Тест-драйв нового Citroеn C4
Насправді, Citroеn C4 із бензиновим трициліндровиком за своєю поведінкою дуже нагадує дизель: низьке гарчання, схожа динаміка автомобіля. Та й характеристики Pure Tech майже такі самі, як у відомого дизелька HDi 92. Крутильний момент у них однаковий – 230 Нм, і видається він при тих же 1750 об/хв. А розгін до сотні у бензинового авто з АКП навіть на 2 секунди швидший, ніж у дизеля з механікою – 10,9 с!
Більше того, С4 з трициліндровим бензиновим двигуном є найдинамічнішим з усієї лінійки цієї моделі і розвиває найбільшу максимальну швидкість 197 км/год. Це при тому, що С4 з таким мотором доступний тільки з 6-ступінчастим автоматом! Крім мануального режиму у нього є режими «сніг» і «спорт». Перемикати передачі вручну можна тільки з допомогою важеля КП, підрульових пелюсток немає. Але необхідності в ручному перемиканні в процесі міської їзди не виникає. Якби у нас в машині механічна коробка, водієві доводилося часто міняти передачі, адже піку крутильного моменту автомобіль досягає дуже швидко. 6-ступінчастий автомат робить це за нас, причому досить успішно. Тільки в зоні низьких обертів мотор тягне слабо, але варто трохи натиснути на газ, і вмикається турбіна, яка витягує машинку в будь-яких ситуаціях. На перших передачах бувають затримки і посмикування, а далі розгін відбувається плавно і впевнено. Щоправда, звук моторчик видає доволі грізний і низькочастотний – майже як дизель. Утім, це характерна риса бензинових двигунів з безпосереднім уприскуванням палива.
А що ж з витратою? Частенько маленькі турбовані бензинові агрегати не справляються з важкими машинами і, виконуючи «дорослі» нормативи з розгонами в міському середовищі, споживають багато палива. Але наш титулований рекодсмен розвиває цілих 130 сил, тому цілком спроможний жваво тягнути С4 з водієм і одним пасажиром. А от із повною масою до 1,8 т мотору вже доводиться потрудитися, і це не тільки відчувається, а й позначається на витраті. Так що якщо в звичайних умовах у місті йому вистачає 6,5–7,2 л на 100 км, то при повному завантаженні і аналогічному режимі руху він може з’їсти і вісім. Причому незалежно, на трасі або в місті.
Єдиний доступний для нашої країни бензиновий двигун на С4 дуже технологічний і навіть отримав серйозні регалії. Цей 3-циліндровий турбомотор з назвою PureTech (в перекладі з англ. «сама технологічність») зі скромним об’ємом 1,2 літра розвиває цілих 130 кінських сил. Таким чином, на кожен літр об’єму він видає понад 100 конячок! Раніше такі показники були досяжні тільки для спортивних двигунів. Силовий агрегат 1.2 Pure Tech 130, розроблений групою PSA, отримав світове визнання. Вже два роки поспіль він стає найкращим в категорії від 1,0 до 1,4 л престижного конкурсу Engine of the year. Це свідчить про те, що конкуренти поки що не в силах нічого йому протиставити. В Україні С4 з таким мотором поставляється тільки з АКП виробництва японської компанії AISIN.
Справа смаку
Після появи в модельній лінійці Citroеn C4 сучасного бензинового мотора Pure Tech 130 і відходом застарілого VTI характер усіх модифікацій став дуже схожим. Динаміка і витрата палива автомобілів із двигунами на різному паливі тепер майже ідентичні. Втім, як і звук під капотом. Враховуючи, що вартість різних версій теж дуже близька, тепер вибір силових агрегатів під час купівлі С4 може бути лише справою смаку. Більше того, бензиновий двигун із автоматичною коробкою передач продається за доступнішою ціною, ніж близький за характеристиками дизель із АКП. До того ж його не варто переводити на газ – він і так досить економічний.
Резюме «Автоцентру»
Кузов і комфорт | |
+ Оновлений С4 став сучаснішим зовні і отримав додаткову шумоізоляцію. | − Новий бензиновий мотор під час розгону гучнуватий. |
Силовий агрегат і динаміка | |
+ Сучасний бензиновий двигун забезпечує практично дизельну динаміку і порівняну з дизелем витрату пального. Вдало поєднується з 6-ступінчастим автоматом. | − Витрата палива на трасі така сама, як і в місті. |
Фінанси й оснащення | |
+ Початкова версія Feel добре оснащена. Бензинові авто з АКП значно дешевші за дизель з аналогічною коробкою передач. | − Лише два варіанти комплектації зменшують можливість вибору покупцю. |
Citroёn C4 1,2 PureTech 130 | |
Загальні дані | |
Тип кузова | хетчбек |
Дверцят/місц | 5/5 |
Габарити Д/Ш/В, мм | 4329/1789/1491 |
База, мм | 2607 |
Кліренс, мм | 160 |
Маса споряджена/повна, кг | 1240/1810 |
Об’єм багажника, л | 380 |
Об’єм бака, л | 60 |
Двигун | |
Тип | бенз. з безпосередн. впр. турбо |
Розп. і к-ть цил./кл. на цил. | R3/4 |
Об’єм, см куб. | 1190 |
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв | 96(130)/5500 |
Макс. кр. мом., Нм/об/хв | 230/1750 |
Трансмісія | |
Тип привода | передній |
КП | 6-ст. автомат. |
Ходова частина | |
Гальма передні/задні | диск. вент./диск. |
Підвіска передня/задня | незалежн./напівзалежн. |
Підсилювач | електро |
Шини | 205/55 R16 |
Експлуатаційні показники | |
Максимальна швидкість, км/год | 197 |
Розгін 0–100 км/год, с | 10,9 |
Витрата траса–місто, л/100 км | 4,2–6,1 |
Гарантія, лет/км | 2/без обм. |
Періодичність ТО, км | 10 000 |
Вартість ТО-1, грн | 1532 |
Мінімальна вартість грн | 495 600 |
Вартість тестованого авто, грн. | 549 960 |
Фото автора