В 2010 году своей новой моделью MINI Countryman компания показала, что в ее машинах кроме азарта присутствует дух здорового авантюризма и жажда приключений. А теперь на их поиски можно отправиться с большим комфортом, прихватив с собой новомодные гаджеты.
За невеликий і міцно збитий корпус з потужними лапами коліс, трохи сумний погляд оригінальних фар і високий лоб стрімкого лобового скла шість років тому я порівняв MINI Countryman першого покоління з американським кокер спаніелем. А тепер він набрався сил і вивчив нові команди, але примудрився зберегти грайливий характер і запал.
Гастрономічний тур
У MINI Countryman і раніше не було плюшевості, а тепер він став ще серйознішим на вигляд. Немає і тіні сумніву, що автомобіль змужнів і подорослішав. Новий MINI Countryman з індексом F60 більший за свого попередника.
MINI Countryman 2010 р.
Причому найдужче він збільшився у довжину (на цілих 18,9 см) і в колісній базі (на 7,5 см), а також став на 3,3 см ширшим і на 0,4 см нижчим. І те, що він трохи змінився, тільки пішло Countryman на користь.
Це найпросторіший MINI з усіх коли-небудь існуючих. Навіть такий практичний новий MINI Clubman не пропонує такого вільного простору, такої зручної посадки і висадки на задньому ряду, а також такого місткого багажника.
Але автомобіль і нуднішим від цього не став. Обираючи машину, її можна замовити в одній з комплектацій: Salt, Pepper і Chili. Разом із гостротою підвищується і рівень оснащення.
Сіль простого пакета – у клімат-контролі та протитуманних фарах. А як тільки ви «поперчили» свою машину, то отримуєте функцію безключового доступу та пакет освітлення MINI Excitement. Завдяки йому MINI розмовляє з нами мовою 2 основних кольорів і 255 можливих відтінків. А перше знайомство з цією опцією відбулося за кермом класичного 3-дверного хетчбека MINI.
Ось і новий MINI Countryman нагадує дружелюбного домашнього улюбленця, який відгукується на всі ваші дії. Після зняття з охорони вмикається підсвічування дверних ручок і проектує емблему на поверхню внизу біля водійських дверцят.
А всередині світловий обруч навколо великого інформаційного екрану на центральній консолі реагує на всі ваші дії. Він змінює забарвлення в момент запуску мотора і при зміні налаштувань авто, а під час маневрів заднім ходом повторює світлову індикацію парктроніка – при наближенні до перешкоди змінюючи колір з зеленого на жовтий і червоний.
А якщо я міняю температуру в салоні, білий світловий бігунок повторює поворот ручки, рухаючись синім і червоним секторами. Ще більш вражаюче інтер’єр грає фарбами в темряві.
Коли сідаєш в машину, широка вставка на торпедо немов зсередини перебирає всі кольори і зупиняється на заспокійливому зеленому. Якщо такий світловий ефект не подобається, то функцію можна відключити.
А ось із палючим «Чилі» машина набуває ще спортивнішого вигляду: світлодіодні фари, перемикач системи вибору режиму руху MINI Driving Modes, 18-дюймові колісні диски, багатофункційна система керування на спортивному кермі.
У нашій машині цей перелік доповнюють також: електричний привід дверцят багажника з безконтактним керуванням, камера заднього виду, чудова аудіосистема, аналог інтерфейсу у BMW iDrive.
І цей список можна доповнити проекційним дисплеєм, системою автоматичного паркування, електричними приводами і пам’яттю налаштувань для водійського крісла, тачскрін-панелю рукописного введення даних, навігаційною системою Professional та іншим обладнанням.
Практичні моменти
Навіть у найнижчому положенні крісла водія добре видно потужний пагорб капота за прямовисним лобовим склом. Ніби й невеликі овальні дзеркала, а огляду через них вистачає.
Порівняно з попередником MINI Countryman навчився тричі блимати поворотником під час легкого торкання підрульового важеля. Ергономіка салону стала помітно кращою: кнопки добре підсвічуються, розташовані вище і зручніше. І клімат-контроль працює коректно.
Підлокітник із боксом і ніша для невеликих речей набули звичного вигляду. Всі відсіки оформлені в характерну клітинку.
Спортивні сидіння доволі жорсткі, але забезпечують дуже надійну підтримку спини: вона не втомлюється навіть після кількох годин за кермом. А бічні валики так чітко фіксують водія в поворотах, що за кермом цього MINI можна перебувати цілодобово. При цьому крісла дуже зручні, а широкий діапазон регулювань крісла і рульової колонки дає змогу сісти комфортно і правильно.
