Тест-драйв: новий Ford Mustang GT стирає шини в дим і пускає пил в очі
Як і раніше, новий Ford Mustang з повним правом не має на кузові блакитних овалів емблем (згадка марки є лише на склі). Всі і так знають, чиїх стаєнь цей легендарний скакун. Саме тому зовні і всередині він прикрашений лише численними жеребцями, що скачуть.
Фари головного світла тепер вузькі і примружені. У них навіть з’явилося щось акуляче. Особливо з трьома фірмовими «складками», що повторюють задні ліхтарі. В них раніше були оригінальні покажчики поворотів, що неначе біжать, – кожен з трьох секторів заднього ліхтаря спалахував по черзі. Шкода, що від цієї фішки відмовилися.
Європейський ремікс
Кузов купе повністю новий, але своєї ефектності автомобіль анітрохи не втратив. Навіть навпаки! Чи багато людей оглядаються на нього? Та практично всі. Це авто просто притягує захоплені погляди. Та що там казати, були і курйозні випадки.
Один хлопець щодуху біг на маршрутку, але помітивши жовту машину, що стоїть на світлофорі, завмер, щоб її оглянути і … зрозуміло, нікуди не встиг. І хоч би де я припаркувався, навколо «Мустанга» одразу збираються люди.
Екстер’єр і інтер’єр багато прикрашений «жеребцями, що скачуть» та відзнаками більш потужної версії. І у власника сучасного «Мустанга» має відскакувати від зубів дата появи моделі.
Усі легко впізнають цю модель з будь-якого ракурсу. Новий Ford Mustang зберіг характерні пропорції та форму фастбека – стрімкий силует, що неначе припав до землі, довгий горбатий капот, агресивний зворотний нахил решітки радіатора і скошену задню панель із потрійними ліхтарями. Потужний передній сплітер збільшує притискну силу, але доводиться бути вкрай обережним, щоб не затупити його величезний чорний «ніж» об бордюрний камінь.
Розумію я і те, чому в американських фільмах за кермом «маскл-карів» всі сидять розвалившись. Впевнений, якби в машині вартістю під два мільйони гривень був електричний привід регулювання спинки, я знайшов би її вдалий нахил. Але тут механічне, та ще й ступінчасте регулювання. Тому і про пам’ять сидінь мови навіть не заводимо. Ремені безпеки за висотою теж не регулюються і деяким людям лягають на шию.
Усе це навіть у найдорожчій версії Mustang GT. Але, річ у тому, що від купе в початковій версії Sport і середньої Ecoboost, така машина відрізняється лише кількома опціями, Але зате яких! Тут стоять ширші задні покришки 275/40 R19 і допоміжна система для … навмисного спалювання шин! От ви зустрічали таку на інших авто?
А все тому, що двигун модифікації GT породжує грубу американську силу, якою не гріх і похвалитися. Так що основна причина різниці в ціні полягає якраз в силовому агрегаті.
Хлопець із салуну
Щоб завоювати ще більшу лояльність європейців, купе отримало 2,3-літровий 314-сильний бензиновий мотор Ecoboost Turbo. Доки не побачу, не дізнаюся, чи загубиться рядна турбочетвірка у величезному підкапотному просторі «Мустанга», тому що в нашій машині його займає правильний з точки зору «маскл кара» 5-літровий атмосферний V8 потужністю 418 к.с.
Із перших же акордів запущеного агрегата розумієш, що це саме американський мотор великого об’єму і потужності. Його харизма проявляється вже на холостих обертах, коли він низько бубонить, періодично збиваючись з рівного ритму, немов величезний катер.
Так само працюють «великі блоки» на класичних американських «маскл карах». Та й у русі новий Ford Mustang GT чимось нагадує своїх лихих предків. Завжди вважав усі ці рушання з короткою пробуксовкою задніх коліс, їзду з ривками, грубе порикування газом на рівному ходу і закидання корми в кожному повороті понтами в американських фільмах. І от тепер я зрозумів, звідки все це.
Сьогодні, коли авто дедалі більше стають старанними «ботаніками» – тихими, спокійними, що дотримуються дієти і все роблять правильно під пильним наглядом електроніки, є ще ось такі «вуличні хлопці», які грають за власними правилами.
Навіть коли я їду рівно і плавно, злегка похитуючи педаль акселератора, все одно виходить швидко. Та ще й з дратівливими для оточуючих гучними порикуваннями мотором на 1500-2000 об/хв. Адже у мотора хороша тяга вже внизу, але і розкручується він дуже швидко та легко. І от тут силу «Мустанга» не просто контролювати.
Мотор не демонструє старанної лінійності і показової оперативності у реакціях. Після натискання на педаль, двигун встигає гучним сухим риком попередити про майбутнє прискорення, а потім посилає машину вперед коротким ривком.
