X

Тест-драйв Peugeot 408. Яскравий! Практичний?

Новий Peugeot 408 з’явився в Україні на початку 2023 року і відразу почав завойовувати прихильність публіки. Гарний старт продаж, перемога у конкурсі на кращий автомобіль і доволі непогані перспективи. Тож чим цікава ця новинка, як їде, що пропонує і які якості допомогли 408 сподобатися багатьом – зараз і розберемося!

Дизайн

Звісно, це все дизайн!, – скажете ви і багато в чому будете праві! Стиль 408-го вражаючий та привабливий. В ньому багато цікавих елементів з деякими нотками агресивності та спортивності. До того ж, ця спортивність підкриплена технічно, адже під капотом тут турбований бензиновий двигун потужністю 215 к.с.

Стиль передньої частини задає інтегрована решітка радіатора в колір кузова і фірмові “ікла”, які слугують водночас і денними ходовими вогнями і показчиками поворотів. Цікаво, що у різних комплектаціях (зараз їх пропонується дві – Allure та GT) радіаторну решітку оформлено по-різному.

Оптика у Peugeot 408 звісно світлодіодна, а у нашому випадку, в комплектації GT, на додачу ще й матрична, з інтегрованим режимом протитуманних фар. За сприйняттям освітлює дорогу дуже добре.

І звісно ж, оригінальна корма автомобіля, що межує між ліфтбеком та фастбеком, а збільшений кліренс у 189 мм дозволяє говорити, що перед нами не легковий автомобіль, а кросовер. Разом з тим, силует занижений та стрімкий, зауважу, із малим коефіцієнтом лобового опору. Але з деяких ракурсів, як на мене, корма виглядає дещо важкувато.

Також, якщо відірвати погляд від усіх цих модернових гострих лінії та кутів, можна побачити чималеньку колісну базу автомобіля, яка складає 2,79 метра при довжині 4,69 метра.

Огляд технічної платформи

А все тому, що Пежо 408 побудований на платформі EMP2 третього покоління, застосованої також для легкового хетча Пежо 308. Та й взагалі, ці моделі – найближчі родичі! Фактично, це гарна спроба зайняти нішу між однозначно легковою триста восьмою та кросовером 3008. Ба більше, французькі дизайнери замахнулися на вхід у такий модний сегмент, як кросовер-купе. Згадана платформа має до 70% нових компонентів у порівнянні з попередньою і розрахована на гібридні силові установки та на повністю електричні.

Історія моделі

Власне ім’я, а точніше цифровий індекс “408” нам вже відомий, адже років десять тому під ним продавався седан середніх розмірів. Пам’ятаєте, то були часи, коли до хетчей, в нашому випадку до 308 прилаштовували багажник і отримували популярний тоді кузов. З точки зору дизайну історія непевна, але ринок такі машини сприймав досить непогано.

А натяком на сучасний 408 можна вважати концепт Peugeot Exalt 2014-2015 років, який особливо схожий за концепцією салону.

Cалон та практичність

Організація простору салону навколо водія Peugeot 3D i-Cockpit дійсно нагадує чи то кокпіт спортивного боліда (зауважте, яке маленьке кермо!), чи то інтер’єр космічного корабля. Тут зібрані всі найкращ надбання, які отримала ця концепція протягом своєї еволюції.

Головний сенсорний екран мультимедійної системи доповнили маленьким i-toggle – панеллю зі “швидкими” клавішами, що разом із головним екраном нагадують дорогий смартфон, екран якого вміє розкриватися. Тобто це більше дизайнерська фішка, хоча і швидкий доступ до тих функцій, які ви собі там налаштуєте, теж зайвим не буде. Фізичними клавішами не знехтували, і їх ряд знаходиться трохи нижче. Виглядає стильно, а за тактильними відчуттями – приємно.

Сама мультимедіа-система теж непогано насичена. На декількох віртуальних екранах, які можна гортати і налаштовувати під себе розробники розмістили всі допоміжні функції і керування опціями автомобіля, уникнувши при цьому надскладності та плутанини.

Під’єднання смартфону здійснюється за допомогою Mirror Screen (Android Auto або Apple CarPlay) без дротів, а сам гаджет можна розмістити трохи нижче на полиці з бездротовою зарядкою. Взагалі, на центральній консолі вільного місця багато і організовано воно ергономічно. Тобто новітній дизайн тут вдало поєднали із практичністю.

Перед водієм 10-дюймовий цифровий дисплей панелі приладів, розташований над компактним спортивним кермом. В залежності від комплектації прилади можуть бути з 3D ефектом, або без нього. І у версії GT якраз “об’ємний” варіант. Не скажу, що це допомагає краще сприймати інформацію, але як додаткова фішка виглядає непогано. Тим більше що віртуальні спідометр та тахометр тут не дуже інформативні (хоча швидкість окремо дублюється цифрами). Сам екран має декілька варіантів відображення, кожен з яких віддає пріоритет тій чи іншій функції (наприклад, бортовому комп`ютеру, навігації, приладу нічного бачення тощо). Так, в якості опції для Peugeot 408 пропонується асистент, який бачить в темряві і може виводити картинку з дороги (те, що бачать датчики перед машиною) на екран. Ба більше, у разі якщо водій не помітить пішохода, якій буде на траекторії руху машини, система його заздалегідь попередить.

