С появлением на украинском рынке динамичного и подвижного Renault Kadjar в сегменте кроссоверов С-класса стало теснее и оживленнее. Чем новый игрок способен выделиться на фоне конкурентов, мы выясним в ходе тест-драйва Каджара.
Новий кросовер не просто займає нішу між Renault Captur і Koleos. Він ще й назву отримав співзвучну, тоді як платформу Renault Kadjar використовує спільну з кросоверами Nissan Qashqai/X-Trail, мінівеном Renault Espace і флагманським седаном Renault Talisman. А виробляють Каджар в іспанському місті Паленсія.
Виразний індивідуал
Дизайн Renault Kadjar зроблено в дусі європейських моделей компанії Рено. Його ключовими моментами є: великий логотип у центрі нової решітки радіатора химерної форми, похмура і прониклива головна оптика, а також рельєфні панелі кузова.
Атлетизму машині додають трохи піднята ближче до корми нижня лінія бічного скління і м’язисті крила. От хіба що збоку складно помітити обіцяні 200 мм дорожнього просвіту, – лише під порогами. А низько підвішений передній номер я боявся відірвати, просто заїхавши в глибокий сніг.
На нерівних дорогах легко пошкодити вивішений поперек кузова основний глушник. Від такого його розміщення Nissan відмовився ще під час оновлення X-Trail першого покоління.
За суворий погляд відповідальна передня оптика зі скобами світлодіодних вогнів, які є вже в базовому оснащенні Life. Але наш Каджар – в найдорожчому виконанні Intense, про що свідчать повністю світлодіодні фари LED Pure Vision.
Їх можна обладнати функцією автоматичного перемикання між ближнім та дальнім світлом, яка передбачена в пакеті з системою контролю за дотриманням рядності. При наїзді на розмітку музика затихає, а в динаміках з відповідної сторони лунає попереджувальний звук.
Аналогічно зроблено і звукові підказки парктроніків. Вони йдуть саме з тієї сторони (праворуч/ліворуч/спереду/ззаду) машини, де є перешкода, і відрізняються за характером. До того ж на центральному моніторі відображаються візуальні підказки.
Передні/задні парктроніки та камеру заднього виду можна замовити в пакеті з навігаційною системою для всіх версій, крім початкової на машині з бензиновим двигуном і “механікою”. Ну, а для найбагатшої комплектації, незалежно від силового агрегата, весь цей набір помічників є штатним оснащенням.
Тому з маневрами в тісних місцях проблем не виникає. Та й у найнижчому положенні водійського крісла я все одно бачу капот – рельєф у районі крил допомагає контролювати габарити.
У найдорожчому оснащенні Каджара про попутні машини в мертвих зонах дзеркал сигналізує відповідна система. Але беззвучно, лише за допомогою лампочок у дзеркалах. До того ж система не відловлює авто на поперечному курсі під час руху заднім ходом.
Інтер’єр Каджара індивідуальний. Він нічим не видає спорідненості з Qashqai і в ньому немає вертикального планшета, як у нових Megane і Espace. Так що 2-зонним клімат-контролем керуєш звичними кнопками і ручками, що обертаються, діджейський пульт традиційно для Рено захований справа на рульовій колонці.
А оновлений мультимедійний комплекс R-Link 2 дає змогу керувати налаштуваннями авто, навігацією, телефоном, цифровим радіо, різними програмами та системами допомоги через 7-дюймовий сенсорний екран.
Користуєшся ним, як планшетом або смартфоном: перетягуєш іконки, перегортаєш сторінки, масштабуєш зображення. Тут же можна обрати вид і колір електронного щитка приладів і скомпонувати чотири робочих столи, зібравши на них від одного до трьох вікон, за допомогою яких можна швидко перейти у відповідне меню. От тільки телефоном у такий спосіб не скористаєшся. Це можна зробити лише через меню або використовуючи голосове керування.
Щоправда, якщо ви налаштували інтерфейс Каджар українською мовою, така функція недоступна. Тільки з цієї причини довелося перейти на російську. Особисті налаштування можна зашити у власний профіль, яких тут запропоновано шість, що дасть змогу легко їх відновити, якщо на машині їздила інша людина і все поміняла.
Салон справляє враження солідного та добротного. Його й оздоблено відповідно. Передня панель переважно з м’якого пластику, козирок приладового щитка і кермо обшиті шкірою.
Для найдорожчої версії Каджар можна обрати сидіння, регулювання якого будуть частково електричними. Але і без них мені вдається дуже швидко знайти зручну посадку.
Крісла великі, добре підтримують ноги і не тиснуть з боків, хоча валики мають переконливий вигляд. У всіх версіях вони обладнані 2-ступінчастим підігрівом. А от подушка заднього дивана подібною функцією не оснащується у жодній з комплектацій.
На другому ряду також немає роз’ємів під зовнішні пристрої, додаткових дефлекторів обдування і регулювань. А я не можу згадати жодного конкурента, який не пропонував би таких опцій – всі одразу або більшість із них.
