Тест-драйв Toyota Corolla Cross: Дорогий гібрид виявився найдешевшим
В лінійці SUV Тойота в Україні сім моделей і ось зʼявляється восьма. Для чого Toyota ще один кроссовер? Та з ким новому Corolla Cross доводиться конкурувати? Розберемось на тест-драйві.
Новий Corolla Cross потрапляє в так званий сегмент SUV C. Той же, що і крос-хетч C-HR. Схожі габарити, розмір колісної бази. Проте Corolla Cross має геть іншу ідеологію. На відміну від бунтарського C-HR, який можна назвати крос-купе, модель Corolla Cross втілення прагматичності та практичності. Це в неї закладено буквально в генах. Адже основою для неї стала одна з найпопулярніших моделей світу – Corolla.
З 1966 року по дорогах світу їздить вже понад 50 000 000 Corolla. І ось серед модифікацій Королли окрім 3-, 5-дверних хетчбеків, універсалу та седану зʼявився ще й кросовер. Це досить логічно, адже імʼя дійсно гучне, та й популярність кросоверів на злеті. Та машині дісталось не лише імʼя. Королла Крос створена на універсальній платформі GA-C (Global Architecture – C), яка так само використовується і в звичайній Corolla.
Дизайн кузова
Цікаво, але незважаючи на технічну спорідненість з Corolla в версії Cross зовнішність нічим не нагадує “легкову” модифікацію. При її створенні швидше орієнтувались на більші кросовери RAV4 та Highlander. Особливо на RAV4. В цих машин надзвичайно схожі форма бокового скла, профіль кузову, пропорції передньої частини, мотиви решітки радіатора та повітрязабірників. Хоча, незважаючи на таку стилістичну спорідненість різниця в розмірах в машин чимала. В довжину Corolla Cross на 15,5 сантиметрів менший за RAV4, а колісна база моделей відрізняється не так сильно – на 5 см. Цілком логічна різниця в розмірах, зважаючи на те що машини відрізняються на цілий клас. Та з ціною ситуація не така однозначна. Проте, давайте про ціни поговоримо наприкінці. За одно порівняємо їх з однокласниками від інших брендів.
Салон та багажник
Спорідненість звичайної Corolla та Corolla Cross сильно відчувається в салоні. Фактично ви бачите той самий салон, але в іншому кузові. І так само як в звичайній Корола мені особисто не дуже подобається центральний тунель з вузькою консоллю. Цей дизайнерський елемент наче створює відчуття, що в машини салон вужчий, ніж він є насправді. А простору в Corolla Cross вдосталь. Салон високий та достатньо широкий. Бо ж позиціонується Corolla Cross як сімейна.
Матеріали оздоблення досить прагматичні та практичні. Без гонитви за бажанням когось здивувати та виділитись. Наша машина в топовій комплектації (в Україні пропонується чотири: Live, Active, Lounge та Premium). Сидіння оздоблені штучною шкірою, торпедо з пластику структура якого стилізована під шкіру, з імітацією шва по горизонталі панелі. Таке оздоблення реально зручне, коли машину використовуєш для активного відпочинку і салон може замурзатись. Протер ганчіркою – і прибирання закінчено. А от лаковані чорні вставки навколо важеля керування коробкою передач, та блоку клімат контролю 100% швидко задряпаються, та це загальна проблема сучасних салонів, де таке рішення є досі модним.
Мультимедійна система коннектится зі смартфонами через Apple CarPlay (бездротово) і Android Auto (із застосуванням дроту). Хоча на верхівці консолі встановлено 10,5-дюймовий екран та всупереч тренду блок керування клімат-контролем залишили олдскульним. Він має власний екран з покажчиками обраної температури та режимами. Правда кнопки керування кліматом чомусь зробили надзвичайно маленькими. Так, зазвичай він все одно працює в автоматичному режимі. Але часом треба швидко увімкнути рециркуляцію повітря, щоб не нахапати в салон чаду від машини попереду, або обрати обдув лобового скла, щоб прибрати запотівання. І будьте впевнені що навпомацки це зробити буде не просто. Так само як увімкнути обігрів заднього скла. А от кнопки вмикання підігріва сидінь та підігріва керма напроти зробили величезними. Виходячи з їх розміру складається враження що це ледь не головна функція в машині.
Зпте кнопки на кермі зручні. Під праву руку скомпоновані елементи керування активним круїз-контролем, а під ліву – гучністю аудіо та керування інформаційного меню. До речі комбінація приладів в Corolla Cross цифрова з діагоналлю 12,3 дюйми. Цікаво, що така приладова панель не опція, а частина обладнання всіх запропонованих в Україні комплектацій Corolla Cross. Кількість інформації на панелі можна регулювати від лаконічного, коли виводяться лише шкали, до максимального з додатковою інформацією про витрати пального, енергії, тощо. Панель приладів можна персоналізувати за допомогою різних тем: Casual, Smart, Tough Sporty.
Сидіння водія має електропривод регулювання та інтенсивності поперекової підтримки. Виглядають крісла наче спортивні, з боковими секторами підтримки. Проте форма самого сидіння не надто зручна, принаймні мені так і не вдалось всістись.
На задніх сидіннях місця достатньо. Та й в практичності багажного відділення годі сумніватись. Його об’єм 403 л. Додаткові зручності в тому, що порог завантаження досить низький і не потрібно високо піднімати речі. А сама кришка багажного відсіку має електропривод. Ба більше – є навіть система відмикання багажника помахом ноги під заднім бампером.