Щодо посадки, то на водійському місці регулювань і простору вистачатиме і для великих водіїв. До того обидві комплектації можуть похизуватися ергономічними сидіннями, тільки в комплектації Allure регулювання будуть механічними, а у GT – електрорегулювання. На додачу у топовій комплектації є функція масажу, а оздоблення оздоблення не тканинне, а чорною алькантарою з вставками зі шкіри. Повністю шкіряний салон можна замовити за доплату (тільки для версії GT).

На другому ряду сидінь дуже просторо по ногах, є запас місця і по висоті (при зрості 1,82 м), але по ширині салону такого надлишку вже немає, тож троїм дорослим тут буде щільно. З іншого боку варто зауважити, що підлога тут майже рівна, без тонелю. Посадка на другий ряд проходить без проблем, а от виходячи треба все ж таки пригінати голову. Ситуацію із стрімкою лінією даху трохи рятують довгі двері, які збільшують дверний отвір.

Багажник у Peugeot 408 чималенький – 505 літрів. А п`ята дверь відкриває просто величезний простір для навантаження! Адже якщо класифікувати кузов, то це ліфтбек, і зручність користування багажником завжди була їх козирем. Покритикувати можна хіба що довгий поріг, який утворюється бампером, та сходинку при складанні спинок другого ряду сидінь.

Ходові якості

Наразі для Peugeot 408 доступний лише один двигун – 1.6 PureTech потужністю 215 к.с. та крутним моментом 300 Н/м, що поєднується з автоматичною 8-ступінчастою КПП. Везе він добре, але спочатку не розкриває свого потенціалу. І якщо ви звикли до неквапливої їзди, то вам може здатися, що отак потроху і їздить ця машина. Але ж ні! Чим сильніше ви притискаєте акселератор, тим більше “азарту” з’являється у двигуна. При чому і на високих обертах двигун продовжує прискорювати автомобіль. І от вже спокійний драйв дуже швидко перетворюється на динамічний.

Розганятися до першої “сотні” Peugeot 408 має за 7,9 с. (згідно ТТХ), але в нас краща спроба вдалася за 8,5 секунд. Динамічно, але мені здалося, що при таких різких прискореннях передня ходова надто сильно розвантажується, трохи втрачаючи зчеплення з асфальтом, на чому і губляться дорогоцінні десяті секунди.

Отже, раз розкривши весь потенціал двигуна вам захочеться частіше перемикатися у спортивний режим. Їзда буде без різкості, адже автоматична коробка перемикається швидко, але не “забуваючи” про комфорт, але з чітким проходженням віражів і мінімальними рухами маленьким кермом. Певен, що інженери дуже хотіли знайти ідеальний баланс ходової, але зрештою трохи зсунули його в бік зібраності і жорсткості. Це навіть трохи не схоже на характер підвісок у Пежо в цілому. Але варто додати, що ця жорсткість трохи згладжується довгою колісною базою.

Таким чином, на Пежо 408 можна впевнено виходити на обгони та насолоджуватись динамікою, а можна спокійно їхати по поганим дорогам, адже енергоємності тут вистачає. Так, повного приводу не пропонується, але в активі “кросоверний” дорожній просвіт, великі колеса та пластикове оздоблення по низу кузова.

Та слід бути готовим до гарного апетиту цього красеня, адже він залюбки споживає 10-11 літрів пального у міському циклі. Досягнути 9 літрів можна, але за умови дуже розважливої економічної їзди. Можливо пізніше у гамі з’являться і гібридні версії, де витрата буде однозначно меншою.

Щодо комфорту в салоні, то всередині досить тихо, за що можна подякувати подвійним стеклам та гарній шумоізоляції в цілому. Ну а тим, хто полюбляє гарну музику в дорозі варто не пошкодувати грошей на опційну hi-fi акустику Focal на 9 динаміків із сабвуфером.

Підсумки

Ну що, підбиваємо підсумки? На мою думку, Peugeot 408 зміг завоювати звання “Авто року” завдяки як дизайну, так і своїй універсальності. В цьому автомобілі є і приваблива харизма, і динаміка, і практичність на кожен день. І все це пропонується в масовому сегменті. Красиво – і за притомні гроші, як для цього сегменту. Прайс на комплектацію Allure стартує з 1 392 700 грн., а на GT – 1 553 900 грн. (а на моделі 2023 року випуску зараз діє знижка).

Втім, і конкурентів у чотириста восьмого чимало. Це вважайте і популярні кросовери, серед яких KIA Sportage, Mazda CX-5, Toyota RAV4, брати по концерну Peugeot 3008 та Citroen С5 Aircross, а також і легкові Skoda Octavia та Cupra Formentor.