Тест-драйв нового Opel Mokka X: міцна кава
У березні 2012 року компанія Opel представила на автошоу в Женеві компактний кросовер B-класу, що отримав назву Mokka. Бум на кросовери, який можна спостерігати в усьому світі, приніс у скарбничку компанії понад 600 тисяч замовлень на компактний і симпатичний автомобіль із «кавовим» ім’ям. Цікаво, що перша Mokka привернула до бренду багато нових покупців. Цього року в Женеву приїхав суттєво оновлений Opel Mokka X. Відтепер усі повнопривідні моделі Opel матимуть символ «Х» на задній панелі.
То що ж змінилося в моделі, крім назви? Почнемо з того, що автомобіль отримав видозмінену зовнішність передньої та задньої частин кузова. Зміни торкнулися нової радіаторної решітки, адаптивної головної світлотехніки зі світлодіодними ДХВ, задніх ліхтарів, а також бамперів, які дали змогу поліпшити його геометричну прохідність. За рахунок нових бамперів довжина стала меншою на 3 мм, інші розміри машини не змінилися.
Дизайн салону повністю змінився. Це стосується і загального оформлення інтер’єру, і окремих його елементів. Зокрема, автомобіль отримав нову шкалу приладів і центральну консоль від спорідненої моделі Astra.
Така уніфікація передбачає, що для Mokka X доступні всі опції, які є у Astra, зокрема комунікаційна система OnStar, супутникова навігація та мультимедійна система, що підтримує роботу з додатками Apple CarPlay і Android Auto.
Спина не болітиме!
На особливу згадку заслуговує комфорт, який забезпечує Mokka X для всіх мешканців салону. Зокрема, для оздоблення інтер’єру використовується шкіра та м’який пластик, приємний і на дотик, і візуально. Окремо варто відзначити ергономічні сидіння, схвалені незалежною асоціацією AGR, що об’єднує низку провідних німецьких організацій, які спеціалізуються на лікуванні та профілактиці хвороб спини. Передні крісла водія та пасажира забезпечені численними регулюваннями, зокрема висувною подушкою і підтримкою в попереку.
Забігаючи наперед, зазначимо, що за рівнем акустичного комфорту Opel Mokka X може дати фору багатьом машинам вищого класу. Шумо- та звукоізоляція, безумовно, заслуговують на оцінку «відмінно», і це незважаючи на те, що під капотом тестової машини розташовувався 136-сильний турбодизель. Окреме спасибі варто сказати творцям аудіосистеми, які змогли перетворити салон новинки в концертну залу.
Багажне відділення зберегло всі свої переваги. Як і раніше, залежно від положення спинки заднього дивана, яка складається у співвідношенні 40/60, об’єм багажника варіюється від 356 до 1372 літрів. Але, якщо у попередника було два ящики для рукавичок на приладовій панелі, то у наразі залишився тільки один, та й той не надто функціональний через скромний об’єм.
А от відсутність запасного колеса зіграло з нами злий жарт. Уранці виявилося, що праве переднє колесо лежить на ободі. Безрезультатно вливши в нього вміст балона з герметиком, нам нічого більше не лишалося, як вирушити на пошуки «запаски».
Уперед, до озера Балатон!
Тепер перейдемо до практичних вправ. Отже, перша ділянка шляху передбачала марш-кидок до знаменитого озера Балатон відмінними швидкісними автобанами. Звісно, нам хотілося випробувати дизельний мотор у всій його красі й тяговитості.
Цей двигун об’ємом 1,6 літра прийшов на зміну колишньому 1,7-літровому. Незважаючи на зменшення робочого об’єму, його потужність зросла з 130 до 136 «конячок», а крутильний момент збільшився до 320 Нм (+20 Нм). Крім того, новий мотор став екологічно чистішим і відповідає нормам Євро-6 (замість Євро-5). Заявленої виробником комбінованої витрати пального – 4,5-4,7 літра нам домогтися не вдалося, але враховуючи агресивний стиль водіння показник 6,4 л/100 км можна вважати хорошим.
