X

Тест-драйв Mercedes-Benz V-Class: це S-Class для сімох

Взяв на тест-драйв Mercedes-Benz V-Class, мы поняли то, почему люди готовы выкладывать за минивен стоимость престижного внедорожника или роскошного седана. Ведь качество езды и ощущения получаешь соответствующие.

Протягом кількох років мінівен Mercedes-Benz Viano дуже добре зарекомендував себе як сімейне та службове авто. У 2014 році йому на зміну прийшов Mercedes-Benz V-Class. І на відміну від попередника, він ще більше нагадує представницький седан S-Class і навіть у його розкішному виконанні Mercedes-Maybach S-Class!

Система адаптивних світлодіодних фар Intelligent Light System входить до базового оснащення версії Avangarde. Функція автоматичного перемикання світла більше підходить для траси, оскільки під міськими ліхтарями з дальнього на ближнє не перемикається.

Втім, не буду багато говорити з приводу зовнішності. По-перше, це справа смаку, а по-друге, Mercedes-Benz V-Class уже завоював інтернаціональну премію у сфері дизайну Red Dot Award. Але не відзначити, наскільки ж елегантним і якоюсь мірою навіть спортивним вийшов мінівен, я не можу.

Приблизно через рік після свого дебюту в Україні представили Mercedes-Benz V-Class і з повним приводом 4MATIC. Ось тільки впізнати таку версію за збільшеним дорожнім просвітом тепер не вийде. І це тільки підкреслює, що повний привід у цієї машини для впевненого руху мокрими, слизькими, засніженими, але все ж дорогами.

Та й багатьом власникам Mercedes-Benz Viano зі збільшеною висотою кузова не подобалося, що їх повнопривідні машини нагадували позашляховики. Хоча, хіба можна це вважати недоліком у нашій країні?

Утім, геометрична прохідність авто залежить так само від колісної бази і звисів. І тут Mercedes-Benz V-Class пропонує цілих три варіанти. У мінівена з компактним і подовженим кузовом колісна база однакова і становить 3200 мм

А от їхня довжина відрізняється на 245 мм, які забезпечують нашій машині більший на 420 літрів відсік для багажу. Але Mercedes-Benz V-Class із наддовгим кузовом ще просторішим і місткіший, оскільки його база і довжина більші ще на 230 мм.

Але незалежно від розмірів усі машини використовують 4-циліндровий дизельний двигун об’ємом 2,1 літра. Якщо на кришці багажника шильдик V 200 d або V 220 d, то такий мотор машини обладнаний однією турбіною і розвиває 136 і 163 к.с. відповідно.

Акустична система Burmester дає змогу трохи погратися з налаштуваннями звуку, але я просто увімкнув об’ємне звучання.

На нашій машині красується позначення V 250 d, що свідчить про новий двигун із двома турбінами і максимальною потужністю в 190 к.с. З ним працює тільки 7-швидкісний “автомат” 7G-Tronic Plus, а на досліджуваному мінівені ще і фірмова система повного приводу 4MATIC.

Шикарно-діловий формат

Салон Mercedes-Benz V-Class має стильний і дорогий вигляд і ні в чому не поступається легковим моделям. Особливо шикарний він у виконанні Avangarde. Торпедо обтягнуте штучною шкірою, але її важко відрізнити від «наппи», в яку обгорнуті крісла. Декоративне оздоблення повторює фактуру дерева. В темряві затишну атмосферу допомагає створити один із трьох варіантів м’якого фонового підсвічування.

Машина дарує приємні емоції. Візуально і тактильно інтер’єр не поступається флагманському Mercedes-Benz S-Class. Торпедо обтягнуте штучною шкірою, але її важко відрізнити від «наппи», в яку обгорнуті крісла. Декоративне оздоблення з текстурою дерева. В темряві затишну атмосферу допомагає створити один із трьох варіантів м’якого фонового підсвічування. Спортивний пакет для інтер’єру в нашій машині видають відповідне кермо й алюмінієві педалі.

