X

Тест-драйв Toyota Yaris 2017: свіжа зовнішність і 900 нових деталей

Третье поколение Toyota Yaris становится настоящим долгожителем. Ведь компактный японский хэтч на конвейере – с 2011 года. Казалось бы, пора и честь знать... Но японцы решили иначе, представив супермодернизированную Toyota Yaris.

В автомобілі – цілих 900 нових деталей, а сам рестайлінг обійшовся компанії в 90 млн євро. Оновлення справді виявилося більш глибоким, ніж омолодження 2014 року. Воно зачепило не тільки зовнішність, а й техніку.

В екстер’єрі одразу помічаєш ще ширшу посмішку решітки радіатора (вона здається органічнішою за попередню фізіономію). Більшість кузовних панелей також нові. Набагато симпатичнішою є корма малюка з помітно більшими задніми ліхтарями. У дорогих версіях Style і Lounge лампи ліхтарів – світлодіодні. Безумовно, вдалий крок і застосування двокольорового забарвлення кузова в комплектації Style.

В інтер’єрі зміни не такі разючі, але вони є. Наприклад, більш продуктивні версії Toyota Yaris отримали тепер уже повністю новий щиток приладів.

Зміни в інтер’єрі незначні. Наприклад, центральна частина торпедо і вставки на дверцятах тепер можуть бути в бордовому, синьому або чорному кольорах

Загалом для Yaris приготовано три різних комбінації приладів. У базовій версії City він найпростіший: з циферблатів лише спідометр і монохромний дисплей бортового комп’ютера. У дорожчій Live комбінація доповнена тахометром. Версії Active, Style і Lounge – з найбільш інформативним щитком, в якому між тахометром і спідометром є 4,2-дюймовий кольоровий дисплей.

Велике сердце

А тепер – про смачне, Toyota Yaris мені і раніше подобалася заводним характером.Чи змінилася вона завдяки такому яскравому рестайлінгу? Так! Наприклад, Toyota пішла на нетиповий за сучасними мірками крок. Тоді як більшість конкурентів зменшують літраж своїх моторів, японці, навпаки, запропонували малюкові об’ємніший двигун. Інженери залишилися вірні і атмосферному варіанту (надійніше і довговічніше).

Отже, на зміну 1,3-літровому бензиновому мотору прийшов 1,5-літровий, який залежно від обертів колінчастого вала працює за різними циклами. На низах – за циклом Аткінсона (час відкриття впускних клапанів збільшується), в інших діапазонах – в звичному Отто.

Незважаючи на більший об’єм, такий мотор споживає на 10% менше пального. Досягнуто це і завдяки новому випускному колектору з водяним охолодженням. Він знижує температуру випуску і як наслідок – в камері згоряння, а отже, можна не збагачувати паливну суміш.

Зросла і потужність авто. Новий мотор видає 111 конячок, на цілих 12 к.с. більше за старий. Безумовно, збільшення об’єму вплинуло і на на крутильний момент, але ж він куди важливіший за потужність. У новинці тяга зросла на 11 Нм і тепер становить 136 Нм.

Новий мотор об’ємніший, потуніший, а головне – економічніший за попередній

Версія з безступінчатим варіатором Multidrive S лише на 0,2 с повільніша за Yaris з механікою. Сама робота варіатора в Yaris претензій ніколи не викликала

Такий приріст моменту на легкій і компактній машині не може залишитися непоміченим. Тому для першого знайомства я обрав саме 1,5-літрову версію з улюбленою механікою. Yaris разом скинув із розгону до сотні 0,7 с, і тепер позначки в 100 км/год він досягає через 11 с.

Безумовно, це не швидко, але для звичайного міського хетча показник цілком пристойний. Зате нестачі в моменті тут немає, тяга впевнена навіть на низьких обертах. Перемикатися тепер можна рідше.

Залишився в строю і 1-літровий атмосферник, яким оснащують найдоступніші версії моделі. За планами продажів Тойота Україна частка таких Yaris становитиме лише 5%.

У моторній гамі є і Yaris Hybrid. Але в Україну він, як і раніше, поставлятися не буде. У світі відсоток продажу Yaris Hybrid досягає 40%, а незабаром Toyota планує довести цей показник до 45%. Раніше аналогічна доля була уготована і турбодизельним Yaris, в оновленому варіанті і таку версію у нас не продаватимуть.

Мені завжди подобалася азартна керованість Yaris, інформативне рульове керування. Пружні налаштування підвіски провокують на активну їзду. У місті малюк дуже рухливий, діаметр розвороту (з 15 колісними дисками) становить лише 9,6 м.

Уповільнення оновленого Toyota Yaris також цілком гідне, але відзначимо: на відміну від європейської версії, наші Yaris замість задніх дискових механізмів будуть оснащені барабанними

Фінальна версія

Це фінальна версія третього покоління Toyota Yaris. Але завдяки автоспорту в неї вдихнули нове життя!

Повернення Toyota в WRC сприяло появі першого зарядженого Yaris з мотором в 210 к.с., що дебютує в Європі вже наступного року.

Любителів гарячих хетчів чекає сюрприз: у 2018 р. дебютує Yaris GRMN з 1,8-літровим 210-сильним мотором у парі з 6-ступінчастою механікою

«Громадянську» версію авто поліпшили за всіма ключовими параметрами. Вона симпатичніша, в салоні більш дорогі матеріали, мотор продуктивніший і економічніший.

Toyota Yaris
Тип кузовахетчбек
Дверцят/мысць5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм3945/1695/1530
База, мм2510
Кліренс, мм150
Маса споряджена/
повна, кг
1120/1545
Об’єм багажника, л286
Об’єм бака, л42
Типбензин з росп. упр.
Роз. і к-ть цил./кл. на цил.R 4/4
Об’єм, см. куб.1496
Потужність, кВт(к.с.)/об/хв82(111)/6000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв136/4400
Тип приводапередній
КП6-ст. механіка
Максимальна швидкість, км/год175
Розгін 0-100 км/год, с11,0
Витрата траса-місто, л/100 км4,2-6,3
Мін. варт., грн*418 152

Резюме

+ Оновлена зовнішність. Більша різноманітність у виборі інтер’єру. Тяговитий і економічний новий 1,5-літровий мотор. Хороша керованість та інформативність органів керування. Пружна, зате енергоємна підвіска. Великий вибір комплектацій.

Висока вартість 1,5-літрових версій. Відсутність сучасних систем безпеки, які є на європейських версіях моделі. В Україні, як і раніше, не представлений гібридний Yaris. Немає задніх дискових гальмівних механізмів на Yaris для нашого ринку.