X

Тест-драйв Mercedes-Benz GLS: У великому авторитеті

Mercedes-Benz GLS заслужил огромное уважение не только за счет размеров. Они просто помогают ему обеспечить безоговорочный престиж и непоколебимый авторитет, роскошь и комфорт флагманской модели внедорожной линейки компании.

Під час тест-драйву Mercedes-Benz V-Сlass я назвав його «S-Сlass для сімох». Але ж і Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC у стандартному оснащенні має таку саму кількість посадкових місць. Раз назва зайнята, будемо вважати цю машину «S-Сlass’ом для бездоріжжя», адже пневматична підвіска для неї також входить до штатного оснащення.

Крім цього базовими для цієї машини є беззаперечний престиж і непохитний авторитет. Mercedes-Benz GLS величний і монументальний. Для своїх розмірів він доволі елегантний. Таким він став ще тоді, коли був відомий як GL другого покоління.

Mercedes-Benz GL першого покоління (2006 р.)

Уже тоді кузов став не таким різким, ніж у авто першої генерації. Разом зі зміною імені на GLS, машина отримала нову решітку радіатора, більш елегантну і сучасну оптику, а також стильні бампери.

Mercedes-Benz GL другого покоління (2012).

Класика жанру

Для чорного кольору актуальна чистота. Її допомагає забезпечити опціональна адаптивна система очищення скла Magic vision control. Вона не розбризкує рідину через форсунки, а рівномірно подає її зі щіток і одразу ними стирає. Не знаю, як щодо економії, але патьоків на кузові така система не залишає. І це мені подобається. А для зимових умов щітки обладнані підігрівом.

Ще більш динамічним здається наш Mercedes-Benz GLS з опціонним пакетом AMG Line. Він передбачає бампери зі збільшеною площею повітрозабірників і хромованим сплітером спереду, накладки-розширювачі на колісних арках, бічні підніжки з гумовими накладками і 21-дюймові багатоспицеві колісні диски. Такі колеса красиві, але я сумуючи переводжу погляд з них на наші дороги.

Як вони позначаться на комфортабельності ходу, покаже наш тест-драйв. А от підніжки дуже щільно притиснуті до порогів кузова, тому вставати на них не дуже зручно, а коли одразу тягнешся ногою до землі, то легко забруднити штанину.

В архітектурі панелі і розташування засобів керування відчувається здоровий консерватизм. Але, нове кермо вдало вписалося в інтер’єр. Таке подання центральної консолі використовується також на більш компактному кросовері Mercedes-Benz GLE і позашляховику G-Class.

У салоні GLS немає навіть натяку на спортивність і ретро, які сьогодні можна зустріти практично в всіх нових Mercedes-Benz. Можливо, в майбутньому таке чекає і на цю модель, але поки що інтер’єр отримав чіткий класичний стиль. До речі, у цьому стилі витримано і більш компактний кросовер Mercedes-Benz GLE, і позашляховик G-Class!

Під центральною консоллю два підсклянники і невелика ніша з розеткою прикриті зсувною панеллю без мікроліфта.

Глибокий бокс у підлокітнику відчиняється автоматично, варто потягти за ручку. У його надрах два USB-роз’єми.

Інтер’єр сповідує розкіш. Але не палацову, а ділову. Тут немає круглих дефлекторів обдування (такі використовували лише на GL першого покоління), торпедо традиційно для моделі обшитий штучною шкірою, а широкі планки й оздоблення керма з ясена дуже природні (якщо хочете лаковані, будь ласка).

Особисто я замовив би динамічні сидіння з активним підкачуванням валиків бічної підтримки. Але, в основний час, під час їзди вистачає і звичайних крісел. Вони комфортні і зручні, можуть оснащуватися підігрівом і вентиляцією.

Під час вибору машини можна погратися і з колірною гамою інтер’єру, але в межах розумного. Диких яскравих поєднань кольорів компанія не пропонує, та й не личать вони цій машині.

Але ж як зручно, коли великі квадратні кнопки і перемикачі на центральній консолі дають змогу легко управлятися з телефоном, аудіосистемою і клімат-контролем навіть на нерівній дорозі.

