X

Тест-драйв нового MINI Countryman Cooper S ALL4: стильний кроссовер

В 2010 году своей новой моделью MINI Countryman компания показала, что в ее машинах кроме азарта присутствует дух здорового авантюризма и жажда приключений. А теперь на их поиски можно отправиться с большим комфортом, прихватив с собой новомодные гаджеты.

За невеликий і міцно збитий корпус з потужними лапами коліс, трохи сумний погляд оригінальних фар і високий лоб стрімкого лобового скла шість років тому я порівняв MINI Countryman першого покоління з американським кокер спаніелем. А тепер він набрався сил і вивчив нові команди, але примудрився зберегти грайливий характер і запал.

Гастрономічний тур

У MINI Countryman і раніше не було плюшевості, а тепер він став ще серйознішим на вигляд. Немає і тіні сумніву, що автомобіль змужнів і подорослішав. Новий MINI Countryman з індексом F60 більший за свого попередника.

MINI Countryman 2010 р.

Парадокс, але все звичне і стандартне, що з’явилося в MINI Countryman першого покоління, зробило цю модель оригінальною і значимою в історії компанії. Своєю зовнішністю, практичністю і повним приводом кросовер вніс сум’яття навіть у лави шанувальників марки. Це перший такий універсальний і практичний повнопривідний автомобіль компанії, який ще й примудрився зберегти відточену керованість і спритність, азарт і харизму хетчбека.

Причому найдужче він збільшився у довжину (на цілих 18,9 см) і в колісній базі (на 7,5 см), а також став на 3,3 см ширшим і на 0,4 см нижчим. І те, що він трохи змінився, тільки пішло Countryman на користь.

Це найпросторіший MINI з усіх коли-небудь існуючих. Навіть такий практичний новий MINI Clubman не пропонує такого вільного простору, такої зручної посадки і висадки на задньому ряду, а також такого місткого багажника.

Ви легко впізнаєте нову модель за новими фарами зі світлодіодними обручами ходових вогнів, більшими ліхтарями і широкою кришкою багажника. Але найпростіше це зробити за декоративними елементами, які імітують вентиляційні вікна у передніх крилах, …

… а от вертикальні аеродинамічні прорізи в передньому бампері – реальні. Вони направляють потоки повітря повз колісні арки, зменшуючи в них завихрення.

Але автомобіль і нуднішим від цього не став. Обираючи машину, її можна замовити в одній з комплектацій: Salt, Pepper і Chili. Разом із гостротою підвищується і рівень оснащення.

Сіль простого пакета – у клімат-контролі та протитуманних фарах. А як тільки ви «поперчили» свою машину, то отримуєте функцію безключового доступу та пакет освітлення MINI Excitement. Завдяки йому MINI розмовляє з нами мовою 2 основних кольорів і 255 можливих відтінків. А перше знайомство з цією опцією відбулося за кермом класичного 3-дверного хетчбека MINI.

У кожної моделі MINI індивідуальний інтер’єр. Мабуть, наймасивніше торпедо якраз у Countryman. Порівняно з попередником, новий інтер’єр більш солідний і преміальний. Верхня частина передньої панелі виконана з м’якого пластику. Знайомі блоки перемикачів і тумблери розташовані зручніше.

Ось і новий MINI Countryman нагадує дружелюбного домашнього улюбленця, який відгукується на всі ваші дії. Після зняття з охорони вмикається підсвічування дверних ручок і проектує емблему на поверхню внизу біля водійських дверцят.

А всередині світловий обруч навколо великого інформаційного екрану на центральній консолі реагує на всі ваші дії. Він змінює забарвлення в момент запуску мотора і при зміні налаштувань авто, а під час маневрів заднім ходом повторює світлову індикацію парктроніка – при наближенні до перешкоди змінюючи колір з зеленого на жовтий і червоний.

Завдяки пакету MINI Excitement кросовер розмовляє з нами мовою двох основних кольорів і 255 можливих відтінків, реагуючи на будь-яку дію і будь-яку зміну режиму або температури/сили охолодження повітря в салоні. Обруч, що світиться, виконує функцію також і візуальних підказок парктроніка.

А якщо я міняю температуру в салоні, білий світловий бігунок повторює поворот ручки, рухаючись синім і червоним секторами. Ще більш вражаюче інтер’єр грає фарбами в темряві.

Коли сідаєш в машину, широка вставка на торпедо немов зсередини перебирає всі кольори і зупиняється на заспокійливому зеленому. Якщо такий світловий ефект не подобається, то функцію можна відключити.

