X

Тест-драйв Renault Espace: Рандеву в Парижі

На кузове этого Renault Espace не указана модель – только комплектация Initiale Paris. Что ж, bienvenue* в новый высокотехнологичный мир!*Добро пожаловать (франц.)

П’яте покоління Renault Espace базується на новій платформі, розробленій альянсом Renault-Nissan. Мінівен існує в 5- і 7-місному варіанті і оснащується трьома 1,6-літровими двигунами: бензиновим (200 к.с.) і турбодизельними (130 і 180 к.с.).

Із такою передньою частиною з бейджем «Initiale Paris» шикарний вигляд мав би і представницький седан і кроссовер.

На тлі інших сімейних мінівенів Renault Espace має зухвалий і виразний вигляд, а поводиться з благородством і респектабельністю, що гідні найпрестижніших моделей. Навіть новий фірмовий стиль передньої частини з повністю світлодіодними фарами Led Pure Vision в цій машині набуває особливо шикарного вигляду, не гіршого, ніж у нинішнього флагманського седана Renault Talisman.

Нехай у формі задніх ліхтарів читаються скандинавські мотиви Volvo, але в Renault оптика чудово підкреслює плечистість задніх крил

На догоду вимогам щодо захисту пішоходів мінівен отримав явно виражену двооб’ємне компонування з виступним капотом. Погляньте, як підвіконна лінія сміливим елегантним вигином піднімається вгору на задній стійці кузова! Чим не візитна картка нового авто?

Інтер’єри цих машин – седана і мінівена, теж дуже близькі. Хоча, дивлячись на таке розташування приладів, я згадую ще й тест-драйв Volvo XC90. А щиток приладів із кількома темами схожий на той, який ми зустрічали під час знайомства з хетчбеком Volvo V40 і його модифікацією Volvo V40 Cross Country. Утім, французька компанія вже застосовує таке рішення для ще однієї своєї нової моделі Renault Kadjar.

Інтер’єр практично такий самий, як і у флагманської моделі Renault Talisman. Усередині машина має не менш преміальний вигляд, ніж зовні. Завдяки великому «планшету» кнопок на кермі та центральній консолі доволі мало. Але регулювати температуру легко традиційними ручками, що крутяться

Під мостом центральної консолі можна поставити стаканчики, але вони гарантовано перевернуться під час руху.

Усередині машина має не менш преміальний вигляд, ніж зовні. Верхні частини передньої і дверних панелей затягнуті шкірзамінником; торпедо, дверними картами і сидіннями біжать білі строчки; блищать хромовані вставки й окантовки. Центральна консоль, плавно зігнувшись і граючи колірним переходом від «сірого дерева» до «рояльному лаку», арочним мостом пробігає до підлокітника. А один із п’яти варіантів підсвічування створює відповідну вашому настрою атмосферу затишку або ексклюзивності, може бадьорити, заспокоювати або налаштовувати на робочий лад.

Ніша під телефон зручна, але 4,7-дюймовий смартфон вже не вміщається. Тут же і два USB-порти.

У салоні понад тридцять різних відділень для зберігання дрібничок, але найбільший об’єм (12 л) має ящик для рукавичок. Він висувається, як у шафі, варто тільки доторкнутися до сенсора. І сюди не прості, а навіть боксерські рукавички помістяться.

На тлі такого добротного інтер’єру підрульові перемикачі світла й двірників, паросток пульта керування аудіосистемою, кнопка запуску двигуна та клавіші управління склопідйомниками мають занадто простий вигляд. Адже конструктори приділили увагу навіть такій дрібниці, як пластикова вставка на стелі, яка лише закриває простір між прибраними протисонячні козирками.

Особливий Renault Espace

Читаю красиву назву комплектації – Initiale Paris, і повітрям розходиться запах свіжих круасанів, в голові лунає мелодійний французький шансон, а бурчання 1,6-літрового турбодизеля вступає хрипкуватим баритоном Джо Дассена. Але це не перетворюється на дику какофонію звуків, оскільки кожна партія виконується в правильному місці і в потрібний час, створюючи цікавий твір.