Багато що в Mercedes-Benz залежить від комплектації. Наприклад, підголівники в нашій машині регулюються механічно. Тому відповідний джойстик закріплений жорстко. Зате все красиво і не порушує звичного стилю.

Тут немає потреби тягнутися до 8-дюймового дисплея чи намагатися влучити пальцем в потрібну іконку і залишати на склі свої відбитки. Екран не сенсорний і тому розташований на такій відстані, де на нього зручно дивитися, майже не відводячи погляду від дороги.

А глибша робота з інтерфейсом автомобіля лежить на круглому джойстику. Поклав руку на центральний підлокітник, і перемикач точно під долонею. Втім, можна замовити і більш сучасний сенсорний контролер керування інтерфейсом авто Command Online, поверхня якого розпізнає рукописне введення символів.

Для другого ряду також можна замовити електричні приводи для складання крісел. Але піднімати їх все одно доведеться вручну. З місцем тут повний порядок. Для ще зручнішої посадки нахил спинок можна змінювати, а ступні легко поміщаються під передніми кріслами.

Для середнього ряду доступні автоматичний кондиціонер, підігрів дивана (як у нас) і роздільне керування кліматичною установкою.

При тому, що платформа у моделей GLE і GLS спільна, у нашого авто сильніше відчувається високий статус флагманської моделі і тут набагато більше простору. Навіть третій ряд сидінь повноцінний. На ньому спокійно розміщуються двоє дорослих людей середньої комплекції. Завдяки широким дверним отворам сідати на гальорці і вибиратися доволі легко.

Місця над головою тут більше, ніж у деяких авто спереду. І не доводиться підпирати коліньми підборіддя. Якщо спинка другого ряду нахилена не до кінця, а перебуває хоча б у передостанньому положенні, то я спокійно витягую ноги, і вони повністю лягають на подушку. А якщо замовити панорамний дах, то пакетом з ним отримуєш і вікна-кватирки з електроприводами.

Третій ряд є у всіх Mercedes-Benz GLS. Сідати і вибиратися доволі просто. Місця на гальорці достатньо для двох дорослих людей. І сидіти тут навіть зручно.

Щоб скласти або встановити окремі крісла 3-го ряду, і в багажнику, і в кожному отворі задніх дверцят передбачені кнопки електричних приводів.

Адже традиційно для німецької машини практично всі опції пропонуються за доплату. Зате для свого Mercedes-Benz GLS можна обрати лише ті позиції, які потрібні саме тобі. В нашому авто, наприклад, дверцята з доводчиками, система кругового огляду, вентиляція передніх крісел, свій клімат-контроль на другому ряду і система світлодіодних фар Intelligent Light System.

Працюють вони дуже чітко. Якщо нещодавно на Mercedes-Benz V-Class при міському освітленні вони не перемикалися самостійно на ближнє, то тут це роблять дуже добре. Часом залишають увімкненим дальнє світло, але вимикають певні світлодіоди, обрізаючи світловий пучок в акурат на зустрічній або попутній машині, щоб не сліпити її водія.

Mercedes-Benz GLS отримав сучасну оптику. Її форма чітко вказує на нову модель. А система повністю світлодіодного освітлення бере на себе функції з освітлення поворотів і перемикання світла, адаптується до умов їзди і не сліпить інших водіїв.

Так само якісно вони освітлюють повороти і змінюють світловий пучок залежно від умов руху на шосе або в тумані. А в поєднанні з пакетом Offroad, така система освітлення ще й отримує функцію освітлення на бездоріжжі.

Один проти трьох

Якщо бензинових моторів для Mercedes-Benz GLS в Україні пропонують три, то дизельний є лише один. Саме такий на нашій машині. Але, багато хто не одразу це помічає, так тихо і м’яко бурчить двигун. До того ж у салоні властивий Mercedes-Benz високий акустичний комфорт – тобто практично повна відсутність шумів ззовні і з-під капота. І такий спокій трохи вводить в оману.

Тільки шильдик свідчить про дизельний мотор.

Але, якщо вам здається, що Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC занадто флегматичний, то погляньте, з якою швидкістю змінюється пейзаж за вікном. Першу сотню ця 2,5-тонна махина набирає за 7,8 секунди. Просто робить це дуже м’яко і комфортно.

