X

Тест-драйв нового Ford Focus ST. ЅТиль життя

Заряженная версия хэтчбека Ford Focus с индикацией ST неизменно присутствовала во всех трех поколениях этой модели. У нас на тесте уже третья генерация горячего «Фокуса».

Історія

Ford Focus ST І
2002–2004 р.в.

  • Силовий агрегат: Duratec 2,0 л (170 к.с.), 195 Hм, 6-ст. МКП, 0–100 км/год – 7,5 c, макс. швидкість 220 км/год

Ford Focus ST II
2005–2010 р.в.

  • Силовий агрегат: 2,5 л турбо (225 к.с.), 320 Hм, 6-ст. МКП, 0–100 км/год – 6,8 c, макс. швидкість 241 км/год
  • Доступний у 5-дверному кузові хетчбек і універсал
  • Focus ST третього покоління складають із 2012 року, але в Україні раніше був доступний лише під замовлення.
  • Уперше в історії версії Focus ST модель запропоновано з дизельним мотором і автоматичною трансмісією
  • Силові агрегати: бензиновий 2,0 л (250 к.с.), 6-ст. МКП; турбодизельний 2,0 л (182 к.с.), 6-ст. АКП
  • В Україні запропоновано в двох комплектаціях – ST2 і ST3
  • Вартість в Україні – від 717 763 грн.

Традиційними відмінностями підігрітої версії ST від звичайного Ford Focus завжди був обвіс кузова, спортивна ходова, великі колеса, потужний мотор і гальма. Трохи спортивних рис можна знайти і в інтер’єрі. Не став винятком Ford Focus ST і в третьому коліні, який приготували, не змінюючи звичної рецептури.

Нова планка

У першому поколінні Ford Focus ST, оснащений 2-літровим атмосферним двигуном Duratec, розвивав лише 170 к.с. У другому, з мотором від Volvo, турбіною і об’ємом на півлітра більше – вже 225 к.с.

Третє покоління Focus ST знову повернули до 2-літрового об’єму, але його теперішній бензиновий турбомотор EcoBoost видає вже 250 конячок. З ним автомобіль практично завжди готовий до потужного прискорення, адже він видає свій максимум крутильного моменту в 360 Нм в дуже широкому діапазоні – з 2000 до 4500 об/хв.

Якщо 250 конячок замало, мотор можна доробити. Навіть заводський Ford пропонує кит, що підвищує потужність до 275 к.с.

Із механічною 6-ступінчастою коробкою передач не складно тримати двигун у потрібній полиці обертів. До речі, новий Focus ST вперше в історії моделі доступний і з турбодизелем. Його потужність помітно менша – 184 к.с., проте таку машину можна придбати з автоматичною трансмісією, що в історії ST також відбулося вперше.

Перемикання передач близьке до ідеалу, важіль щільний і точний

Автомобіль настрою

Витрата палива Focus ST (втім, як і в багатьох інших заряджених автомобілях) безпосередньо залежить від настрою. Будьте готові, що «естешка» той ще провокатор – спокійно їздити не ній не завжди виходить. Приголомшливий звук вихлопу, який особливо приємний після трьох тисяч обертів мотора, потужне прискорення – 6,5 секунди до 100 км/год, прекрасна керованість, і ось ти вже першим їдеш зі світлофора і швидше ніж зазвичай проходиш повороти. Але якщо все ж змусити себе їздити спокійно, у місті цілком можна вкластися у показники до 9 л на 100 км пробігу.

Звук вихлопу під час інтенсивного розгону прекрасний. А от величезний глушник, здорово нагріває багажник, навіть тепловий екран не може впоратися

А от якщо не відмовляти собі в частих прискореннях, то і споживання палива зростає до 12-14 л на сотню.

Утім, на звичайному півторалітровому Ford Focus c бензиновим 150-сильним турбодвигуном EcoBoost і механічною КП, апетит авто в місті був не набагато меншим.

Ідеальна щільність

Так, звичайним водіям підвіска Ford Focus ST напевно здасться жорсткою. Але ті, хто розбирається в зарядженому «залізі», належним чином оцінять її ідеальне співвідношення щільності та енергоємності. Благо ходова тут не кільцева, а більше схожа на раллійну.