Єдине механічне регулювання тільки у підколінного валика. П’ятьма клацаннями можна тонко налаштувати довжину подушки і підтримку ніг. У версії Initiale Paris підголівники спеціальної форми, з максимальною підтримкою голови.

А тепер прислухайтеся, придивіться – і от уже в дизайні колісних дисків вгадується Ейфелева вежа, а колір кузова віддалено нагадує смажені каштани. Я назвав би його темно-фіолетовим, але офіційне визначення «чорний аметист» звучить красивіше.

На другому ряду управління третьою зоною клімат-контролю для середнього ряду та гальорки. З метою оптимізації циркуляції повітря потік йде у напрямку від третього ряду вперед.

Саме в такому найбільш шикарному і дорогому виконанні ці мінівени доступні в Україні, і лише під замовлення – «на склад» їх не привозять. Однак можна заздалегідь замовити 5- або 7-місне виконання, а також кілька додаткових опцій – панорамний дах замість стандартних розмірів глухого люка і монітори в підголівниках передніх крісел. Усе інше оснащення для Initiale Paris є штатним.

Зазвичай ми не фотографуємо тильні частини підголівників, а тут навіть вони є фірмовим дизайнерським елементом. Але глянцеві пластикові кришечки з зазначенням комплектації можна замінити на монітори

Практично всіма функціями керуєш з вертикального 8,7-дюймового «планшета». Гратися з ним цікаво й легко: іконки великі, сенсори за теплої погоди працюють відмінно – вікна просто літають. Але як на мене, занадто все мудро. Навіть коли я захотів просто вимкнути кондиціонер і поміняти силу обдування, довелося робити все це через меню. Через нього здійснюється і керування всіма основними функціями машини.

На гальорці доросла людина поміщається з піднятими колінами і за умови, що пасажири другого ряду погодяться посунутися вперед. Так що це місце для коротких поїздок або для дітей.

Цей автомобіль цілком може стати службовим транспортом кількох водіїв. І під час кожного запуску двигуна Renault Espace одразу пропонує перейти до списку з шести профілів. Тому краще одразу захопити один з них за собою і скласти туди свої налаштування. Тоді повернути їх вийде буквально в два кліки. В іншому разі навіть для того, щоб машина згадала запрограмоване вами положення крісла, доведеться виконати сім операцій, адже звичних кнопок пам’яті тут немає.

Під час кожного регулювання крісла відкривається вікно з підказкою того, що і як налаштовується. Цим Renault нагадує Audi. Але Espace дає змогу регулювати праве крісло… кнопками водійського сидіння. Рішення оригінальне, а найголовніше – часто потрібне.

Крім налаштувань сидінь профіль містить ще масу індивідуальної інформації: вид робочого столу, фотогалерею, конфігурацію режимів системи Multi-Sense© (про неї трохи нижче), налаштування масажу й обрану мову. І це виявилося дуже важливим.

Передні сидіння дають можливість обрати один із трьох варіантів масажу, відрегулювати силу та швидкість тиску. Потім можна вимкнути цю функцію в налаштуваннях будь-якого з п’яти режимів, і під час кожного переходу до нього ви одразу відчуєте роботу валиків.

Україномовні голосові команди для керування телефоном і навігаційною системою Renault Espace не розпізнає, а під час переходу на російську мову з’являються невідповідності в меню навігації і налаштувань автомобіля через систему Multi-Sense©. Втім, я думаю, що такі огріхи можна виправити на програмному рівні. І в штаб-квартирі про це знають, так що все можна налагодити.

Серед усього цього інноваційного й сенсорного я намацав за кермом знайомий уже не одному поколінню Renault паросток пульта управління аудіосистемою.

Вказівки навігаційної системи дублюються на щитку приладів і на проекційному дисплеї перед лобовим склом. Але вони дрібні, тому краще розгорнути карту на весь вертикальний екран і користуватися підказками на ньому. Загалом пропонується чотири варіанти робочих столів, і всі налаштовуються індивідуально.

