X

Тест-драйв Toyota RAV4 Hybrid

Toyota RAV4 Hybrid дебютирует В Украине в конце лета, а это значит, что вскоре можно стать одним из первых его обладателей. Стоит ли? Давайте разбираться.

Хоча автомобілі з гібридною силовою установкою міцно асоціюються з низькими витратами і екологічністю, це далеко не все, на що вони здатні.

Найпотужніший

Висока ефективність бензиново-електричного дуету моторів дає новій модифікації звання найпотужнішого і найшвидшого із продаваних RAV4. Так, Toyota RAV4 Hybrid – найпотужніший з тих, що поставлялися в Європу та Україну. Його силова установка сумарно видає 192 к. с. Конструктивно вона дуже близька до тієї, яку використовують у Lexus NX 300h.

Яскраві помаранчеві проводи силової електроніки під капотом видають гібридну силову установку

Агрегат має з 2,5-літровий бензиновий двигун (155 к. с.), що працює за циклом Аткінсона, і електромотор. Суть циклу Аткінсона в незвичайному налаштуванні фаз газорозподілу. Впускний клапан закривається пізніше звичайного. За рахунок цього знижуються насосні втрати, бо частина суміші під час руху поршня вгору виштовхується у впускний колектор, зменшуючи в ньому розрідження. Крім того, знижується ймовірність детонаційного згоряння палива, а енергія відпрацьованих газів використовується більш тривалий період. У результаті мотор працює ефективніше. Електричний двигун, традиційно для гібридів Lexus і Toyota, встановлений також тут, під капотом, і зав’язаний з ДВЗ в єдину систему за допомогою планетарної передачі, яка виконує роль коробки передач.

Для гібридної версії не пропонується вибору КП. Є тільки E-CVT. Це автоматична трансмісія, але не варіатор, як можна було б подумати з назви CVT, а планетарна передача, яка не має ступенів. Шість фіксованих «передач» встановлені примусово, щоб їх можна було вибирати в ручному режимі.

Модифікації з гібридною силовою установкою оснащені світодіодними фарами

Цікаво, що незалежно від того, це моно- або повнопривідна версія, трансмісія має однаковий вигляд. У RAV4 Hybrid використано повний привід E-Four, в якому немає фізичного зв’язку між ДВЗ і задньою віссю, тобто кардана. Все простіше і зручніше. Задню вісь приводить окремий електромотор потужністю 68 к. с. Він вмикається під час старту, пробуксовки і для поліпшення проходження віражів.

RAV4 Hybrid буде доступний у двох версіях. Передньопривідна машина обладнана електромотором тільки в трансмісії. У варіанті з повним приводом E-Four також встановлено електродвигун, який приводить задні колеса. Механічного зв’язку передніх і задніх коліс немає

Швидше і економічніше

Розгін гібрида за відчуттями впевнений, але не різкий. Навіть здається, що він не надто шустрий. Насправді таке враження створюється через те, що силова установка дуже тиха і немає перемикань трансмісії. А цифри свідчать самі за себе. Першу сотню RAV4 Нybrid набирає за 8,3 секунди. Для порівняння: 2,5-літрова версія RAV4 на той самий процес витрачає на 1,1 секунди більше, та ще й споживає в місті 11,4 літра. А дизельна модифікація може змагатися з гібридною за витратою палива (8,1 л у міському циклі).

За допомогою кнопок можна обрати електричний, економічний або спортивний режим роботи силової установки

І нехай у гібридної машини на тестах витрата виявилася зовсім не такою малою, як заявлено в ТТХ: замість обіцяних 5,0 л бортовий комп’ютер показав 8,1 л. Але наш маршрут більше проходив заміськими швидкісними трасами, а це найбільш «апетитний» режим для гібрида. Отже, споживаючи менше економічного дизеля, гібрид їде швидше топового бензинового варіанту. На спортивність натякає і комплектація з 18-дюймовими колісними дисками, і чорне оздоблення стелі, як у справжнього спорткара.

У салоні Totota RAV4 Hybrid мало що видає її бензиново-електричну сутність – хіба що клавіші перемикання режимів на центральній консолі

У RAV4 Нybrid електроніку встановили під капотом, а батареї компактно розташовані під задніми сидіннями, за рахунок чого складаються тільки їхні спинки. У сидінь немає механізму опускання подушок під час складання спинок, як у звичайних RAV4, тому навантажувальний майданчик виходить не таким ідеально рівним, але об’єм багажного відсіку особливо не постраждав.

Логічно запитати: чому тільки після 20-річної історії моделі було вирішено випустити нову модифікацію з гібридною силовою установкою? Річ у тому, що сьогодні гібриди перестали бути екзотикою. До них вже спокійніше ставиться покупець, і він здатний розглядати їх як альтернативу бензиновій машині нарівні з дизельним варіантом. Тим паче, що й ціна гібрида, найімовірніше, буде порівнянною з багатою дизельної версією RAV4.

Перспектива розвитку гібридних силових установок не викликає сумнівів. У найближчому майбутньому вони витіснять дизелі

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Навіть встановлення батарей не зробило багажник відчутно меншим. А новий дизайн може сподобатися тим, кому набрид колишній. Кутові елементи і задні ліхтарі надали машині більш солідного, дорогого і гламурного вигляду. −  Жорстка підвіска. Кнопки керування режимами на центральній консолі перекриваються уступом самої консолі.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Тихий, швидкий і економічний гібридний агрегат стане знахідкою для тих, хто не є прихильником дизельних авто, але прагне до економії пального. Машина кардинально змінює характер залежно від обраного режиму. −  За чудових фактичних параметрів розгін залишає відчуття спокійного
Фінанси й оснащення
 +  Рівень оздоблення салону і якість матеріалів відповідають стандарту преміуму. Вже в списку базового оснащення багато дорогих опцій: повністю світлодіодні фари, інфорозважаьна система з 7-дюймовим тачскріном, підігрів керма, електропривід кришки багажника. З’явилася зручна функція кругового огляду. −  Україні недоступна комплексна система безпеки Toyota Safety Sense, яка охоплює системи запобігання фронтальному зіткненню, контролю за якою рядністю руху, адаптивні фари, систему розпізнавання дорожніх знаків і адаптивний круїз-контроль.

 

Toyota RAV4 Hybrid

Загальні дані

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити Д/Ш/В, мм4605/1845/1705
База, мм2660
Колія перед./задня, мм1560/1560
Кліренс, мм177
Масса спорядж./повна, кг1625/1690
Об’єм багажника, л501/1633
Об’єм бака, л56

Двигун

ТипБензиновий, за циклом Аткінсона
Расп. и к­во цил./кл. на цилR4/4
Об’єм, см куб.2494
Потужн., кВт (к.с.)/об/хв114 (155)/­-
Макс. кр. мом., Нм/об/хв206/4400–4800

Трансмісія

Тип приводупередній/авт. підкл. повний
КПпланетарна E­CVT із можливістю вибору 6­-ст.

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска перед./заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини225/65 R17
235/55 R18

Експлуатаційні показники

Макс. швидкість, км/год180
Розгін 0–100 км/год, с8,3
Витрата траса–місто, л/100 км5,0–4,9/4,9–5,1


Фото автора і Toyota

Подивитися ціни на Toyota RAV4 можна на AvtoBazar.ua.