Такий самий 3-літровий дизель потужністю 258 к.с. встановлено і під капотом Mercedes-Benz GLЕ. З більшою моделлю GLS він справляється так само легко, лише споживає при цьому на літр-два більше пального.

На додавання газу на малих обертах позашляховик відповідає м’яким і плавним прискоренням. Адже максимальний крутильний момент 3-літровий V6 видає з 1600 до 2400 об/хв. Але, я не відмовляю собі в задоволенні його підкрутити вище 3000 об/хв, щоб послухати приємний бархатистий рокіт з-під капота.

Можна перейти на ручне керування підрульовими пелюстками, але в такій машині я не бачу в цьому особливого сенсу. При кік-дауні коробка все одно після коротенької паузи перемикається вниз. Під час розгону 9-ступінчастий автомат працює м’яко й акуратно, швидко добираючись до вищих передач. Двигун нечутно працює на мінімальних обертах, але тягне на них дуже впевнено.

Частину перемикачів винесено на підлогову консоль. Звідси керуємо інтерфейсом Command і налаштуваннями авто.

Чималу кількість дірок в асфальті, куди я провалювався колесами на інших машинах, цей Mercedes-Benz GLS просто накриває широченними AMG-колесищами з покришками 295/40 R21. Навіть у Maserati Levante S, тест-драйв якої ми проводили нещодавно, такі «котки» були лише ззаду.

Крім трьох основних режимів є ще зимовий і для руху бездоріжжям, які змінюють параметри роботи вузлів і електронних систем автомобіля під ці умови.

Так само можна примусово підняти кузов для подолання особливо глибоких канав, ям, колії та броду до 276 мм, а з пакетом Offroad і до 306 мм. Акуратно спуститися слизьким схилом допоможе відповідна функція. Тут також можна перевезти коробку на ручне керування.

От хіба що на своїх величезних колесах Mercedes-Benz GLS з таким завзяттям тягнеться в продавлену вантажівками колію, що доводиться з зусиллям повертати його назад. Та й у калюжах такі покришки починають спливати раніше ніж вужчі. Тому, якщо вже погодився на таку красу, треба їздити акуратніше і тримати кермо двома руками. А от щодо комфорту ходу я побоювався даремно.

Опціонна адаптивна система амортизації ADS PLUS куди краще розправляється з дрібними твердими нерівностями, ніж стандартна пневматична підвіска AIRMATIC на такій самій машині.

Для Mercedes-Benz GLS передбачено два режими з фіксованими параметрами – Sport і Comfort, відповідно до яких змінюються параметри силового агрегата, рульового приводу і жорсткості підвіски. Але, з цих трьох параметрів можна скласти і власну конфігурацію Individual.

У результаті, ходова нашого Mercedes-Benz GLS прекрасно розправляється з залатаними ділянками і чудово відловлює підскоки величезних коліс. Вони абсолютно не сприймаються важкими, і навіть на глибоких поперечних тріщинах обходимося без жорстких ударів. А лежачих поліцейських задніми колесами взагалі не помічаєш.

Система кругового огляду – опція не обов’язкова, але дуже зручна у такій великій машині. Вона дає змогу не просто бачити, що відбувається навколо машини, а й детально розглянути необхідні сектори перед машиною і позаду, у районі передніх і задніх коліс.

У режимі Comfort машина поводиться більш розслаблено, плавно погойдуючись на нерівностях і трохи кренячись у поворотах. Реакції на додавання газу і поворот керма м’які, величезний Mercedes-Benz GLS з невеликими кренами, але точно і плавно проходить повороти і вписується між іншими машинами. Саме таким багато хто і звик сприймати Mercedes-Benz.

Але і зі спортивними налаштуваннями GLS зберігає високий рівень комфорту, просто переводить його в іншу площину. Після ввімкнення режиму Sport мотор ледь помітно загарчав голосніше і на педаль газу почав реагувати гостріше. Але, в ньому все одно не відчувається зайвого напруження.

Стандартний для сучасних Mercedes-Benz щиток приладів навіть для власників GL першого покоління не стане одкровенням. Глибоко втоплені циферблати добре читаються навіть за умови сильного бічного сонця.

