Кроссовер Renault Captur идеально вписывается в городской пейзаж. Но несмотря на столь компактные размеры, внутри автомобиль просторнее, чем кажется снаружи. А роботизированная коробка значительно облегчает езду в пробках.
Після того, як компактний SUV, складений на базі Renault Clio, дебютував у 2013 році у Женеві, Renault Captur доволі швидко став лідером продажу в Європі серед автомобілів свого класу. У нашій країні він тільки завойовує популярність.
А щоб було легше це зробити, Renault Captur пропонує дедалі більше комплектацій, широкі можливості для індивідуалізації, два мотори і роботизовану трансмісію з двома зчепленнями.
У райдужних барвах
Цей компактний автомобіль багато визнають симпатичним і гармонійним. І всі, з ким доводилося обговорювати Captur, вважають його молодіжним. Поїздивши на Renault Captur і поспілкувавшись із людьми в рамках народного тест-драйву цієї моделі, можу сказати, що колір його кузова доволі суттєво впливає на сприйняття машини.
І от тут в неї є істотний плюс: Captur пропонує кілька варіантів комбінованого забарвлення, а також різні елементи для зовнішнього і внутрішнього оформлення: окантовки, накладки і стікери на даху, капоті, крилах, дзеркалах, кришці багажника і кермі.
І навіть для прихильників київського футбольного клубу «Динамо» є спеціальна версія Dynamo Limited. Її легко впізнати не лише за фірмовим синьо-білим забарвленням, а й за емблемою клубу на даху.
У загальному тоні з зовнішніми і внутрішніми елементами можуть бути виконані і чохли на всіх сидіннях. До речі, цей аксесуар ще й дуже практичний. Адже таку знімну оббивку за необхідності легко відстебнути і випрати. До того ж, ця опція не така вже дорога. Для початкового рівня вона пропонується за 3300 грн, а для дорожчого – безкоштовно.
Підігрів зовнішніх дзеркал і передніх сидінь є у всіх Renault Captur.
Але в нашій машині – шкіряна оббивка, яка у виконанні INTENSE доступна за 13 750 грн. Щоправда, тільки з хромованим оздобленням центральної консолі, дефлекторів обдування і динаміків, яке разом з висувною скринькою для рукавичок тону беж є стандартним забарвленням.
Renault Captur – із тих машин, які всередині виявляються просторішими, ніж здаються зовні. Формально він належить до В-класу, але кросовер понад чотири метри завдовжки сміливо можна зарахувати до С-сегменту. А дорожній просвіт у 200 мм (у завантаженому стані 170 мм) взагалі наближає його до дорослого кросовера або будь-якого іншого позашляховика.
І великий кліренс тут дуже доречний навіть такому городянину, як Captur. Він гарантує спокій власника за збереження порогів і бамперів (хоча з переднім варто бути акуратнішим) на розритих дорогах, поблизу високих бордюрів, над люками, що високо стирчать, і в інших недружніх умовах.
Захисні накладки з нефарбованого пластика на бамперах, колісних арках і дверцятах додають машині брутальності і мають практичну сторону. З ними набагато простіше зберегти лакофарбове покриття в замерзлому сніжному насті і поблизу високих кучугур. А оскільки дверцята цілком прикривають пороги, їх змогли зробити вужчими, що значно полегшує посадку/висадку. До того ж, вони завжди залишаються чистими.
Широкі передні стійки кузова обмежують огляд під час проїзду перехресть і пішохідних переходів, а під час перелаштовувань часом трохи не вистачає звужених у краях дзеркал. Але висока посадка дає можливість краще бачити дорогу попереду.
Водійське крісло регулюється за висотою, кермо переміщається не тільки за кутом нахилу, а й за глибиною, тому можна влаштуватися зручно. Та й з місцем все гаразд.
Наприклад, двоє дорослих людей ззаду не відчувають незручності в ногах, а при зрості до 180 см – і над головою. Формально другий ряд тримісний, але краще тут сидіти удвох. Тоді і в плечах не затісно, і високий трансмісійний тунель не заважає. Хоча вибиратися трохи заважають кути пластикового подіуму під диваном.
Адже він переміщується на 16 см, щоправда, тільки весь. Для ніг дорослих людей місця вже не залишається, але це дає змогу збільшити об’єм багажника з 377 до 455 к. Причому, зрушити ряд легко однією рукою як з боку салону, так і з багажника.
Якщо вантаж брудний або мокрий, то панель фальшпідлоги легко перевернути пластиком вгору. Її простіше помити. От тільки вона легко дряпається важким вантажем.