На припливі центральної консолі сенсорний «зуб» і круглий контролер керування інтерфейсом Command Online. Система охоплює інтернет-браузер, навігацію, телефон і аудіосистему, жорсткий диск на 80 ГБ (з них 10 ГБ доступні користувачеві), дисковод DVD. А додаток Mercedes-Benz Touch дає змогу користуватися багатьма функціями через смартфон або планшет.

Передние кресла не очень просторные и подушка коротковата. Передні крісла не дуже просторі і подушка короткувата. Зате коли влаштовуєшся за кермом, не доводиться підійматися високо на сидіння, а поруч із ним все ж знайшлося місце для місткої кишені.

Передні крісла в нашій машині обладнані системою обігріву й активної вентиляції, але їх можна замовити для усіх сидінь.

Передні крісла не дуже просторі, зате коли влаштовуєшся за кермом, не доводиться так само високо підніматися на сидіння. При цьому поряд із ним знайшлося місце для місткої кишені. Та й на поріг з красивим написом Mercedes-Benz ставати шкода. Ось лише передні дверцята відчиняються не так широко, як хотілося б, і через це під час висадки взуттям легко забруднити карти.

Завдяки жорсткому кріпленню крісел без поворотного механізму вони не гримлять на нерівній дорозі. До того ж, така конструкція безпечніша. Але, якщо в такому варіанті треба повністю скласти спинки, то столик доведеться відсунути максимально до третього ряду, інакше в нього впираються підлокітники.

У базі Mercedes-Benz V-Class 6-місний, і всі три його ряди складаються з пари окремих крісел. Наша машина в 7-місній конфігурації з трьома окремими кріслами на гальорці. Вони доволі вузькі і спиною відчуваєш бічні валики. Але, двом пасажирам можна відкинути спинку середньої секції, перетворивши її на столик або підлокітник.

Два крісла другого ряду зручніші, ніж три останнього. Так що, якщо є можливість пожертвувати одним посадковим місцем, можна і на гальорці залишити два просторіших сидіння. А кому необхідно спальне місце, той може замовити цілісний диван. У цьому разі, задня полиця буде м’якою і служитиме продовженням дивана.

У будь-якому з варіантів крісла третього ряду можна переміщати в поздовжньому напрямку, а середні розвертати на 180 градусів. Щоправда, тут немає поворотного механізму. І доводиться розблокувати два замки, повністю витягувати крісла з напрямних, розгортати, акуратно вставляти у пази й фіксувати. Погодьтеся, займатися таким щодня не кожен захоче. Та й не треба…

Цей автомобіль передбачає більш діловий формат салону і здебільшого власники Mercedes-Benz спочатку обирають конфігурацію для пасажирів середнього ряду – сидіти їм лицем чи спиною вперед, і так вже й експлуатують автомобіль. Тому і ми не стали обтяжувати себе зайвими фізичними навантаженнями, обравши варіант посадки тет-а-тет. Адже в ньому зручніше користуватися підйомно-розкладним столиком.

При 7-місній конфігурації авто розміщення сидінь тет-а-тет нам здалося логічним. У цьому разі компанія з п’яти людей може скористатися підйомно-розкладним столиком.

Усе під контролем

Особливий підхід у Mercedes-Benz V-Class і до безпеки. Наприклад, на ключі кнопка дистанційного керування електроприводом зачинення і відчинення лише одних зсувних дверцят. А от яких, обирає водій. Для нашої країни логічно, якщо це будуть праві.

Пасажирська частина салону має таке саме якісне і гарне оформлення. Без потреби тримачі для тари легко вийняти з пазів.

У задній частині салону окреме керування власною зоною клімат-контролю. Пульт розташований у стелі.

Розблокую центральний замок, і Mercedes-Benz V-Class автоматично вмикає вентиляцію, провітрюючи салон. Приємно у спеку. Причому, на відміну від інших авто з цією функцією, продувка не вимикається після відчинення дверцят. Але є і автономна система опалення/вентиляції, яку можна дистанційно вмикати і програмувати.

