Тест-драйв нового Volvo S90/V90
Із появою на ринку другого покоління кросовера Volvo XC90 шведи здійснили справжній стрибок парадигми. З компанії, що складає не дуже сучасний і зовсім не інноваційний продукт вони одразу перетворилися на законодавців мод у стилі та високих технологіях у класі. І тепер, є всі шанси, що історія повториться і з седанами та універсалами S90/V90. Адже використовується в ньому та сама модульна платформа Scalable Product Architecture (SPA), що і XC90. Та й стилістика з лаконічними лініями і характерними елементами, наприклад, фари з ходовими вогнями “молоти Тора” збереглася.
Хоча допрем’єрний показ моделі в Україні відбудеться тільки 22 червня, але вже зараз ми знаємо, що до нас поставлятимуть як седан S90, так і універсал V90. У гамі, як і у XC90, тільки 2,0-літрові чотирициліндрові мотори. Якось не дуже вражає, правда? А якщо так? Уже в базовій версії пропонується бензиновий мотор 254 к.с. (версія T5) або дизельний агрегат на 190 к.с. (версія D4). Краще, правда?
На тесті представлені тільки топові мотори, а відповідно і машини лише з повним приводом. Роль міжосьового диференціала в ньому виконує багатодискове зчеплення виробництва Borg Warner. У нормальних умовах практично весь момент йде на передні колеса. За умови буксування до половини тяги йде на задні колеса, також задні колеса активно допомагають у розгоні.
Загалом у гамі бензинових моторів два бензинових агрегати (Т5 – 254 к.с. і Т6 – 320 к.с.) і пара турбодизелів (D4 – 190 к.с. і D5 – 235 к.с.). Є в гамі також версія Т8 із бензо-електричним агрегатом сумарною потужністю 407 к.с. (бензиновий мотор 320 к.с. + електромотор 87 к.с.). Але з’явиться він у продажу трохи пізніше.
Модифікація | D4 | D5 | T5 | T6 | T8 |
Тип живленння | дизель, турбо | бенз., турбо | бенз., компресор+турбо | бенз.+електро, компресор+турбо +електромотор | |
Об’єм мотора, л | 1969 | 1969 | 1969 | 1969 | 1969 |
Потужність, кВт (к.с.) | 140 (190) | 173 (235) | 187 (254) | 235 (320) | 235+65 (320+87) |
Крутильний момент, Нм | 400 | 480 | 350 | 400 | 640 (400+240) |
Дизельні двигуни виявилися на рідкість тихими і збалансованими. Особливо якщо врахувати, що мотори не шести, а чотирициліндрові. Їхній шум не напружує не тільки в режимі круїзного руху з рівною швидкістю, а й під час різких прискорень і за умови великого навантаження. Запас потужності і тяги чудовий. На трасі машина впевнено кидається вперед на будь-якій швидкості. Добре, що крутильного моменту у двушки більше ніж у багатьох 6-циліндрових 3-літрових конкурентів.
Машини з опціональною пневматичною підвіскою в режимі Сomfort підкуповують своєю плавністю ходу. Однокласники переважно наразі заточені на спортивний лад, а плавність ходу вважається долею машин вже класу люкс. Але Volvo у своїй моделі бізнес класу прагнули зробити акцент на комфорті. Втім, нічого не заважає перевести систему в режим Dynamic. Це вмить зробить ходову більш зібраною, але не нахабною. Крім того, кермо одразу наливається важкістю, а підлогова педаль акселератора стає більш чуйною. Звісно, це не робить S90 таким гострим і драйверським як, наприклад, п’ята серія BMW, але місця для докору щодо слухняності машина вам не залишить. Хоча невелике поздовжнє розгойдування залишається в будь-якому разі.
Дуже сподобався такий інструмент підвищення активної безпеки як система Pilot Assist. Вона виконує роль напівавтопілота, хоча самі шведи категорично проти такого формулювання. Вони вважають, що здатність утримувати смугу руху, самостійно сповільнюватися та зупинятися, а потім відновлювати швидкість на трасі – це не автопілот і навіть не половина його. Але це великий і важливий крок у розвитку автономних авто. Як і система City Safety, яка здатна розпізнавати людей і тварин вдень або вночі й автоматично сповільнювати авто для запобігання наїзду. А якщо ввімкнути і систему масажу на кріслі то без активації Pilot Assist просто не обійтися. Масаж так розслабляє, що без допомоги автоматики можна і виїхати зі смуги руху.
А як же почуваються пасажири другого ряду? Тут достатньо місця для ніг, але тільки двом пасажирам. У центрі високий трансмісійний тунель. Цікаво, що його використовують не лише для кардана повнопривідної системи. У T8 там сховані акумулятори.
Машина вийшла дуже виразною та комфортною. Тепер «дев’яноста» куди серйозніша проблема в житті BMW 5-series і Mercedes E-class, ніж покоління шведського флагмана, що йде.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Новий S90/V90 має дуже самобутній вигляд. Дизайн виразний і стриманий одночасно. Висока плавність ходу. Чудова шумоізоляція. | − Високий тунель краде багато простору у задніх пасажирів. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Двигун D5 високотехнологічний і ефективний. Не відчувається турбояма. Швидка і майже невідчутна робота 8-ступ. АКП. | − Імідж 4–циліндрових моторів в преміум-сегменті слабкий. |
Фінанси й оснащення | |
+ Ціна невисока, а список обладнання дуже великий. | − Більша частина систем пропонується як опція і коштує дорого. |
Volvo | S90 D5 | S90 T6 AWD | ||
Загальні дані | ||||
Тип кузова | Седан | |||
Дверцят/місць | 4/5 | |||
Габарити Д/Ш/В, мм | 4963/1890/1443 | |||
База, мм | 2941 | |||
Маса споряджена/повна, кг | 1800/2075 | |||
Об’єм багажника мін/макс, л | 500 | |||
Об’єм бака, л | 55 | 60 | ||
Двигун | ||||
Тип | дизель с непоср. впр. + турбо | бенз. с непоср. впр. турбо+компрессор | ||
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 | |||
Об’єм, см куб. | 1969 | |||
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв. | 173 (235)/4000 | 235 (320)/5700 | ||
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 480/1750-2250 | 400/2200-5400 | ||
Трансмісія | ||||
Тип привода | Повний | |||
КП | 8-ст. авт. | |||
Ходова частина | ||||
Гальма передні/задні | диск. вент./ диск. вент. | |||
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. | |||
Підсилювач | електро | |||
Шини передні/задні | 255/35 R20 | |||
Експлуатаційні показники | ||||
Максимальна швидкість, км/год | 240 | 250 | ||
Розгін 0–100 км/год, с | 7,2 | 5,9 | ||
Витрата средня, л/100 км | 4,9 | 7,2 | ||
Гарантія, років/км | н.д. | |||
Періодичність ТО, років/км | н.д. | |||
Мінімальна вартість, грн* | 1 304 968 | 1 489 348 |