Без стельової панелі з тумблерами-перемикачами MINI і уявити складно, але її пропонують разом із пакетом освітлення MINI Excitement.

А ось із палючим «Чилі» машина набуває ще спортивнішого вигляду: світлодіодні фари, перемикач системи вибору режиму руху MINI Driving Modes, 18-дюймові колісні диски, багатофункційна система керування на спортивному кермі.

У нашій машині цей перелік доповнюють також: електричний привід дверцят багажника з безконтактним керуванням, камера заднього виду, чудова аудіосистема, аналог інтерфейсу у BMW iDrive.

Користуватися інформаційно-розважальною системою просто за допомогою спеціального пульта, зробленого за аналогією з iDrive у BMW. Для нього можна замовити і тач-панель, що розпізнає рукописне введення символів.

І цей список можна доповнити проекційним дисплеєм, системою автоматичного паркування, електричними приводами і пам’яттю налаштувань для водійського крісла, тачскрін-панелю рукописного введення даних, навігаційною системою Professional та іншим обладнанням.

Практичні моменти

Навіть у найнижчому положенні крісла водія добре видно потужний пагорб капота за прямовисним лобовим склом. Ніби й невеликі овальні дзеркала, а огляду через них вистачає.

Спортивні передні сидіння з регульованим підколінним валиком входять до базового оснащення версії Cooper S. Але от такі крісла від John Cooper Works просто шикарні! Приголомшливо надійно тримають у поворотах, а у далеких дорогах жорстко і впевнено підтримують спину.

Порівняно з попередником MINI Countryman навчився тричі блимати поворотником під час легкого торкання підрульового важеля. Ергономіка салону стала помітно кращою: кнопки добре підсвічуються, розташовані вище і зручніше. І клімат-контроль працює коректно.

Підлокітник із боксом і ніша для невеликих речей набули звичного вигляду. Всі відсіки оформлені в характерну клітинку.

Спортивні сидіння доволі жорсткі, але забезпечують дуже надійну підтримку спини: вона не втомлюється навіть після кількох годин за кермом. А бічні валики так чітко фіксують водія в поворотах, що за кермом цього MINI можна перебувати цілодобово. При цьому крісла дуже зручні, а широкий діапазон регулювань крісла і рульової колонки дає змогу сісти комфортно і правильно.

На другому ряду можна поміняти нахил спинки, але лише в незначному діапазоні. Тому таку можливість я більше розглядаю як допомогу у перевезенні великогабаритного вантажу, коли буквально кількох сантиметрів не вистачає, щоб закрити дверцята багажника.

На другому ряду стало ще просторіше в ногах, оскільки колісна база авто зросла на 7,5 см. Зрушити ряд не можна, а от поміняти нахил спинки – запросто, щоправда, в дуже вузькому діапазоні.

Ззаду краще сидіти максимум удвох. Тоді до послуг пасажирів підлокітник з підстаканниками.

До речі, в новій машині можна перевезти більше поклажі, адже об’єм багажника помітно зріс. При 5-місній конфігурації він збільшився на 100 л, а при складеному задньому ряді – на 220 л. Та й користуватися ним тепер простіше.

Новий MINI Countryman отримав електричний привід кришки багажника з безконтактним керуванням на відчинення і зачинення.

Як опцію багажник отримав електропривод із безконтактним керуванням помахом ноги під бампером. От тільки наш Countryman так прагнув показати свій новий навик, що пару разів за день сам відчинив багажник у той момент, коли я з ключем в кишені просто проходив повз або присівши роздивлявся дифузор у задньому бампері. І довільно почав зачиняти відсік, коли я порпався в багажнику, розглядаючи сіточки й еластичні ремені для фіксації невеликих речей. Датчик варто налаштувати точніше.

Спокій нам тільки сниться

Наш MINI Countryman не випадково має максимально агресивний і спортивний вигляд. Все це завдяки стилізації під 231-сильний MINI John Cooper Works Countryman ALL4. Елементи зовнішнього і внутрішнього стайлінгу під найпотужніший варіант на нашій моделі встановлені як опція і добре відображають бойовий характер Cooper S ALL4.

Найбільший тумблер пульсує яскравим рубіновим кольором, немов пропонує: «Натисни ж нарешті, запусти двигун!»

Така модифікація оснащена 2-літровим двигуном, що розвиває потужність 192 к.с. і крутильний момент 280 Нм. А це на 8 к.с. і на 40 Нм більше, ніж у мотора цієї ж версії, тільки першого покоління. До того ж, максимальні показники тепер доступні при нижчих обертах, а робочий об’єм двигуна зріс з 1,6 до 2 л.

