, що позначилося не тільки в одній приставці до назви “на всіх”, але також в дизайні та техніці. Зовнішньо відрізнити електро XC40 від звичайного можна буквально за кількома деталями, найголовнішою з яких є глуха решітка радіатора. Малопомітна на перший погляд, але важлива деталь: лючок, за яким ховаються роз’єми для зарядки, знаходиться тут по водійський стороні. Що може бути незручним на деяких зарядних станціях. Хоча під час тесту мене переслідували труднощі іншого порядку, але про них трохи згодом.

Тестовий екземпляр був пофарбований у світло-зелений колір, який додавав йому ще більше стриманості. В цілому, лаконічна стилістика, в який витриманий Volvo XC40 Recharge, виявилася досить успішною і виглядає актуально через шість років після появи XC40 на ринку. І хоча мені саме цей колір машини не дуже до душі, разом із сріблястими вставками по низу кузова і двоколірним забарвленням виглядає кросовер добре.

Маленька скандинавія

Салон в електромобілі, а це, до речі, перший електромобіль Volvo, також мало чим відрізняється від свого ДВС-собрата. Двері відчиняються з невеликим приємним зусиллям, а закривши їх за собою відразу відзначаю гарну шумоізоляцію салону. Для електромобіля цей параметр дуже важливий: фонового звуку двигуна тут немає, і будь-які сторонні звуки вловлюються відразу.

Але їздити в тиші ви навряд чи будете, адже краще насолоджуватися чудовим звучанням преміальної акустики Harman Kardon потужністю 600 Вт. Спеціальне програмне забезпечення для обробки звуку та 13 динаміків із сабвуфером створюють відмінне об’ємне звучання. Щоб підкреслити важливість акустики, вільне місце на центральній консолі віддали регулятору гучності та стилізованій кнопці Play/Pause. А ось загалом кнопок та регуляторів мінімум – дизайн інтер’єру повторює скандинавську лаконічність, відзначену ще зовні.

Тому безліччю функцій управляє мультимедійна система, що отримала ще й набір інтегрованих сервісів Google. Повноцінний планшет у автомобілі! Судіть самі: 9-дюймовий екран, система під керуванням Android, встановлені програми та Google Play для додавання нових, навігація, “як у смартфоні” та оновлення системи “повітрям” (інакше кажучи без дротів). Причому згодом функціонал розширюватиметься не лише по інформаційно-розважальній частині, а й по управлінській. Новий режим руху або рекуперації можна буде просто скачати для свого електромобіля, як новий додаток для смартфона. Меню системи особливих змін не зазнало, тому логічно та інтуїтивно продуманий інтерфейс, який ми вже відзначали раніше в інших версіях XC40, радуватиме і тут.

Мінімалістичний по дизайну і добротний по виконанню салон радує оздоблювальними матеріалами, але трохи пригнічує темними тонами. Домінуючий чорний колір ховає фактури інтер’єру та простір салону. Тут просторо і спереду і ззаду, а колісна база 2,7 метра одна з найкращих у класі. Але нарікати можна на вертикальну посадку і твердість подушки у другому ряду та відсутність його підігріву. “Трансмісійний” тунель тут такий же, як у звичайної Volvo XC40, і це менше, ніж у гібридної версії. Оскільки у гібрида саме там ховається батарея.

Ну а у повністю електричного XC40 вона знаходиться в підлозі кузова і займає фактично увесь простір колісної бази. Але водія і пасажирів це не обмежує в комфорті – вільного простору всередині стільки ж, а багажник зменшився зовсім небагато – до 419 літрів (проти 460 л у звичайної версії).

а й то за рахунок розміру підполу, що не впливає на основний об’єм для речей. Власне багажників у XC40 Recharge два: другий бокс ховається під капотом і призначений для шнурів зарядки. Але крім них, туди може поміститися ще якийсь дріб’язок.