Для машини пропонується автономна система опалення та вентиляції, пульт дистанційного керування якої навіть красивіший і більш інтерактивний ніж ключ запалювання.

Керувати такою великою машиною не складніше і не менш приємно ніж легковиком. До того ж, мінівен оснащений цілим комплексом систем, які ненав’язливо підштовхують тебе до правильних дій – попереджають про скорочення дистанції, машини в «сліпих» зонах дзеркал, наїзд на розділову смугу, а також пропонують водієві відпочити, якщо вважають, що той втомився.

На припливі центральної консолі сенсорний «зуб» і круглий контролер керування інтерфейсом авто Command Online, перемикач режимів авто і кнопки керування зсувними дверима.

Але і сам Mercedes-Benz V-Class пильнує. І якщо відстань до попереднього авто стає критично малою, система Collision Prevention Assist застосовує екстрене гальмування. А коли вмикаєш функцію підтримання дистанції Distronic Plus, то мінівен починає самостійно сповільнюватися і розганятися, витримуючи задану відстань.

Для V-Class доступний комплекс Mercedes-Benz Intelligent Drive, який об’єднує інноваційні допоміжні системи, що підвищують комфорт  та безпеку руху і надають допомогу водієві.

Система стабілізації руху ESP із функцією протидії боковому вітру допомагає справлятися з його сильними поривами. А в темряві адаптивні світлодіодні фари Intelligent Light System висвітлюють повороти і автоматично перемикаються на дальнє світло. От тільки на стаціонарному міському освітленні не перемикаються назад на ближнє світло.

Згоден, в Європі ніхто не їздить з дальнім світлом в населених пунктах. Але мені ж доводиться, особливо в передмістях. А от на трасі система працює коректно, вчасно помічаючи зустрічні та попутні машини.

У різних місцях салону розташовані відсіки для невеликих речей, підстаканники, розетки і USB-роз’єми.

Тільки-но сильно знижую швидкість, як активна система полегшення паркування пропонує знайти місце і самостійно завести на нього Mercedes-Benz V-Class. Але, мені й самому це робити легко, незважаючи на те, що довжина машини перевищує п’ять метрів. З маневруванням і оглядовістю жодних проблем. Висока посадка і рівні стрімкі борти дають змогу добре контролювати передні та бокові габарити мінівена.

Із пакетом полегшення паркування з системою кругового огляду, я чудово бачу все, що відбувається навколо машини. Можна обрати картинки тільки з потрібних камер. Але для такої довгої машини цінніше те, що великим планом показують не тільки передні, а й задні колеса.

У тиші й комфорті

Найпотужніший із пропонованих силових агрегатів працює оперативно і плавно. Навіть у найбільш спокійному еко-режимі він доволі швидко реагує прискоренням на додавання газу. Мотор дуже швидко входить у зону максимального крутильного моменту в 440 Нм, що доступний вже при 1400 об/хв. Це дає змогу впевненіше та безпечніше їздити в місті – перелаштовуватися, проїжджати перехрестя і прискорюватися.

Поки що в Україні Mercedes-Benz V-Class пропонується із двома модифікаціями мотора – 163 к.с./380 Нм для V 220 d і 190 к.с./440 Нм для V 250 d. Остання в режимі overtorque (у інших марок можете знати її як overboost) видає додаткові 14 к.с. і 40 Нм

Але, якщо хочеш робити це ще швидше і різкіше, то можна перейти до звичайних або спортивних налаштувань. Тепер коробка охоче і частіше оперує зниженими передачами і навіть при спокійній їзді на рівному газу стрілка тахометра чітко підпирає «полицю» максимальної тяги і Mercedes-Benz V-Class починає впевнено набирати хід практично без зволікання.

Робить це він дуже комфортно і плавно, тому що коробка перемикається м’яко і непомітно. Підрульові «пелюстки» дають змогу самостійно змінювати передачі, але на кік-даун АКП однаково реагує, так що без цієї функції автомата я цілком легко обходжуся.

