X

Тест-драйв нового Ford Edge

Второе поколение кроссовера Ford Edge, пришедшего к нам из Америки, внешне скорее смахивает на большой хэтчбек, а не на привычный среднеразмерный SUV. Да и характер ему привили европейский.

Можливо, Ford трохи і запізнився з кросоверами, але тепер у нього їх повний ассоритимент. Маленький SUV-B під назвою EcoSport, давно відомий українцям Kuga, друге покоління якого доживає останні місяці на конвеєрі, а тепер ще й середньорозмірний Ford Edge (читається як «Едж», що в перекладі з англійської означає «межа») – найбільший в Європі, але не в Україні. Адже в нашій країні продається ще й величезний Explorer, який прибув із Північної Америки.

У Edge теж американське коріння, і навіть складають його на заводі в Канаді. Перше покоління з 2007 року продавали тільки в Північній Америці. А от друге вирішили зробити всесвітнім. Але при цьому не просто почали постачати адаптовану версію в Старий Світ – представлений в Мюнхені на тест-драйві автомобіль сприймається як чистий європеєць.

Ford Edge – кросовер чи хетч?

Зовні машина здивувала стрімким силуетом. Так, спереду Edge має переконливий вигляд завдяки масивній радіаторній решітці. І тут він виправдовує свою назву. Але збоку… Edge невисокий, а за формою кузова більше нагадує хетчбек, ніж універсал. Схожі форми – у відомих українцям Toyota Venza і Honda Crosstour.

Утім, творці авто під час його проектування орієнтувалися швидше на преміум-сегмент європейських моделей BMW X5 і Audi Q5. Принаймні, за драйверськими відчуттями. Тому вони і взяли за основу платформу нового Ford Mondeo. Трохи посилили підвіску, зробили жорсткішим кузов, додали повний привід, збільшили кліренс. Але справжнім позашляховиком Ford Edge бути нема чого. У звичайному житті це передньопривідна машина, і тільки під час ковзанні передніх коліс їй на допомогу приходить задня вісь – аж до рівного перерозподілу моменту. Ніяких примусових ввімкнень, блокувань або позашляхових режимів руху. Проте швидкість спрацьовування приводу майже миттєва – 25 датчиків відстежують ковзання коліс, і механізм вмикається за 20 мілісекунд.

Для їзди пересіченою місцевістю у Ford Edge є підвищений кліренс, захисні накладки на кузові та бамперах і повний привід, що автоматично вмикається

Для їзди пересіченою місцевістю у Ford Edge є підвищений кліренс, захисні накладки на кузові та бамперах і повний привід, що автоматично підключається

У салоні вгадується спорідненість з Mondeo. Те саме кермо, анімована панель приладів, кнопки управлінням кліматом і аудіосистема Sony. Великий дисплей у центрі торпедо сьогодні вже є стандартом в класі. Приємна на дотик оббивка тільки в одному місці не дуже щільно стикується з консоллю. Сидіння великі та зручні, а у заднього ряду регулюється нахил спинок.

Тільки дизели

Для тесту нам видали машини в двох версіях. Турбодизель потужністю 180 к. с. комплектувався 6-ступінчастою механікою. І для українця, який вже не уявляє собі великого кросоверу з «ручкою», такий тандем здавався незвичним. Маніпулювати передачами на такому великому і недешевому авто у нас мало знайдеться охочих. Тому варіант із бітурбірованим 210-сильним дизелем і автоматичною 6-ступінчастою КП є куди привабливішим для середньорозмірного SUV’а. До речі, за динамікою розгону (9,4–9,9 секунди до сотні) і економічністю (в середньому 5,8 л на 100 км) вони сильно не вирізняються.

У 6-ступінчастої АКП PowerShift з подвійним зчепленням є спортивний режим, але в парі з дизелем його робота не надто відрізняється від звичайного Drive

Жоден із дизелів не напружує зайвим шумом. Цьому сприяє не лише ізоляція, а й система шумозаглушення через динаміки.

Ford Edge із 210-сильним мотором їде впевнено і розторопно, але своєю динамікою не вражає – все-таки це сімейний автомобіль. А от чим він здивував, так це рульовим. Для тих, хто звик, що великий кросовер має повертати з невеликою затримкою, Edge виявиться одкровенням. Чутливість рульового механізму у нього на рівні співплатформенника Ford Mondeo. Така поведінка досягається завдяки застосуванню нового адаптивного електропідсилювача, який змінює зусилля залежно від швидкості руху.

В Європу поставляються дизельні 2-літрові мотори в 180 або 210 к.с. Для менш потужного запропонована лише механіка

Ford Edge буде доступний українцям вже восени 2016 року. Ціни будуть відомі пізніше, але вже зараз зрозуміло, що ця модель буде трохи дорожче Kuga.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт

+
Стрімкий силует кузова поєднується з масивною передньою частиною і позашляховим обвісом. Великий і комфортний салон, якісні матеріали та гарна шумоізоляція. Швидкі реакції на кермі. Яскраві кольори кузова.
Великий обсяг інформації борткомпьютера на дисплеї панелі приладів погано зчитується

.

Силовий агрегат і динаміка
+
Достатня для великого кросовера потужність обох дизельних двигунів. Хороша паливна економічність. Наявність спортивного режиму в роботизованій коробці передач. Чітке перемикання механіки і правильно підібрані передачі
В Європі доступні тільки дизельні двигуни. Обидва мотори не сильно відрізняються за динамікою. Спортрежим в автоматі не дає суттєвої зміни характеру.
Фінанси й оснащення
+
Повний привід уже в початковій комплектації.
За кількістю систем безпеки автомобіль поступається співплатформенному Mondeo.

Ford Edge

Загальні дані

Тип кузовауниверсал
Дверцят/місць5/5
Габарити, Д/Ш/В, мм4808/1928/1692
База, мм2849
Колія передня/задня, мм1655/1664
Кліренс, мм203
Маса споряджена/повна, кг1949/2555
Об’єм багажника, л602/800/1847
Об’єм бака, л68,9

Двигун

Типдиз. бітурбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см³1997
Потужність, кВт (к.с.)/об/мин164(210)/3750
Макс. кр. мом., Нм/об/хв450/2000-2250

Трансмісія

Тип приводапідкл. повний
КПроботиз. 6-ступ.
Ходова частина
Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювач кермаелектро
Шини255/45 R20

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год211
Разгін 0-100 км/год, с9,4
Витрата траса-місто, л/100 км5,5-6,5
Гарантія, років/км3/без обм. проб.
Періодичність ТО, км20 000
Вартість ТО, грн.н.д.

Фото Ford