Я не привык делить авто по гендерному признаку, но мне кажется, что новая модель Volvo V90 Cross Country – чисто мужской автомобиль с твердым характером.
Локацію для презентації Volvo V90 Cross Country обрали дуже цікаву. Ми жваво примчали на машинах з Мюнхена в засніжені баварські Альпи до околиць німецького Кенігзе. На висоті 1834 м над нами розташована літня резиденція, подарована Адольфу Гітлеру в честь 50-річчя, – Кельштайнхаус (нім. Kehlsteinhaus) – «Чайний будиночок», пізніше перейменований в «Орлине гніздо».
Але наразі йдеться не про рекордні терміни його будівництва (13 місяців) і не про ліфт, що піднімається на 124 м, оздоблений начищеною до блиску бронзою, і навіть не про тунель такої самої довжини.
Ми поговоримо про шикарний гірський серпантин із захоплюючими краєвидами, який веде до тунелю, про додаткові 60 мм дорожнього просвіту Volvo V90 Cross Country, для якого відкрили закриту на зимовий період дорогу, і про те, як почувається в цих умовах новий шведський універсал.
Нові дев’яності
Вливання в шведську компанію китайських грошей дало прекрасний результат. Я думаю, що конкуренти з німецької трійки мають як слід задуматися над своєю стратегією після появи нового 90-го сімейства Вольво. Ці моделі зробили не просто очікуваний і прогнозований крок вперед, а несподівано гігантський стрибок.
Volvo S 90 і V90 можуть мати ще спортивніший вигляд у виконанні R-Design.
Це стало зрозуміло вже з появою найбільшого кросовера Volvo XC90. А коли проводили тест-драйв седана Volvo S90, то відзначили яким динамічним, шикарним і технологічним став і легковий флагман компанії.
І ось ми приїхали в Німеччину, щоб познайомитися зі ще двома представниками цього сімейства Volvo – універсалом V90 і його версією зі збільшеним кліренсом Volvo V90 Cross Country. Вони завершують формування нової лінійки 90-ї серії.
Особисто мені саме ці версії подобаються найбільше. У них немає натяку на громіздкість і колишню «чемоданність» Вольво 90-х – це я про моделі 940 і 960. Скоріше навпаки: задня частина з ажурними легкими стійками кузова дуже динамічна. Саме універсали, на мій погляд, – найбільш гармонійні серед нових 90-х.
У вигляді цих машин я не відчуваю такого дисонансу в оформленні передньої і задньої частин кузова, як у седані. А задня оптика V90 і V90 Cross Country нагадує про попередні моделі компанії і чудово увиразнює фірмові плечі задніх крил.
А може, на гармонійність зовнішнього вигляду вплинуло те, що універсали – найкоротші з усього сімейства… При спільній з седаном базі (2941 мм) довжина V90 Cross Country менша (4939 мм). Ширина легкових авто 90-ї серії однакова (1879 мм), але найвищий із них – Крос Кантрі (1543 мм).
Volvo S90 і V90 можуть мати ще спортивнішу зовнішність у виконанні R-Design. В цьому разі вони отримують власну решітку радіатора з горизонтальними ламелями, аеродинамічні накладки на кузові, чорні глянсові вставки на передньому бампері, колісні диски індивідуального дизайну, а корпуси зовнішніх дзеркал можуть бути сріблястими. Інтер’єр таких машин відрізняє карбонове оздоблення, але найголовніше – у них занижена на 15 мм і більш жорстка підвіска.
У Volvo V90 Cross Country зовсім інший стиль – більш мужній і брутальний. Особливо з обвісом з чорного нефарбованого пластику. Втім, він може бути і кольору кузова, але в будь-якому разі всі Крос Кантрі мають збільшений на 60 мм порівняно зі звичайним універсалом дорожній просвіт (210 мм) і колеса більшого розміру.
А впізнати машину спереду легко за власною решіткою радіатора з 23 вертикальними жалюзі з металізованими вставками. Так що, хоч я і не любитель ділити машини за гендерною ознакою, але V90 Cross Country – явно чоловічий автомобіль.
Та й і в нашій країні ставку робитимуть, передусім, на цю модифікацію. Тому під час тест-драйву я весь час намагався потрапити за кермо саме такої машини.
На високому рівні
Салон Крос Кантрі нічим не відрізняється від звичайного седана і універсала. Інтер’єр красивий і фешенебельний. Таке відчуття, ніби потрапив у дорогий респектабельний кабінет, в якому розставлені різні твори мистецтва.
Поворотна ручка запуску мотора і перемикач режимів руху – неначе ювелірні прикраси. Алюмінієві перфоровані панелі у всіх дверях лицарськими обладунками прикривають динаміки акустичної системи.
