Когда к нам на тест-драйв попал Ravon R2, оказалось, что под новым названием скрывается хороший знакомый. Но и у него есть свои секреты. Раскроем их вместе.
Для багатьох вітчизняних автолюбителів назва Ravon R2 у дивину. Насправді, марка з’явилася в жовтні 2015 року як наступник UZ-Daewoo. З однією з її моделей ми знайомилися, коли проводили тест-драйв Daewoo Gentra.
Знайомий виробник, знакові деталі, але нова решітка, емблема і назва.
Незважаючи на те, що бренд перейменували, технічно машини залишилися колишніми. Складені на заводі GM-Uzbekistan у місті Асака Chevrolet Spark в Україну не поставляються, а от виготовлений за його ліцензією Ravon R2 дедалі частіше можна зустріти на наших дорогах. З ним ми і знайомимося.
Загальні риси
Погляньте на Ravon R2 уважніше. Чи не правда, він здається знайомим? І це не дивно. Зі схожою зовнішністю в далекому 2007 році дебютував концепт-кар Chevrolet Beat, а в 2009-му він знявся у другій частині саги «Трансформери: Помста полеглих» уже у вигляді серійного Chevrolet Spark. До речі, під такою самою назвою в деяких країнах пропонувався і знайомий нам Daewoo Matiz.
Певною мірою Ravon R2 є однокласником цього популярного хетчбека A-класу. я поки що не називаю його спадкоємцем, тому що Matiz продовжує так само продаватися і коштує дешевше. Так що його рано скидати з рахунку. Але R2 знає чим пояснити велику вартість. Він на 145 мм довший, на 102 мм ширший і на 37 мм вищий, а його колісна база на 35 мм більша.
Не дивно, що Ravon пропонує більше місця в салоні і додаткові 15 літрів для речей у багажнику. Крім цього він має сучасніший вигляд, а оснащується більш потужним 1,2-літровим 86-сильним бензиновим мотором і тільки автоматичною коробкою передач! Останнє дуже важливо для компактного міського автомобільчика.
При цьому, я не можу згадати жодного конкурента на ринку, який з автоматом коштував би трохи більше 7 000 доларів. Для Ravon R2 пропонуються три комплектації Comfort, Optimum та Elegant.
Базовий рівень оснащення передбачає передні електричні склопідйомники, аудіосистему з МР3/USB/AUX/Bluetooth, повнорозмірне запасне колесо і металевий захист моторного відсіку. Він є самою нижньою точкою під кузовом, але і першим приймає на себе удари долі.
Із кожним наступним рівнем оснащення до парочки стандартних подушок безпеки додаються ще по дві, в такій самій прогресії збільшується кількість динаміків у салоні.
Так само поступово з’являються: регулювання керма за висотою, маршрутний комп’ютер, сонцезахисна смуга і обігрів зони спокою двірників на лобовому склі, підігрів передніх сидінь, кондиціонер, центральний замок, задній парктронік, електричні приводи дзеркал і стекол всіх дверей та інше обладнання.
А ціна зростає лише на 1 000 доларів. Зате ми отримуємо максимально укомплектований автомобіль, такий як у нас на тесті. А впізнати таку машину легко за литими дисками коліс.
Знайомі мотиви
Великий дверний проріз дає змогу легко розташуватися за кермом, але зручно сісти не виходить. Кермо переміщається тільки за висотою, але не регулюється за вильотом. Тому мені доводиться обирати – сидіти так, щоб було зручно або рукам, або ногам. А посилює це відсутність майданчика зліва від педального вузла. Весь час шукаєш, куди б притулити ногу.
Салон Ravon R2 має непоганий вигляд. Без претензій, але відверто бюджетним не здається. Сіру передню панель розбавляють сріблясті і «карбонова» вставочки. Всі матеріали жорсткі, але зібрано та підігнано все добре. Щоправда, на нерівностях справа вже з’явився легкий свербіж пластикових панелей. У дверцятах і під центральною консоллю ніші та кишені, тримачі для стаканів і пляшечок.
Інтер’єр одразу нагадав тест-драйв Chevrolet Aveo. Своєрідна сходинка так само ділить торпедо на два рівня – на верхньому керуєш аудіосистемою, на нижньому – системою кондиціонування та вентиляції.
