Toyota RAV4 Hybrid дебютирует В Украине в конце лета, а это значит, что вскоре можно стать одним из первых его обладателей. Стоит ли? Давайте разбираться.
Хоча автомобілі з гібридною силовою установкою міцно асоціюються з низькими витратами і екологічністю, це далеко не все, на що вони здатні.
Найпотужніший
Висока ефективність бензиново-електричного дуету моторів дає новій модифікації звання найпотужнішого і найшвидшого із продаваних RAV4. Так, Toyota RAV4 Hybrid – найпотужніший з тих, що поставлялися в Європу та Україну. Його силова установка сумарно видає 192 к. с. Конструктивно вона дуже близька до тієї, яку використовують у Lexus NX 300h.
Агрегат має з 2,5-літровий бензиновий двигун (155 к. с.), що працює за циклом Аткінсона, і електромотор. Суть циклу Аткінсона в незвичайному налаштуванні фаз газорозподілу. Впускний клапан закривається пізніше звичайного. За рахунок цього знижуються насосні втрати, бо частина суміші під час руху поршня вгору виштовхується у впускний колектор, зменшуючи в ньому розрідження. Крім того, знижується ймовірність детонаційного згоряння палива, а енергія відпрацьованих газів використовується більш тривалий період. У результаті мотор працює ефективніше. Електричний двигун, традиційно для гібридів Lexus і Toyota, встановлений також тут, під капотом, і зав’язаний з ДВЗ в єдину систему за допомогою планетарної передачі, яка виконує роль коробки передач.
Для гібридної версії не пропонується вибору КП. Є тільки E-CVT. Це автоматична трансмісія, але не варіатор, як можна було б подумати з назви CVT, а планетарна передача, яка не має ступенів. Шість фіксованих «передач» встановлені примусово, щоб їх можна було вибирати в ручному режимі.
Цікаво, що незалежно від того, це моно- або повнопривідна версія, трансмісія має однаковий вигляд. У RAV4 Hybrid використано повний привід E-Four, в якому немає фізичного зв’язку між ДВЗ і задньою віссю, тобто кардана. Все простіше і зручніше. Задню вісь приводить окремий електромотор потужністю 68 к. с. Він вмикається під час старту, пробуксовки і для поліпшення проходження віражів.
Швидше і економічніше
Розгін гібрида за відчуттями впевнений, але не різкий. Навіть здається, що він не надто шустрий. Насправді таке враження створюється через те, що силова установка дуже тиха і немає перемикань трансмісії. А цифри свідчать самі за себе. Першу сотню RAV4 Нybrid набирає за 8,3 секунди. Для порівняння: 2,5-літрова версія RAV4 на той самий процес витрачає на 1,1 секунди більше, та ще й споживає в місті 11,4 літра. А дизельна модифікація може змагатися з гібридною за витратою палива (8,1 л у міському циклі).
І нехай у гібридної машини на тестах витрата виявилася зовсім не такою малою, як заявлено в ТТХ: замість обіцяних 5,0 л бортовий комп’ютер показав 8,1 л. Але наш маршрут більше проходив заміськими швидкісними трасами, а це найбільш «апетитний» режим для гібрида. Отже, споживаючи менше економічного дизеля, гібрид їде швидше топового бензинового варіанту. На спортивність натякає і комплектація з 18-дюймовими колісними дисками, і чорне оздоблення стелі, як у справжнього спорткара.
У RAV4 Нybrid електроніку встановили під капотом, а батареї компактно розташовані під задніми сидіннями, за рахунок чого складаються тільки їхні спинки. У сидінь немає механізму опускання подушок під час складання спинок, як у звичайних RAV4, тому навантажувальний майданчик виходить не таким ідеально рівним, але об’єм багажного відсіку особливо не постраждав.
Логічно запитати: чому тільки після 20-річної історії моделі було вирішено випустити нову модифікацію з гібридною силовою установкою? Річ у тому, що сьогодні гібриди перестали бути екзотикою. До них вже спокійніше ставиться покупець, і він здатний розглядати їх як альтернативу бензиновій машині нарівні з дизельним варіантом. Тим паче, що й ціна гібрида, найімовірніше, буде порівнянною з багатою дизельної версією RAV4.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Навіть встановлення батарей не зробило багажник відчутно меншим. А новий дизайн може сподобатися тим, кому набрид колишній. Кутові елементи і задні ліхтарі надали машині більш солідного, дорогого і гламурного вигляду. | − Жорстка підвіска. Кнопки керування режимами на центральній консолі перекриваються уступом самої консолі. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Тихий, швидкий і економічний гібридний агрегат стане знахідкою для тих, хто не є прихильником дизельних авто, але прагне до економії пального. Машина кардинально змінює характер залежно від обраного режиму. | − За чудових фактичних параметрів розгін залишає відчуття спокійного |
Фінанси й оснащення | |
+ Рівень оздоблення салону і якість матеріалів відповідають стандарту преміуму. Вже в списку базового оснащення багато дорогих опцій: повністю світлодіодні фари, інфорозважаьна система з 7-дюймовим тачскріном, підігрів керма, електропривід кришки багажника. З’явилася зручна функція кругового огляду. | − Україні недоступна комплексна система безпеки Toyota Safety Sense, яка охоплює системи запобігання фронтальному зіткненню, контролю за якою рядністю руху, адаптивні фари, систему розпізнавання дорожніх знаків і адаптивний круїз-контроль. |
Toyota RAV4 Hybrid
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4605/1845/1705 |
База, мм | 2660 |
Колія перед./задня, мм | 1560/1560 |
Кліренс, мм | 177 |
Масса спорядж./повна, кг | 1625/1690 |
Об’єм багажника, л | 501/1633 |
Об’єм бака, л | 56 |
Двигун | |
Тип | Бензиновий, за циклом Аткінсона |
Расп. и кво цил./кл. на цил | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 2494 |
Потужн., кВт (к.с.)/об/хв | 114 (155)/- |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 206/4400–4800 |
Трансмісія | |
Тип приводу | передній/авт. підкл. повний |
КП | планетарна ECVT із можливістю вибору 6-ст. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска перед./задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 225/65 R17 235/55 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Макс. швидкість, км/год | 180 |
Розгін 0–100 км/год, с | 8,3 |
Витрата траса–місто, л/100 км | 5,0–4,9/4,9–5,1 |
Фото автора і Toyota
Подивитися ціни на Toyota RAV4 можна на AvtoBazar.ua.