У процесі їзди ви можете бачити чи старанно натискаєте газ, чи ефективно використовуєте накат, і скільки в результаті отримуєте бонусних кілометрів, якщо їздите економічно.

На бруківці різницю в налаштуваннях ходової частини взагалі складно помітити. Але великі дефекти починаєш відчувати віддаленими пружними поштовхами. Але, це напівтони, які не руйнують атмосферу загального комфорту. Найбільше відмінності помічаєш у швидкісних поворотах.

Таке враження, що машина різко поважчала на пару тон і немов липне до асфальту. Вертикальне розгойдування помітно зменшується, а в поворотах немає навіть натяку на крени. Позашляховик як магнітом притягується до траєкторії. Mercedes-Benz GLS як локомотив стоїть у смузі.

Незважаючи на сім посадкових місць у багажнику залишається достатньо місця для речей. Але якщо ви вирушаєте в далеку дорогу великою компанією, то краще подумати про бокс на дах.

Запасне колесо і інструмент можна дістати, не складаючи третього ряду.

Кермо стає відчутно жорсткішим, і щоб навіть трохи його відхилити, треба докласти зусиль. Великий позашляховик так чітко і непохитно прописує віражі, що легко оголює слабкість бічної підтримки крісел.

Цікаво, як у такій ситуації їде Mercedes-Benz GLS з системою ACTIVE CURVE з активними стабілізаторами, які борються з креном? Адже навіть наш GLS 350 d 4MATIC зберігає таку виправку, що я стаю слабкою ланкою, яка весь час норовить вивалитися на дверцята та центральний підлокітник з жорсткого ланцюга, в який вплетені широченні шини, затиснута підвіска і жорстке рульове керування. От тепер я розумію, чому для цього автомобіля пропонують динамічні сидіння з активною підкачкою валиків бічної підтримки.

Ви легко можете взяти на борт ще двох пасажирів, але загалом такі машини використовують як 5-місні. У цьому разі 680-ліровий багажник знімає питання про те, куди покласти навіть велику кількість речей.

Крім забезпечення приголомшливого комфорту, підвіска AIRMATIC дає змогу змінювати кліренс. У стандартному положенні кузова він становить 216 мм, яких достатньо для їзди асфальтом. На високій швидкості машина автоматично присідає на 15 мм, на бездоріжжі її можна примусово підняти на 60 мм, а з пакетом Offroad – на 90 м, що відповідає максимальній глибині броду в 600 мм.

Уклавши обидва задніх ряди в рівну підлогу, отримуємо максимальний об’єм у 2300 літрів.

Крутильний момент між передніми і задніми колесами розподіляться порівну. Зміна цієї пропорції відбувається автоматично. Примусові блокування диференціалів тут відсутні, а з їх завданням справляються електронні системи розподілу тягового зусилля 4ETS і стабілізації ESP.

Дві чаші терезів

Для тих, хто і на такому здоровилі планує їздити з хвацькістю спортивного купе, можна порекомендувати бензинові варіанти і особливо Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC. Його 585 к.с. і 760 Нм через 7-ступінчасту роботизовану трансмісію SPEEDSHIFT PLUS забезпечують величезному позашляховику ураганну динаміку в 4,6 секунди до сотні!

А Mercedes-Benz GLS 350 d 4MATIC стоїть на іншій чаші терезів. Вона схиляється в бік людей, які люблять м’яку тиху роботу мотора і м’які перемикання передач, комфортні налаштування підвіски і тишу під час руху, а також замислюються про економічність.

Головне, що в будь-якій іпостасі Mercedes-Benz GLS демонструє, що значить бути флагманом модельного ряду позашляховиків компанії. І тут він в авторитеті і великій пошані.