Все це позитивно вплинуло на еластичність силового агрегата. Мотор відмінно тягне на низьких і середніх обертах, і навіть при доволі жвавому розгоні коробка перемикається ще до 3000 об/хв. А це вже плюс економічності.

Новий MINI Countryman пропонується з чотирма турбодвигунами: двома бензиновими і парою дизельних. Всі вони належать до останнього покоління моторів, створених за технологією MINI TwinPower Turbo. Об’єм двигуна версії Cooper S ALL4 зріс із 1,6 до 2 л, потужність збільшилася з 184 до 192 к.с., а крутильний момент – з 240 до 280 Нм.

Витрата пального версії Cooper S ALL4 скоротилася на 0,3-1,5 л на 100 км у режимі траса-місто. Так що на новій машині зі збільшеним на 4 л паливним баком на одній заправці можна поїхати далі.

Але мене так захопив азарт і динаміка, що мій показник на екрані маршрутного комп’ютера не опускався нижче 11 л. Адже з двійкою під капотом і динаміка розгону до сотні версії Cooper S ALL4 зросла на 1 с.

Не збагну, як такій азартній машині можна вкластися в 9 л бензину на 100 км. Може, для цього її варто купити, і через місяць-другий, коли мене попустить, я почну їздити спокійніше?

Я за кожної нагоди повертаю обруч системи вибора режиму руху MINI Driving Modes навколо селектора АКП в положення SPORT Mode. У цьому режимі MINI заявляє, що розганяється, як ракета, і керується, як карт.

Одразу змінюються характеристики силового агрегата і рульового приводу: стрілка тахометра весело підстрибує на півтисячі обертів, кермо стає тугим, а вихлоп через динаміки акустичної системи наповнює салон приємним басовитим рокотом.

Вибір режиму руху системи MINI Driving Modes відбувається за допомогою повороту оригінального обруча навколо селектора коробки передач. Можна встановити один із трьох режимів: економічний GREEN Mode, звичайний MID Mode і спортивний SPORT Mode.

І навіть 7,3 с розгону до сотні за відчуттями перетворюються в 5,3 с. В такому стані Cooper S Countryman ALL4 максимально точний і різкий у керуванні, а також швидкий у реакціях на педаль газу.

І зовсім рефлекторно я переходжу в ручний режим керування  автоматичною коробкою Steptronic, починаючи змінювати передачі за спортивним алгоритмом: пружним поштовхом важеля вперед знижувати, а назад – підвищувати ступені.

А якщо виникає необхідність у різкому прискоренні, достатньо просто тупнути по акселератору, як АКП одразу зістрибує на кілька передач нижче – і машина під приємний рокіт вихлопу несеться вперед.

Автомобіль хороший і азартний в будь-якому режимі. Він пропонує на вибір: «Насолода рухом у типовому стилі MINI», «Відчуття від керування картом» або «Насолода рухом і економія пального».

Режим MID Mode трохи охолоджує запал MINI, а GREEN Mode навіть вносить у його реакції нотку задуму та м’якості. У цьому разі можна насолоджуватися рухом, і економити пальне, спостерігаючи, як зростає кількість бонусних кілометрів.

Але їздити так, крім як у заторах, мене не вистачає. Адже всі наші дороги з дірявим і порізаним, латаним-перелатаним і потрісканим асфальтом – не що інше, як реальна траса для слалому. І проскакувати між вирізаними шматками асфальту – саме задоволення, особливо якщо повернутися до спортивних налаштувань.

Щиток приладів регулюється разом з рульовою колонкою, тому не перекривається кермом у будь-якому його положенні.

Ледь хитнув туге і гостре кермо, а MINI Countryman із показовою точністю вже рвонув убік. Завдяки зворотному зв’язку, що дає змогу точно відчувати положення керованих коліс, чуйним реакціям і практично відсутнім кренам справді відчувається спільність із картом.

Та й за жорсткістю підвіски Countryman не далеко пішов від справжньої спортивної машини. Хоча збільшені довжина, ширина, колісна база і вага автомобіля додали машині плавності ходу.

Цікаво, як їде John Cooper Works на спортивній підвісці, якщо навіть звичайний Countryman до хорошого асфальту притискається так надійно, що повторює найменший вигин профілю.

Графіка на великому центральному моніторі нагадує BMW.