Можна розділити екран на два. Тоді на верхньому залишиться карта, а на нижньому можна викликати інформацію з аудіокомплексу або системи Multi-Sense©. Вона пропонує п’ять варіантів налаштувань різних систем і пристроїв авто – від забезпечення комфорту до ходових якостей.

А чи стане силоньки?

Під капотом такої великої 7-місної машини встановлено лише 1,6-літровий мотор. Але двигунів іншого об’єму для нового Renault Espace і не передбачено. До того ж у нас в країні доступний лише 180-сильний турбодизель варіант в парі з 6-швидкісною роботизованою трансмісією з двома зчепленнями.

Коробкою керуєш за допомогою електроніки, отже, важіль можна розташувати в будь-якому зручному місці.

Для адекватного і точного реагування силового агрегата на педаль газу достатньо натискати м’яко, з поступовим нарощуванням зусиль. За рахунок системи твінтурбо 80% максимального крутильного моменту доступно вже на 1250 об/хв. Тому що мотор досить швидко і плавно виходить із малих оборотів у діапазон максимальної віддачі тяги.

Самому контролювати обороти можна в ручному режимі. Щоб його ввімкнути, треба їхати швидше за 10 км/год і, зсунувши важіль вперед або назад, утримувати його 3 секунди. Але і в цьому разі коробка перемикається вгору на максимальних обертах і вниз під час кікдауну. В такий момент є невелика заминка, але потім розгін відбувається як на рівній хвилі. Ніяких моментів перемикання вгору не відчуваєш.

Завдяки системі твінтурбо половина максимального крутильного моменту доступна вже за 1100 об/хв, а 80% – за 1250 об/хв.

Хоча набирає хід машина без іскри. Особливо це помітно під час напружених обгонів на заміській трасі. Тому дуже скоро я перейшов до більш статечного стилю їзди. При цьому тижнева витрата палива в змішаному стилі «місто–передмістя» становила 7,7 літра на 100 км. Не такий райдужний показник, як було обіцяно, проте і я прагнув не рекорд економічності встановлювати, а різними режимами системи Multi-Sense© награтися.

До речі, щоразу після запуску мотора Espace запитує, чи хочу я залишитися в тому самому режимі, в якому приїхав – раптом настрій змінився? І якщо не отримує підтвердження, то переходить до нейтральних налаштувань. Щоправда, вони добре збалансовані для звичайних поїздок. Але відчувається, що він спокійно і м’яко реагує на додавання газу в комфортному режимі і навіть дозволяє собі деяку поважність під час економних налаштувань.

А в спортивній конфігурації двигун набагато швидше починає розганяти машину з малих швидкостей і з місця навіть якщо додавати газ несильно. Це допомагає в міських заторах і після проїзду лежачих поліцейських динамічніше набирати хід і легше тримати ритм транспортного потоку. При цьому мотор голосніше бубонить на середніх обертах і його сильніше чути в салоні на високих.

Утім, налаштувати гучність вихлопу можна і в інших режимах. До того ж занадто гучним Renault Espace все одно не стає. Доки двигун не крутиш, його в будь-якому випадку практично не чутно.

Неповний контроль

Підвіска поводиться комфортно на нерівностях. А от на коротких гострих дефектах типу гребінки, на вибоїнах, прогалинах асфальту або тріщинах в її роботі з’являється грубуватість і стукіт. Мені більше сподобалася ходова в спортивному режимі – вона «збирається» і стає більш пружною. Одразу зменшується вертикальне розгойдування і валкість кузова під час різких маневрів. Renault Espace починає швидше і точніше реагувати на повороти керма, та й саме кермо стає жорсткішим.

Щоб не тягнутися до екрана для керування інтерфейсом, можна користуватися спеціальним джойстиком і «гарячими» клавішами.

