Тест-драйв Renault Captur Phase 2
Renault Captur – дитя маркетингу, причому без перебільшення – геніальне дитя. Розрахунок французьких дослідників людських уподобань був точним, як ніколи: ринку потрібна була саме ця машина – і Renault її зробила. Яскраву, молодіжну, дещо епатажну і недорогу.
Попадання в яблучко – це 215 тис. Captur, проданих у Європі у 2016 році, і перше місце у світі в сегменті субкомпактних кросоверів. Чотири роки успіху! Але маркетологи Renault раптом йдуть на поступки: а чи можна, запитують, нам зробити таку саму машину, але не таку епатажну, не сліпучо яскраву і чи можна вже не таку дешеву? Що сталося? Змінилася кон’юнктура? Анітрохи! Просто Renault Captur розробляли з прицілом на певну цільову аудиторію, але він став таким популярним у Європі, що навіть люди старші й солідніші захотіли собі такий самий. Ну, хіба що не такий визивний. А хто выдмовиться від розширення аудиторії? Ось вам Phase 2 – те саме, але трохи серйозніший. Зовсім трохи.
Ось, у принципі, і вся суть оновлень Renault Captur 2017.
Екстер’єр або С – це вам не K
Відрізнити оновлений Captur від попереднього легко – за дужкам денних ходових вогнів. Стало набагато краще, адже раніше вони повністю обрамляли противотуманки і були неначе відокремленими (і трохи громіздкими) деталями екстер’єру. А тепер ці елементи є єдиним ансамблем з бампером – особливо яскраво це простежується у вищих комплектаціях, від чого вся машина має гармонійніший і сучасніший вигляд.
Сам бампер теж новий, як і решітка радіатора, змальована у Kadjar (тепер, мовляв, краще простежується сімейність). До речі, якщо вже заговорили про запозичення, не можна не відреагувати на активні жарти в Мережі з приводу того, що «оновлений Captur складено в стилі російського Kaptur». Справді, С-подібні ходові вогні східний родич отримав раніше – оскільки в момент початку його виробництва вже був готовий дизайн нового Renault Сaptur 2017. Але наголошу: це, як і раніше, дві абсолютно різні моделі, складені на різних платформах.
Трохи змінилася і передня оптика (в більшості комплектацій – технологія Pure Vision, тобто повністю світлодіодне світло), і задня – тут простежується той самий фірмовий силует, що і на ходових вогнях. Стильно. А ще відтепер у Captur є три нових кольори: Atacama Orange, Ocean Blue, а також Améthyste Black.
Перші два – це кольори, близькі до помаранчевого і блакитного, але тепер не такі яскраві. Якраз для тих, хто любить спокійніше. А третій доступний тільки у версії Initiale Paris – це вже для тих, кому потрібно багатше. І нам, звісно передусім запропонували для тесту саме цю версію, яка раніше для Сaptur не пропонувалася,– особливі кольори оздоблення, шкіра наппа, хромовані вставки тощо.
Дуже красиво і справді багато, але ось біда – в Україну такі версії не поставлятимуть. З банальної причини – у нас охочих отримати дорожчу машину набагато менше. Тобто практично немає зовсім – дуже вже не «реношний» цінник виходить.
З тестовими машинами в Данії, до речі, все було непросто. Звісно, компанія Renault підготувала нам все найкраще – з огляду на своє європейське світосприйняття. Але найкраще там і тут збігається не завжди, так що довелося тестувати версії, яких у нас просто не буде. Наприклад, 110-сильний 1,5-літровий дизель французи пропонують виключно з 6-ступінчастою механікою, а в Україну надходитимуть машини тільки з роботизованою коробкою EDC. З одного боку, для мене цей дизель з механікою ну просто чудо який хороший. Але чи купив би я собі такий? Навряд чи, машина для мене занадто маленька, а я для неї – старенький. А той, хто дійсно обирає Сaptur, навряд чи буде надмірно стурбований драйверськими здібностями, і їм, звісно, автомат буде важливішим за відчуття контролю всіх процесів. Так що в підсумку в технічному аспекті в оновленому Сaptur для нас не зміниться нічого. Будуть ті самі версії, 1,5-літровий 90-сильний дизель і бензиновий агрегат потужністю 115 к.с., всі – з 6-ступінчастою EDC. Так що повернемося до того, що все-таки зміниться і завдяки чому наш споживач зможе почекати до осені і купити Сaptur вже в Phase 2.
Як думаєте, панорамний дах – вагомий аргумент? Ну, принаймні, такої опції раніше не було взагалі. А тим, кого іноді охоплює смутне агорафобное занепокоєння, пропонується інший варіант – дах нового кольору Platine Grey. Не зовсім срібло, такий цікавий розпис між сірим і металік. У підсумку з оновленням пропонується тридцять варіантів індивідуалізації кольору кузова – зокрема і більш спокійні версії. Наприклад, Atacama Orange з чорним дахом. На цій машині ми від’їздили більшу частину часу цього тесту. До речі, якщо сподобалася – зверніть увагу, що в Україні цей колір називатиметься «Помаранчева пустеля», не шукайте Атакаму. Якщо згадати ще новий дизайн колісних дисків – їх чотири варіанти, два 16-дюймових, і два на 17 дюймів, то можна сказати, що з екстер’єром розібралися. Прошу в салон.