Швидкісні характеристики новинки не розчарували. Автомобіль впевнено розганяється до максимальної швидкості (187 км/год), залишаючись при цьому повністю контрольованим і адекватним у своїй поведінці. Після 150 км/год спостерігається ефект «парусності», що цілком природно для кросовера з доволі високим центром ваги. Для водіїв із невеликим досвідом передбачено систему підказки потрібної передачі, інформація про яку виводяться на шкалу приладів.
Еластичний мотор разом з ефективною 6-ступінчастою механічною коробкою передач працювали дуже злагоджено. Керування «механікою» нічого, крім приємних відчуттів, не викликало завдяки вдало підібраним передавальним числам КП.
Оглядовість дзеркал цілком достатня, а під час руху заднім ходом у діло вступає камера заднього виду з кольоровою динамічною розміткою і парктроніки.
Тепер щодо підвіски і рульового керування. Як і попередня генерація Mokka, «Ікс» продемонстрував прекрасну роботу підвіски, яка ефективно відпрацьовує нерівності та ями. І це незважаючи на той факт, що тестова машина була взута в резину 215/55 R18. Крім того, новинка відрізняється іншими параметрами підсилювача керма. Минулого разу ми скаржилися на «порожнє» і малоінформативне кермо. Варто зазначити, що наші коментарі не залишилися непоміченими. В Opel Mokka X претензій до рульового керування не було жодних. Мало того, зміни сприяли зменшенню діаметра повороту з 11,5 до 10,9 метрів.
Глина, калюжі, колія…
Другий день був майже повністю присвячений позашляховим здібностям Mokka X. У звичайних дорожніх умовах для збільшення економічності крутильний момент подається тільки до передніх коліс. У разі необхідності електроніка може перерозподіляти до 50 відсотків моменту на задні колеса для забезпечення максимального зчеплення і стійкості на дорозі. Чи добре з цим може впоратися електронно-керована муфта, ми перевіряли на слизькій глиняній дорозі, розгрузлій після нещодавнього дощу. І для справедливості варто зазначити, що всі наші спроби «посадити машину» в розкатану колію не мали успіху.
Наступним жорстким випробуванням для повного приводу став підйом на крутий пагорб. Завдання ускладнювалося через забиті глиною ламелі покришок і слизький дерн на пагорбі. Але і з цим завданням Opel Mokka X впоралася успішно, хоч і не одразу.
Після всіх цих знущань над кросовером вирішено було перевірити жорсткість кузова. Вивісивши праве заднє колесо ми по черзі відчиняли всі дверцята, зокрема багажні. Дивно, але на відміну від деяких конкурентів навіть класом вище, Mokka X виявилася «міцним горішком» – всі двері зачинялися без зусиль, а перекосів помічено не було.
Підбиваючи підсумки можна сказати, що новий Opel Mokka X не тільки зберіг переваги свого попередника, а й став кращим за всіма параметрами.
P.S. У Німеччині вартість базової версії Opel Mokka X з 1,6-літровим бензиновим мотором потужністю 115 к.с., «механікою» і переднім приводом починається з 18 990 євро. В Україні новинку очікують зовсім скоро. Ціни та комплектації стануть відомими ближче до початку продажу.
Opel Mokka X | |
Загальні дані | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4275/2038/1658 |
База, мм | 2555 |
Колія передн./ задня, мм | 1541/1540 |
Кліренс, мм | 190 |
Маса спорядж./повн., кг | 1504/1938 |
Об’єм багажника, л | 356-1372 |
Об’єм бака, л | 52 |
Двигун | |
Тип | Дизельний, турбо |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см. куб. | 1598 |
Потужність, кВт (к.с.)/ об/хв | 100 (136)/3500-4000 |
Макс. кр. мом., Нм/ об/хв | 320/2000-2250 |
Трансмісія | |
Тип приводу | повний |
КПП | 6-ст. мех. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./ диск. вент. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач кермо | електро |
Шини | 215/55 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 187 |
Розгін 0-100 км/год, с | 10,5 |
Витрат. траса-місто, л/100 км | 4,4-5,2 |