В Украине автомобилистам хорошо знаком юркий кроссовер Suzuki SX4. А когда одновременно с ним начала продаваться и более крупная модель, ее назвали new SX4. Но и для этой машины настало время рестайлинга. Так пусть это будет «новый SX4».
Не помітити оновлень Suzuki SX4 просто неможливо. Чого варта тільки опукла «зубаста» хромована решітка радіатора. Але головна зміна розташована за нею: це бензиновий 1,4-літровий турбомотор потужністю 140 к.с.
А доки ви не випробували його в ділі, то зверніть увагу, що компактний кросовер немов змужнів. І ключову роль у такому сприйнятті зіграла передня частина нового Suzuki SX4. Її найбільш виразний елемент – це велика і визначна хромована решітка з частоколом вертикальних ламелей.
Хоча коли ми проводили міжнародний тест-драйв Suzuki New SX4 в Барселоні, нам якраз говорили, що аеродинаміку машини покращено за рахунок мінімальної площі решітки радіатора. Мабуть, вирішили ще більше її поліпшити.
Та й бампер тепер із більш розвиненою рельєфною нижньою частиною з незабарвленого пластику. А передня оптика стала виразнішою, і не лише завдяки іншій формі.
Дорожче
У дорожчій версії GLX на новому Suzuki SX4 встановлено LED ходові вогні та фари. Задні ліхтарі хоча і зберегли свою форму, але отримали інше розташування блоків і світлодіоди.
Колісні диски нового дизайну, але колишнього розміру – 16-дюймові. А от шини на них тепер стоять ширші і з вищим профілем. І це не тільки поліпшило зовнішній вигляд нового Suzuki SX4, а й збільшило дорожній просвіт, нехай навіть лише на 5 мм, – до 180 мм. Причому такі колеса встановили вже в початковій комплектації, незважаючи на те, що в ній SX4 може бути передньопривідним.
У списку початкового обладнання значаться такі зручні опції, як регулювання передніх сидінь за висотою і рульової колонки в двох площинах, електричні приводи всіх стекол дверцят і дзеркал (з підігрівом), керування аудіосистемою і круїз-контролем (відповідно, він теж є) на кермі, CD-ресивер із MP3 і роз’ємом USB.
На авто також встановлено всі передбачені для цієї моделі засоби пасивної та активної безпеки, доступні в нашій країні.
Але така модифікація доступна тільки з атмосферним 1,6-літровим мотором потужністю 117 к.с., добре знайомим із класичного SX4 і дорестайлінгового Suzuki New SX4.
Машину можна придбати і з механічною коробкою (цілком підходящий варіант для тих, хто практикує вилазки на бездоріжжя), і з автоматичною трансмісією, а також вибрати авто з повним приводом ALL GRIP (4WD).
Бодрячком
А якщо хочете отримати новий 1,4-літровий 140-сильний турбомотор Booster Jet, то це буде виключно кросовер з 6-ступінчастою АКП і в найдорожчому виконанні GLX.
Система запуску двигуна без ключа, 2-зонний клімат-контроль, функція Hands free, підлокітник для другого ряду передбачені тільки в дорожчій комплектації GLX.
Якраз такий, як на наших фотографіях. З завзятим характером цього агрегата ми познайомилися, проводячи тест-драйв нового Suzuki Vitara S. Саме він відкрив для Suzuki еру турбо в нашій країні. А новий SX4 підхопив естафету.
Здається, двигуну все одно, що новий Suzuki SX4 більший і важчий. У будь-якому разі, до сотні обидва автомобілі розганяються однаково – за 10,2 с. Але турбомотор так жваво відгукується на педаль газу і з такою легкістю розганяє кросовер, що в ці цифри віриться насилу. І не тільки мені…
Так само вирішив і Євген Сокур за кермом Vitara S, а тому озброївся приладами і вирушив на автодром «Чайка». Щоправда, він до того ж посадив у праве крісло пасажира. І тепер у нас є свідок того, як динаміка нового Suzuki Vitara S помітно перевершила заводські показники навіть із двома людьми в салоні.
На новому Suzuki SX4 таких вимірів ми вирішили не проводити, оскільки дороги покриті снігом і кригою. Зате це прекрасна можливість оцінити роботу повного приводу ALL GRIP (4WD).
Загалом практично скрізь вистачає і режиму Auto. У ньому для економії палива в машині працює привід на передні колеса, але як тільки вони починають ковзати – вмикаються задні, отримавши половину тяги.
Вибравшись за межі міста і відносно рівних доріг, на всяк випадок перевожу перемикач в положення Snow. Тепер не доводиться чекати пробуксовки передніх коліс слизькою колією або закопувати їх в заметі, оскільки назад йде 30% тяги.
А за необхідності пропорція розподілу крутильного моменту стає рівною. Її можна зафіксувати, натиснувши кнопку Lock, і утримувати на швидкості до 60 км/год.
Деякою мірою блокування дублює «снігові» налаштування, та й з асфальту на бездоріжжя все одно з’їжджаєш рідко. Тому набагато частіше користуюся режимом Sport. Він помітно підвищує активність нового Suzuki SX4.
