Новый седан Volvo S90 дарит самые яркие эмоции, которых я признаюсь не ожидал от степенного, сдержанного и невозмутимого флагмана этой скандинавской марки. С уверенностью и напором самого мощного бензинового мотора на рынке появился очень сильный игрок.
Усі, хто говорив, що Volvo не може бути граціозним і елегантним, що він занадто консервативний і бездушний, забудьте свої слова. Як мінімум, є доволі динамічні зовні невеликі хетчбеки Volvo V40 і Volvo V40 Cross Country, а максимум – великий седан Volvo S90 і універсал Volvo V90. І всі вони разом з одноплатформним кросовером Volvo XC90, якраз і показують, що означає перебувати на вістрі прогресу.
Але, якщо перше знайомство з Volvo S90 було коротким, то тепер ми маємо змогу розібратися з машиною в спокійній домашній обстановці і подивитися, як вона показує себе в наших умовах.
Особлий стиль
Увігнута радіаторна решітка з хижим оскалом одразу нагадала мені гарячу італійку Maserati. Стилістика переднього бампера і головної оптики викликала в пам’яті образ BMW 7-ї серії. У профілі є деяка схожість із Audi A7 Sportback та з Jaguar.
Але, не бачу нічого страшного в тому, що знаходжу в образі Volvo S90 деякі стилістичні елементи авто різних марок. Адже їх об’єднує репутація спортивних і динамічних, і до їх числа тепер можна зарахувати і Volvo S90. До того ж її все одно не сплутаєш з жодною іншою машиною.
Шведський седан має дуже привабливий і оригінальний вигляд. Хоча б тому, що в стилістиці передньої і задньої частин я не знаходжу нічого спільного. З протилежних ракурсів, це дві різні машини. Але, що дивно, седан при цьому дуже гармонійний і елегантний.
І тепер на тлі своїх німецьких конкурентів, він зовсім не здається пенсіонером. Навпаки, він молодий, стрункий, підтягнутий, суворий і цілеспрямованим. А у варіанті Т6 з найпотужнішим бензиновим мотором, не словом, а ділом підтверджує це реноме.
Дорожній просвіт у 152 мм з колісною базою під три метри збільшує ризик зачепитися порогами або днищем за умови з’їзду з рівних гладеньких доріг. Втім, на цей автомобіль з величезною цікавістю дивляться якраз власники відомих німецьких седанів.
А вже їм не звикати керувати такими машинами. Тому, звичними для них будуть високі рівні комфорту, складання, матеріалів і технологій, які пропонує Volvo S90. От хіба що шведський седан і все це підносить з особливою північною чарівністю.
У концертній залі
Дверцята зачиняються глухо і благородно, відсікаючи зовнішні шуми і залишаючи нас наодинці з оригінальним інтер’єром і «Концертною залою Гетеборга для симфонічного оркестру». Саме так називається звукова сцена акустичної системи Bowers&Wilkins. І звучить вона класно!
У Volvo S90 немає яскравих елементів і зухвалих підсвічувань. І навіть чотири основні теми щитка приладів і п’ята – режим Eco – зберігають сувору графіку.
У ній немає жорсткості і штучного ефекту відлуння великої зали, які я помічав у деяких машинах з цифровим процесором обробки звуку. У Volvo S90 музика лунає об’ємно і чисто, м’яко і ненав’язливо. Тому я легко уявляю себе в концертній залі, але сиджу не в партері, а в окремій затишній ложі.
Салон Volvo S90 респектабельний і шикарний, але при цьому стримано-розкішний. Кожній дрібниці приділено особливу увагу. Архітектура складна, але який крутий вигляд має невеликий козирок на торпедо, немов утворений двома шарами зшитої шкіри. Або об’ємні дерев’яні вставки на передній панелі та карти дверей, а також на кришках відсіків на підлоговому тунелі. Або алюмінієві перфоровані панелі, що прикривають динаміки.