В будь-якому режимі великий мінівен проходить швидкісні віражі, як завзятий легковик. Адже не випадково на кузові нашої машини закріплений шильдик «4Control». Він свідчить про те, що цей Espace оснащений повнокерованим шасі і на високій швидкості задні колеса трохи (лише на один градус), відхиляються в бік передніх. Але ще сильніше робота системи помітна під час маневрів на малих швидкостях.

Зручно, що під час руху тільки два з п’яти режимів доводиться вмикати через меню, спортивне та комфортне налаштування можна обрати кнопкою виклику системи Multi-Sense© , а економічне – окремою на центральній консолі.

Тут при відхиленні керма на 33 градуси задні колеса теж повертаються на 3,5 градуса, але вже в протилежний переднім бік. Тому мінівен виявилося доволі просто завезти на паркувальне місце між іншими машинами, адже діаметр розвороту Renault Espace з системою 4Control© на метр менший, ніж у авто без неї.

Завдяки задній підвісці, що підкермовує, наш мінівен виявився напрочуд спритним на парковках.

Через величезну передню панель і висунуте далеко вперед лобове скло автомобіль здається величезним, і деякий час може знадобитися на те, щоб звикнути до габаритів у районі правого крила. І в цьому чудово допомагають дванадцять ультразвукових датчиків системи парктроніків по колу. Вони попереджають навіть про невеликі перешкоди і помічають перешкоди збоку від машини. А під час руху постійно відчуваєш допомогу електронних помічників.

Якщо ви не довіряєте своєму відчуттю габаритів, то можна покластися на автоматику – Renault Espace вміє паркуватися паралельно, перпендикулярно і під кутом, а також виїжджати з паралельної парковки.

Система попередження про зіткнення не просто показує кольоровим індикатором, як скорочується дистанція, а й пише, скільки секунд розділяють автомобілі, регулюючи цей показник залежно від швидкості. А камера стеження за дотриманням рядності бачить не тільки розмітку, а й розділові відбійники та узбіччя. Тільки часом вона втрачає прив’язку, тому повністю покладатися на автоматику не варто.

Скласти сидіння другого і третього ряду можна дистанційно – з сенсорного екрану або просто з багажника. Складати їх можна окремо або одразу всі, одним натиском…

…до того ж за цим процесом цікаво спостерігати: опускається підголівник, падає спинка і сидіння йде назад до упору (якщо його зміщували). А ось крісла треба піднімати вручну.

Тим паче, що Renault Espace не може самостійно коригувати своє становище в смузі. І отримати попередження про наїзд на розділову лінію – одна річ, а про те, що ти налітаєш на брівку, в’їжджаєш у відбійник або злітаєш з асфальту – зовсім інша, до того ж запізніла. Ще ми не знайшли в списку помічників обіцяної системи розпізнання знаків, а функція моніторингу мертвих зон за тиждень жодного разу не спрацювала.

Складений у підлогу третій ряд займає небагато простору – у цьому разі об’єм багажника становить 614 літрів проти 680 у чисто п’ятимісної версії

Після складення всіх сидінь утворюється рівна підлога. Зручно, що шторку можна зафіксувати спеціальними ремінцями на підлозі відсіку.

Та й двірники в автоматичному режимі незалежно від відрегульованої чутливості дають змогу дощу повністю залити лобове скло, так що доводиться вмикати їх на постійну роботу. Не дуже зручно оперувати і системою автоматичного керування дальнім світлом. Навіть якщо перемикач стоїть у положенні «від себе», після того, як вимикається мотор, функція відключається. І її треба активувати щоразу – переводити перемикач на ближнє світло і знову на дальнє.

У нашій машині встановлено фаркоп, тому немає системи дистанційного відчинення багажника помахом ноги.

У підлозі багажника є два схованих крісла. Але засунути під них «таблетку» докатки, як це зроблено в Toyota Verso, тут не дадуть сабвуфер і додатковий кондиціонер для 3-го ряду. Тому запасне колесо розміщене під днищем. Щоб його опустити, доведеться відкрутити і зрушити саб. Втім, це не складно.

