Заряженная версия хэтчбека Ford Focus с индикацией ST неизменно присутствовала во всех трех поколениях этой модели. У нас на тесте уже третья генерация горячего «Фокуса».
Історія
- Силовий агрегат: Duratec 2,0 л (170 к.с.), 195 Hм, 6-ст. МКП, 0–100 км/год – 7,5 c, макс. швидкість 220 км/год
- Силовий агрегат: 2,5 л турбо (225 к.с.), 320 Hм, 6-ст. МКП, 0–100 км/год – 6,8 c, макс. швидкість 241 км/год
- Доступний у 5-дверному кузові хетчбек і універсал
- Focus ST третього покоління складають із 2012 року, але в Україні раніше був доступний лише під замовлення.
- Уперше в історії версії Focus ST модель запропоновано з дизельним мотором і автоматичною трансмісією
- Силові агрегати: бензиновий 2,0 л (250 к.с.), 6-ст. МКП; турбодизельний 2,0 л (182 к.с.), 6-ст. АКП
- В Україні запропоновано в двох комплектаціях – ST2 і ST3
- Вартість в Україні – від 717 763 грн.
Традиційними відмінностями підігрітої версії ST від звичайного Ford Focus завжди був обвіс кузова, спортивна ходова, великі колеса, потужний мотор і гальма. Трохи спортивних рис можна знайти і в інтер’єрі. Не став винятком Ford Focus ST і в третьому коліні, який приготували, не змінюючи звичної рецептури.
Нова планка
У першому поколінні Ford Focus ST, оснащений 2-літровим атмосферним двигуном Duratec, розвивав лише 170 к.с. У другому, з мотором від Volvo, турбіною і об’ємом на півлітра більше – вже 225 к.с.
Третє покоління Focus ST знову повернули до 2-літрового об’єму, але його теперішній бензиновий турбомотор EcoBoost видає вже 250 конячок. З ним автомобіль практично завжди готовий до потужного прискорення, адже він видає свій максимум крутильного моменту в 360 Нм в дуже широкому діапазоні – з 2000 до 4500 об/хв.
Із механічною 6-ступінчастою коробкою передач не складно тримати двигун у потрібній полиці обертів. До речі, новий Focus ST вперше в історії моделі доступний і з турбодизелем. Його потужність помітно менша – 184 к.с., проте таку машину можна придбати з автоматичною трансмісією, що в історії ST також відбулося вперше.
Автомобіль настрою
Витрата палива Focus ST (втім, як і в багатьох інших заряджених автомобілях) безпосередньо залежить від настрою. Будьте готові, що «естешка» той ще провокатор – спокійно їздити не ній не завжди виходить. Приголомшливий звук вихлопу, який особливо приємний після трьох тисяч обертів мотора, потужне прискорення – 6,5 секунди до 100 км/год, прекрасна керованість, і ось ти вже першим їдеш зі світлофора і швидше ніж зазвичай проходиш повороти. Але якщо все ж змусити себе їздити спокійно, у місті цілком можна вкластися у показники до 9 л на 100 км пробігу.
А от якщо не відмовляти собі в частих прискореннях, то і споживання палива зростає до 12-14 л на сотню.
Утім, на звичайному півторалітровому Ford Focus c бензиновим 150-сильним турбодвигуном EcoBoost і механічною КП, апетит авто в місті був не набагато меншим.
Ідеальна щільність
Так, звичайним водіям підвіска Ford Focus ST напевно здасться жорсткою. Але ті, хто розбирається в зарядженому «залізі», належним чином оцінять її ідеальне співвідношення щільності та енергоємності. Благо ходова тут не кільцева, а більше схожа на раллійну.
За кермом цього автомобіля я одразу згадав відчуття своєї Fiesta ST минулого покоління зі схожими налаштуваннями підвіски. У ній, як і в новому Focus ST, відчуваєш машину цілком, ніби це продовження тебе, що полегшує розуміння авто в граничних режимах.
Де ж Quaife?