І серед класичних матеріалів високої якості, абсолютно не чужим здається величезний вертикальний сенсорний планшет. Адже я вважав, що великі седани Volvo передусім обирають ті заможні та успішні люди, які ведуть ділову переписку на папері з тисненим логотипом своєї компанії, обирають наради в кабінетах замість спілкування в соціальних мережах, і не грають в комп’ютерні ігри.
А тут на центральній консолі лише п’ять механічних перемикачів. І жодним із них не можна навіть температуру в салоні поміняти. Але, користуватися масою іконок на трьох робочих столах виявилося доволі просто. Ввімкнув усі системи безпеки, вніс необхідні налаштування, заніс все у власний профіль і забув.
Сенсорний екран швидко і точно реагує навіть після холодної ночі. Втім, якщо запрограмувати автономний обігрівач на прогрів, то вранці сідаєш уже в теплий салон.
От хіба що, побачивши попереду вантажівку або автобус у густій чорній хмарі смороду та чаду, я не можу на дотик натиснути кнопку і ввімкнути режим рециркуляції повітря в салоні. Треба відкрити меню клімат-контролю, і знайти її там. Але змінювати температуру в салоні легко навіть на ходу завдяки великим символам і віконцям.
При всій любові до аналогових приладів, навіть монітор замість класичного щитка у Volvo S90 мені сподобався. Чотири теми оформлення і п’ятий варіант з індикатором роботи силового агрегата в режимі Eco, виконані в загальному графічному стилі – строгому і лаконічному. І він дуже вдало відповідає загальній стилістиці інтер’єру.
Ось так непомітно, цей розважливий автомобіль із країни з суворим кліматом, немов м’яким теплим пледом, закутав мене в по-домашньому затишну атмосферу. А ще крутіші відчуття вночі.
Коли в темряві горить м’яке фонове підсвічування, часом у світлі вуличних ліхтарів поблискують «діамантовими» гранями оригінальна ручка запуску мотора, «барильце» перемикача режимів руху і регулятор гучності. І я користуюся саме ним, а не кнопками на кермі, та й то не часто. Адже мотор вставляє свою партію абсолютно ненав’язливо. Але за цією скромністю ховається чимала сила.
М’яка сила
Хоч би як дивно це звучало, але за кермом найпотужнішого Volvo S90 Т6 у мене не з’являється бажання різко будити до активних дій весь табун з 320 «коней». А проте він багато може.
Наприклад, розігнати практично двотонний седан до сотні лише за 5,9 секунди, і зробити це впевнено і спокійно, легко і незворушно. Як і запросто позбутися удаваного спокою, який демонструє режим Eco.
Реакція на натискання педалі газу м’які та плавні. Але, завдяки наддуву з використанням механічного і турбокомпресорів, мотор дуже швидко розвиває максимальний крутильний момент, і великий седан впевнено розганяється.
Незвично, що в такому великому і потужному авто не чути соковитого звуку 6-циліндрового двигуна, адже флагманська модель шведської компанії оснащується тільки 4-циліндровими моторами. І навіть найпотужніший із них на невисоких обертах працює практично безшумно, і навіть під самою червоною зоною звучить бадьоро, але не голосно.
Навіть у режимі Dynamic у голосі мотора немає загрози, вихваляння і виклику. Він не дозволяє собі ревіти, клекотіти, хрипіти, кашляти і зло дзвеніти. Він виконує не рок, і не метал, а класику, немов оркестр під склепіннями концертної зали Гетеборга.
Індивідуальний режим дає змогу налаштувати такі параметри авто, як екран водія, зусилля на кермі, чутливість силового агрегата і гальм, налаштування підвіски, клімат-контролю і системи Пуск/Стоп.
А от у реакціях на акселератор Volvo S90 Т6 стає різкішим. У машині з’являється деяка напруженість, оскільки коробка раніше і довше використовує знижені передачі, а кермо стає більш жорстким і тугим, ніж в економічному режимі і при налаштуваннях Comfort.
Утім, якщо заглибитися в налаштування індивідуальної конфігурації, то можна змінити масу параметрів – від виду екрана до роботи гальмівної системи. Втім, саме цих змін я не відчув, бо Volvo S90 Т6 завжди осаджується легко і точно.