На другому ряду можна поміняти нахил спинки, але лише в незначному діапазоні. Тому таку можливість я більше розглядаю як допомогу у перевезенні великогабаритного вантажу, коли буквально кількох сантиметрів не вистачає, щоб закрити дверцята багажника.
До речі, в новій машині можна перевезти більше поклажі, адже об’єм багажника помітно зріс. При 5-місній конфігурації він збільшився на 100 л, а при складеному задньому ряді – на 220 л. Та й користуватися ним тепер простіше.
Як опцію багажник отримав електропривод із безконтактним керуванням помахом ноги під бампером. От тільки наш Countryman так прагнув показати свій новий навик, що пару разів за день сам відчинив багажник у той момент, коли я з ключем в кишені просто проходив повз або присівши роздивлявся дифузор у задньому бампері. І довільно почав зачиняти відсік, коли я порпався в багажнику, розглядаючи сіточки й еластичні ремені для фіксації невеликих речей. Датчик варто налаштувати точніше.
Спокій нам тільки сниться
Наш MINI Countryman не випадково має максимально агресивний і спортивний вигляд. Все це завдяки стилізації під 231-сильний MINI John Cooper Works Countryman ALL4. Елементи зовнішнього і внутрішнього стайлінгу під найпотужніший варіант на нашій моделі встановлені як опція і добре відображають бойовий характер Cooper S ALL4.
Така модифікація оснащена 2-літровим двигуном, що розвиває потужність 192 к.с. і крутильний момент 280 Нм. А це на 8 к.с. і на 40 Нм більше, ніж у мотора цієї ж версії, тільки першого покоління. До того ж, максимальні показники тепер доступні при нижчих обертах, а робочий об’єм двигуна зріс з 1,6 до 2 л.
Все це позитивно вплинуло на еластичність силового агрегата. Мотор відмінно тягне на низьких і середніх обертах, і навіть при доволі жвавому розгоні коробка перемикається ще до 3000 об/хв. А це вже плюс економічності.
Витрата пального версії Cooper S ALL4 скоротилася на 0,3-1,5 л на 100 км у режимі траса-місто. Так що на новій машині зі збільшеним на 4 л паливним баком на одній заправці можна поїхати далі.
Але мене так захопив азарт і динаміка, що мій показник на екрані маршрутного комп’ютера не опускався нижче 11 л. Адже з двійкою під капотом і динаміка розгону до сотні версії Cooper S ALL4 зросла на 1 с.
Я за кожної нагоди повертаю обруч системи вибора режиму руху MINI Driving Modes навколо селектора АКП в положення SPORT Mode. У цьому режимі MINI заявляє, що розганяється, як ракета, і керується, як карт.
Одразу змінюються характеристики силового агрегата і рульового приводу: стрілка тахометра весело підстрибує на півтисячі обертів, кермо стає тугим, а вихлоп через динаміки акустичної системи наповнює салон приємним басовитим рокотом.
І навіть 7,3 с розгону до сотні за відчуттями перетворюються в 5,3 с. В такому стані Cooper S Countryman ALL4 максимально точний і різкий у керуванні, а також швидкий у реакціях на педаль газу.
І зовсім рефлекторно я переходжу в ручний режим керування автоматичною коробкою Steptronic, починаючи змінювати передачі за спортивним алгоритмом: пружним поштовхом важеля вперед знижувати, а назад – підвищувати ступені.
А якщо виникає необхідність у різкому прискоренні, достатньо просто тупнути по акселератору, як АКП одразу зістрибує на кілька передач нижче – і машина під приємний рокіт вихлопу несеться вперед.
Автомобіль хороший і азартний в будь-якому режимі. Він пропонує на вибір: «Насолода рухом у типовому стилі MINI», «Відчуття від керування картом» або «Насолода рухом і економія пального».
Режим MID Mode трохи охолоджує запал MINI, а GREEN Mode навіть вносить у його реакції нотку задуму та м’якості. У цьому разі можна насолоджуватися рухом, і економити пальне, спостерігаючи, як зростає кількість бонусних кілометрів.
Але їздити так, крім як у заторах, мене не вистачає. Адже всі наші дороги з дірявим і порізаним, латаним-перелатаним і потрісканим асфальтом – не що інше, як реальна траса для слалому. І проскакувати між вирізаними шматками асфальту – саме задоволення, особливо якщо повернутися до спортивних налаштувань.
Ледь хитнув туге і гостре кермо, а MINI Countryman із показовою точністю вже рвонув убік. Завдяки зворотному зв’язку, що дає змогу точно відчувати положення керованих коліс, чуйним реакціям і практично відсутнім кренам справді відчувається спільність із картом.