Сидіти на задньому дивані Каджар зручно. Вмощуєшся глибоко, місця над головою вдосталь. От ще б дверцята відчинялися ширше – вибиратися було б набагато зручніше.
Впевнений і спокійний
Багатий захист нижнього периметра кузова нефарбованим пластиком натякає на готовність до підкорення пересіченої місцевості, але насправді переважна більшість Renault Kadjar оснащена тільки переднім приводом.
Із 2017 року за доплату його можна посилити системою Extended Grip, яка дає змогу змінювати алгоритм роботи електронних систем (стабілізації, протибуксувальної і антиблокувальної) залежно від обраного режиму, а також – всесезонними шинами.
У парі вони збільшують шанси проїхати легким бездоріжжям навіть на версії з переднім приводом, але з повним ALL MODE 4×4-I було б спокійніше. От хіба що його встановлюють виключно на версію з 1,6-літровим 130-сильним турбодизелем і механічною коробкою.
Як і обіцяли, після першого тест-драйву Renault Kadjar в іспанській пустелі Барденас Реалес, ми знайомитимемося з 1,5-літровим 110-сильним турбодизелем.
Із ним працює або механічна 6-ступінчаста коробка передач, або (як у нашому випадку) роботизована Efficient Dual Clutch (EDC) з аналогічною кількістю швидкостей і з двома зчепленнями.
Силовий агрегат дає змогу впевнено триматися в транспортному потоці і легко маневрувати. Навіть не відчувається, що мотор об’ємом лише 1,5 л. Його тяги вистачає для їзди містом і впевненого руху на трасах.
Максимальний крутильний момент мотор віддає менше ніж на 2000 об/хв, так що легкого натискання на педаль газу достатньо, щоб Kadjar з приємним прискоренням набирав хід.
А при скиданні газу помітно, як агрегат неголосно і приємно порикує в моменти, коли робот м’яко знижує передачі. Це можна робити і самостійно, як і рушати з другої передачі. Але повного контролю у водія немає, і під час кікдауну коробка все одно автоматично знижується на кілька ступенів.
Робот в автоматичному режимі працює швидко і непомітно. Затримку можна відчути хіба що в момент різкого старту з місця або мінімальної швидкості. Якраз тоді, коли EDC перемикається між двома першими передачами. Втім, так чинять і аналогічні агрегати у інших виробників.
Коли переходиш у режим ECO, реакції двигуна на педаль газу стають повільнішими, а швидкість роботи вентилятора обдування відразу знижується – все заради економії. Хоча і без цього витрата пального мені сподобався. У міському циклі вона становила 6,4-6,7 л на 100 км, а за містом – на літр менше.
При 100 км/год двигун якраз перебуває в зоні максимального крутильного моменту на 2000 об/хв, і достатньо лише плавно додати газ, щоб Каджар почав адекватно прискорюватися. Але їзда на більш високих швидкостях змушує мотор працювати на підвищених обертах, що призводить до збільшення витрати палива.
Та й різкими прискореннями Renault Kadjar не вражає.
На високих обертах звук роботи мотора вже добре чутний у салоні, а прискорюється кросовер неспішно. Так що затяжні обгони даються машині натужно.
Налаштування рульового приводу і підвіски також не спонукають до швидкої агресивної їзди. Кермо хоча й стає більш тугим зі зростанням швидкості, але зберігає м’які і комфортні реакції. У поворотах Renault Kadjar трохи завалюється, а не нерівній дорозі – розгойдується. Проте він дуже якісно опрацьовує дефекти.
Зображення з камери заднього виду можна налаштувати на свій смак.
Щоправда, пластик центрального тунелю на ділянках розбитого асфальту часом хрустить, але щодо підвіски, то машина їде більш зібрано і тихо, ніж братець Qashqai, – не деренчить і не гуркоче навіть тоді, коли жорстко потрапляє у велику вибоїну або тріщину.
А інші нерівності машина проїжджає тихо і комфортно. Шини з доволі високим профілем 215/60 на 17-дюймових дисках добре поглинають невеликі дефекти, а підвіска впевнено розправляється з більшими. Навіть у великих вибоїнах і тріщинах жорсткий удар скоріше не відчуваєш, а чуєш, як він відбивається на кузові.
Шанс на успіх
З такою виразною зовнішністю Renault Kadjar вже точно не загубиться серед своїх конкурентів. І попросити їх посунутися в черзі за покупця він цілком може. Особливо маючи в кишені такі козирі, як багате оснащення, комфортна підвіска і економічний двигун.
Фото автора
Renault Kadjar в Україні:
Бензинові силові агрегати:
• 1,2 л (130 к.с.), 6-ст. МКП/7-ст. робот. EDC, 2WD
Дизельні силові агрегати:
• 1,5 л (110 к.с.), 6-ст. МКП/6-ст. робот. EDC, 2WD
• 1,6 л (130 к.с.), 6-ст. МКП, 4WD
Комплектації:
• Life
• Zen
• Intense
Мінімальна вартість моделі:
• 592 581 грн*
*на 07.02.2017 р.
