С четвертым поколением VW Caddy читатели «Автоцентра» хорошо знакомы. Мы тестировали как пассажирскую, так и грузовую версии. Сегодняшний герой особенный, ведь оснащен полноприводной трансмиссией.
Одразу зазначимо, що вантажний Volkswagen Caddy з трансмісією 4Motion на сьогодні є єдиним серійним повноприводним фургончиком у світі. І Caddy з колісною формулою 4х4 буває, фактично, двох видів. Наприклад, навіть для звичайного VW Caddy опційно доступна система приводу 4Motion. Такий «каблучок» коштує в Україні від 758 056 грн. Є й інший варіант: замовити практичного стилягу Caddy Alltrack. Ця версія помітно дорожча і надходить в Україну виключно під замовлення. Саме такий автомобіль у нас сьогодні на тесті.
Відрізнити VW Caddy Alltrack від його побратимів дуже просто, адже його складено за класичним рецептом. Головна різниця – захисний пластиковий обвіс по периметру кузова. Тут свої бампери з вставками під алюміній, колісні диски, рейлінги на даху, повноцінне праве дзеркало і відповідні шильдики – Alltrack. Більше того, ця версія може бути не тільки повно-, а й моноприводною.
Чимало і відмінностей у техніці. Повноприводний Caddy оснащений задньою залежною підвіскою. Тоді як моноприводні версії – напівзалежною.
Але найбільша різниця в комплектації. Тут в серійному оснащенні проведено хорошу підготовку для їзди поза дорогами, а також у зимовий період. Наприклад, Caddy Alltrack оснащений ефективнішими ущільнювачами дверцят, що зменшить імовірність потрапляння пилу.
Передні сидіння – з механічними регулюваннями і непоганою бічною підтримкою, є висувний підлокітник. Завдяки високому кузову в VW Caddy величезний запас простору над головою
Будь-яке з крісел заднього ряду можна скласти або повністю демонтувати. Caddy доступний в 5- і 4-дверному варіанті. А от Alltrack буває виключно 5–дверним
Узимку знадобиться обігрів лобового скла, форсунок омивача передніх сидінь. Зазначимо, що частина перерахованих вище опції входять до одного із запропонованих зимових пакетів.
Кондиціонер у базовому Caddy – за доплату, інші версії, зокрема Alltrack, оснащені ним серійно. А от за триступінчастий обігрів передніх крісел потрібно доплачувати навіть у дорогих версіях
Тестовий автомобіль ще і напханий всілякими опціями. Є автономний водяний нагрівач (входить до зимового пакета). Екзотичний для комерційної техніки автоматичний паркувальник. Дорогу тестовий VW Caddy Alltrack висвітлює біксеноновими фарами. Є навігація з сенсорним дисплеєм в 6,3 дюйма, а також система App-Connect, за допомогою якої можна подружити свій смартфон з автомобілем. Подив викликала камера заднього виду, навіть у легкових Vokswagen її зустрінеш нечасто, а тут комерційний фургончик. Далеку дорогу полегшить круїз-контроль.
Для Caddy запропонована одна з п’яти можливих мультимедійних систем. У тестовому варіанті – опціонна, найбільш сучасна з сенсорним екраном в 6,3 дюйма
У кожного пасажира заднього ряду є свій підстаканник, для крайніх сідоків передбачені ще й компактні столики.
В Caddy – дуже багато місця для дрібничок. Ніші, шухлядки, кишені і полички можна зустріти над головою, в торпедо, дверях, багажнику і навіть під передніми сидіннями.
Вибір є
Мотори для українських версій – ще від третього покоління моделі і відповідають екологічним стандартам Євро-5. Загалом для Caddy Alltrack запропоновано три двигуни, атмосферний бензиновий 1,6 л (110 к.с.) і два 2,0-літрових турбодизелі TDI потужністю 110 і 140 к.с. Коробка передач для дизелів механічна або DSG із двома зчепленнями, але в обох випадках 6-ступінчаста.
VW Caddy в Україні доступний у бензиновій і дизельній версії. Останні можна придбати як з механікою, так і з трансмісією DSG з повним або переднім приводом
До речі, VW Caddy Alltrack з трансмісією 4Motion може бути виключно турбодизельним. У конструкції приводу 4х4 міжосьова муфта Haldex V–покоління.
Тестова машина з 110-сильним мотором і моментом 280 НМ, оснащена механікою, не надто швидка – 12,8 з до 100 км/год. Але до 60 км/год машина розганяється бадьоро, адже передавальні числа трансмісії тут короткі. Порожній автомобіль добре прискорюється і впевнено гальмує, відчувається запас, передбачений під повне завантаження.
Витрата палива при активній їзді в місті приблизно на 1 л перевищувала заявлені 7,8 л на 100 км, але в спокійному темпі цілком можна вкластися навіть у 6 л на сотню.
Щодо позашляхових можливостей VW Caddy Alltrack, то зазначимо, що перед нами все ж не джип, а фургон підвищеної прохідності. Хоч та як, від Caddy 4Motion, Alltrack з аналогічним приводом відрізняється кутами прохідності. Причому переднім – не в кращу сторону. Якщо звичайний повноприводний VW Caddy має кут в’їзду 14,7°, у Alltrack – 13°. За кутом з’їзду лише на 0,2° перевага у Alltrack – 23,4° (проти лише 17,8° у моноприводу). Є незначна перевага і за кутом рампи: 15,3° у Alltrack і 14,8° у звичайного Caddy з трансмісією 4х4. Трохи більше у Alltrack кліренс – 159 мм, проти 153 мм у Caddy 4Motion.