Та й за жорсткістю підвіски Countryman не далеко пішов від справжньої спортивної машини. Хоча збільшені довжина, ширина, колісна база і вага автомобіля додали машині плавності ходу.
Цікаво, як їде John Cooper Works на спортивній підвісці, якщо навіть звичайний Countryman до хорошого асфальту притискається так надійно, що повторює найменший вигин профілю.
Графіка на великому центральному моніторі нагадує BMW.
З виступаючими нерівностями ходова MINI Cooper S Countryman ALL4 розправляється жорстко, але впевнено і без пробою. Чуйні гальма допомагають легко осадити кросовер, а гостре кермо – ухилитися від вибоїни.
Ось тільки коли немає варіанту об’їхати глибокі поперечні тріщини асфальту або всі дірки в асфальті і доводиться навіть на маленькій швидкості занурювати в них колеса, то серце кров’ю обливається від жорсткого удару з металевими нотками.
З будь-яким пунктом меню розібратися дуже просто.
Хід підвіски занадто короткий, та й колеса на нашій машині не прості. Для Cooper S Countryman ALL4 призначені 17-дюймові диски, але на нашій машині стоять колеса від John Cooper Works з шинами розмірності 225/50 R18, та ще з технологією Runflat, яка дає змогу їхати на проколотому колесі, але комфорту на наших дорогах це явно не додає.
Недарма ще під час тест-драйву Cooper S Countryman ALL4 першого покоління ми говорили, що він справді може жити в селі, але тільки якщо воно розташоване у європейській країні, де дороги такі рівні, що на них навіть принцеса Ferrari не рватиме об асфальт поділ своєї сукні.
Не зовсім повний
На звивистій дорозі та рівному й гладенькому асфальті кросовер тримається за траєкторію такою самою міцною хваткою, як і хетчбек. У цьому Cooper S Countryman ALL4 допомагають електронна імітація блокування міжколісного диференціала на передній осі EDLC і повний привід.
Спостерігати за тим, як нині ділиться крутильний момент по осях не виходить, зате можна побачити які споживачі витрачають енергію і почитати поради з економічної їзди. Або, навпаки, вивести свідчення віддачі потужності і крутильного моменту.
Він дещо відрізняється від MINI Countryman першого покоління. Тепер у штатній ситуації багатодискова муфта з електрогідравлічним керуванням всю тягу тримає на передніх колесах (раніше крутильний момент ділився у співвідношенні 58:42).
Якщо вони буксують, то 100% тяги переходить заднім. А в поворотах на нерівній і слизькій дорозі електроніка сама вирішує, як розділити тягове зусилля, і водій не може вплинути на цей процес.
Дорожній просвіт нового MINI Countryman збільшено на 16 мм – до 165 мм, але цей показник все одно доволі скромний для бездоріжжя. А ось асфальтом я готовий годинами ганяти на цій машині.
І нехай це найбільш практичний і універсальний MINI, йому повною мірою притаманні кураж і задерикуватий характер цих авто.
Коротко про головне
Новий MINI Countryman змужнів, набрався сил, трохи поправився, вивчив нові команди, став зручнішим і функціональнішим. З містким багажником, просторим салоном і великим дорожнім просвітом це – найпрактичніший представник сімейства MINI, але він так само азартний і завзятий, як і будь-який інший.
MINI завжди відрізнявся яскравими елементами, і Countryman не став винятком. А елементи John Cooper Works тільки увиразнили спортивність версії Cooper S.
Cooper S Countryman ALL4 – найдинамічніша з «цивільних» моделей (швидше розганяється тільки John Cooper Works). Але для кого більше значення має економія, тому раджу дочекатися першого плагін-гібрида MINI Countryman.
Фото автора
Mini Cooper S ALL4 Countryman | |
Тип кузова | універсал |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4299/1822/1557 |
База, мм | 2670 |
Кліренс, мм | 165 |
Маса споряджена/повна, кг | 1585/2095 |
Об’єм багажника, л | 450/1390 |
Об’єм бака, л | 51 |
Тип двигуна | бенз. із безпосер. впр. турбо |
Об’єм, см куб. | 1998 |
Потужність, кВт (л. с.)/об/хв | 141(192)/5000 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 280/1350 |
Тип привода | авт. підкл. повний |
КП | 6-ст. авт. |
Максимальна швидкість, км/год | 221 |
Розгін 0-100 км/год, с | 7,3 |
Витрата. траса-місто, л/100 км | 5,9-8,8 |
Miнiмальна вартість, грн* | 867 806 |
Вартість тестованого авто, грн* | 1 281 486 |
*На 13.04.2017 р. для авто з обраним силовим агрегатом