І от я вже з пробуксовкою не тільки рушаю з місця, а й паркуюся заднім ходом, а в невинному з виду повороті на перехресті коротко закидаю корму. А коли на задні колеса лягає весь крутильний момент, тоді купе різко зривається в глибокий замет і може навіть розвернутися на 180 градусів.
Помічаю, що лампочка на щитку приладів спалахує, але навіть у звичайному режимі за повністю дієздатної системи стабілізації Ford Mustang GT просто знущається над електронікою. Але якщо її відімкнути окремим тумблером або перейшовши в трековий режим, то вибачайте – вся відповідальність за приборкання дикого норову цього скакуна лежить на вас.
Тому не раджу цього робити поза спеціальними тренувальними майданчиками. І особливо, доки шини Pirelli P-Zero холодні. До їх температури машина дуже вимоглива.
Тільки-но температура на вулиці впала, ранкова поїздка на роботу перетворюється на захоплююче заняття. Плавно додаю газ на виході з повороту, і новий Ford Mustang GT легко йде в занос.
Щоправда, на набагато меншій швидкості і не так різко, як робить це на прогрітих шинах. А в дощ машина особливо легко і довго їде боком і шліфує асфальт. Це якщо не вмикаєш спеціальний режим для мокрої погоди.
І ох якою великою є спокуса підняти температуру задніх покришок за допомогою системи навмисного спалювання шин Line Lock! Але я розумію, що за відведені на це 15 секунд я просто знищу задні Pirelli P-Zero. Шкода. До того ж на цьому мій тест-драйв закінчиться.
Але, саму наявність такої функції для 5-літрового Mustang GT підтверджує той факт, що саме ця модифікація розрахована на покупців, які люблять понти і покрасуватися перед оточуючими.
Не дивно, що в новому Ford Mustang GT дістається і автоматичній коробці передач. І так, що часом пластик трансмісійного тунелю нагрівається. Але цей автомат настільки грамотно справляється зі своєю роботою, що навіть підрульові перемикачі в машині з таким силовим агрегатом скоріше данина моді, ніж необхідність. До того ж, можна просто увімкнути спортивні налаштування «Мустанга» або перевести коробку у відповідний режим.
Важлива відмінність
Але ж новий Ford Mustang повинен бути не таким норовистим, як раніше, оскільки в шостому поколінні модель вперше отримала незалежну багатоважільну задню підвіску. Доки легкою риссю мчиш звивистими доріжками з плавними поворотами, то цей «скакун» покладливий, легкий і приємний в керуванні. Але варто перейти на галоп, як під час інтенсивного розгону піднімається передня частина і кермо стає легшим.
Тепер передні колеса не так щільно працюють з асфальтом. На нерівній дорозі машину трохи водить, а керму в білянульовій зоні бракує гостроти і чутливості навіть на спортивних налаштуваннях. Зате під час спроби вкластися в заявлені 4,8 секунди розгону до сотні і подальшого прискорення він прощає невеликі мимовільні підрулювання.
Ви можете отримати просто масу різної гоночної інформації – від показників перевантажень, прискорень і гальмувань, до співвідношення паливно-повітряної суміші, температури повітря і мастила, напруги в АКБ.
Навіть дивно, що з таким величезним двигуном, передня підвіска настільки м’яка. Вона може взагалі не звернути увагу на лежачого поліцейського, тоді як задніми колесами новий Ford Mustang GT обов’язково брикне. І так докладно він передає практично всі дефекти, через що купе сприймається жорстким. Але, мені подобається, що всі нерівності підвіски відпрацьовують тихо і без дешевих звуків.
Близький до оригіналу
На ринку є спортивні авто з моторами потужнішими і тяговитішими. Але вони більш поступливі, зрозумілі та підконтрольні. У них легше відчути себе пілотом гоночного боліда, тоді як у Ford Mustang GT стаєш ковбоєм, що угамовує дикого жеребця. І нехай ця машина – ремікс, переспіваний європейською групою, але він дуже близький до американського оригіналу. В усякому разі, з 5-літровим двигуном.
На тлі європейських спорткарів новий Ford Mustang GT виглядає громилом з салуну не тільки тому, що хрипко дере горлянку, він і їздить по-особливому. Тут слабша інформативність керма і чутливість педалі газу, сильніші вібрації, і куди більше понтів і задиркуватості! Через буйство сили, яку не може стримати електроніка, він здається ще сильнішим і нестримнішим.
Можливо, з новою задньою підвіскою новий Mustang GT і не такий дикий, як раніше, але волелюбна вдача і дух вільних прерій він зберіг. З ним точно не занудьгуєш, адже з поганим хлопцем і забіякою часом жити цікавіше. І я вважаю, що його зовсім не варто нахвалювати.