Седан навіть у найпотужнішої, динамічної і швидкої модифікації Т6 не намагається бути спортивним, а залишається комфортабельним і респектабельним за будь-яких умов. Автоматична коробка при розгоні непомітно і м’яко підвищує передачі, навіть при ручному перемиканні з мінімальною затримкою реагує на кік-даун і оперативно підставляє нижчі щабелі.
Велику кількість іконок згруповано на окремих робочих столах за специфікою. На одному – всі, які дають змогу впливати на системи безпеки, на іншому – ті, які відповідають за підключення різних пристроїв, носіїв інформації і роботу з програмами та Інтернетом, на третьому – центральному, зібрано основну інформацію, якою користуєшся і яку змінюєш під час руху – навігація, аудіо, телефон.
Навіть на мокрому асфальті машина дуже впевнено набирає хід. Моноприводною вона залишається лише доти, доки передні колеса надійно чіпляються за асфальт. Тільки-но вони зриваються в пробуксовку, як багатодискове зчеплення Borg Warner одразу до половини тяги відправляє на задні.
Із 20-дюймовими дисками наш Volvo S90 Т6 не тільки має дуже динамічний вигляд, він примудряється зберігати тихий пружний і м’який хід. Хіба що, на відверто велику сходинку зрізаного асфальту, велику вибоїну або широку поперечну тріщину асфальту колеса жорстко реагують. Все-таки диски не маленькі, а ще й взуті в шини з посиленою боковиною.
Головне, що вага коліс на нерівностях практично не відчутна на кермі і кузові. Гребінку, заплатки, шви і невеликі вибоїни седан проходить легко, без смикань, поштовхів і вібрацій. Підвіска відпрацьовує такі дефекти тихо і впевнено. І навіть у режимі Dynamic, коли ходова стає більш щільною і дрібні нерівності більш відчутними за віддаленими пружними поштовхами, Volvo S90 Т6 не збивається з тихого благородного ходу, але помітно менше розгойдується.
Під невидимим наглядом
Після того, як я активую всі системи безпеки (іконки зібрано на окремому робочому столі) Volvo S90 починає попереджати про скорочення дистанції і ризик зіткнення, про машини в мертвих зонах дзеркал і наближення поперечним курсом під час руху заднім ходом. Але і одними попередженнями не обмежується.
Седан завжди автоматично гальмує (часом жорстко, аж до блокування коліс) якщо перед капотом вискакує пішохід або на перехрестя вилітає інша машина, намагається запобігти наїзду на розділову лінію без ввімкненого покажчика повороту.
Коли справа і зліва від машини є чітка розмітка, то в режимі Pilot Assist авто діє ще раніше – доволі наполегливо підрулює, щоб дотримуватися чітко центру смуги руху. А якщо водій забуває, що це не повноцінний автопілот, а лише помічник, і відпускає кермо, то машина радить взяти керування на себе, і якщо цю пораду проігнорувати, то вимикає систему.
Та й розмітку вона може втратити в будь-який момент, що в наших умовах не дивно. Але, навіть у цьому разі авто продовжує контролювати дистанцію і автоматично рухатися в рамках заданої швидкості. Тому я спокійно витягуюсь у кілометровій тягучці зі столиці.
Немов накинувши невидимий аркан на авто попереду, Volvo S90 чітко копіює його дії – розганяється, сповільнюється, зупиняється і після короткої зупинки їде. Головне не стояти довго, щоб мотор не «заснув». Тоді його треба «розбудити» легким натисканням на газ. До речі, вимикається і запускається на коротких зупинках двигун дуже м’яко.
І після інтенсивного автоматичного уповільнення на високій швидкості, коли попередня машина йде в бік і відкривається чиста дорога, наш седан бере паузу перед розгоном. Тоді його можна швидше підштовхнути до рішучих дій акселератором.