Щиток приладів у Ravon R2 теж неначе знятий з мотоцикла, але тільки іншої моделі. Головне місце на ньому відведено не тахометру, а спідометру. Інша інформація, зокрема дані про оберти двигуна, подається в електронному вигляді.
Щоправда, до такої великої кількості інформації на невеликому екрані доводиться звикати. Але, через пару днів, я вже чітко вихоплював поглядом потрібні мені цифри. До того ж, щиток прекрасно читається за будь-якого освітлення і положення керма, оскільки закріплений просто на рульовій колонці і регулюється разом з нею.
Меню налаштувань авто виявилося доволі великим. Можна активувати систему індивідуалізації водія, яка забезпечує захист від «чужого» ключа і за умови його використання блокує запуск двигуна.
Або запрограмувати рівень гучності, з яким лунатиме музика після кожного запуску мотора. Так само налаштовується автоматичне блокування центрального замка в русі, затримка вимкнення фар та інші функції.
А якщо ви просто забудете вимкнути фари, то машина погасить їх самостійно при вимиканні запалювання. І ризик поїхати без ввімкненого світла, коли він обов’язковий за ПДР, R2 унеможливлює. Функцію ходових вогнів у ньому виконують протитуманні фари.
Ось тільки свою основну функцію вони не виконують. І тільки-но вмикаєш фари – відключаються. Дивне рішення. Особливо, враховуючи те, що при ввімкненні дальнього світла дорога безпосередньо перед машиною висвітлюється слабо.
Та й деякі перемикачі в темряві шукаєш по пам’яті, оскільки клавіші склопідйомників на водійських дверцятах і кнопки керування аудіосистемою і телефоном на кермі не підсвічуються.
У всіх Ravon R2 є Bluetooth, і коли керуєш телефоном, то просто з керма можна зателефонувати останньому набраному абоненту. Інших треба шукати в телефонній книзі, яка пропонує пошук лише латиницею.
Хоча, на вхідних викликах розпізнає імена, написані кирилицею, от лише прізвища з телефонної книги деколи підставляє не ті. Але, якщо заплющити очі на якість гучного зв’язку і деякі ергономічні моменти, то сама наявність таких опцій в такій недорогій машині, вже радує.
З бадьорим голосом
Для звичайної міської їзди в Ravon R2 цілком достатньо потужності і тяги бензинового 1,2-літрового движка. Він спокійно тягне на підйомах, але починаючи з середніх обертів, працює доволі голосно. На це переважно звертаєш увагу під час інтенсивного розгону і при швидкій їзді. Адже автоматична коробка може оперувати лише чотирма ступенями.
Униз під час різкого натискання на педаль газу АКП перемикається після помітної паузи, двигун різко набирає обертів, а звук його роботи стає доволі гучним і звичайним. Коробка до кінця тримає передачу ввімкненою, але спринтером компактний хетчбек все одно не стає.
За умови спокійної їзди, коли автомат перемикається в зоні середніх обертів, їхати виходить більш плавно. І все ж, така трансмісія на сьогодні здається застарілою, і негативно позначається на витраті палива. Навіть за даними виробника в місті вона становить 8,2 літра на сотню. Але у мене за більш-менш активної їзди виходило навіть більше.
Легке кермо практично без зворотного зв’язку, при швидкому вході в поворот хетчбек рано починає ковзати назовні, а на різких маневрах крениться. А що ви хотіли від недорого міського автомобільчика? Адже у нього інші позитивні моменти.
Наприклад, Ravon R2 виявляється дуже моторним в щільному міському потоці і забитих машинами дворах. Маневрувати на парковках дуже просто. Зате через величезні бічні вікна огляд хороший, орієнтуватися по дзеркалах легко, а про перешкоди ззаду попереджають датчики парктроніків.
Високим комфортом машина не балує, але і жорсткою не здається. Підвіска демонструє якраз такий баланс, який дає мені можливість швидко і сміливо їхати розбитими і залатаними ділянками. Горбочки, заплатки, гребінка, лисини асфальту – усе, що попадається під колеса, ходова не ковтає безслідно, але відпрацьовує впевнено і тихо.
І тільки на сильно нерівній дорозі машину розгойдує, а на особливо великих дефектах з-під днища можна почути короткий тихий стукіт, але обходиться без жорстких ударів і пробоїв.