Фото автора

Mercedes-Benz GLS

В Україні:

Бензинові модифікації:
– GLS 400 4MATIC (3,0 л, 333 к.с., 480 Нм)
– GLS 500 4MATIC (4,7 л, 455 к.с., 700 Нм)
– Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC (5,5 л, 585 к.с., 760 Нм)

Дизельна модифікація:
– GLS 350 d 4MATIC (3,0 л, 258 к.с., 620 Нм)

Резюме «Автоцентру»

Кузов і комфорт
 +  Він елегантний настільки, наскільки це можливо для такого велетня. Просторий салон. На третьому ряду реально можна їздити двом дорослим людям. Завдяки штатній пневматичній підвісці, навіть на колесах з 21-дюймовими дисками Mercedes-Benz GLS забезпечує високий рівень комфорту. Величезний багажник при складених другому і третьому рядах. Більш експресивний вигляд машина матиме з пакетом Night, а більш динамічний у виконанні AMG Line. −  Звичайні сидіння мають слабку бічну підтримку. Комусь такий дизайн може здатися консервативним.
Силовий агрегат і динаміка
 +  Машина розганяється доволі впевнено, але з великою гідністю. Мотор радує м’якою і тихою як для дизеля роботою. Коробка працює оперативно. Для своїх пропорцій цей позашляховик доволі спритний під час обгонів, випереджень і перелаштуваннях. Функція ECO Start/Stop», яка тимчасово відключає двигун на коротких зупинках, встановлюється серійно. −  Витрата пального у нас становила 13,5-14, літрів на 100 км. Але, машина пробігла лише 890 км. Отже, через тисячу-півтори вона має зменшитися на пару літрів, адже на трасі на такій самій, але «обкатаній» машині ми вкладалися в десятку і їхали при цьому часом доволі бадьоро.
Фінанси й оснащення
 +  До стандартного оснащення входять: система запобігання зіткненням COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, пневматична регульована підвіска AIRMATIC з адаптивною системою амортизації ADS PLUS, перемикач режимів руху DYNAMIC SELECT, функція іонізації повітря в салоні, третій ряд сидінь з електроприводом, електропривод кришки багажника. Для гарантування більшої безпеки як опцію пропонують проекційний дисплей, адаптивний круїз-контроль DISTRONIC PLUS з функціями допомоги в рульовому керуванні і допомоги піж час руху в заторах Stop&Go Pilot, систему превентивного екстреного гальмування BAS PLUS з функцією допомоги під час проїзду перехресть, активні системи утримання смуги руху та контролю «мертвих зон» дзеркал, систему адаптивного повністю світлодіодного освітлення, а також багато інших. Є вибір з акустичних систем Harman Kardon Logic 7 або Bang&Olufsen BeoSound AMG. Пакет Apple CarPlay дає змогу інтегрувати iPhone в автомобіль і керувати ним за допомогою голосових команд. Опціональна система керування COMAND Online забезпечує роботу з навігацією, телефоном, аудіо та відео файлами, Інтернетом. А панель Touchpad розуміє введення пальцем своїм почерком літер, символів або цифр. −  Практично всі пакети, які підвищують комфорт і безпеку, належать до додаткових опцій. Причому, вони охоплюють навіть такі функції, як пам’ять налаштування сидінь та електричне регулювання керма. А це збільшує вартість машини.

MercedesBenz GLS 350 d 4MATIC

Загальні дані
Тип кузовауніверсал
Дверцят/місць5/7
Габарити Д/Ш/В, мм5130/1934/1850
База, мм3075
Колія передня/задня, мм1655/1675
Кліренс, мм216-306
Маса споряджена/повна, кг2455/3250
Об’єм багажника, л680/2300
Об’єм бака, л100

Двигун

Типдиз. із безпосер. впр. турбо
Росп. і к-сть цил./кл. на цил.V6/4
Об’єм, см куб.2987
Потужність, кВт (к.с.)/об/хв190(258)/3400
Макс. кр. мом., Нм/об/хв620/1600-2400

Трансмісія

Тип приводапост. повний 4MATIC
КП9-ст. авт. 9G-TRONIC

Ходова частина

Гальма передні/заднідиск. вент./диск. вент.
Подвеска передняя/задняянезалежн. пневмо./незалежн. пневмо.
Підсилювачелектро
Шини295/40 ZR21

Експлуатаційні показники

Максимальна швидкість, км/год222
Розгін 0–100 км/год, с7,8
Витрата траса–місто, л/100 км6,7-7,6
Гарантія, років/км2/без обм. проб.
Періодичність ТО, років/км1/15 000
Вартість ТО, грн.6 500
Мінімальна вартість грн*2 037 939
Вартість тестованого авто, грн*2 702 504

*На 21.10.2016 р.