Металеві або дерев’яні вставки – немов елементи масивних картинних рам, а затягнуті в шкіру панелі утворюють оригінальний козирок на торпедо. Вони, покладені внапуск на трансмісійному тунелі, нагадують дорогий письмовий стіл. Нове оздоблення чорним деревом прекрасно поєднується з лакованими поверхнями, хромованими елементами і величезними екранами.
Мені дуже подобається, що шведи обійшлися без яскравих кольорів, дешевої графіки і показних комбінацій. Все зроблено строго, солідно, в загальному тоні. Один 12,3-дюймовий екран зайняв місце традиційної приладової панелі. Дизайн приладів змінюється залежно від обраного режиму руху, але залишається доволі суворим.
Встановлений вертикально величезний 9-дюймовий планшет замінив безліч перемикачів на центральній консолі. Розібратися з ним простіше простого, оскільки керування аналогічне смартфонам – просто пальцем перегортаєш робочі столи і відкриваєш нові вікна.
Лихі дев’яності
За кермом Volvo V90 Cross Country почуваєшся як у великій і солідній (але саме легковій!) машині, а не кросовері. Кермо приємно пружне, і навіть при перемиканні в комфортний або економічний режим не стає занадто легким і порожнім. Інформативності приводу завжди вистачає, щоб легко і швидко розплутувати звивисті альпійські серпантини.
Повороти універсал Крос Кантрі проходить із легкістю звичайного легкового авто. А якщо вже я і відчуваю збільшений дорожній просвіт, то лише за креном, більш помітним порівняно зі звичайним седаном і універсалом.
У V90 Cross Country особливі налаштування ходової частини, розраховані на підвищені навантаження, а також на те, щоб універсал класно керувався і забезпечував високий комфорт ходу як на асфальті, так і на бездоріжжі.
Невеликими заплатами, стиками або тріщинами машина йде тихо, збито і з приємною пружністю. На таких нерівностях, навіть пересівши з машини з 19-дюймовими дисками і шинами 235/50 на авто з 20-ми колесами і шинами 245/45, я не відчув збільшеної жорсткості.
Але ще комфортніше Volvo V90 Cross Country буде з опціонною пневматичною задньою підвіскою. Вона також автоматично вирівнює і підтримує дорожній просвіт завантаженого авто.
Дві п’ятірки
Для седана S90 і звичайного універсала V90 тепер доступна і модифікація D3 із двигуном, що розвиває 150 к.с. і 320 Нм, переднім приводом і 6-швидкісним автоматом. Але Volvo V90 Cross Country представлений тільки більш крутими версіями.
Бензинові Т5 і Т6 розвивають потужність 254 і 320 к.с., з крутильним моментом у 350 і 400 Нм відповідно. Це, по суті один двигун. А в потужнішому варіанті Т6 він оснащений не тільки турбіною, а й компресором. Дизельний турбомотор у виконанні D4 і D5 видає 190 і 235 к.с. і 400 і 480 Нм.
Ми порівняли версії Т5 і D5, адже їхня динаміка практично однакова. Бензинова машина набирає сотню за 7,4 с, а дизельна – за 7,5 с.
Силові агрегати Volvo V90 Cross Country належать до сімейства Drive-E. Всі вони використовують турбовані двигуни однакового об’єму 1969 куб. м.
Бензиновий мотор рівно та впевнено тягне, як на одній хвилі, і в будь-який момент прискорює автомобіль. Турбодизель – більш тяговитий, але помітно це в дуже вузькому діапазоні обертів. Тому при інтенсивному розгоні на високих обертах вже більше звуку, ніж напору.
Зате з таким мотором під капотом я швидше б вирушив у далеку подорож. Адже витрата палива дизельної машини привабливіша – в середньому для неї заявлено 5,3 л на 100 км проти 7,4 л для бензинової. Отже, на 60-літровому паливному баку на V90 D5 Cross Country можна поїхати далі.
На версії D4 може стояти механічна 6-ступінчаста коробка передач або 8-ступінчастий автомат, для всіх інших – тільки АКП. Для особливо активних водіїв припасено режим ручного вибору передач. Але заради небагатьох встановлювати підрульові перемикачі не стали: хочеш перемикатися самостійно, роби це важелем.
Коробка і в автоматичному режимі прекрасно працює з обома двигунами, але будь-якої миті можна трохи підбадьорити машину режимом Dynamic, зробити поступливішою з налаштуваннями Comfort, спокійнішою – з Eco. А замість пакета індивідуальних налаштувань кросовер ХС90 і універсал зі збільшеним дорожнім просвітом V90 Cross Country пропонують комбінацію Off Road.