В автоматичному режимі роботи повністю світлодіодна система керування фарами самостійно обирає момент, коли переключитися на дальнє світло. Але і в цьому разі грамотно грається зі світлодіодами, включаючи/відключаючи деякі з них, і затінюючи зустрічні та попутні авто, але здорово і далеко висвітлюючи навіть зустрічні узбіччя. Світлові пучки від фар повертаються слідом за кермом, так що і в незнайомих місцях за повної відсутності освітлення їжу легко і безпечно.
Витканий з протиріч
Навіть коли Volvo S90 Т6 стрімголов летить нашими дорогами, то зовсім не намагається здаватися спортивним, завести звуком, зачепити авантюрні струни душі або зіграти на емоціях. Нехай він їде напористо, але звучить стримано, керується точно, але м’яко, дорогу тримає впевнено, але залишається дуже комфортабельним.
У всіх його реакціях відчувається точний розрахунок і незворушність, але машину з такою зовнішністю, вражаючими характеристиками і величезним планшетом вже не можна назвати консервативною. Навпаки, вона затишна та гостинна. Як дорогий сучасний готель серед снігової стихії.
Фото автора
Volvo S90
– використовує модульну платформу Scalable Product Architecture (SPA), яка застосовується і для кросовера XC90
– крім седана є універсал V90 і його позашляхова версія V90 Cross Country
Бензинові версії:
– Т5 (254 к.с.)
– Т6 (320 к.с.)
Гібридна версія:
– Т8 (407 к.с.)*
Дизельні версії:
– D4 (190 к.с.)
– D5 (235 к.с.)
*Наразі недоступний в Україні
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Тепер Volvo протиставляє своїм німецьким конкурентам не просто оригінальний дизайн, а дуже стильну і динамічну зовнішність. Салон зустрічає відмінними матеріалами, які створюють затишну стримано-розкішну атмосферу. Їде машина дуже якісно! Навіть на колесах з величезними 20-дюймовими дисками і низькопрофільними шинами седан залишається комфортним на наших дорогах. Дуже просторий в ногах задній ряд, от тільки… | − … при їзді великозернистим асфальтом з високою швидкістю, на другому ряду чути сильний низький шум з колісних арок. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Двигун, хоч і невеликого об’єму, але за рахунок механічного – і турбокомпресорів розвиває хорошу тягу в широкому діапазоні обертів і граючись наділяє респектабельний автомобіль прекрасною динамікою. Але, з 8-ступінчастим автоматом машина не просто дуже напористо розганяється, але й робить це дуже комфортно. Щоправда, … | − … і бак порожніє доволі швидко. Тільки на заміській трасі я зміг укластися в 10 літрів палива на 100 км. При міській їзді показник лежав у районі 13-14 літрів… |
Фінанси й оснащення | |
+ Sensus Connect, Sensus Navigation, City Safety, акустика Bowers&Wilkins, проекційний дисплей, величезний сенсорний монітор із роздільним керуванням, голосове керування, круговий огляд, адаптивний круїз-контроль, функції моніторингу мертвих зон, попередження про ризик зіткнення, утримання в смузі, автоматичного паркування, керування дальнім світлом і багато інших – список штатного і додаткового обладнання можна продовжувати довго. Система Pilot Assist може здорово полегшити далеку дорогу, от тільки … | − …для її ефективної роботи має бути якісна розмітка, якої у нас не багато. І не варто забувати, що чим довший перелік обладнання, тим вища і вартість авто. |
Volvo S90 T6 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | седан | |
Дверцят/місць | 4/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4963/1879/1443 | |
База, мм | 2941 | |
Колія передня/задня, мм | 1617/1618 | |
Кліренс, мм | 152 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1892/2360 | |
Об’єм багажника, л | 500 | |
Об’єм бака, л | 60 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. з безпос. впр. турбо+компр. | |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1969 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 235(320)/5700 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 400/2200-5400 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | підкл. повний | |
КП | 8-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. пневмо. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 255/35 R20 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість км/год | 250 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 5,9 | |
Витрат середн., л/100 км | 7,2 | |
Гарантія, років/км | 2/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, років/км | 1/20 000 | |
Вартість ТО, грн | 10 646 | |
Мінімальна вартість, грн* | 1 317 843 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 2 122 523 |
*На 26.10.2016 р.