От лише спинка дивана і фальшпідлога в багажнику не мають жорсткого кріплення і під час їзди нерівною дорогою стукають. При сильному підкиданні панель підлітає і гучно падає. Зате якщо вона знімна, її можна перевернути догори пластиковою стороною, щоб перевезти брудні, мокрі або розсипні вантажі.
Мінус такого покриття в тому, що важкі речі по ньому легко катаються і залишають подряпини. Але якщо цю полицю встановити у верхньому положенні, то після складання спинок заднього ряду отримуємо відсік об’ємом 1235 літрів з рівною підлогою.
У тиші та комфорті
Із Renault Captur, оснащеним турбодизельним агрегатом 1,5 л (90 к.с.), ми встигли познайомитися ще до його офіційної прем’єри в Україні. Так що тепер черга бензинової версії з 1,2-літровим 115-сильним турбодвижком. На тлі дизельного двигуна бензиновий – просто тихоня.
На низьких обертах його практично не чутно, але він дозволяє спокійно підтримувати швидкість і не задихається в турбоямі. А завдяки турбіні всю тягу він видає вже при 2000 об/хв, після чого стає доволі бадьорим.
І нехай максимальний крутильний момент 30 Нм менший, ніж у дизеля, але він працює в набагато ширшому діапазоні оборотів. Тому з таким моторчиком дуже приємно їздити і легко маневрувати в потоці. Чуйтливості вистачає, машина розганяється плавно й рівно.
У режимі ECOMODE реакція мотора стає більш спокійною та м’якою. Але все одно, бензиновому мотору змагатися з дизелем за економічністю складно, оскільки витрата пального у нас виходить на пару літрів більша і становить у середньому 7,4 літра на 100 км. А за активнішої їзди піднімається ще на літр.
Обидва мотори працюють тільки з преселективним роботом із двома зчепленнями Efficient Dual Clutch (EDC). Утім, а що ще треба для плавної їзди містом?
І тільки якщо після уповільнення майже до нуля різко натиснути на газ – помітна затримка під час перемикання коробки і трохи жорсткіше вмикається друга передача на інтенсивному розгоні. Але ці моменти ми помічали і на схожих агрегатах інших виробників.
Проте за умови м’якого поводження з акселератором EDC працює відмінно і дає змогу точно дозувати тягу. Варто плавно притиснути педаль газу – і машина так само поступово і рівно починає набирати хід.
Коробка при цьому перемикається непомітно. Але за необхідності різкого прискорення робот дуже оперативно реагує на кікдаун як у звичайному, так і в ручному режимі перемикання, і стрибає з шостої на третю передачу явно швидше, ніж водій робить це важелем. Навіть на високих обертах двигун абсолютно не напружує своїм звуком.
У керуванні Renault Captur живий і приємний. Керувати можна з невеликим зусиллям, так що у вузьких місцях і на парковках маневрувати дуже легко. Підвіска впевнено відпрацьовує на наших дорогах.
Щоправда, красиві опціонні колеса з 17-дюймовими колісними дисками більш точно передають невеликі жорсткі нерівності. Але вони добре гасяться підвіскою, і тому жорстких поштовхів немає. Найбільше ходова не любить глибоких вибоїн і великих поперечних тріщин, на які реагує гулко і жорстко.
В інших випадках підвіска добре вловлює вібрації і поштовхи, забезпечуючи комфорт. На високій швидкості відзначаємо помітне розгойдування кузова. Втім, на одометрі нашої машини вже понад 12 000 км у жорстких (а як інакше на тест-драйвах) режимах.
Новий варіант
Renault Captur – автомобіль суто передньопривідний. Але якщо вам не сидиться на відносно рівних дорогах, то можна звернути увагу на нову і найсвіжішу для українського ринку версію WAVE. Крім суто стилістичних відмінностей у вигляді стікерів і бейджів на кузові, вона обладнана захисною накладкою заднього бампера.
У салоні, крім білих окантовок і спеціальної тканинної оббивки, з’являється пакет «Преміум». Деякі його складові можуть бути корисними. Наприклад, самозатемнювальне дзеркало в салоні, передні та задні світильники на стелі та підсвічування макіяжних дзеркал, тримач для окулярів.
Але найцікавіше, що саме для такої машини можна за 3025 грн замовити систему зчеплення з дорогою Extended Grip у комплекті з всесезонними шинами, протектор яких краще чіпляється за слизький, сипкий і в’язкий грунт.