Із найпотужнішим 190-сильним мотором працює 7-ступінчаста автоматична трансмісія 7G-Tronic Plus. Користуватися фірмовим перемикачем на рульовій колонці так зручно, що потім його мимоволі шукаєш на машинах інших марок.

Із людьми на всіх трьох рядах Mercedes-Benz V-Class так само впевнено прасує дорогу. Але на заміській трасі, коли треба максимально швидко завершити обгін, розумієш, що з 3-літровим турбодизелем, яким славився Viano, це було б робити простіше. Але для рівномірної їзди на великі відстані та впевненого маневрування в місті і 2-літрового движка вистачає.

Залежно від налаштувань кнопкою на ключі можна дистанційно піднімати та опускати двері багажника і відчиняти лише заднє скло. Це дуже зручно на тісній парковці або коли треба просто кинути на задню полицю невеликі речі.

На сухій дорозі зовсім не помічаєш роботи повного приводу 4MATIC. Він грамотно і цілком самостійно взаємодіє з електронними системами стабілізації руху ESP і керування тяговим зусиллям 4ETS. Ні водій, ні пасажири не помічають того, які з коліс гальмують, а які отримують більше тяги. Спробуємо оцінити його ефективність взимку.

Кромка заднього скла дуже низька. І за умови двох окремих крісел останнього ряду або складеного середнього в тримісній конфігурації, через салонне дзеркало з водійського місця огляд дуже хороший як для мінівена.

Базовою для мінівена вважається комфортна ходова частина, але для задньопривідного авто можна замовити спортивну підвіску з більш жорсткими налаштуваннями і стабілізаторами. Але тоді і дорожній просвіт буде на 15 мм меншим. Тому особисто мені дуже сподобалася регульована підвіска Agility Control, яка входить до стандартної комплектації Avangarde.

Її параметри змінюються одночасно з характеристиками силового агрегата. Під час їзди на високих швидкостях, нерівною дорогою в комфортному режимі збільшується вертикальне розгойдування кузова на високих швидкостях. У спортивному воно знижується, але починаєш трохи сильніше відчувати жорсткі дефекти.

Опціонна полиця багажника жорстка і витримує до 80 кг ваги. По суті, це бокс, який у авто з подовженим і наддовгим кузовом має дві зручні розкладні скриньки. Але найголовніше, що вся конструкція обладнана замками, тому в дорозі нічого не деренчить.

Але загалом Mercedes-Benz V-Class ніколи не втрачає величавого ходу. Адже підвіска постійно адаптує роботу амортизаторів залежно від стану дороги і манери водіння. І в будь-якому режимі його ходова працює зібрано, щільно і тихо. Непомітно, щоб і кузов здригався на грубих великих нерівностях.

І тільки на старій нерівній брущатій дорозі проявилися вібрації безпружинних мас і розслабленість у передній підвісці та рульовому. Втім, тут навіть найстійкіші до нерівностей машини оголюють свої слабкі сторони. А деякі так деренчать, немов зараз почнуть розсипатися.

За необхідності полицю-бокс можна підняти або легко отримати з відсіку.

Тут же панелі в салоні та кузові мовчать. А завдяки жорсткому кріпленню крісел і полиці в багажнику, вони не гримлять. Та й спілкуватися з великою компанією з водійського місця в Mercedes-Benz V-Class виходить легко і природно. Тут хороша шумоізоляція, а система посилення голосу транслює все, що говорять люди на передньому ряду через тилові динаміки.

За умови повністю демонтованих сидінь залежно від довжини кузова об’єм вантажного відсіку становить 5010, 4630 або 4200 літрів.

Гідний флагмана

Цей мінівен так сильно просякнутий духом S-Class, що типові на перший погляд конкуренти, по суті такими не є. Це як різні дисципліни одного виду спорту. У V-Class ідеологія швидше представницька і легкова, ніж автобусна.