Відчувається, що підвіска міцна, а при її налаштуваннях орієнтувалися передусім на дуже погані дороги. Так само впевнено дають змогу їхати популярні у нас моделі Chevrolet, Daewoo і Renault. Конструкція підвіски Ravon R2 проста, перевірена і невибаглива. Спереду використовуються стійки McPherson, ззаду – напівзалежна схема з торсійною балкою.
Великі козирі маленького авто
Так що Ravon R2 легко може привернути покупців, які шукають просту за конструкцією компактну маневрену і невибагливу міську машинку, яка забезпечує легке керування і гарну маневреність, а також не боїться наших доріг.
Незважаючи на незнайому поки що назву, цей хетчбек складено на знайомих вузлах і агрегатах корейського Chevrolet. Його формальні «земляки-конкуренти» – Hyundai i10 і Kia Picanto зі схожими двигунами і коробками практично вдвічі дорожчі, а європейські однокласники пішли з нашого ринку. Але святе місце порожнім не буває. Так чому б його не зайняти Ravon R2. Тим паче, що у нього є для цього автомат..
Фото автора
Chevrolet Spark
Незважаючи на незнайому поки що назву, Ravon R2 складено на знайомих вузлах і агрегатах корейського Chevrolet Spark.
Альтернатива на ринку
Kia Picanto
1,2 л (85 к.с.), 4-ст. АКП
від 363 400 грн*
Hyundai i10
1,2 л (87 к.с.), 4-ст. АКП
від 379 700 грн*
*На 17.10.2016 р.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Компактні розміри авто роблять його дуже маневреним і дають змогу легко паркуватися. Ravon R2 сучасніший і просторіший за «Матіз», а також має краще чинити опір корозії. Антикорозійне оздоблення його кузова здійснюється шляхом катафорезного і електростатичного нанесення грунтів. Потім дно покривають додатковим антикорозійним шаром. | − Широка передня стійка кузова цілком може сховати за собою людини. Так що в лівих поворотах і під час проїзду пішохідних переходів доводиться бути обережнішим. |
Силовий агрегат і динамика | |
+ Мотор відповідає екологічним нормам Євро-5. Ланцюговий привід ГРМ знижує вартість сервісного обслуговування і підвищує надійність. До стандартного оснащення входить автоматична коробка передач. Це напевно сподобається тим, хто шукає таку машину для спокійної та зручної їзди в місті. | − Далеко не найсучасніша коробка має лише чотири передачі, тому не може оптимально добирати передавальні числа і збільшує витрату пального. |
Фінанси й оснащення | |
+ Найпростіша комплектація коштує трохи більше 7 000 доларів. І при цьому вона вже має автоматичну трансмісію. У найдорожчому виконанні в списку оснащення вже значаться 6 подушок безпеки, задній парктронік, підігрів передніх крісел, релінги на даху, литі диски коліс, електричні склопідйомники на всіх дверцятах і пульт керування аудіосистемою на кермі. При цьому вартість машини лише трохи перевищує 8 000 доларів. | − Вибору силових агрегатів не пропонується. При такій різниці у вартості, знижується доцільність купівлі найпростішої комплектації Comfort без кондиціонера і тільки з двома подушками безпеки. |
Ravon R2 | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | хетчбек | |
Дверцят/місць | 5/5 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 3640/1597/1522 | |
База, мм | 2375 | |
Колія передня/задня, мм | 1410/1417 | |
Кліренс, мм | 132 | |
Маса споряджена/повна, кг | 950/1363 | |
Об’єм багажника, л | 170/570 | |
Об’єм бака, л | 35 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. із розп. впр. | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/ | |
Об’єм, см куб. | 1249 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 63(86)/6400 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 112,5/4200 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | передній | |
КП | 4-ст. авт. | |
Ходова часть | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./барабан. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини | 155/70 R14 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 161 | |
Разгін 0–100 км/год, с | 12,4 | |
Витрата траса–місто, л/100 км | 5,1-8,2 | |
Гарантія, років/км | 3/100 000 | |
Періодичність ТО, км | 10 000 | |
Вартість ТО, грн. | 1 350 | |
Мінімальна вартість, грн* | 189 000 | |
Вартість авто на тестуванні, грн.* | 213 300 |
*На 17.10.2016 р.