Інтер’єр, або Насолода перфекціоніста
Що ж, прогрес видно зразу. Найскрупульознішу роботу було проведено саме в салоні – і не тільки «пластики стали якіснішими», хоча і це теж, але і загалом Сaptur помітно підтягнувся за рівнем виконання. Мені особисто не дуже важливо, якої форми денні ходові вогні у моєї машини. Адже я їх бачу два рази на день, а ось те, що постійно перед очима, – це справді важливо. І мене, кінестетика-перфекціоніста, нинішній салон Сaptur радує – все дуже чітко і скрупульозно підігнано, якісно виконано.
Кермо виконане з нового матеріалу, що приємно лежить в руках, а в більш високих версіях і взагалі пропонується в шкіряному оздобленні. Джойстик регулювання дзеркал поступився місцем сучаснішому блоку – не скажу, що от просто на рівень зручніше, але на вигляд однозначно багатше. У топових версіях пропонуються нові сидіння, з більш вираженою бічною підтримкою, а салонне освітлення доповнено світлодіодними лампами для читання.
З’явився регульований підлокітник з боксом для дрібничок – дуже потрібна річ. Тільки тепер регулювати спинку водійського сидіння стало ще смішніше. Як і раніше, для цього водію потрібно засунути праву руку кудись в щілину між сидінням і тунелем, тепер ще й під підлокітник, і спробувати щось там підкрутити. Благо Сaptur передбачає здебільшого одного власника, так що часто регулювати спинку не доведеться. Залишився затребуваним і величезний висувний ящик під рукавички – багатьом подобається, хоча мене дратує, що його фактично не можна відчинити, якщо поруч з вами в салоні довгоногий пасажир.
Подорослішав і порозумнішав
Я трохи погарячкував, сказавши, що в техніці Renault Captur ніяких змін не відбулося. Техніка – це для мене залізо, мотори, підвіска, коробки. Тому я і зробив такий висновок. Але всілякі електронні системи – також техніка, так що тут зміни є.
По-перше, Captur навчився самостійно паркуватися. Це вже круто. Залежно від рівня оснащення пропонуються: або просто парктронік, що полегшує паркування, або камера заднього виду, або Easy Park Assist – система, яка може сама припаркувати Сaptur горизонтально, вертикально, і навіть під кутом.
По-друге, Renault Captur вперше обладнується системою BSW, що охоплює чотири сенсорних датчика. Якщо ви перебуваєте у небезпечній близькості від інших автомобілів або нерухомих предметів, вона неодмінно дасть вам знати. Працює BSW на швидкості від 30 до 140 км/год.
І по-третє, суттєво покращилися комунікаційні можливості автомобіля – тепер за них відповідатиме найсучасніша система R-LINK Evolution з 7-дюймовим сенсорним дисплеєм і масою функцій. У разі, коли ця штука взаємодіє з аудіосистемою Bose (а така є тепер в доступі, шість динаміків і саб!), – Сaptur просто замахується на преміум.
Як ці зміни позначаться на ціні? Дізнаємося восени, можливо, вже у вересні. Те, що машина подорожчає, це однозначно. Отож, якщо всі вищезгадані плюшки вас не дуже цікавлять, то краще поспішити в салон. З іншого боку, подорожчання має бути лояльним. Та й Initiale Paris нам не загрожує, так що, можливо, є сенс почекати і купити машину з новими фарами, парктроніком і приємним салоном. Їздити Renault Captur буде все одно так само, як і раніше: точно, впевнено і з невеликою витратою пального. Тому рішення залежатиме тільки від того, чого саме ви хочете від свого автомобіля.
Renault Captur Phase 2 | ||
Тип кузова | хетчбек | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4122/1778/1566 | |
База, мм | 2606 | |
Кліренс, мм | 170 | |
Маса спорядж./повн., кг | 1344/1738 | 1363/1777 |
Об’єм багажника, л | 377/1235 | |
Об’єм бака, л | 45 | |
Тип | бенз. | дизель |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |
Об’єм, см. куб. | 1197 | 1461 |
Потужність, кВт (к.с.)/ об/хв | 84 (115)/4900 | 66 (90)/4000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 190/2000 | 220/1750 |
Тип приводу | передний | |
КПП | 6-ст. робот.EDC | |
Максимальна швидкість, км/год | 192 | 170 |
Розгін 0100 км/год, с | 10,9 | 13,5 |
Сер. витрата, л/100 км | 6,0 | 4,2 |
Резюме
+ Звісно, жодних глобальних змін у дизайні ми не очікували – Сaptur ще доволі свіжий, так що дизайн оновлено рівно настільки, щоб на вулиці можна було помітити: а ось і оновлена версія! При цьому модель залишилася такою ж яскравою, але з’явилися версії «спокійніші» для покупців з не таким вираженим бажанням самореалізації. Салон нового рівня якості і безліч додаткових опцій варті того, щоб почекати саме оновленої версії.
– Парктронік, світлодіоди, панорамний дах – все це коштує грошей. Навіть у базовій версії з’явилися фішки, за які доведеться доплатити. Гарненько подумайте, а чи потрібні вони вам взагалі, час ще є. Кон’юнктура ринку, попит – з цим все зрозуміло. Але все-таки шкода, що у нас можливість вибору звужена: ні механіки, ні Initiale Paris. Суцільна золота середина.