У цьому разі машина теж стає повнопривідною, оскільки на задню вісь припадає 10% крутильного моменту. Але за кермом більше відчуваєш, як загострюються реакції силового агрегата на педаль газу. Адже коробка починає тримати мотор на більш високих обертах.
Ось такий 7-дюймовий сенсорний дисплей з навігаційною системою і камерою заднього виду доступний тільки для 140-сильної машини. Він відрізняється чіткою графікою і якісним зображенням. Пасажиру, щоправда, може бути незручно регулювати гучність сенсорним повзунком з боку водія. Та й останньому простіше це робити кнопками на кермі.
Він весь час перебуває в зоні максимального крутильного моменту в 220 Нм, доступного в широкому діапазоні від 1500 до 4000 об/хв. Тому мотор помітно активніший і легше крутиться до верхів.
І у відповідь на легке додавання газу машина одразу зривається в бій. А за рахунок тієї самої десятої частки тяги на задніх колесах авто навіть на слизькій дорозі доволі відважно йде вперед.
Щоправда, коли починаєш захоплюватися такою їздою, то і витрата пального швидко перевалює за 10 л на 100 км. Ще менше машина любить щільні затори. Тут вона, немов від нудьги, починає споживати пальне, і маршрутний комп’ютер показує вже більше за 11 л. Загальна витрата в підсумку становила 9,5 л. І це помітно більше, ніж було обіцяно.
У поворотах компактний кросовер їде як легковик – дуже впевнено. У міру жорстка підвіска чудово тримає машину і не дає їй завалюватися. Але і на залишках асфальту авто жорстко не підкидає і не розгойдує. Ходова так пружно, і тихо пружинить на нерівностях, що на залатаних і потрісканих дорогах в машині так само комфортно.
Універсальний
Можливо, така їзда не зовсім в’яжеться з SX4, що зовні подорослішала. Але з 140-сильним двигуном ця машина – справжній живчик із вибуховим характером, і нею дуже приємно керувати.
Незважаючи на те, що новий Suzuki SX4 тепер ще більше схожий на невеликий позашляховик, він зберіг всі переваги міського авто. Завдяки компактним розмірам машина не займає багато місця, причому в салоні цілком комфортно може бути і чотирьом дорослим людям, а їхні речі легко поміщаються в багажник.
Висока посадка покращує оглядовість, а великий дорожній просвіт додає впевненості на наших дорогах і поблизу високих бордюрів. Жвавий мотор дає змогу впевнено перелаштовуватися і маневрувати, а енергоємна підвіска – сміливо і швидко їздити нашими дорогами.
Фото автора
Suzuki new SX4 2013 р.в.
Модель дебютувала з ім’ям Suzuki new SX4 і продавалася в Україні паралельно з класичним SX4.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Після оновлення передня частина авто стала виразнішою. Посадка і висадка зручні. Компактні розміри і хороший кліренс дають змогу легко використовувати машину в міському середовищі і на розбитих дорогах. Обвіс з незабарвленого пластику не тільки надає кросоверу брутального вигляду, а й захищає лакофарбове покриття кузова в нижній частині. Підвіска працює доволі комфортно і тихо. | − Передні крісла так і не отримали регулювання поперекової підтримки. Якщо новий SX4 – в більш простому виконанні GL (без 7-дюймового монітора), то всередині ви не відчуєте, що їдете на оновленій машині. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ З’явився вибір двигунів. Після оновлення на модель почали встановлювати також і більш потужний 140-сильний турбомотор. З ним оновлений Suzuki SX4 такий жвавий, що стає більш динамічним, ніж зазначено в його характеристиках. | − Апетит такого двигуна більший за заявлений. Особливо ненажерливий він у тягучках, однак і під час активної їзди витрата пального чимала. |
Фінанси й оснащення | |
+ Система безпеки всіх комплектацій охоплює 7 подушок безпеки, система стабілізації ESP, кріплення для дитячого сидіння Isofix, електричні приводи всіх стекол дверей і дзеркал (з підігрівом), керування аудіосистемою і круїз-контролем (він теж є) на кермі, CD-ресивер з MP3 і роз’ємами USB. Навіть на початковому рівні оснащення GL оновлений Suzuki SX4 можна вибрати як з переднім, так і з повним приводом ALL GRIP (4WD). Повнопривідну модифікацію можна купити з будь-якою з двох запропонованих коробок передач. | − Із більш потужним 140-сильним мотором модель доступна лише з автоматом і в одній – найдорожчій – комплектації. |
Suzuki SX4 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4300/1785/1585 | |
База, мм | 2600 | |
Колія передня/задня, мм | 1535/1505 | |
Кліренс, мм | 180 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1260/1730 | |
Об’єм багажника, л | 430/1269 | |
Об’єм бака, л | 47 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безпос. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1373 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 103(140)/5500 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 220/1500-4000 | |
Трансмісія | ||
Тип приводу | авт. з підкл. повний | |
КП | 6-ступінчастий автомат | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 215/60 R16 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 200 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 10,2 | |
Витрата траса-місто., л/100 км | 5,3-7,9 | |
Гарантія, років/км | 3/100 000 | |
Вартість тестованого авто, грн* | 660 000 |
*На 23.12.2016 р.