Тому тут відповідне ставлення до організації пасажирської частини салону та ходових якостей, матеріалів оздоблення салону і списку прогресивного обладнання. І хоч би на якому з семи крісел ви їхали, все одно розумієте, що їдете в автомобілі марки Mercedes-Benz.

Фото автора

Mercedes-Benz V-Class Marco Polo

Як і раніше, охочим подорожувати і жити на лоні природи пропонується модифікація Marco Polo. У ньому крісла середнього ряду мають поворотний механізм, третій ряд перетворюється в ліжко, а в салоні можна встановити невелику кухю.

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Три варіанти кузова дають змогу обирати машину зі збільшеним багажником і салоном. За умови повністю демонтованих сидінь залежно від довжини кузова об’єм вантажного відсіку становить 5010, 4630 або 4200 літрів. Поціновувачам динамічного стилю пропонується версія у виконанні AMG. Для Mercedes-Benz V-Class доступні спортивний і дизайнерський пакети оформлення екстер’єру та інтер’єру, різні варіанти шкіряної оббивки і декоративних вставок. −  Не найпростіша трансформація середнього ряду. В пасажирській частині салону не так просторо, як очікувалося.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Двигун відповідає екологічним нормам Євро-6. Мотор і коробка демонструють дуже злагоджену роботу. З місця і з мінімальної швидкості Mercedes-Benz V-Class починає прискорюватися майже без роздумів і з великим запалом. Автомат змінює передачі м’яко і непомітно. Є можливість змінювати налаштування силового агрегата і ручного перемикання передач. −  Під час їзди в заторах витрата палива часом збільшувалася до 12 літрів, а середній показник після кількох днів тест-драйву становив близько 10 літрів на 100 км. Але тут не варто забувати, що ми взяли автомобіль із пробігом лише 19 км. І після обкатки ці показники мають зменшитися на пару літрів.
Фінанси й оснащення
 +  Так само, як легкові моделі, кросовери та позашляховики, мінівен пропонує таку кількість базового та додаткового обладнання, що його перелік займає кілька сторінок. V-Class пропонує систему превентивного захисту PRE-SAFE, світлодіодне освітлення Intelligent Light System, акустику об’ємного звучання Burmester з 15 динаміками і сабвуфером загальною потужністю 640 Вт, електричний привід дверцят багажника і ще багато обладнання. −  Система голосового керування Lingvatronic так само, як і на Viano, розуміє англійську мову, що не завжди і не для всіх зручно. Адже навіть коли у вас ідеальна вимова, але абоненти телефонної книги записані російською, ви не знайдете взаєморозуміння з машиною.

Mercedes-Benz V 250 d 4MATIC

Загальні дані

Тип кузовамінівен
Дверцят/місць5/7
Габарити Д/Ш/В, мм5140/1928/1880
База, мм3200
Колія передня/задня, мм1670/1650
Кліренс, мм136
Маса споряджена/повна, кг2180/3050
Об’єм багажника, л1030/4630
Об’єм бака, л57 (70)*
Об’єм бака AdBlue, л11,5 (26)*

Двигун

Типдиз. із безпосередн. впр. турбо
Розп. і к-сть цил./кл. на цил.R4/4
Об’єм, см куб.2143
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв140(190)/3800
Макс. кр. мом., Нм/об/хв440/1400-2400

Трансмісія

Тип приводаповний
КП7-ст. авт. 7G-Tronic Plus

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск.
Підвіска передня/заднянезалежн./незалежн.
Підсилювачелектро
Шини передн./задн.245/45 R18

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год199
Розгін 0–100 км/год, с10,6
Витрата траса–місто**, л/100 км6,2-7,7
Гарантія, років/км2/200 000
Періодичність ТО, років/км20 000
Вартість ТО, грн3 600
Мінімальна вартість грн***1 452 271
Вартість тестованого авто, грн****2 568 810

*Опціонально
** Із BlueEFF
***Для авто з обраним силовим агрегатом
****За курсом НБУ на 16.09.2016 р.