За кермом цього автомобіля я одразу згадав відчуття своєї Fiesta ST минулого покоління зі схожими налаштуваннями підвіски. У ній, як і в новому Focus ST, відчуваєш машину цілком, ніби це продовження тебе, що полегшує розуміння авто в граничних режимах.

Де ж Quaife?

Використовувати всі можливості Focus ST допоможе система стабілізації курсової стійкості, що повністю відключається, – Ford один із небагатьох виробників, що дають змогу це робити.

Звісно, спритності в поворотах машині могло б додати блокування диференціала Quaife, серійно присутнє в минулому поколінні передньопривідного Focus RS. Але «Квайф» для Focus ST пропонують тільки тюнінгові контори.

Без блокування в поворотах відчувається недостатня обертальність, коли розвантажене колесо при переборі з газом зривається в пробуксування. Звісно, йдеться про ситуацію з відключеною ESP – з увімкненою електроніка імітує блокування, пригальмовуючи розвантажене колесо. Втім, працює Torque Vectoring Control доволі грамотно, але все ж не рівня цьому «залізному» блокуванню, з яким машина прискорювалася б в поворотах набагато ефективніше.

Заряджені «Форди» завжди обладнували потужними та інформативними гальмами. Але знову ж таки, в ST супорта і колодки розробляє Ford, і варто пам’ятати, що вони потужні, інформативні, але не гоночні. Тому і під час активного драйву, наприклад відвідавши трек-день або любительські перегони, їх можна перегріти.

Жалкувати не доведеться

Ford Focus ST – це найкращий автомобіль, на якому мені доводилося їздити як мінімум останній рік.

Придбання Ford Focus ST – усвідомлений вчинок, і той, хто на це зважиться, точно не пошкодує. При всій практичності звичайного Ford Focus, «естешка» подарує на порядок більше задоволення від водіння. І вона може стати перехідним варіантом між звичайним Ford’ом і екстремальним повнопривідним Focus RS, який найближчим часом почнуть продавати і в Україні.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Версія ST має всі можливості звичайного Focus’а. Прекрасні передні крісла Recaro. −  Під час активної їзди через величезний глушник під підлогою в багажному відділенні здорово підвищується температура.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Двигун видає приємний рик під час прискорення. Відмінна керованість. Чітке і інформативне перемикання передач. −  Розгін до сотні за 4,8 с вражає, проте є менш потужні, але більш динамічні конкуренти.
Фінанси й оснащення
 + Хороша вартість, особливо на тлі заряджених суперників С-класу. Хороша базова комплектація ST2. Доступні сучасні опції та системи. Практично безмежні можливості тюнінгу і доопрацювання автомобіля. −  Дороге обслуговування.
Ford Focus ST
Загальні данні
Тип кузовахетчбек 
Дверцят/місць5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4362/1823/1471
База, мм2648
Маса спорядж./повна, кг1437/2050
Об’єм багажника, л316
Об’єм бака, л62
Двигун
Типбенз. с непоср. впр. турбо
Розп. і к­-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.1999
Потужність, кВт(к.с.)/об/хв184(250)/5500
Макс. кр. мом., Нм/об/хв360/2000–4500
Трансмісія
Тип приводапередній
КПст. мех.
Ходова частина
Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини передні/задні235/40 R18
Експлуатаційні показники
Макс. швидкість, км/год248
Розгін 0–100 км/год, с6,5
Витрата траса–місто, л/100 км5,7–9,9
Гарантія, років/км3/без  обм. проб.
Періодичність ТО, км20 000
Вартість ТО, грн2350
Мін. вартість, грн717 763
Вартість тест. авто грн808 203

Альтернатива

Seat Leon Cupra

Skoda Octavia RS

VW Golf GTI

Модель

Потужність,
к.с.

Розгін 0–100 км/год, с

Мінімальна вартість грн*

Ford Focus ST

250

6,5

717 763

Seat Leon Cupra

290

5,7

1 056 488

Skoda Octavia RS

220

6,8

796 484

VW Golf GTI

220

6,5

858 301

*Вартість на 12.08.2016 р.

Фото автора