До того ж світлодіодні фари не освітлюють повороти. Але це не стало проблемою, оскільки практично в усіх випадках широка світлова пляма, величезне панорамне лобове скло площею 2,8 квадратних метра і величезні трикутні вікна в передніх стійках кузова дають змогу добре бачити вигини дороги.

Для кого?

Французам не звикати шокувати світ сміливими рішеннями. І Renault Espace не став винятком. Тут можна було б припустити, що мало хто з молодих користувачів різних електронних гаджетів (а на кого ще розраховано практично цілковите керування навіть найпростішими функціями авто за допомогою сенсорного екрану?) обере великий 7-місний мінівен.

Але в Європі тільки в 2015 році продано 21 тисячу Renault Espace п’ятого покоління. До того ж у виконанні Initiale Paris це не звичайний мінівен, а респектабельний і ексклюзивний представницький шаттл для VIP-персон. І за його кермом сьогодні, найімовірніше, сидітиме людина зі смартфоном в кишені і планшетом вдома.

Фото автора

Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт
 +  Зазвичай в далекій дорозі не вистачає USBроз’ємів, але в Renault Espace їх чотиридва спереду і два ззаду. Салон просторий, всі сидіння заднього ряду можна регулювати, передбачено кріплення для знятої шторки багажника. Активна підвіска навіть у спортивному режимі дуже комфортна. Приголомшливо зручна система складання сидінь другого і третього ряду. Діаметр розвороту такої великої машини лише 11,1 метра. Для порівняння: у малюка Clio він становить 10,8 м. −  У салоні немає нормального місця для стаканчиків і пляшки з водою. Дверні кишені вузькі і мало для чого придатні. Працювати з кнопками пам’яті положення крісел було б звичніше і зручніше.
Силовий агрегат і динамика
 +  У моторі застосовуються розробки Формули 1: для підвищення стійкості до тертя і збільшення його енергоефективності на штовхачі клапанів нанесено алмазоподобное вуглецеве покриття, а поршні встановлено сталеві. Для ефективної роботи двигуна використовуються системи Stop & Start, прискореного прогріву двигуна та рекуперації енергії гальмування Energy Smart Management (ESM). Крім того, обігрів, освітлення, радіо живляться від акумулятора, розвантажуючи генератор. −  В Україні не запропоновано вибору силових агрегатів.
Фінанси й оснащення
 +  У нашій країні Renault Espace оснащений всім доступним для моделі обладнанням: аудіосистемою Bose з технологіями активного придушення шуму двигуна і переведення стереосигналу в об’ємний, масажем в передніх сидіннях, проекційним дисплеєм, повністю світлодіодними фарами Led Pure Vision та ін. Але є і пара опційможна замінити стандартного розміру глухий люк на панорамний дах та замовитиі монітори в підголівниках передніх крісел. −  В Україну мінівен привозять тільки назамовлення і лише в одній, найдорожчій, комплектації. Різних помічників у Renault Espace маса, але не всі працюють максимально коректно.

 

Renault Espace 1.6 dCi
Загальні дані
Тип кузовамінівен
Дверцят/місць5/7
Габарити, Д/Ш/В, мм4857/1914/1677
База, мм2884
Колія передня/задня, мм1635/1625
Кліренс, мм160
Маса споряджена/повна, кг1660/2355
Об’єм багажника, л247/614/2100
Об’єм бака, л58
Двигун
Типдиз. із безпос. впр. твін-турбо
Розп. и к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1598
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв118(160)/4000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв380/1750
Трансмісія
Тип приводапередній
КП6-ст. робот.
Ходова часина
Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезал./навізал.
Підсилювач кермаелектро
Шини235/55 R19
Експлуатаційні показники
Максимальна швидкість, км/год202
Розгін 0–100 км/год, с9,9
Витрата траса–місто, л/100 км4,4–5,1
Гарантія, років/км5/100 000
Мінімальна вартість, грн*1 176 577
Вартість авто на тестуванні, грн*1 242 498

*На 13.06.2016 г. для авто з обраним силовим агрегатом