Технічна частина
Перед тим, як говорити про те, як Corolla Cross їздить варто розібратись що її рухає. Corolla Cross — це перша модель, оснащена гібридною технологією Toyota 5-го покоління, що передбачає використання легших і більш компактних компонентів. Її гібридна силова установка складається з бензинового двигуна та електричного двигуна. Обидва мотори підключено до планетарної передачі e-CVT, яка виконує роль автоматичної коробки передач.
В гамі моделі Corolla Cross є кілька модифікацій, які пропонуються на різних ринках. Так в Японії авто зʼявилось з 1,8-літровим двигуном. Але є як передньопривідна, так і версія з повним приводом E-Four з електродвигуном на задній осі. В Європі модель пропонують лише з переднім приводом, але з 1,8-літровим та 2,0-літровим гібридом. В Україні ж вирішили сконцентруватися на найпотужнішій версії з 2,0-літровим гібридом та переднім приводом.
Силовий агрегат нашої машини вийшов досить потужним та дуже економічним. Потужність бензинового 2.0-літрового двигуна Corolla Cross складає 153 к.с. а крутний момент – 188 Нм, а електричного двигуна 83 кВт (113 к.с.) та 206 Нм тяги. Як завжди в гібридних силових установках загальна потужність не дорівнює сумі потужностей двох двигунів, тому що працюють вони в різних режимах та відповідно пік потужності видають не одночасно. Тож загальна потужність дорівнює 197 к.с. Це дає машині неабиякі динамічні показники.
Поведінка на дорозі
Якщо вже говорити про поведінку машини на дорозі, то варто зазначити що вона залежить від обраного режиму. Можна їхати в звичайному режимі, просто обравши режим Drive коробки передач. Натиснувши кнопку “Drive Mode” перед важелем можна перейти в спортивний або економічний режими. В Еко машина стає спокійнішою та повільніше реагує на педаль газу. В Sport – активно використовує тягу як електричного так і бензинового двигунів щоб забезпечити більше динаміки прискорення. Кермо стає трохи важчим, а бензиновий двигун крутиться до вищих обертів до моменту перемикання. Це допомагає на швидких обгонах, а ось для спортивної їзди в поворотах все одно кращою машину не робить. Справа в тому, що ходова Corolla Cross налаштована на комфортну їзду.
Вона чудово справляється з нерівностями та в місті робить їзду дуже приємною, навіть на дорогах які вже потребують ремонту. Та цей характер має і зворотній бік. При гальмуванні на серії нерівностей в машини часом надто рано спрацьовує АБС, що спочатку навіть лякає. Адже гальмування штатне і далеке від екстреного з блокуванням коліс. Підвіска так само допускає відчутні коливання кузова при різких прискорення та гальмування. Отож спортивна їзда – не основна перевага Corolla Cross. Зате якщо говорити про міське маневрування це його беззаперечна перевага. Машина просто шокує своїм малим радіусом розвороту. При цьому заявлений радіус розвороту в 5,2 метри дозволяє взагалі забути про проблеми розвороту на перехресті чи маневруванні на міських вулицях. Мега зручно для міського кросовера.
Повертаючись до режимів руху є можливість окремою кнопкою обрати суто електричний режим, коли ДВЗ взагалі не вмикається. Королла Кросс рухається лише за рахунок електродвигуна, який живиться від літій-іонної батареї (раніше в гібридах Тойоти використовували літій-металогідридні батареї, які були більші та важчі на 14%). В нового Corolla Cross Hybrid батарея має ємність 4,08 Ампер*год. Вона складається з 60 комірок, кожна з яких видає по 3,7 вольта.
Звичайно важливе питання для машини з гібридною силовою установкою це економія. Цікаво що навіть при динамічній їзді витрати пального залишаються дуже помірними. Під час тесту машина показала 5,2 л на 100 км, що не значно перевищує заводські дані. Якщо не намагатись на кожному світлофорі перевірити чи дійсно до першої сотні машина розганяється за 7,6 секунди, то цілком реально вписатись в обіцяні 4,3 л.
Щодо позашляхового потенціалу, на який натякають захисні накладки по низу кузова та на арках коліс, а також власне слово Cross в назві, то тут простір не великий. В Україну версії з повним приводом не завозяться, та й дорожній просвіт в 16 см не дуже спонукає до їзди по бездоріжжю. Проте виїхати на природу та вести активне життя на Corolla Cross цілком можна, що видно з наших фото.
Ціна та конкуренти
В Європі ця ж модель продається з більш скромною установкою на 1,8 л. Цікаво, що від цього машина не стала дешевше ніж в Україні. Ціна кросовера з таким двигуном стартує від 35 490 євро. Тоді як в Україні більш потужна машина коштує від приблизно 1 300 000 грн, що еквівалентно 28 400 євро за комерційним курсом на дату написання статті.
Старший RAV4 на ринку всім конкурентам вже давно став поперек горла і скинути його з першості в класі не вдається. Цікаво що в версії зі звичайним (не гібридним) силовим агрегатом RAV4 навіть дешевше за Corolla Cross, яка в Україні пропонується лише у версії Hybrid. Подивимось кому ж буде надокучати Corolla Cross серед конкурентів.
Основними суперниками можна назвати корейський Hyundai Tucson Hybrid та свіженький електрифікований Nissan Qashqai. Саме ці дві моделі наближені до Toyota Corolla Hybrid як за габаритами, так і мають гібридну силову установку. Ціна Hyundai навіть трохи вища ніж в Тойоти. А серед переваг те, що окрім передньоприводної пропонується так само і повнопривідна версія. Цікаво що гібрид Nissan Qashqai e-Power дорожчий за обох конкурентів. На горизонті суперників також французький Peugeot 3008 Hybrid4. Але його ціна взагалі захмарна – понад 2 300 000 грн. Так що вартість Corolla Cross виявилась найнижчою серед гібридних однокласників.