Знайомимося з такими конкурентами, як:
Hyundai Tucson
В Україну тріумфально повернувся Hyundai Tucson! Модель знову знайшла ім’я, яке міцно закріпилася у свідомості наших автолюбителів. Але тепер так називається автомобіль, за оснащеністю близький до найкращих представників сегмента.
KIA Sportage
Kia із завидною регулярністю радує дизайном своїх моделей. Не став винятком і кросовер четвертого покоління, екстер’єр якого виявився вкрай сміливим. Отже, новий Kia Sportage виносить пристрасть напоказ.
Nissan Qashqai
За свій сміливий дизайн і передові технології, які ніколи раніше не використовувалися в автомобілях цього сегмента, модель завоювала безліч нагород. Матеріалізація Nissan Qashqai знайомить нас з його черговою комплектацією.
Peugeot 3008
Кардинально новий Peugeot 3008 вийшов більш агресивним і виразним. І шеф-дизайнер компанії Жиль Відаль сказав, що це перша модель, яка втілила новий фірмовий стиль марки.
Volkswagen Tiguan
Тим, хто вважає автомобілі Фольксваген практичними і зручними, але однотипними і позбавленими емоцій, відповідає неоклассик Volkswagen Tiguan. У другому поколінні він став більш рішучим і технологічним.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Автомобіль – виразний, що не дасть Каджару загубитися серед конкурентів. І нехай Renault Kadjar ділить платформу з Nissan Qashqai, нічого спільного в дизайні екстер’єру та інтер’єру цих машин немає. Дверцята прикривають пороги, тому і сідати/висаджуватися зручно, і одяг не брудниться. Салон добротний і зроблений з якісних матеріалів. На задньому ряду достатньо місця. Підвіска працює доволі комфортно. | − Дорожній просвіт не такий, як заявлено. Голосове керування українською мовою не підтримується. Біля лівої стійки кузова залишається помітний сектор, до якого не доходить очищувач. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ У міських умовах і на рівних ділянках за містом тяги 1,5-літрового мотора вистачає. Витрата пального в міському циклі – близько 6,4 л на 100 км, що дуже непогано, а на вилазках за місто зменшувалася до 5,7 л. Сподобалася м’яка робота і впевнена тяга мотора на невисоких обертах. Загалом коробка перемикається швидко і непомітно. | − Робот EDC доступний тільки з 1,2-літровим бензиновим мотором і 1,5-літровим дизелем виключно на передньопривідних машинах. Повний привід встановлюється лише з 1,6-літровим агрегатом і механічною трансмісією. |
Фінанси й оснащення | |
+ До базового оснащення входять: система допомоги під час старту вгору, LED-ходові вогні, датчики контролю тиску в шинах, підігрів передніх сидінь, імпульсні електричні склопідйомники на всіх дверцятах, автоматичний ручник, салонне дзеркало з автозатемненням та інше обладнання. Список доступного для Каджар передбачає: панорамний дах, камеру заднього виду з динамічними підказками, парктронік, що охоплює 360°, функцію автоматичного паркування, круїз-контроль з обмежувачем швидкості, системи контролю смуги руху та моніторингу мертвих зон і багато інших опцій. | − Renault Kadjar пропонує доволі скромне оснащення заднього ряду – тут немає підігрівів, розеток, дефлекторів обдування і регулювань дивана. Для моделі недоступні такі популярні у конкурентів опції, як електричний привід кришки багажника, камери кругового огляду, функція повороту світлодіодних фар. |
Renault Kadjar dCi 110 | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4449/1836/1613 |
База, мм | 2646 |
Колія передн./задн., мм | 1556/1542 |
Кліренс, мм | 200 (186)* |
Маса споряджена/повна, кг | 1473/1984 |
Об’єм багажника, л | 409/1478 |
Об’єм бака, л | 55 |
Двигун | |
Тип | диз. з безпосердн. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/2 |
Об’єм, см. куб. | 1461 |
Потужність, кВт (к. с.)/об/хв | 81(110)/4000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 250/1750 |
Трансмісія | |
Тип привода | передній |
КП | 6-ст. робот. EDC |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалеж./напівзалежн. |
Підсилювач керма | електро |
Шини | 215/60 R17 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 181 |
Розгін 0-100 км/ч, с | 12,0 |
Витрата траса-місто, л/100 км | 4,3-5,4 |
Гарантія, років/км | 5/100 000 |
Періодичність ТО, км | 15 000 |
Вартість ТО-1, грн | 2918 |
Мінімальна вартість, грн** | 681 397 |
Вартість тестованоо авто, грн** | 749 655 |
*у завантаженому стані
**на 07.02.2017 р. для авто з обраним силовим агрегатом