Це налаштування працює до 40 км/год, і при цьому активується система автоматичного спуску з гори, відключається функція Start/Stop мотора, оптимізується його віддача і робота рульового керування для більш легкого та точного руху бездоріжжям.
Збільшений на 6 см кліренс забезпечує V90 Cross Country кут в’їзду 18,9°, з’їзду – 20,7°, а рампи – 17,7°. Це дає можливість далі, ніж на звичайному легковику, пробратися глибокою колією, камінням або вибоїнами, але не варто вважати цю модель позашляховиком. Вона дає змогу впевненіше почуватися на пересіченій місцевості, а також – проїхати по бруду, піску чи снігу, рушити і видертися вгору.
Адже після зупинення крутильний момент передається на всі колеса для максимально ефективного прискорення. А під час звичайної їзди це все ж передньопривідний автомобіль. Але тільки-но електроніка визначає, що є необхідність в повному приводі – одразу вводиться в дію муфта Borg Warner 5-го покоління – і до 70% тяги відправляє на задні колеса
Ось тільки така схема не працює, коли передні колеса несподівано потрапляють у пухкий грунт або глибокий сніг. Якщо вони встигають закопатися, то вибратися без сторонньої допомоги буде складно. І це більш реальна ситуація, ніж запропонована організаторами траса з хитросплетіннями викатаних у лід віражів різної крутизни та профільованими ділянками.
Електроніка жорстко і безкомпромісно осмикує машину на самому початку ковзання, вибірково пригальмовуючи колеса і обриваючи тягу. Але я не пам’ятаю, щоб мені забороняли відключати систему стабілізації – точніше, переводити її в спортивний режим роботи.
Протягнути машину в заносі через весь поворот, або у зв’язці віражів, вдається не завжди, оскільки складно контролювати тягу на задній осі. Втім, ця машина для такої їзди і не призначена. Але спасибі організаторам, що дозволили покататися для задоволення і без суворої електроніки.
Тепер інша річ! Щоправда, керувати тягою і контролювати авто виявилося складніше, ніж я думав. Ось машина пливе під газом назовні, а на наступному колі, в цьому самому місці, різко стає боком і намагається розвернутися. Плаваючий по осях момент не дає змоги точно прогнозувати поведінку Крос Кантрі.
Зате комплекс систем безпеки все прораховує чітко. І за його логікою ремінь безпеки так сильно притягує мене до спинки крісла, що і дихнути важко, яке вже тут водіння?
Volvo сімейства нової 90-ї серії – не ралі-кари. Це авто для далеких вояжів, швидкісних магістралей. А повороти на них дуже приємно проходити за чистими правильними траєкторіями, і так, щоб не потривожити пасажирів від мала до велика.
Саме тому безпека для шведської марки була і залишається головним пріоритетом. Радує, що в нових моделях вже в стандартному оснащенні – величезна кількість засобів активної і пасивної безпеки, за які у конкурентів доведеться доплатити.
Безпечні дев’яності
Якщо ви відчуваєте втому в довгій дорозі, їдете за поганих погодних умов або періодично відволікаєтеся на дитину, то краще увімкнути Pilot Assist, що входить до пакета IntelliSafe Assist. І нехай його ще рано називати автопілотом, але з функцією напівавтоматичного керування він може впоратися на відмінно!
Справді, не дуже затишно, коли машина на швидкості до 130 км/год (а саме до цієї межі працює Pilot Assist) не тільки самостійно утримує дистанцію аж до повного зупинення за авто попереду чи дотримується центру смуги, а ще й проходить доволі круті віражі. А ти при цьому прибрав ноги з педалей і відпустив кермо.
Утім, через кілька секунд сигнал на щитку приладів нагадує, що краще взяти керування у свої руки. Система заспокоюється навіть тоді, коли я просто торкаюся керма. Головне для неї – усвідомлювати, що водій нікуди не подівся і розуміє, що відбувається.
І краще не захоплюватися. Хоча машина міцно тримається за розмітку, але місцями та пропадає і в Німеччині, і в Австрії. І тоді можна ненароком перевірити працездатність системи Run-off Road. Ми встигли зробити і це.
Занадто близько проскакуємо біля фури – і наш Volvo V90 Cross Country трохи відрулює в бік. На швидкості від 65 до 140 км/год система розпізнає момент, коли водій втратив концентрацію уваги – і машина починає зміщуватися у бік скелі, відбійника або іншої перешкоди. Тоді система намагається відрулити й уповільнити автомобіль.
А от із другим етапом роботи Run-off Road краще не знайомитися. Він настає тоді, коли машина все ж вилітає з траси. Ремені одразу максимально притискають людей до спинок крісел, а в момент жорсткого удару об землю в конструкції крісел деформується спеціальний вузол. Таким чином, він гасить енергію, яка зазвичай травмує хребет.