От лише на пересіченій місцевості не варто забувати про те, що передній звис у Captur розташований занизько, привід виключно передній, а сам автомобіль міський.
Інформаційно-розважальний комплекс MediaNAV має весь необхідний функціонал, але коштує менше, ніж система R-Link, яку в майбутньому планують пропонувати як опцію. Вона більш сучасна, демонструє кращу графіку 7-дюймового сенсорного дисплея і ширші можливості, наприклад, дає змогу аналізувати стиль водіння, дає підказки, яким чином можна ще знизити витрату пального.
І до речі, конкурентів у нього стає дедалі більше. На їхньому фоні Renault Captur виділяється привабливою молодіжною зовнішністю, яскравим забарвленням і високим комфортом.
Також у нього доволі просторий для авто такого класу задній ряд з можливістю переміщення і практичний багажник з хорошою трансформацією. І все це підкріплено привабливою вартістю. До того ж, не виключено, що незабаром з’являться нові варіанти кольору та оснащення.
Фото автора
Renault Captur
Пропонується в Україні:
• у комплектаціях ZEN і ZEN Limited, INTENSE, Dynamo Limited, WAVE
• з турбомоторами – бензиновим 1.2 ТСе (115 к.с.) і дизельним 1.5 dCi (90 к.с.)
• з роботизованою 6-ступінчастою коробкою з подвійним зчепленням Efficient Dual Clutch (EDC)
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Широкі можливості для індивідуалізації авто. Салон доволі просторий для такого автомобіля малого класу. Цікава трансформація задньої частини салону та багажника. Значний дорожній просвіт 200 мм для порожнього авто і 170 мм – для завантаженого. Зручна посадка за кермом за рахунок вертикального регулювання водійського крісла і переміщення керма в двох напрямках. Двері прикривають пороги, завдяки чому вони залишаються чистими в будь-яку погоду. Подвійні ущільнювачі на дверцятах. Враховуючи компактні розміри машини, високу посадку, великий дорожній просвіт і легке кермо, паркуватися в місті дуже легко і зручно. | − Другий ряд переміщається тільки весь, а не частинами. Задній ряд і пластикова панель фальшпідлоги в багажнику не мають жорсткого кріплення і тому стукають і шумлять на нерівній дорозі. На колесах з 17-дюймовими дисками машина жорстко і голосно проходить тріщини та вибоїни. Широкі передні стійки кузова обмежують огляд на перехрестях і пішохідних переходах. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Бензиновий турбомотор працює набагато тихіше, м’якше і більш плавно, ніж турбодизельний. До того ж, він має ширшу полицю максимального крутильного моменту. Розганяється такий Captur набагато веселіше і майже на 3 с швидше. Робот із двома зчепленнями працює плавно і непомітно під час розгону, оперативно реагує на кікдаун, дає змогу перемикатися в ручному режимі. | − При активній їзді малооб’ємний двигун доводиться постійно тримати в тонусі і тому витрата пального на літр-півтора більша. |
Фінанси й оснащення | |
+ До базового оснащення машин входять: 4 подушки безпеки, кріплення для дитячого крісла ISOFIX, ESP, система допомоги під час старту на підйомі, круїз-контроль, датчики тиску в шинах, ходові LED-вогні, датчики світла та дощу, клімат-контроль, карта-ключ «вільні руки», підігрів передніх сидінь, передні і задні електричні склопідйомники, електропривід і обігрів зовнішніх дзеркал, кермо в шкіряному обплетенні, зсувний задній ряд, регулювання крісла водія за висотою та інше обладнання. | − Немає бічних штор безпеки. Самозатемлювальне дзеркало в салоні, підсвічування макіяжних дзеркал і тримач для окулярів пропонуються тільки в пакеті «Преміум» для версії WAVE. |
Renault Captur 1.2 ТСе | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | універсал | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4122/1778/1566 | |
База, мм | 2606 | |
Колія передня/задня, мм | 1531/1516 | |
Кліренс, мм | 200 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1180/1726 | |
Об’єм багажника, л | 377/455/1235 | |
Об’єм бака, л | 45 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із безпос. впр. турбо | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см куб. | 1197 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 84(115)/4900 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 190/2000 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | передній | |
КП | 6-ст. робот. EDC | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./бараб. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 205/55 R17 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 192 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 10,9 | |
Витрата траса-місто, л/100 км | 5,4–7,2 | |
Гарантія, років/км | 5/100 000 | |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 | |
Вартість ТО, грн | 2 900 | |
Мінімальна вартість, грн* | 480 480 |
*На 03.11.2016 р.