Звичайно, хотілося б випробувати автомобіль взимку на слизьких, засніжених дорогах… А в літній тиждень ми навіть бруду не знайшли. А ось на піску Caddy Alltrack показав себе молодцем. Впевнено пробивався навіть по глибоких місцях, вилазив на піщані підйоми і без проблем рушав після зупинки.
Жорстка необхідність
Особливістю будь-якого повноприводного VW Caddy є задній нерозрізний міст. Конструкція міцна, перевірена і довговічна. Але є і мінуси – комфорт на нерівному асфальті. Передня і задня осі незавантаженої Caddy під час проїзду нерівностей – ніби від різних авто. Можна зовсім не помітити нерівності, переїжджаючи її передніми колесами, – і вона одразу нагадає про себе при зустрічі з задніми. Тут, як на погано налаштованій ралійної підвісці, зад може і «відстрелити». Утім, нічого дивного, автомобіль з мостом і ресорною ходовою так і має поводитися. Адже автомобіль перш за все призначений для перевезення вантажів. Вже з 150 кг в багажнику Caddy Alltrack демонструє зовсім інший характер. Акуратно долає ями і не козлить на вибоїнах.
Складно знайти простішу і водночас міцнішу конструкцію ходової, ніж нерозрізний міст з ресорною підвіскою
Важливий момент – тестовий автомобіль оснащений опційними R16-ми дисками з гумою 205/55, тоді як у базовому оснащенні Alltrack комплектується дисками R17 з більш низькопрофільною гумою. Враховуючи жорсткість ходової та українські дороги, краще все-таки обрати R16. Тим паче, що вартість цієї опції дорівнює 0 грн. Крім більшого комфорту, подальша зміна шин на Caddy обійдеться дешевше.
Багажник Caddy величезний – 750 л у 5-місній конфігурації, але у версії 4х4 він має мінус – незакріплену запаску. В моноприводному варіанті «каблучка» передбачено задню підвіску з торсіонною балкою, тому там запасне колесо встановлено під підлогою багажника. Нерозрізний задній міст повнопривідного варіанту займає надто багато простору і запаску розмістити ніде. Тому на поганих дорогах і в порожньому Caddy Alltrack колесо в багажнику живе своїм життям. А це, до речі, небезпечно.
Багажник місткістю 750 л. Демонтувавши сидіння другого ряду, об’єм можна збільшити до 2852 л, а склавши спинку переднього правого крісла – до 3030 л.Опційно доступні і стулкові задні двері. Запаска в VW Caddy з приводом 4Motion – в багажнику
Вантажний стиляга
У нашій країні складно уявити власника VW Caddy Alltrack з трансмісією 4Motion.
Поза всякими сумнівами, це цікавий автомобіль, але дуже дорогий. Наш покупець віддасть перевагу упакованому кросоверу або топовому седану. VW Caddy, насвмперед, – робоча конячка, призначена для перевезення вантажів. І повний привод, безумовно, розширює можливості цього автомобіля.
Благо Volkswagen – компанія дуже гнучка, вона може скласти автомобіль відповідно до запитів покупця.
Потрібен стильний «пиріжок»? Є VW Caddy Alltrack. Дорого? Візьміть його доступнішу моноприводну версію. Потрібен Caddy для роботи в умовах поганих доріг? Будь ласка, навіть недорогу версію моделі можна замовити з приводом 4Motion. А список опцій може задовольнити кого завгодно, якщо, звісно, ціна підійде. Додаткове оснащення традиційно у німців недешеве.
Резюме
+ Величезний вибір варіантів автомобіля – короткі і довгі кузови, вантажні і пасажирські версії, моно- і повноприводні трансмісії, різні варіанти двигунів і коробок передач. Непогані позашляхові можливості версії 4Motion. Для Caddy доступні сучасні автомобільні помічники і гаджети (у списку опцій – автоматичний паркувальник, бездротова зарядка для смартфонів і система App-Conect). Паркування полегшує опційна камера заднього виду. Великий багажник і значні можливості для транспортування вантажів. Гарна шумоізоляція.
– Дуже жорстка задня підвіска повноприводної версії. Немає місця для запаски в повноприводних Caddy. Висока вартість автомобіля і додаткових опцій. В Україні недоступні до замовлення Caddy із заводською газовою установкою.
VW Caddy Alltrack 4Motion | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4528/1793/1891 |
База, мм | 2682 |
Кліренс, мм | 159 |
Маса споряджена/повна, кг | 1521/2266 |
Об’єм багажника, л | 750/3030 |
Об’єм бака, л | 55 |
Тип | диз. із безпос. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см. куб. | 1968 |
Потужність, кВт (л. с.)/об/хв | 81(110)/4200 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 280/1750-2750 |
Тип привода | пост. повний 4Motion |
КП | 6-ст. мех. |
Максимальна швидкість, км/год | 170 |
Розгін 0-100 км/год, с | 12,8 |
Витрата трасса-місто, л/100 км | 5,7-7,8 |
Мін. вартість, грн* | 985 190 грн |