Адже деколи з ковбоєм більше шансів завести дружбу після того, як купиш йому віскі, а потім ви разом поб’єтесь з кимось. І хоч би як романтично це здавалося, насправді Ford Mustang GT з 5-літровим атмосферним пожирачем бензину, це представник вимираючого виду.
Але доки що він дає нам змогу насолоджуватися диким ревом і краще розуміти американські фільми, перетворювати покришки в дим, пускати гроші за шини і бензин на вітер, і здорово пускати пил в очі оточуючим, – автомобільний світ не буде нудним і одноманітним.
А кому цього не треба і достатньо легендарного ковбойського стилю, для них зробили версію з 2,3-літровим мотором, іншим розподілом, більш традиційними реакціями і поступливим характером. Сподіваюся, що ми познайомимося і з такою версією.
Адже і ці авто в Україні продаються. Так, у них немає системи навмисного спалювання шин. Зате є версія з відкритим кузовом кабріолет. І він може подарувати нові емоції.
Фото автора
Ford Mustang 2013 р.
У п’ятому поколінні модель протрималася майже 10 років з оновленнями в 2009-му і 2013-му роках. Це був типово американський автомобіль з залежною задньою підвіскою. На відміну від свого основного конкурента Chevrolet Camaro в Україні офіційно не пропонувався.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ З огляду на таку глибоку переробку моделі як зовні, так і в інтер’єрі, збережено фірмовий ковбойський стиль. У салоні «Мустанга» нового покоління набагато кращі матеріали оздоблення, ніж раніше. | − На парковках доводиться бути дуже обережним, щоб не затупити величезний чорний «ніж» сплітера в передньому бампері об бордюрний камінь. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Приголомшливо емоційний мотор з фірмовим гортанним голосом, який так нагадує класичні американські «маскл кари»! Електроніка настільки лояльна, що не заважає двигуну демонструвати грубу силу, через що він здається ще більш потужним і тяговитим. Прекрасна динаміка. Mustang GT з таким гуркотом і колючим поглядом несеться вперед, що машини перед нескінченно довгим капотом як вітром здуває. | − Приборкати норовистого коня часом не просто, особливо на холодних шинах. Цей американський мотор вже не готовий задовольнятися 92-м бензином. |
Фінанси й оснащення | |
+ Усі запропоновані офіційно в Україні нові Ford Mustang мають схоже і дуже багате оснащення. Воно охоплює повний набір засобів активної і пасивної безпеки. Колінна подушка безпеки є не тільки у водія, а й у переднього пасажира. У всіх машинах є ключ-мітка з індивідуальними налаштуваннями My Key та керування замками за допомогою кнопок, камера заднього виду, електропакет керування вікнами і бічними дзеркалами, інформаційно-розважальний центр SYNC з 8-дюймовим сенсорним екраном My Ford Touch і навігацією Premium, аудіосистема Shaker з 12-ма динаміками (зокрема сабвуфер у багажнику), 7-варіантів фонового освітлення, а також інші опції. В 5-літрових авто використовується унікальна система навмисного спалювання шин Line Lock. | − Немає функцій, які ми звикли бачити в дорогих машинах: повністю електричних параметрів і пам’яті сидінь, регулювання висоти верхнього кріплення ременів безпеки, величезний капот підтримується звичайним металевим упором. |
Ford Mustang GT | ||
Загальні дані | ||
Тип кузова | купе | |
Дверцят/місць | 2/4 | |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4784/1915/1381 | |
База, мм | 2720 | |
Колія передня/задня, мм | 1580/1640 | |
Кліренс, мм | 145 | |
Маса споряджена/повна, кг | 1732/2087 | |
Об’єм багажника, л | 408 | |
Об’єм бака, л | 61 | |
Двигун | ||
Тип | бенз. з безпосередн. впр. | |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | V8/4 | |
Об’єм, см куб. | 4951 | |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 310(418)/6500 | |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 530/4250 | |
Трансмісія | ||
Тип привода | задній | |
КП | 6-ст. авт. | |
Ходова частина | ||
Гальма передні/задні | диск. вент./диск.вент. | |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |
Підсилювач | електро | |
Шини перендн./задн. | 255/40 R19/275/40 R19 | |
Експлуатаційні показники | ||
Максимальна швидкість, км/год | 250 | |
Розгін 0–100 км/год, с | 4,8 | |
Витрата траса-місто, л/100 км | 8,2-18,6 | |
Гарантія, років/км | 3/без обм. проб. | |
Періодичність ТО, років/км | 1/15 000 | |
Вартість авто на тестуванні, грн* | 1 900 773 |
*На 26.08.2016 р.