За прогресивні системи безпеки Run-off Road і Pilot Assist у Volvo нової 90-ї серії доплачувати не треба – це базове обладнання.
Не бійтеся неприємних сюрпризів
Завдання Volvo V90 Cross Country – доставити вас із заміського котеджу на роботу, якщо зимова дорога не розчищена, завезти дітей в школу, а у відпустці – спокійно доїхати з сім’єю або великою компанією і всім багажем на лижний курорт.
З таким завданням може впоратися і звичайний універсал V90 з повним приводом. От хіба що Крос Кантрі зі збільшеним кліренсом робить це ще впевненіше, розширюючи географію підкорених ділянок.
У наших краях додаткові 60 мм під днищем – геть не зайві на дорогах із шапками люків, камінням, великими ямами та іншими неприємними сюрпризами. Так що я не буду здивований, якщо незабаром ще більше Volvo V90 Cross Country з’являться на дорогах України.
Фото Volvo
Альтернатива Volvo V90 Cross Country на ринку:
Для авто з таким яскравим дизайном екстер’єру та інтер’єру, розкішними матеріалами і багатим оснащенням у преміум-сегменті на ринку лишилися два конкуренти – Audi A6 Allroad Quattro і Mercedes-Benz E-класу All-Terrain. А от Subaru Outback програє за цими показниками. Зате це доступніший автомобіль, який коштує в півтора рази дешевше.
Audi A6 Allroad Quattro
Mercedes-Benz E-класу All-Terrain
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Сімейство 90-ї серії збільшилося: до SUV XC90 і седана S90 проєдналися одразу два універсали – звичайний V90 і зі збільшеним кліренсом V90 Cross Country. У ньому немає масивності величезних кросоверів і SUV, хоча за дорожнім просвітом у 210 мм (на незавантаженій машині) цей Volvo перевершує багато з них, от тільки… | − …про збільшений порівняно зі звичайним універсалом дорожній просвіт я згадую кожного разу, як виходжу з-за керма. Крісло доволі глибоке й зручне, але доки тягнуся ногою до землі, щоразу обтираю штаниною широкий поріг. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ На старті продажу модель пропонується одразу з чотирма двигунами. Не забуті і поціновувачі механічних коробок передач. Щоправда, їм доведеться задовольнятися версією D4 з 190-сильним мотором. Машина з дизельним двигуном у версії D5 практично не поступається бензиновій версії Т5 в розгоні, зате економічніша, але… | − …на високих обертах такий турбодизель вже доволі голосно гуде, хоча не так хвацько тягне. Для Крос Кантрі поки що не передбачено гібридної силової установки, як на інших авто сімейства. |
Фінанси й оснащення | |
+ Вже в стандартному оснащенні – широкий спектр засобів безпеки і допомоги водієві, за які у конкурентів доведеться доплатити. Це повністю адаптивні світлодіодні фари, системи напівавтоматичного керування Pilot Assist і Run-off Road, комплекс City Safety, активний круїз-контроль, функції утримання в смузі, оповіщення про дорожні знаки, обмежувач швидкості, Apple CarPlay, Android Auto та інші. В опціях – моніторинг мертвих зон дзеркал, попередження про небезпеку удару ззаду, про машини на поперечному курсі під час руху заднім ходом Cross Traffic Alert, камери огляду на 360°, система автоматичного паркування, два дитячих сидіння ззаду та інше обладнання. | − В Україні авто пропонують у двох комплектаціях – Momentum і Inscription. Для седана Volvo S90 і універсала V90 їх більше. |
Volvo V90 Cross Country | Т5 | D5 |
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4939/1879/1543 | |
База, мм | 2941 | |
Колія передн./задн., мм | 1655/1645* | |
Кліренс, мм | 210 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1813/2400 | 1848/2440 |
Об’єм багажника, л | 560/1526 | |
Об’єм бака, л | 60 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безпоср. впр. турбо | диз. із безпос. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см. куб. | 1969 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 187(254)/5500 | 173(235)/4000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 350/1500-4800 | 480/1750-2250 |
Трансмісія | ||
Тип привода | авт. підкл. повний | |
КП | 8-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. | |
Підвеска передня/задня | незав./полузав. | |
Підсилювач керма | електро | |
Шини | 235/50 R19 | 245/45 R20 |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 230 | |
Розгін 0-100 км/год, с | 7,4 | 7,5 |
Витрата средня, л/100 км | 7,4 | 5,3 |
Мінімальна вартість, грн** | 1 462 081 | 1 553 730 |
*З 20/21-дюймовими колісними дисками
**За курсом НБУ на 17.02.3017 р.