Використовувати всі можливості Focus ST допоможе система стабілізації курсової стійкості, що повністю відключається, – Ford один із небагатьох виробників, що дають змогу це робити.
Звісно, спритності в поворотах машині могло б додати блокування диференціала Quaife, серійно присутнє в минулому поколінні передньопривідного Focus RS. Але «Квайф» для Focus ST пропонують тільки тюнінгові контори.
Без блокування в поворотах відчувається недостатня обертальність, коли розвантажене колесо при переборі з газом зривається в пробуксування. Звісно, йдеться про ситуацію з відключеною ESP – з увімкненою електроніка імітує блокування, пригальмовуючи розвантажене колесо. Втім, працює Torque Vectoring Control доволі грамотно, але все ж не рівня цьому «залізному» блокуванню, з яким машина прискорювалася б в поворотах набагато ефективніше.
Заряджені «Форди» завжди обладнували потужними та інформативними гальмами. Але знову ж таки, в ST супорта і колодки розробляє Ford, і варто пам’ятати, що вони потужні, інформативні, але не гоночні. Тому і під час активного драйву, наприклад відвідавши трек-день або любительські перегони, їх можна перегріти.
Жалкувати не доведеться
Ford Focus ST – це найкращий автомобіль, на якому мені доводилося їздити як мінімум останній рік.
Придбання Ford Focus ST – усвідомлений вчинок, і той, хто на це зважиться, точно не пошкодує. При всій практичності звичайного Ford Focus, «естешка» подарує на порядок більше задоволення від водіння. І вона може стати перехідним варіантом між звичайним Ford’ом і екстремальним повнопривідним Focus RS, який найближчим часом почнуть продавати і в Україні.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Версія ST має всі можливості звичайного Focus’а. Прекрасні передні крісла Recaro. | − Під час активної їзди через величезний глушник під підлогою в багажному відділенні здорово підвищується температура. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Двигун видає приємний рик під час прискорення. Відмінна керованість. Чітке і інформативне перемикання передач. | − Розгін до сотні за 4,8 с вражає, проте є менш потужні, але більш динамічні конкуренти. |
Фінанси й оснащення | |
+ Хороша вартість, особливо на тлі заряджених суперників С-класу. Хороша базова комплектація ST2. Доступні сучасні опції та системи. Практично безмежні можливості тюнінгу і доопрацювання автомобіля. | − Дороге обслуговування. |
Ford Focus ST | |
Загальні данні | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверцят/місць | 5/5 |
Габарити, Д/Ш/В, мм | 4362/1823/1471 |
База, мм | 2648 |
Маса спорядж./повна, кг | 1437/2050 |
Об’єм багажника, л | 316 |
Об’єм бака, л | 62 |
Двигун | |
Тип | бенз. с непоср. впр. турбо |
Розп. і к-сть цил./кл. на цил. | R4/4 |
Об’єм, см куб. | 1999 |
Потужність, кВт(к.с.)/об/хв | 184(250)/5500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 360/2000–4500 |
Трансмісія | |
Тип привода | передній |
КП | 6–ст. мех. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./незалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини передні/задні | 235/40 R18 |
Експлуатаційні показники | |
Макс. швидкість, км/год | 248 |
Розгін 0–100 км/год, с | 6,5 |
Витрата траса–місто, л/100 км | 5,7–9,9 |
Гарантія, років/км | 3/без обм. проб. |
Періодичність ТО, км | 20 000 |
Вартість ТО, грн | 2350 |
Мін. вартість, грн | 717 763 |
Вартість тест. авто грн | 808 203 |
Альтернатива
Модель | Потужність, | Розгін 0–100 км/год, с | Мінімальна вартість грн* |
Ford Focus ST | 250 | 6,5 | 717 763 |
Seat Leon Cupra | 290 | 5,7 | 1 056 488 |
Skoda Octavia RS | 220 | 6,8 | 796 484 |
VW Golf GTI | 220 | 6,5 | 858 301 |
*Вартість на 12.08.2016 р.
Фото автора