Як проїхати обіцяні 500 км

Якщо поглянути на потужність та динамічні характеристики Volvo XC40 Recharge, то опинившись за кермом, хочеться якнайшвидше їх випробувати! 408 к.с., динаміка до першої “сотні” 4,9 сек. і момент 660 Нм, обіцяють динамічний драйв. Кросовер дуже бадьоро стартує з місця, вдавлюючи вас в спинку сидіння і радуючи потужним прискоренням. Його можна порівняти зі спринтом кращих “гарячих хетчбеків”, хоча характер у героя нашого тесту скоріше спокійний. Після кількох веселих стартів з місця чи швидких обгонів, які даються XC40 так само легко, поступово переходиш до спокійної манери їзди. Електромобіль тихий, комфортний і збалансований, і постійно гасати на ньому бажання не виникає.

До того ж, варто пам’ятати і про заряд батареї. У характеристиках зазначено, що літій-іонна батарея ємністю 78 кВт*год може забезпечити запас ходу в комбінованому ритмі 418 км, а в міських умовах ще більше – 500 км! (виміри за циклом WLTP). В той же час споживання енергії заявлено не менше 23 кВт на 100 км. І на практиці він дійсно такий. Отже, щоб витягнути заявлений запас ходу, XC40 Recharge має дуже інтенсивно рекуперувати енергію. Це можна робити, як і звичайним гальмуванням, так і задіявши режим “однієї педалі”. Але по ходу тесту обставини були не надто на мою користь….

Невелика мінусова температура за бортом і кілька поїздок у перший день тесту досить швидко під’їли частину з 85% заряду, з якими я забирав автомобіль. Точніше навіть не сам заряд, а запас ходу, який кросовер міг проїхати на цьому заряді. Вже при 70% автономності залишалося лише на 200 км. При цьому борт-комп’ютер намагається розрахувати і приблизний запас ходу: мовляв, якщо їхати активно, це близько 170 км, а якщо дуже економічно, то аж 320 км! Але це напевно якщо половину шляху їхати з гори, принагідно заряджаючи батарею рекуперацією. Трохи рятує той самий режим “однієї педалі”, коли при скиданні газу електромобіль починає відразу сповільнюватися. Це зручно, і до динаміки гальмування можна пристосуватись, оперуючи в результаті однією педаллю – акселератором. Натиснув-відпустив-натиснув – так і їдеш. Але такий режим який завжди підходить під ритм руху – тобто іноді машина сповільнюється швидше, ніж потік.

Скільки часу займає зарядка

Втім, на зарядку їхати все одно доведеться. Так, якщо ви живете в приватному будинку, з цим не буде жодних проблем, а в інших випадках краще мати пару надійних зарядних точок на прикметі. Мені пощастило не одразу: спочатку довелося шукати власника звичайного автомобіля, який залишив його на місці для зарядки, і просити від’їхати, потім намагатись “поперемогти” саму зарядну станцію. Метушню з проводами в сиру погоду я вже до уваги не беру. До речі, цей бокс для дротів під капотом і все навколо нього – пластикове, так що після зарядки в дощ або сніг складати їх туди не страшно – все легко чиститься.

Роз’єм для заряджання один, але комбінований: він поєднує в собі Type 2 (заряджання змінним струмом) і CCS 2 (швидке заряджання постійним струмом). Остання може зарядити батарею до 80% всього за півгодини, але якщо ви знайдете швидку зарядку на 150 кВт і більше. Адже саме стільки готовий приймати автомобіль. Більшість швидких зарядок у Києві здатні видавати 50 кВт, і якщо не розряджати батарею “у нуль”, то за годину (а то й менше) можна спокійно зарядитися до повного. Зарядка змінним струмом звісно повільніша, адже по ній автомобіль приймає 11 кВт на годину.

Легко перейти з ДВЗ

Звичайно, мороз електромобілю не товариш – навіть за невеликої мінусової температури запас ходу сильно падає, і це варто враховувати. Як і те, що зарядна інфраструктура поки що відстає від темпів електромобілізації і потрібно бути готовим, що одразу й швидко у запланованої точки зарядитися може і не вийде. Але сам Volvo XC40 Recharge залишив приємне враження. Збалансований, добротний, з відмінною динамікою, м’якою комфортною підвіскою та зрозумілою керованістю. При цьому він потужніший і швидший, але з іншого боку вимагатиме більшої уваги (та часу) для поповнення енергії. Цінник XC40 Recharge на при цьому не космічний, і вже можна порівняти з однокласниками з двигунами внутрішнього згоряння.