З виступаючими нерівностями ходова MINI Cooper S Countryman ALL4 розправляється жорстко, але впевнено і без пробою. Чуйні гальма допомагають легко осадити кросовер, а гостре кермо – ухилитися від вибоїни.

Ось тільки коли немає варіанту об’їхати глибокі поперечні тріщини асфальту або всі дірки в асфальті і доводиться навіть на маленькій швидкості занурювати в них колеса, то серце кров’ю обливається від жорсткого удару з металевими нотками.

З будь-яким пунктом меню розібратися дуже просто.

Хід підвіски занадто короткий, та й колеса на нашій машині не прості. Для Cooper S Countryman ALL4 призначені 17-дюймові диски, але на нашій машині стоять колеса від John Cooper Works з шинами розмірності 225/50 R18, та ще з технологією Runflat, яка дає змогу їхати на проколотому колесі, але комфорту на наших дорогах це явно не додає.

Недарма ще під час тест-драйву Cooper S Countryman ALL4 першого покоління ми говорили, що він справді може жити в селі, але тільки якщо воно розташоване у європейській країні, де дороги такі рівні, що на них навіть принцеса Ferrari не рватиме об асфальт поділ своєї сукні.

Не зовсім повний

На звивистій дорозі та рівному й гладенькому асфальті кросовер тримається за траєкторію такою самою міцною хваткою, як і хетчбек. У цьому Cooper S Countryman ALL4 допомагають електронна імітація блокування міжколісного диференціала на передній осі EDLC і повний привід.

Спостерігати за тим, як нині ділиться крутильний момент по осях не виходить, зате можна побачити які споживачі витрачають енергію і почитати поради з економічної їзди. Або, навпаки, вивести свідчення віддачі потужності і крутильного моменту.

Він дещо відрізняється від MINI Countryman першого покоління. Тепер у штатній ситуації багатодискова муфта з електрогідравлічним керуванням всю тягу тримає на передніх колесах (раніше крутильний момент ділився у співвідношенні 58:42).

Якщо вони буксують, то 100% тяги переходить заднім. А в поворотах на нерівній і слизькій дорозі електроніка сама вирішує, як розділити тягове зусилля, і водій не може вплинути на цей процес.

Дорожній просвіт нового MINI Countryman збільшено на 16 мм – до 165 мм, але цей показник все одно доволі скромний для бездоріжжя. А ось асфальтом я готовий годинами ганяти на цій машині.

У багажник тепер поміститься більше речей. Відсік зріс на 100 л у похідному об’ємі та на 220 л – у максимальному. У всіх машинах зручна трансформація заднього ряду: його спинка складається у співвідношенні 40:20:40.

Підпільною нішею користуватися зручно, оскільки фальшпідлогу багажника можна підняти і зафіксувати в одному з двох положень. Причому, набагато простіше, ніж було раніше.

І нехай це найбільш практичний і універсальний MINI, йому повною мірою притаманні кураж і задерикуватий характер цих авто.

Коротко про головне

Новий MINI Countryman змужнів, набрався сил, трохи поправився, вивчив нові команди, став зручнішим і функціональнішим. З містким багажником, просторим салоном і великим дорожнім просвітом це – найпрактичніший представник сімейства MINI, але він так само азартний і завзятий, як і будь-який інший.

MINI завжди відрізнявся яскравими елементами, і Countryman не став винятком. А елементи John Cooper Works тільки увиразнили спортивність версії Cooper S.

Cooper S Countryman ALL4 – найдинамічніша з «цивільних» моделей (швидше розганяється тільки John Cooper Works). Але для кого більше значення має економія, тому раджу дочекатися першого плагін-гібрида MINI Countryman.

Фото автора

Mini Cooper S ALL4 Countryman

Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4299/1822/1557
База, мм2670
Кліренс, мм165
Маса споряджена/повна, кг1585/2095
Об’єм багажника, л450/1390
Об’єм бака, л51
Тип двигунабенз. із безпосер. впр. турбо
Об’єм, см куб.1998
Потужність, кВт (л. с.)/об/хв141(192)/5000
Макс. кр. мом., Нм/об/хв280/1350
Тип приводаавт. підкл. повний
КП6-ст. авт.
Максимальна швидкість, км/год221
Розгін 0-100 км/год, с7,3
Витрата. траса-місто, л/100 км5,9-8,8
Miнiмальна вартість, грн*867 806
Вартість тестованого авто, грн*1 281 486

*На 13.04.2017 р. для авто з обраним силовим агрегатом